God of War 3 [PS3]

Bela

Prije nekoliko dana navršilo se pet punih godina od izlaska originalnog GOW-a, igre koja je svojom inovacijom i općenitom kvalitetom uvela novi smjer u žanr akcijskih avantura. God of War nam je pokazao što stari PlayStation 2 može tj. koliko snage leži u njemu. Dvije godine kasnije, stigao je nastavak i još jednom nas odveo u mračne kutke grčke mitologije uz bolji izgled, nove protivnike i naravno puno intezivniju akciju. Danas, završetak ove spektakularne trilogije je pred nama, a Kratos će konačno stići pred prag samog Olimpa…Kako će se provesti u posljednjem okršaju sa preostalim bogovima?

Ono što želim napomenuti na samome početku, a što već svi fanovi znaju je da je ovo posljednji dio Kratosove potrage za osvetom. Bilo kako bilo, citiram Johna Highta direktora studija Santa Monica: “GOW 3 predstavlja kraj trilogije, ali ne znači kraj serijala.“ Dakle, Kratos stiže na Olimp i tu je kraj njegovu bijesu, no poznavajući industriju video igara možemo očekivati razne prequele i spin-offove sukladno sa izjavom gospodina Highta. Bez obzira na završetak trilogije ovaj serijal prati velika uspješnost i nadamo se da će u sklopu toga Sony i dalje u slučaju novih epizoda zadržati visoku kvalitetu produkcije. U redu, dosta naklapanja krenimo mi s igrom.

Ono što nas je na samome početku itekako dojmilo je uvod tj. odlična filmska špica inspirirana antičkim umjetničkim izričajem koja nas upoznaje uz odličnu glazbu i već poznatu naraciju Linte Hunt sa događajima iz prethodna dva dijela. Kao što već svi znaju, već sada se može reći da je ova trilogija legendarna, a drugi dio završio je Kratosovim ujedinjenjem s vojskom Titana i njihovim zajedničkim usponom prema Olimpu, posljednjem uporištu preostalih grčkih bogova. Nezaustavljivo, na leđima Gaie, Majke Zemlje, Kratos napreduje prema Olimpu žedan svoje osvete, koju će servirati hladno, kako se i podrazumijeva.

Zeus, vrhovni bog Olimpa guta ponos te vidjevši da nema šale, u nadahnutome govoru poziva sve preživjele bogove – Posejdona, Heliosa, Hada i Hermesa da stave svoje razmirice na stranu te se pripreme za posljednju bitku protiv poludjelog spartanca i njegove vojske titana. Kao i ona za kraj drugog nastavka tako i ova uvodna scena ne zaslužuje ništa manje nego naziv “epski”. U svome posljednjem dijelu ova spektakularna uvodna scena prikazuje bivše i sadašnje događaje trilogije, i dok još praktički niste došli k sebi od te epske scene, akcija počinje te oni koji ne poznaju GOW serijal imaju priliku upoznati se sa načinom igranja kroz kratak tutorial.

Što se načina igre tj. samih kontroli tiče, ništa bitnije se nije promijenilo. Po već ustaljenom receptu igra započinje tako da Kratos na početku ima sve sposobnosti razvijene do maksimuma, kao što je i svaki igrač God of Wara 2 imao na kraju prethodne igre. Nakon što prođete tutorial i isprobate par trikova sa Kratosovim glavnim oružjem (Blades of Exile) započinje borba s prvim bossom, bogom mora Posejdonom. Kao ispraksani ljubitelj GOW serijala nekoliko sitnica mi je već na samome početku zapelo za oko i zbog njih sam prvih pola sata igre gledao pomalo smrknuta lica, pomalo razočarano.

