DeathSpank [PC, X360, PS3]

Duje Kozomara

Ron Gilbert rođen je u Sjedinjenim Američkim Državama 1964. godine, sin je Davida Gilberta, profesora fizike, a ime njegove majke Wikipedia nažalost ne otkriva. Kada je bio mali, jako je volio Star Wars i kalkulatore. Iako to nigdje ne piše, Ron također jako voli čimpanze, kikiriki i ženske grudi. Znamo iz pouzdanih izvora. Ako se pitate zašto sve ovo pišemo i jeste li možda kliknuli na krivi link, ne bojte se, sve je u redu. Naime, osim svega što smo naveli, Ron je od ranog djetinjstva jako volio video igre, a danas ga znamo kao dizajnera, programera i producenta istih, najpoznatijeg po radu na nekoliko klasika u avanturističkom žanru, kao što su Maniac Mansion te prva dva Monkey Islanda.

Sada vam je već jasno: ako niste kliknuli na krivi link, a Ron je poznat po avanturama, mora da je on glavni krivac i za igru čiju recenziju čitate. Bingo! Osvojili ste… Čvrsti zagrljaj Igora Belana, glavnog urednika portala i prijateljsko tapšanje po ramenu od ostatka web tima. Urednik ipak ima „hugging privilegij“, tako smo se odavno dogovorili. DeathSpank je akcijski hack n’ slash RPG, a kažu da ga je najbolje opisati kao zanimljivu kombinaciju Diabla i Monkey Islanda. Tko, gdje, kako, što? Pa, zamislite klasičnu Diablo-like akciju zamiješanu za duhovitim Monkey Island dijalozima. Bingo! Nemamo više nagrada, nažalost.

DeathSpank je nešto ranije stigao na konzole, a u vrijeme izlaska nastavka igre, pomalo zakinuti PC gameri dobivaju ga tek sada. Glavna igrina karika je humor, koji na dosta izravan i jasan način ismijava klišeje prisutne u drugim RPG naslovima. Protagonist, koji zamislite, nosi ime Deathspank, ima važnu misiju – pronalaženje izuzetno bitnog artefakta, intuitivnog imena „The Artifact“.

Humor u igri na izravan i jasan način ismijava često viđene klišeje drugih RPG naslova.

Puno dublje od toga priča zapravo ni ne ide, a naš dobroćudni protagonist putem pomaže brojnim putnicima koji su se našli u nevolji, poradi čega ga se može više doživjeti kao nekakvog potrčka koji obavlja poslove za druge, a ne junaka. Ali to je valjda kako stvari idu u životu – nećeš biti heroj na kojeg se curice diraju u krevetu prije nego što zaspu ako, umjesto da zabijaš zmajevima koplje u prsa i kolješ ogromne orkove, tražiš po močvari izgubljeni sat bake Marice.

Questovi su možda malo previše jednolični, 90% se baziraju na standardnoj „ubij određen broj čudovišta“ ili „pronađi određen broj stvari“ shemi što, moramo priznati, nakon nekog vremena postaje malo naporno. Doduše, čini se da su developeri toga svjesni, pa oni sporedni questovi, koji nemaju veze s glavnom radnjom, nose prigodno ime „Unimportant things I need to do“. No, ono što će vas uistinu tjerati da igrate dalje jest upravo zanimljiv i kvalitetan humor, kojeg ima napretek, a najbolje se manifestira u genijalnim dijalozima, koji ama baš uvijek imaju onu jednu pomalo bizarnu opciju kojoj jednostavno ne možete odoljeti. Nekada nećete moći suspregnuti smijeh ni na genijalno ime nekog itema, lika, pa čak i čudovišta na koje ćete naići.

Što se borbe tiče, ne očekujte ništa do sada neviđeno. Imate dva oružja u rukama, za udarac prvim, koristite lijevi klik miša, a za udarac drugim… Desni klik, tako je. Pritiskom na TAB mijenjate set oružja, pa se može reći da u svakom trenutku raspolažete sa čak četiri oružja. Tu je takozvani „Justice Meter“, koji se puni kako ubijate neprijatelje, a jednom kad se napuni do vrha, omogućava SPEŠL udarac, koji čini puno veći damage, a specifično je što praktički svako oružje taj udarac izvodi na svoj način. Mislim, ne izvodi ga samo oružje, već DeathSpank s tim oružjem, ali.. Shvatili ste valjda.

