HCL.HR

Recenzija

Fight Night Champion [X360, PS3]

Juraj Bevandić

Vjerovatno ste čitajući ovaj podnaslov zbunjeno zastali i provjerili ponovno kako bi bili sigurni jeste li ispravno pročitali. Naime, kako je bilo najavljivano u trailerima, Fight Night Champion uistinu ima priču. Prije izlaska publika je bila podjeljena. Neki su smatrali da se u sportsku igru priča ne može uspješno intergrirati, dok su drugi smatrali kako će to biti pun pogodak. Mi bi se složili s ovim potonjim. Prvim pokretanjem igre prođete tutorial borbu, koja je ujedno i prva borba Champion modea. Upoznajete protagonista, mladog Andrea Bishopa koji se u zatvoru bori protiv nekog drugog zatvorenika (kojem nećemo navesti ime u strahu da nas ne potraži po izlasku). Kada s tom borbom završite, igra će vam ponuditi dvije opcije: nastavak Champion Modea ili otvaranje glavnog menija.

Vjerujem kako će većina odmah izabrati Champion mode, te nastaviti s pričom o mladom Bishopu. Priča će vas tako povesti kroz razna razdoblja u Andreovom životu. Od zlatne medalje na amaterskom prvenstvu, preko potplaćenih sudaca i policajaca do krajnjeg happy enda. Valja napomenuti da su svi likovi u priči fiktivni, ali su itekako dobro okarakterizirani i odlično prenose svoje emocije i pokazuju svoju narav. Još jedna prednost igranja Champion Modea prije nekog drugog modea ili borbe s vašim prijateljima, je to što prođete sve vrste protivnika i naučite boksati protiv raznih boraca. Priča nas je na trenutke ostavila bez daha i uspjeli smo se povezati s glavnim likovima, no kako sve ne bi ostalo samo na nekakvom scenariju, pogledajmo kakav je gameplay na kojem se igra bazira.

Igra ima klasični Fight Now mod u kojem izabrete kategoriju i boskača i borite se protiv kompjutora ili vašeg prijatelja online ili offline. Osim Fight Now igra je zadržala i Legacy Mode kojeg smo imali prilike igrati i u prijašnjim nastavcima. To je ustvari karijera. Izaberete nekog već postojućeg boksača ili napravite svog novog boksača te od amaterskog turnira krećete u profesionalne vode. Zakazujete svoje mečeve, trenirate, potpisujete ugovore, pohađate razne sparringe s legendarnim boksačima i slikanja za magazine. Cilj vam je naravno pobijediti svakoga tko vam stane na put prema pojasu prvaka, te vremenom postati najbolji boksač svih vremena.

Sama borba nešto je realnija nego u prijašnjim nastavcima. To je postignuto većim razlikama između boraca. Naime, ako je vaš protivnik viši od vas, možete očekivati da će se boriti kao outside fighter, otvarajući mogućnosti kombinacija svojim dugim direktima. Brze borce od kojih možete očekivati česte kontra udarce iz eskivaže koji će uhvatiti spuštenog garda, usporavate tako što ih udarate u jetru, ili s desne strane u bubreg. Rezultat takve borbe je potreba za razmišljanjem. Kada u meču zagusti neće više biti dostatno samo početi udarati kao što ste to radili u prijašnjim nastavcima.


Ima još stvari koje spriječavaju bezglavo bacanje udaraca. Jedna od njih je poboljšan protivnički AI, a druga je vaša stamina. Veći fokus na staminu EA je stavio još u MMA naslovu. Ista ideja prezentirana je ovdje, i zaista dobro funkcionira. Kontrole su se ponešto promijenile. Kako bi bacali udarce više ne trebate biti toliko precizni desnim analog stickom, iz razloga što je za uspješan udarac dovoljno samo gurnuti stick u pravom smjeru. Omogućena vam je i kontrola udaraca preko tipki na desnoj strani kontrolera, no ipak na tim tipkama nisu zastupljeni svi udarci, pa je stoga nužno koristiti analog stick. Iz vrsta udaraca izbačeni su Haymakeri, a kao dobra zamjena prezentirani su nam udarci s naglašenim prijenosom težine. Ti udarci su puno jači od normalnih udaraca, ali shodno tome trebate puno više energije da ih iskoristite.