Naime, prva boss bitka je jednostavno prelagana, a za oko definitivno mogu zapeti i prevladavajući tamni kadrovi prošarani iznimno jakim bljeskovima svjetlosnih efekata. Ljudima s dioptrijom bi itekako ti bljeskovi mogli zasmetati. Ukratko, u nekim trenutcima ne vidi se skoro ništa. Nakon onakve uvodne špice, nekoliko trenutaka sa Posejdonom donijelo je nakratko neuogodan okus razočaranja i sjećam se da sam se zapitao da li me i u nastavku igre očekuje nespretna prezentacija koja je napravljena sa samo jednim ciljem, da izgleda spektakularno i ništa drugo. Oh, kako li sam se prevario.

Pomalo već poznati preokret u kojem igra oduzima Kratosu sve zarađene duše, oružja, zdravlje i magiju ponovno je ovdje došla na red, a Kratos biva bačen u dubine Hada napola mrtav. Nakon toga u igru je ubačen novi zaplet i ta svježina je dobrodošla i daje novi poticaj igraču, a GoW 3 počinje otkrivati svoje pravo lice. Lice odlične igre i radnje. Zbog spoilera daljnju radnju vam neću prepričavati nego je prepustiti vama da otkrijete. Ja ću se koncentrirati da vam opišem detalje i sitnice koji čine God of War 3 odličnom zabavom. Dakle borba je ostala ista. Kratos je i dalje naoružan dvostrukim vatrenim oštricama vezanim lancima za njegove podlaktice koje ća vam omogućiti da svoje protivnike ubijate na svakojake krvave i brutalne načine, ponekad i na granici groteksnosti i degutantnosti. Uz podužu listu mogućih izvedivih kombinacija napada Kratos ima i mogućnost hvatanja protivnika rukama i korištenja uhvaćenih kao ovnove za probijanje ili štit.Naravno uz šutiranje jadnika, bacanje u zid, čupanje glava i ostalih gadosti koje su na naše oduševljenje prikazane do najsitnijih detalja.

… pomalo razočarava pompozno najavljivan Titan gameplay oko kojeg smo slinili u svim mogućim najavama.

Podrazumijeva se da će ovakve poteze Kratos moći rabiti samo na najslabijoj vrsti protivnika, jer unatoč njegovoj nevjerojatnoj snazi bilo bi čudno za očekivati da diže i baca u zrak neke protivnike koji su višestruko veći i teži od njega. Ono što pomalo razočarava je pompozno najavljivan Titan gameplay oko kojeg smo slinili u svim mogućim najavama, no on je ostao ograničen isključivo na korištenje tijela Titana kao ratnog polja. Šteta, ništa od mogućnosti kontrole ogromnih Titana koji se lako mogu usporediti sa neboderima. Svejedno, ono što je dovoljno bitno je to da je akcija odlična, konstantno prisutna i doista pažljivo koreografirana tako da svladavanje protivnika ili grupe protivnika nikada neće biti dosadno nego zabavno i izazovno ovisno na kojoj razini težine igrate.

Nakon što pobjedite Hada, Kratos se vraća na Olimp gdje nastavlja lov na preostale bogove. Naravno putem ćete susresti brojne protivnike koji će definitivno imati nešto protiv vas. Osim nekih starih protivnika imamo i broj novijih. Uz već spomenutog Kiklopa tu su i čarobnice koje će ovoga puta postati tek vidljive kada ih osvjetlite Heliosovim plamenom. Ima ih još dovoljno, ali pustit ćemo neka vas neki novi protivnici iznenade. Baš kao i u drugome dijelu igre i ovdje ćete sudjelovati u nekoliko vratolomnih letova od točke A do točke B. Zanimljivo je putovanje između gornjeg svijeta i podzemlja koje se odigrava u uzbudljivim letačkim dionicama pokraj Chain of Balance-a koji, kako mu i samo ime govori, održava ravnotežu između dva svijeta.