Levelanje lika je dosta jednostavno izvedeno: nakon što skupite određenu količinu iskustva, imate pravo odabrati jednu kartu (siigurno ćeš pogiješiti, muaaahahahaha… Ah, flashbackovi na djetinjstvo i Huga. Ništa od navedenog, doduše, nema veze s ovom igrom. Super, korisna digresija.), a svaka karta poboljšava određen aspekt – „melee“ ili „ranged“ napad, brzinu trčanja, blokiranje protivničkih napada, itd.. Broj oružja i dijelova armora u igri je doista pristojan, a kao što smo već spomenuli, većina nosi neko duhovito ime.

Eh da, igra ima jako puno kokoši. Jako, jako puno kokoši. Valjda neki fetiš developera, što li. Sviđa nam se što u nijednom trenutku prelaska iz jednog područja u drugo nema mrskih nam loading screenova. Ako nikad niste bili vuk samotnjak, možete igrati i u co-opu, gdje se uz Deathspanka pojavljuje njegov vjerni prijatelj i pratioc – Sparkles the Wizard. Doduše, Sparkles nema prevelik opus moći, pa vjerojatno nitko, osim malog fantasy geeka iz susjedstva, neće htjeti igrati s vama kao sidekick. Srećom, fantasy geekovi u susjedstvima ovih dana niču kao gljive poslije kiše.

Igra ima zanimljiv vizualni stil – cijeli svijet izgleda kao da je crtan rukom, a tako prepoznatljivim i toplim čine ga ponajviše odlično odabrane i iskorištene boje. Šteta je što među postavkama vezanima uz grafiku praktički nema ničega osim odabira rezolucije, no iz pouzdanih izvora smo čuli kako igra ima puno manje problema na PC-u nego na konzolama, gdje se događaju povremena zastajkivanja i pad FPS-a u situacijama s velikim brojem neprijatelja. Voice acting je na vrhunskoj razini, uvelike pridonosi kvaliteti dijaloga, naglašavanje je odlično odrađeno, pa se sarkazam i ironija mogu osjetiti i prema načinu na koji lik izgovara rečenice. Vesela „glazbica“ koja nas u pozadini prati tijekom pustolovina je prigodna i nemamo primjedbi na nju. Tu je, naravno i velik broj kokoši… Uistinu velik broj. Jesmo to već spomenuli?

O DeathSpanku se nema više puno za reći. Riječ je o duhovitoj te zabavnoj igri, zanimljivog i toplog vizualnog stila, koja ima izuzetno zanimljive dijaloge i uspijeva u svojoj primarnoj ideji – kvalitetnom ismijavanju klišeja ovog žanra. Iako questovi i borba znaju postati pomalo jednolični, vrlo brzo se pojavi nešto što vam iznova navuče osmijeh na lice. Igrina prednost je zasigurno i cijena, na Steamu je možete „pokupiti“ za samo 13 eurića (95.5 kunića, kaže HCL-ov službeni konverter valuta). Iako se PC gameri možda osjećaju pomalo zapostavljeno jer je na konzole već stigao nastavak u vidu DLC paketa, pozitivna činjenica je svakako što sada barem zasigurno znamo da se genijalne pustolovine nastavljaju.

Dakle, valjani zaključak: ako oduvijek tražite naslov gdje možete, recimo, ubijati jednoroge (o da) i svako malo se sasvim pristojno nasmijati, a sve to bez da potrošite četvrtinu mjesečne plaće, DeathSpank je bez dvojbe igra za vas. Upozorenje: podrazumijeva se da vam smisao za humor nije kirurški odstranjen pri rođenju, jer bi vam u tom slučaju ovo mogao biti sasvim dosadan i monoton hack and slash RPG koji, uza sve to, ima jako puno kokoši. Ali budimo realni, kome „Diablo meets Monkey Island“ ne zvuči dobro?

Igrali ste DeathSpanka na konzolama, PC-u? Putem komentara podijelite s nama svoje najhumorističnije trenutke koje ste proživjeli s ovom igrom.

Došlo je vrijeme da i PC gameri isprobaju navodno najduhovitiji RPG 2010. godine. Kako nam se svidio DeathSpank, pročitajte u ovoj recenziji.

78 Naša ocjena