Dark Void [PC,X360,PS3]

Robert Tauzer

Dakle ovako, Dark Void je pucačina iz trećeg lica, što je u biti podvarijanta svima dobro znane pucačine iz prvog lica (iliti FPS-a), samo što je netko kameru podigao malo gore i sastrane. To pomaže pregledu ali i atraktivnosti igre, širini vidnog polja i akcijama koje s likom poduzimate, (recimo izmicanje odn. dodging) doduše nekad zna i malo zakomplicirat nišanjenje i preciznost. Nadalje možemo je preciznije klasificirat kao „zaklonsku“ pucačinu, što znači da igra slijedi novi i relativno popularni trend u kojem se od igrača očekuje da traži i koristi zgodno postavljene zaklone i iza njih pravovremeno proviruje te sipa vatru na neprijatelje. Isto tako to znači i da nema markera zdravlja (health bara), ni paketa prve pomoći (health packova) nego se svako duže mirovanje iza zaklona (i neprimanje štete pri istom) smatra dovoljnim za puno izliječenje. Koliko vam se ovo sviđa procijenite sami, ja vam samo mogu reć da sam ovo već radio u Mass Effectu 2 i da ukoliko se izvede kako spada ne mora nužno bit loše.

Igra je smještena u tridesete godine prošlog stoljeća, taman negdje pred početak drugog svjeskog rata (kad se zlokobni nacisti protagonistima priviđaju iza svakog žbuna), što je inače vrlo zahvalno vrijeme za igre i filmove, sjetimo se samo Indiane Jonesa. Mjesto radnje je Bermudski trokut, koji je u biti samo prolaz u drugu dimenziju (zar ste uopće sumnjali?) gdje žive strana bića koja su zapravo zlokobna, ljigava stvorenja (zar postoje drugačija?) koja se za pokretanje i borbu služe naouružanim, humanoidnim robotima i spremaju se, možda malo nevjerojatno zvuči ali… osvojiti svijet. Ako vam se do sad igra činila banalno klišejizirana čekajte samo da čujete kakvog lika vodite. Nećete vjerovat no radi se o onižem, proćelavom i brkatom turskom vozaču autobusa, koji ima tešku govornu manu. Dakle kad Sulejman u svom malom avionu padne … Šta? Ne, stvarno! No dobro, šala. A što kažete na američkog pilota? Smeđa kožna pilotska jakna, visok, crn i zgodan, jake vilice, široka pleća i frizure ko Zagor-Te-Nay koji baca tupave mačo fore? To već može jel? U ovakvim igrama ne očekujemo neku duboku i originalnu priču ni likove no ako nam pruže kvalitetno igračko iskustvo, spremni smo zažmirit na jedno oko. Ipak, kako ćete saznati u nastavku, Dark Void nas nažalost traži da žmirimo na oba.

Prvo i najgore, kako smo Dark Void igrali na PC-u, moramo reći kako je ova igra šlampavo izveden i nedorađeni konzolaški port, sa automatskim checkpoint snimanjem, muljavim teksturama niske razlučivosti, nespretnim kontrolama i ostalim „blagodatima“ kojima su nas nes(p)retni developeri odlučili podariti. Kontrole su slabo podešene i rade igru gorom no što jest (onaj slider za osjetljivost miša u zraku odma skroz pojačajte do kraja desno). Ikone za komande kontrolera su polijepljene posvuda po menijima, a vjerovatno već pretpostavljate da grafika općenito i nije baš raskošna i da igra izgleda… osrednje, u najboljem slučaju. To samo po sebi nije problem ako je igra u svemu ostalom dobro izvedena, a ova, to možemo odmah reći, baš i nije.

Priča je donekle zanimljiva, imamo tu Bermudski trokut, Nikolu Teslu koji je jadan tamo odnekud zaglavio i pomaže našem liku u preživljavanju, a imamo i djevojku vještu na okidaču koja s nama dijeli kletu sudbu i pomaže nam povremeno. Nadalje teren je u stilu litica, džungle, astečkih ruševina i ostataka letjelica i plovila koja su zaglavila u trokutu pa su posuta svuda uokolo. Dizajn nivoa je neloš, a uvode se i meni zanimjive visoke i strme litice po kojima su razasute zgodne platforme po kojima se morate spuštati (ili penjati) i pucati, kao u nekoj platformskoj igri na steroidima, što izgleda fora posebno ako se palite na skakanje po visokim mjestima a la Mirror’s Edge. To sve ne zvuči loše no ukupna kratkoća, plošna radnja, totalna linearnost i repetativnost prebrojnih neprijatelja priječe vam da dublje uronite u doživljaj. Igra ima neke nove elemente no sve u svemu radi se o šlampavo portanom, tek osrednjem konzolaškom shooteru.

Ocjena 50/100 i kraj? Ne baš. Jesam vam pričao o letenju? O da narode, najbolje sam čuvao za kraj. Dakle ova igra ima izvrsno implementirano i vrlo zabavno JetPack letenje. Spomenuti Nikola Tesla vrlo brzo vam na leđa natovari ultranaprednu i supertajnu aliensku stvarčicu s kojom se u milisekundi iz običnog prašinara i crva pretvarte u supermena koji nošen raketnim vjetrovima jezdi nebom poput munje. Jel to baš tako zabavno kako opisujem? Pa gotovo da jest. Prvo možete normano skakati, dvostruki skok pali jetpack koji vas malo pogura no još uvijek je to običan skok. Onda je tu naravno letenje, koje je odlično i uključuje borbu u zraku, razne bijesne manevre, itd. U zraku se može uključit i svojevrsno lebdenje, gdje polako lebdite ka zemlji i usput rečeno, skidate neprijatelje. Kad jednom malo uhvatite mota u ovome onda se prijelazi iz skakanja u letenje, pa u lebdenje i natrag izvode glatko i fluidno. Čas hodate, čas preskačete provalije, čas se penjete po olupini tankera okomito nabijenoj na strmu liticu (koje se usput ruši), čas letite i izvodite bijesne gliste po zraku, pa opet malo hodate, itd. Možda niti jedna igra do sad nije implementirala ovakvu fluidnost i slobodu kretanja na tako izvrstan način. Ako ništa, ovo je zaista odlično.

Dark Void je jedan tek prosječno-loš shooter sa izvrsno izvedenom komponentom letenja. Koliko vam je ovo važno i privlačno procjenite sami. Mene je recimo privuklo odma. Valjda su to pubertetsko teenagerski snovi, podsvjesne težnje o bijegu (op. ur. letu?) od problema, osvajanju svijeta ili štoveć. I Ima tu posla za psihijatra, kažem vam ja.

A vi gospodo (i dame) gameri? Kako znamo da malo kasnimo sa ovom recenzijom, znamo da su neki od vas već nabavili i probali Dark Void. Ostavite nam komentar i javite što mislite o ovoj igri i hoćete li ju nabaviti ako već niste.

Dark Void je nova igra pod izdavačkom palicom Capcoma koja pokušava objedinit dobru pucačinu, skakanje po visokim mjestima i JetPack letenje. Gotovo pa zvuči kao da su developeri zagrizli malo prevelik zalogaj. Pa da provjerimo…

69 Naša ocjena
  • izvrsno letenje
  • konzolitis