Zanimljivo je putovanje između gornjeg svijeta i podzemlja koje se odigrava u uzbudljivim letačkim dionicama…

Ostali platformerski elementi se dijele na još nekoliko zabavnijih scena kao lov na brzog Hermesa i naravno veranje po puzavicama na zidu. Pažnja kada ih vidite jer nikada nisu tamo radi ukrasa. Tijekom igre susretati ćete se s nekim poznatim likovima iz antike od kojih je najaznimljiviji Dedal koji zbog svoje želje da vrati sina Ikara pristaje na svaku žrtvu koju Zeus traži od njega. Za neupućene Ikar i Dedal su prvi mitski letači.

Kvaliteti igre pozamašno donosi i bogat arsenal oružja. Kako to već i ide, cilj je proizvođačima bio unijeti raznovrsnost borbe i dakako korištenje oružja kao uvjet za izvršavanje određenih zadataka. Ovoga puta očigledno je da su ciljali više na prvi spomenuti segment nego na drugi i to je itekako dobro i zabavno. Oružja i poboljšanja Kratos stječe nakon pobjede nad pojedinim bossom pa tako tijekom igre dolazi do Apolova luka, Heliosove glave, Hadovih pandži, Hermesovih čizama itd. Svako od oružja moguće je dodatno unaprijediti trošenjem crvenih orbova što će naravno polučiti nove poteze, veću učinkovitost i još bolje vizualne efekte. A sline samo cure.

Uz oružja koja osvajate moguće je u skrivenim škrinjama pronaći i dodatne dijelove koji imaju svoju namjenu kao što je Posejdonov trozub koji omogućuje disanje pod vodom ili Boreasova ledena oluja koja omogućava smrzavanje izvora topline. Ukupno tih dodataka ima 12 i izazov ih je sve pronaći, a njihovu uporabu itekako ćete znati cijeniti. Nama najzanimljivije oružje su definitivno Hadove kandže koje omogućuju (osim svoje ubojitosti udarcem) i prizivanje različitih čudovišta koje će se boriti za vas.

Ostale sitnice vrijedne spomena su još mini igre. Stavljene u svrhu unaprijeđenja igrivosti, mini igre su prisutne kroz cijelu trilogiju, a odvijaju se na taj način da igrač reagira i pritišće određene tipke ili stickove unutar neke vremenske sekvence. Izvršavanje ovih mini igara tijekom borbe nagraditi će vas dodatnim crvenim orbovima i posebno brutalnom i krvavom scenom ubijanja protivnika. U jednoj mini-igri Kratos će morati založiti svoju muškost ne bi li dobio brz pristup u Hefestove odaje. Mini igra će zahtijevat brze reflekse i brzo korištenje tipki, a uključuje lezbijsku igru Afroditinih sljedbenica. Itekako golišava scena na koju se ESRB i PEGI slobodno mogu početi žaliti. Uspijete li ipak u toj mini-igri Afrodita će udijeliti kompliment, fulate li, slijedi ruganje.

Ono što najviše oduševljava i glavni razlog zabavnosti ove igre je odlična dinamičnost prikaza. Drugim riječima, autori su tijekom igre nastojali često mijenjati kut i perspektivu blizini i daljinu nastojeći u što većoj mjeri postići dojam odlične akcije. I to im uspjeva. Moram napomenuti kako prilikom mijenjanja tih kutova gledanja ili perspektiva, igra doista izgleda spektakularno, a itekako vrijedi spomenuti da kamera nimalo ne “šeta” tj. usudio bi se reći da je God of War 3 jedna od igara gdje je kamera ponajbolje implementirana. Doista nikakvih zamjerki na kameru nemamo.

Osim toga platformerske dionice dobro se izmjenjuju s borilačkim dajući vam vremena da malo odmorite vrijedne prstiće. Ono što je minus je priličan nedostatak mozgalica. Žalosno je da ih je jako malo tj. čak dvije. U redu, ima klasičnih platformerskih situacija gdje treba povući kakvu polugu i tome slično, ali malo težih mozgalica itekako nedostaje.