Novitet koji nam se uz priču najviše svidio je sustav ozljeda. Svaki udarac na lice povećava rizik od ozljeđivanja. Mnogi će reći da smo to vidjeli i u FNR 4, ali Champion ozljede ne pokazuje samo kao estetski detalj. Ako vi ozlijedite protivničkog boksača krv će početi teći iz pukotine na njegovu licu. Vaš je onda zadatak da ga po tome udarate što više kako bi potaknuli krvarenje i natjerali sudca da zaustavi borbu. Vidjeti ćete strah protivničkog borca kada mu se što takvo dogodi. Potpuno će promjeniti svoj stil borbe i braniti tu ozlijedu pod svaku cijenu. Jedna negativna straga gameplaya je corner game sustav koji je izbačen. Corner game je bio sustav bodova koje zaradite u rundi, te ih na kraju runde možete trošiti za obnovu stamine ili healtha.

Grafički igra nije puno napredovala od prethodnika. Razlike su vidljeve samo kod detalja vezanih uz ozljede i krv. To ne znači da igra kasni za ostalim borilačkim igrama ili sportskim igrama općenito, dapače ima najrealističniju i najbolju grafiku koju na tržištu takvih igara možete vidjeti. Efekti poput prskanja krvi i znoja su odlično napravljeni i bez pretjerivanja. Usporene snimke lijepo pokazuju silu udarca koja se širi tijelom i rukavicom, te kontrakciju mišića. Sa auditivne strane, igra je zadržala visoku kvalitetu koju su postavili njeni prijašnji nastavci. Soundtrack je složen za svaku pohvalu, te savršeno pristaje igri i boksačkoj atmosferi.

O in-game zvukovima također možemo reći samo najbolje, publika na pravi način podiže atmosferu, udarci se čuju dovoljno glasno i brutalno, izdisaji boksača su fino sinkronizirani, a ako se približite svom ili protivničkom kutu, možete čuti trenera kako vas kritizira i govori vam što da radite.

Dakle, baza boksača je povećana, gameplay je unaprijeđen i realističniji, kontrole su bliže igraču, grafika je i dalje prelijepa, a tu je i odličan novi gameplay mod. Možemo reći da je Fight Night Champion sam po sebi vrlo isplativ i jako zabavan. Kada tome dodate sate koje ćete izgubiti na borbe u multiplayeru, ima i prilično dobar replay value. Većih zamjerki nemamo, izbacivanje corner gamea nije nas previše pogodilo, a iako je Champion Mode mogao biti malo duži, očarao nas je u gotovo svakom pogledu. Sve u svemu, dobili smo odličan nastavak i najbolji Fight Night do sada.

Planirate li ga zaigrati? Već ga igrate? Podjelite sa nama svoje komentare na ovu izvrsnu sportsku igru, a kad ste već kod toga – ostavite nam i svoju ocjenu, kao što vidite naša je poprilično visoka.

Najava novog nastavka u serijalu Fight Night svim ljubiteljima borilačkih sportova, napumpala je velike doze adrenalina u krv. Otkrivamo koliko je Champion napredovao od prošlih igara.

90 Naša ocjena
  • Champion Mode
  • trajnost
  • realizam
  • velika baza boraca
  • Champion Mode malo prekratak
  • nema znatnih poboljšanja u Legacyu

Juraj Bevandić

Strastveni gamer od malih nogu, u HCL-u je ispunio dječački san pisanja gaming časopisa. Najviše voli rastavljati igre, analizirati mehanike i širiti dobru riječ o mediju videoigara. Povukao se iz aktivnog gaminga kako bi gonio znanstvenu karijeru, ali ćete ga još uvijek uhvatiti pred raznim ekranima.

Komentari (5)

  • Yuri

    08.03.2011 - 19:45

    Par ispravaka.

    1.) Haymakeri nisu nestali. Na lijevi trigger/L2 se tezina tijela u udarce.
    To vas cini osjetljivijim na countere kad vas uspiju udariti s jednim.
    Na desnom triggeru/R2 je tipka za pojacavanje snage udaraca. Haymakeri, jel.
    Udarci ce biti sporiji, sa sirim zamahom i pripremom. Counter puncheri imaju vise vremena da vam upute efektivan udarac. Treba balansirat sve skupa.

    2.) Sustav oporavka u kutu nije nestao. Automatiziran je. Umjesto da da se izmedu rundi rucno trose bodovi, igra automatski ocjenjuje igraca prema performansi u prijasnjoj rundi.
    Ako si dobivao batina, ali nisi puno udarao protivnika – health recovery ce bit nizak, ali ce zato stamina recovery biti visok. Ako si u nekoj rundi dominirao protivnika uz malo trosenje stamine, recovery ce biti znatno veci od protivnikovog.
    Sustav je jos tu.

