Cloudberry Kingdom

Pwnee Studios, nezavisni developer koji je uz pomoć Ubisofta izdao ovu igru za PC, PS3, X360 i Wii U, donosi nam platformer sa skoro beskonačnim brojem različitih levela. Beskonačnim brojem?! Zar developeri imaju vrijedne Kineze u podrumu koji stvaraju 346.342 nova levela svaki dan? Zapravo, istina se krije u posebnom algoritmu koji uz pomoć nekih osnovnih podataka poput odabrane težine i dostupnog pojačanja za glavnog lika generira jedinstveni i savršeno prikladan level kojeg igrač treba prijeći.

Tu dolazimo do zanimljivog dijela. Naime, taj algoritam za generiranje levela je malo sadističko đubre koje će vas toliko namučiti da ponekad poželite da je stvarna osoba kojoj možete zavrnuti vratom ili barem poslati prijeteće pismo. Ali to je zapravo dobra stvar. Donekle.

Pogledajte i poslušajte kako naš mili glavni urednik objašnjava što je ova igra i usput nes(p)retno umire u njenim izazovima.

Kroz sve računalno generirane levele preskakat ćemo u ulozi Boba, pomalo ciničnog heroja koji ima zadatak spasiti princezu od zločestog Kobblera. I nećete vjerovati, Kobbler se nalazi u velikom dvorcu. Zvuči malo poznato, zar ne? Izgled glavnog lika moguće je izmijeniti kroz par osnovnih postavki, poput vrste okolousnog pokrivala (razni brkovi i brade), boje odjeće i plašta te raznih fensi kapica.

Iako djeluje kao mali kozmetički dodatak, izgled našeg Boba je zapravo dosta bitan, budući da igra podržava lokalni kooperativni prelazak levela za maksimalno četiri igrača prilikom čega može lako doći do zabune ako ne posjedujete lika jedinstvena izgleda. Nažalost, Cloudberry Kingdom ne posjeduje mrežni način igranja s prijateljima zbog čega mnogi igrači neće moći iskušati zanimljive levele u punom kooperativnom sjaju. Taj manjak se možda može opravdati činjenicom da se radi o brzoj i preciznoj igri gdje milisekunda može značiti život ili smrt, što bi mogao biti problem za online multiplayer susrete koji su prečesto zaraženi lagom, ali svejedno žalimo što takve online opcije jednostavno nema.

Prelazeći levele igrina Story modea primjetiti ćete da su leveli dužinom dosta kratki i zbog toga nam daju kakvu takvu priliku u prelasku preko ogromne količine nabacanih objekata na jednom ekranu. No iako vas od početka do kraja levela često dijeli svega nekoliko različitih platformi okruženih neprijateljskim pojavama, teško da ćete neke naprednije levele preći iz prve. Igra je naravno potpuno svjesna svoje težine pa posjeduje praktički instantni respawn koji vas nakon smrti ili po želji (pritisnete tipku) odmah vraća na početak levela, odnosno na posljednji checkpoint (ako ga level ima).

Svaki level Story modea započinjemo s određenim pojačanjem, poput dvostrukog skoka, kretanja vremena u skladu s kretanjem glavnog lika (Braid khm, khm) ili čak korištenja letjelice, u kojem slučaju ovo efektivno prestaje biti platformerska igra, što je zgodna devijacija. Isto tako, svaki level je prilagođen da maksimalno iskoristi dostupno pojačanje. Tako ćemo u levelima s Jetpackom pronaći ogromne provalije koje ne bi mogli preskočiti s drugim pojačanjima.

Upravo zahvaljujući mnoštvu različitih sposobnosti, koje možete pogledati u Igorovom gameplay videu iznad, te naprosto odličnim kontrolama uz pomoć kojih igrač može odraditi kirurški precizne skokove, Cloudberry Kingdom konstantno tjera naprijed te nikad ne izaziva osjećaj frustracije i želje za odustajanjem. Zapravo, frustrirati vas hoće – ali najčešće na onaj dobar “želim još” način, bar ako volite 2D side-scrollere i mislite da ste dobri u njima.