Koliko često spominjem GoW 2 ili original? Doista često. Zašto? Pa, zato jer i dan danas obe igre i dalje izgledaju odlično, naročito nedavni remastered HD God of War Collection za PS3. Bez obzira na taj noviji uradak, originali na PS2 su zakon i dalje služe za usporedbu s nekim drugim igrama. Ono što je God of War 2 napravio na PS2 to je God of War 3 napravio na PS3 tj. maksimalno izvukao snagu konzole bez pada performansi zadržavajući jednostavno fenomenalan izgled i grafiku

God of War 3 je glamurozan. Svaki protivnik je maksimalno detaljan, životan i prepun različitih svjetlosnih efekata. Pogled na Kratosove mišiće i žile, zatim na detaljnost nekih groteksnih killova, zatim krv, detaljnost svijeta i pojedinih nivoa je doista takva da vas ostavi bez daha. Treći dio Kratosove osvete je jedna od najboljih vizualnih poslastica koje smo igrali na PlayStationu 3. Osim prelijepe grafike, soundtrack je i dalje maestralan. Općenito zvuk u God of Waru 3, sasvim očekivano, veliki je plus igri. Također, neke glasove su posudili i malo poznatije Hollywoodske face. Uz Lindu Hunt tu si Rip Torn u ulozi Hefesta, Malcolm McDowell u ulozi Dedala i Kevin Sorbo u ulozi Herkulesa koji očito jako voli tu ulogu. Kratos je i dalje T.C.Carson.

Između ostaloga potrebno je spomenuti da će vam za prolaz cijele igre na normal težini trebati otprilike desetak sati, ovisno o tome koliko ste zagrizli pronaći sve škrinje s otprije poznatim Gorgonovim očima, Feniksovim perjima i Minotaurovim rogovima. Pri završetku igre otključava se Challenge of the Olympus mode koji će vam pružiti još par sati dodatne zabave. Glavni minus igri bi išao na njenu kratkoću. Deset sati doista brzo prođe i malo-pomalo igra će vas dovesti do vizualno fenomenalnog, neobično prezentiranog i s druge strane više-manje očekivanog kraja, o kojem će svatko imati svoj sud. Doduše, osvrćući se na kratkoću, moramo reći da ćemo igru sigurno proći još nekoliko puta, pa na kraju krajeva to i nije neki veliki nedostatak.

Na kraju da malo ponovimo rečeno, da ne bi bilo zabune. Dakle grafika na vrhuncu, zvuk objedinjuje izvrsne glazbene dionice i zvjezdanu glumačka ekipu, a zanimljiva i uzbudljiva uporaba antičke tematike dobrinosi atmosferi. Igrivost jeodlična, raznovrsna i nadasve zabavna, a trajnost je možda mala, no fanovima neće smetati jer će nesmuljivo igru odigrati ponovno. Konačno, ovo bi bio kraj, spekatkularan kraj jedne velike avanture. Mjesec travanj nam uskoro dolazi, a pritom i svima poznati prvi april iliti dan luda. Vjerujte da ne ludujemo s tvrdnjom da je ovo PS3 ekskluziva godine, novi Kratos je must have. Da, 2010. godina tek kratko traje, a PS3 nam ima još puno toga za ponuditi, no doista, God of War 3 je trenutačno jedna od najboljih igara za Playstation 3 ove godine. Vlasnici PlayStationa 3 što čekate? Znate gdje su dućani…

Jeste već probali GoW 3? Jesmo li vas uspjeli nagovoriti da ga kupite? Podjelite sa nama vaša razmišljanja o završetku ove velike trilogije i ne zaboravite ostaviti svoju ocjenu igre kako bi vidjeli koliko se razlikuje od naše.

Završetak spektakularne trilogije, God of War 3, stigao je u naše ruke spreman da Kratosa odvedemo na sam prag starog Olimpa. Kako smo se proveli u ovoj mitskoj avanturi?

93 Naša ocjena
  • Grafika