  • Freddy

    08.03.2011 - 20:08

    Yuri,

    1. Haymaker je udarac sa minimalnim savijanjem lakta, tj. nekakav divlji zamah, bez puno tehnike, a koliko sam u FNC primjetio sa tim controlom jačeg udarca ( koji je meni na Right Bumper/R1 ), moj borac ipak savija i podiže lakat kako bi ispravnim načinom prenio težinu na udarac. Često rabim taj udarac pa sam to nekako primjetio 😉

    2. ”sustav” podrazumjeva trošenje bodova. Oporavak u kutu naravno postoji, i funkcionira kako si ga opisao

  • Yuri

    08.03.2011 - 20:31

    Haymaker nije specifican tip udarca, vec cisto izraz za udarce koji su divljacki i snazno upuceni.
    Doduse, desni direkt obicno spominju kao Haymaker, al’ ae.

    Primjer.
    Bilo je situacija u igri kad bi me protivnik pogodio jabom dok koristio haymakere.
    Moj boksac bi popio udarac, ali ako je haymaker bio npr. desni overhand, moj haymaker bi ispao cross-counter i pogodio ga u desni dio glave, uho ili slijepoocnicu najcesce. Protivnik je najcesce pao tada.

    Kad uputis isti desni overhand bez haymaker tipke, counter-puncheri isto znaju reagirati, ali buduci da nije bio haymaker, protivnik nije padao, cisto jer nije bilo dovoljno snage iza udarca ako je uopce dosao do protivnikove glave.

    Ukratko, svaki udarac ti sad moze biti haymaker. Ne mora nuzno znaciti da ce on savijati lakat manje ili vise, to sve ovisi u tipu udarca. Samo ces ih telegrafirat protivnicima kad koristis haymaker tipku.

    I da. Opet se ponavljam. Recovery sustav nije nista drukciji od onog u FN4. Samo je automatiziran. Meni to nije negativnost. Dapace, time je samo jos realnije.
    Ako efektivno boksas – bolje se oporavljas.
    Ako boksas kao divljak, ili si protivnikova vreca za udarce – los oporavak.

  • Freddy

    08.03.2011 - 21:25

    Nikad cuo da je desni direkt haymaker. Koliko ja znam to je straight/jab ( ovisno da li je borac southpaw ili orthodox )

    Situaciju iz tvog primjera doživio sam i ja, ali moj je point bio samo da je u FNR 4 haymaker baš bio divljački udarac. Čvrsto stisnuta i najbrže moguće bačena šaka. Tehnika nije bitna. Ti haymakeri u FNC nisu uvijek takvi, nekada su pravilni udarci, samo s točnijim i boljim prijenosom težine iz kukova i lakta.

    A što se corner game tiče, istina je, samo je automatiziran, ali i to mi je promjena jer sam npr. u FNR4 često žrtvovao health kako bi izvukao što više stamine, iz razloga što borbu nisam htio odužiti na duge staze nego riješiti u slijedećoj rundi ili dvije.

    Stoje tvoje primjedbe, samo sam objasnio što sam mislio reći u recenziji, a možda je dovelo do nesporazuma

    😉

  • rsv051

    15.02.2012 - 13:22

    Konačno mi je dopao u ruke 😉

    Evo ovako prošao sam priču s onim dečkićem koji se muva po zatvoru i mogu reći da je odlično ukomponiriana u cijelovitost cijele igre što znači da nemate onaj osjećaj da fali nešto u samoj priči (što se tiče igrivosti) ili da je nadodano nešto više u odnosu na druge "izbore".
    Igrao sam i sa svojim napravljenim boksačem i mogu reći što se tiče izbora i opcija za napraviti "playera" je pravo malo remek djelo.Jedini nedostak je što ne možete izabrati Croatia,(nostalgija za ŽEljkom Mavrovićem,) nego player potiče iz USA ali moj osobni stav je da oni sakaju pa zato sam i to spomenuo 😉

    Probijanje do naslova prvaka je također jako zanimljivo i samo stavljanja pointsa odnosno upgrejdanje boksača .Kako stavljate poinst brži ste,jači razarete raznim uardcima i slično.Također sa istima povećavate heart rate i izdržljivot itd itd…sve u svemu interesantno.

    međutim kad jednom osvojite naslov i ponavljate jedne te iste treninge tu dolazi do zasićenja međutim uvijek možete prijeći na multiplayer što je dodatni motiv i level više

    Lijepi pozdrav

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?