Fearless Fantasy

Bez obzira radi li se o klasičnom, strateškom, akcijskom ili JRPG-u, kako se vole nazivati RPG naslovi koji dolaze s Dalekog istoka, kada se upustite u neki roleplaying naslov već unaprijed računate da ćete tamo provesti nekoliko desetaka sati. Fearless Fantasy nije takva igra. Ovaj fantasy RPG na poteze može se završiti u jednom popodnevu. Neki bi na osnovu samo te informacije proglasili igru smećem koje treba zapaliti na lomači, no vjerujte mi – ne valja tako trčati pred rudo – pogotovo u ovom slučaju. Developeri iz studija Enter Skies uspjeli su ta dva do tri sata trajanja igre napuniti kvalitetnim izazovom i dobrom zabavnom kroz niz inteligentnih dizajnerskih dodira koji se fantastično nadovezuju jedni na druge, upotpunjuju gameplay i čine cijelu stvar jednom fino definiranom cjelinom.

Ne očekujte previše od priče Fearless Fantasyja, no znajte da s razlogom nije navedena kao minus tamo pokraj ocjene. Radnja je vrlo jednostavna u smislu da praktički nema nikakav zaplet, ali svakako služi svrsi i još k tome daje zabavan pogled na druge fantasy priče iz kojih crpi inspiraciju. S pričom se upoznajete kroz jednostavne animirane filmove, a upravo tako upoznajete i glavnog junaka, lovca na čudoviša inače, zatim njegovog najboljeg prijatelja i neizostavnu motivaciju – princezu u nevolji. S druge strane stoje kralj Xola i njegov čudovišni ljubimac Deothas kao totalno zločesti glavni negativci. U svemu tome posebno se ističe glasovna gluma koja je prikladno oživjela likove i podarila im jednu simpatičnu osobnost, a „jeftini“ humor koji se proteže kroz sve to efektivno daje dodatni šarm cijeloj igri.

Najviše ćete uživati u tome kako Fearless Fantasy izvodi i prezentira borbu. Ovdje se spaja borba na poteze s različitim gestama koje se izvode pomoću miša za što učinkovitije napade. Ako su vam se sad iznad glave pojavili upitnici jer ste možda pomislili da ste nešto krivo pročitali — ne, niste. Developer je zamislio da igrač u svakom potezu bude uključen u bitku umjesto da samo pasivno promatra što se događa nakon odabira akcija. U praksi to znači da se prilikom korištenja običnih napada ili naprednijih vještina pojavljuju strelice kroz koje morate precizno proći s mišem. Strelice mogu biti ravne, valovite, kose ili pak ići u krug, a precizan prolazak mišem kroz sredinu strelice maksimizira štetu napada ili aktivira posebne bonuse. Isto vrijedi i u obrnutoj situaciji, odnosno kada neprijatelj napada vas – tada svaki prolazak kroz sredinu neprijateljevih strelica pospješuje vašu obranu.

Uspješan završetak jedne bitke znači otvaranje nove borbe na mapi svijeta i to se ponavlja sve do kraja igre, a to, naravno, ne ostavlja mogućnost istraživanja svijeta. Fearless Fantasy jednostavno nije dizajniran tako da ima prostora za istraživanje — questovi kao takvi uopće ne postoje (osim glavnog koji prati radnju), a to čini igru fokusiranijom na ono što zna da radi dobro. No, osim toga ju čini i kratkom. Ponuđeni broj bitaka nije velik, ali svaka iduća je taktički zahtjevnija i pruža dovoljno izazova da bitke potraju i dobro vas zabave. Naravno, to vrijedi samo ako ne igrate na najlakšoj razini, a treća zvjezdica, odnosno najteža razina, zahtijevat će da se malo poigrate s različitim kombinacijama predmeta i opreme za uspjeh.

Pored tog specifičnog načina borbe, ostali elementi igre su dizajnirani u maniri klasičnih strateških RPG-ova. Tu u prvom redu ulazi ograničeni inventar koji će u kasnijim bitkama tražiti pažljivo razmatranje što staviti u njega. Više predmeta koji obnavljaju zdravlje ili više onih koji obnavljaju akcijske bodove? Možda se priklonite taktici da koristite predmet koji neprijatelju na jedan potez onemogućuje napad? Na vama je da razradite svoj osobni način borbe. Osim toga, svi bodovi koji se ulažu u vještine likova i njihove karakteristike mogu se uvijek povući te drugačije rasporediti po želji igrača. Naravno, time se dobiva mogućnost smišljanja različitih taktika usred igre. Nema onog frustirajućeg osjećaja da ste nešto krivo izabrali i sad nema nema povratka.

Također treba pohvaliti maštovit dizajn protivnika i njihovih napada koji borbu čine još zanimljivijom. Zapravo, cijeli umjetnički stil igre odiše jednim pozitivno neobičnim dizajnom. Kroz prve tri-četiri borbe, susret ćete protivnike poput Sumnjivog suncobrana ili Sumnjivog stola s voćem. Da, to su stvarno njihova imena, prevedena na hrvatski. Također, tu su i nasmiješene gljive iz čijih klobuka izađe tijelo s licem i puškom, ali i neki drugi neobični stanovnici tog svijeta koje vam ne želim spoilati. Nažalost, ubrzo nakon tih početnih borbi više ne dolaze novi maštoviti protivnici nego se uglavnom kroz kasnije bitke njih nekoliko ponavlja, što ipak malo smanjuje ukupan dojam.

Gledajući izašle i nadolazeće naslove, Fearless Fantasy zasigurno neće odnijeti titulu RPG-a godine, ali će se zasigurno svrstati među najčudnija ostvarenja koja su do sada izašla na PC-u. Ta uvrnutost sama po sebi nije vrijedna kupnje, ali u ovom slučaju vrijedi ju doživjeti jer dolazi u zaista zabavnom paketu. Sustav aktivne borbe, simpatičan dizajn protivnika i nenametljiva radnja tvore zabavnu cjelinu koja će fanovima pružiti jedan alternativni pogled prema žanru i pokazati da dužina nije nedostatak ako su ostali elementi podređeni zabavnom gameplayu.

Sama ideja da se mišem aktivno sudjeluje u bitkama dovoljno je unikatna i dobro izvedena da vam igra ne izblijedi iz sjećanja dva dana nakon što je završite, pogotovo jer ćete cijeli taj sustav borbe asocirati s dobrom zabavom. Jedini pravi nedostatak odnosi se na količinu borbi – da su ubacili još dvije-tri dobre bitke s protivnicima koje nismo vidjeli u prijašnjim susretima, sada bismo pričali o igri koja koketira s ocjenom 90. Pogotovo kad se sjetimo da je ovo naslov koji traži svega 6.99 eura iz vašeg džepa.

RPG žanr nas ponekad iznenadi svojom izvedbom, a ponekad trajnošću. Fearless Fantasy iznenađuje zbog interesantne borbe, ali i zbog toga što ga se može završiti u jednom popodnevu. No to ne znači da je igra loša, čak naprotiv.

• borba
  • dizajn
  • strateški elementi