Osim konstantnog preskakanja prepreka do kraja levela, pažljivim platformiranjem imamo priliku skupiti i plave dijamante razbacane duž puta. Već skupljene kristale možemo iskoristiti za tri oblika pomoći koji su posebno od koristi u kasnijim dionicama gdje se igra pretvara u živi pakao. Tako imamo mogućnost kupovine usporavanja vremena, iscrtavanja idealne putanje pa i video prikaz savršenog prohoda tog levela (za slučaj da se upitate je li to uopće moguće prijeći).

Tu dolazimo i do jednog problema umjetno generiranih levela; svaki level moguće je prijeći uz pomoć nekih osnovnih smjernica. Možda najjednostavniji oblik prelaska dobrog dijela igre svodi se na kratku zadršku pri početku, a nakon toga slijedi konstantno trčanje uz pravovremeno pritiskanje tipke za skok. Ako pri tome u obzir uzmete i kristale koji najčešće jasno ocrtavaju put kuda moramo pretrčati, dolazimo do platformera koji se temelji primarno na vještom upravljanju tipkovnicom ili kontrolerom, a ne na pametno postavljenim levelima kojeg računalni algoritam jednostavno ne može stvoriti onako inteligentno izazovno kako bi to učinio živi programer, odnosno dizajner.

Generično kreirani leveli uz sebe automatski vuču i pomalo ružnjikavu grafičku stranu koja izgleda previše jednostavno i bez imalo ukusa. Srećom, lošu vizualnu stranu donekle izvlači ona zvučna. Repertoar glazbe sastoji se od licenciranih elektroničkih pjesama koje se savršeno uklapaju u brzu mehaniku Cloudberry Kingdoma.

Svo to platformersko veselje može se iskusiti kroz tri različita moda igre. Osnovni Story mod sastoji se od 320 levela koje možemo pokušati prijeći neograničen broj puta budući da u ovom modu igrač ne mari za živote ili neko vremensko ograničenje. Prilikom prelaska određenog broja levela otvaraju se male cutscene s dosta ispranim humorom i očekivano nezanimljivom pričom.

The Arcade mod sastoji se od četiri vrste svojevrsnih izazova unutar kojih postoji samo jedan cilj; preživjeti što duže i ostvariti što bolji highscore na online tablici igrača diljem svijeta. Primjerice, Escalation nudi prelazak sve težih levela sve do trenutka kada nam broj života ne dosegne nulu, a Time Crisis donosi sličan scenarij, samo se tu ne borimo s brojem života nego s vremenom koje istječe.

Konačno, tu je i Free Play mod koji dopušta kreiranje levela po našim željama. Tako možemo odabrati početna pojačanja glavnog lika, jakost gravitacije, općenitu težinu prelaska i hrpu drugih parametara, a nakon toga pritisnuti tipku potvrde i pričekati da algoritam stvori level koji savršeno odgovara svemu tome. U ovome modu uvijek je zabavno vidjeti što će igra stvoriti, no stvar brzo postane dosadna budući da tu nedostaje nekakav natjecateljski element.

Cloudberry Kingdom preporučio bih svim platformer mazohistima koji su spremni za još jednu porciju slatko-ljutog bijesa i očaja prilikom gubljenja života na onom zadnjem skoku. Iako igra zna biti dosta generična, čemu pridonosi i njena grafička strana, istinski ljubitelji vještog 2D side-scrolling skakutanja ne smiju propustiti ovaj naslov. Za tu ekipu, ovo je ultimativni test vještine koji bi kao takav mogao biti zabavan godinama. No za one koji vole platformere samo zato jer su takve igre obično šarena, vesela i simpatična zabava, ovo bi moglo djelovati kao frustrirajuće i plitko iznenađenje.

Kada sam prvi put čuo za Cloudberry Kingdom, po nazivu sam očekivao Facebook simulaciju uzgoja bobičastog voća. No ono što me je dočekalo može se opisati samo kao najteži platformer kojeg sam zaigrao u životu.

• kontrole
  • izazovnost
  • glazba