Godfire: Rise of Prometheus

Dominik Bošnjak

Strategije na poteze, point-and-click avanture, mozgalice, platformeri… popis žanrova koji dokazano dobro funkcioniraju kada ih igrate preko ekrana osjetljivih na dodir je zaista podugačak. Ipak, 3D akcijske avanture definitivno nisu jedan od njih, tako da je većina gaming populacije dočekala Godfire: Rise of Prometheus s popriličnom količinom skepse.

Najavljivan kao “epski mitološki spektakl” s obiljem uzbudljivih borbi, gorostasnih bossova i RPG elementima, ovaj je naslov, blago rečeno, odavao snažnu God of War vibru tijekom cijele svoje medijske kampanje. Sada kada je napokon na tržištu, mogu i odgovorno tvrditi da je Vivid Games bez imalo srama kopirao osnovnu formulu koju je SCE Santa Monica Studio po prvi puta predstavio svijetu 2005. i adaptirao je za pametne telefone i tablete. Originalnost na stranu, radi li se ipak o uratku koji ozbiljniji poklonici mobilnih igara ne bi smjeli propustiti?

Odgovor na to pitanje nije pozitivan, barem ne u smislu da je Godfire: Rise of Prometheus gotovo savršen izdanak igraće baštine koji će se generalno svidjeti svima koji preferiraju na svojim prijenosnim uređajima igrati nešto kompleksnije od Candy Crusha. U osnovi se radi o jednoj relativno nedovršenoj igri koja razočarava po pitanju sadržaja, raznovrsnosti i ispoliranosti na svim razinama, tako da se bezuvjetno može preporučiti tek ljubiteljima žanra i onima sklonim brojanju poligona na 3D modelima. Što se vas ostalih tiče, pogledajmo što vam može ponuditi posljednji uradak Vivid Gamesa.

Prvenstveno, može vam ponuditi mogućnost da impresionirate rodbinu, susjede, prijatelje, neprijatelje i sav ostali svijet voljan pogledati za što je točno vaš posljednji telekomunikacijski uređaj sposoban i koliko se jaz između tehničke strane konzolaških i mobilnih igara smanjio posljednjih godina. Uistinu, Godfire: Rise of Prometheus je prekrasan naslov koji jednostavno plijeni pozornost svojim detaljnim okolišem i modelima likova, specijalnim efektima, fluidnim animacijama i svemu što ide uz to.

Iako ga pogoni sada već stariji Unreal Engine 3, ekipa iz Vivid Gamesa je napravila jako dobar posao po pitanju iskorištavanja njegovih značajki i resursa modernih mobilnih uređaja. Činjenica da je igra rađena za uređaje s relativno malim ekranima također doprinosi sveukupnom vizualnom dojmu jer svaki rezultat na istima izgleda još privlačnije nego na televizoru ili kakvom drugom većem zaslonu. Generalno gledajući, radi se o jednoj od grafički najimpresivnij mobilnih igara ikada proizvedenih koja ide bok uz bok, a u nekim segmentima čak i premašuje fantastični Infinity Blade III.

Nažalost, Godfire: Rise of Prometheus stoji 7 dolara, no u tu cijenu ne ulaze sve njegove vizualne perverzije. Ne, njih ćete posebno platiti padovima frame ratea gotovo svaki puta kada vam se na ekranu nađe više od par neprijatelja, dugim vremenima učitavanja i ponekim drastičnim rastom temperature vašeg uređaja. Ovo stoji za sve telefone i tablete službeno sposobne pogoniti Godfire, iako su teksture na starijim modelima puno niže rezolucije nego one upakirane u verzije za iPhone 5S i posljednji iPad. Osim toga, posebno ćete moći platiti i za “varanje” sustava napredovanja i kupovanja moćnije opreme i boljih atributa vašeg lika. Uspješno završavanje igre na najvišoj težini bez dodatnog plaćanja može komotno potrajati i preko 20 sati, iako se sama kampanja može završiti za desetinu toga vremena. Pa, što ćete raditi ostalih 18 sati? Konstantno prelaziti iste razine, skupljati novčiće i proklinjati loš dizajn igre.

Stvarno je šteta što Godfire sadrži tako mali broj razina jer u osnovi se radi o malom God of Waru s nešto jednostavnijim no u osnovi sličnim sustavom borbe. Izbjegavanje i blokiranje napada, korištenje specijalnih moći, sklapanje combo napada i brutalnih završnih poteza kojima ćete kidati udove svojim neprijateljima je prilično zabavno ako ste poklonik ovakvog tipa naslova. Isto vrijedi i za unaprijeđivanje vaših atributa i opreme, a iako sâma priča nije pretjerano intrigantna, glasovni glumci su odradili sasvim solidan posao po pitanju njene prezentacije.

Ono što ipak čini ovaj naslov inferiornim u odnosu na svoj uzor su uvredljivo lagane i praktički priglupe zagonetke te nedostatak varijacije po pitanju neprijatelja. Iako ćete se na kraju gotovo svake razine sučeliti s nekim grotesknim i ogromnim bossom, princip za njihovo savladavanje je identičan: kotrljajte se po podu dok ovi izvode raznorazne napade te ih opalite par puta kada se “umore”. Ovaj nedostatak inspiracije zaista umanjuje razinu napetosti završnica poglavlja, a ni obični protivnici nisu puno raznovrsniji, s iznimkom da većinu njihovih napada ne morate izbjegavati nego ih možete i blokirati.

Sve to rezultira situacijom u kojoj će silni comboi dostupni vašem heroju ostati neiskorišteni jer ćete konstantno koristiti jedan ili dva najefikasnija. Drugim riječima, iako podloga za taktički raznovrsniji gameplay postoji u sustavu borbe, neraznovrsni neprijatelji će praktički prisiliti repetitivan gameplay, pogotovo na višim razinama težine gdje vas jedan ili dva udarca mogu dokrajčiti. Jednom kada završite kampanju koja će navodno biti proširena u budućnosti, na raspolaganju vam je i tzv. Survival mod koji je prilično izazovan no pati od istih boljki koje prožimaju i ostatak igre.

Iako pretjerano ne zamjeram nedostatak originalnosti jer čak i čista kopija konzolaškog naslova može itekako oplemeniti ponudu mobilnih igara na tržištu ako je dobro izvedena, Godfire: Rise of Prometheus je jednostavno prejednoličan za univerzalnu preporuku. Prodati igru isključivo na temelju grafike još i može proći kada je ista dobro optimizirana za platformu, no ovom naslovu definitivno fali dorade, a repetitivna borba, neraznovrsni neprijatelji i uvredljivo lagane zagonetke dodatno umanjuju sveukupan dojam. Sve u svemu, ako ste voljeli God of War i općenito uživate u akcijskim avanturama, ulovite Godfire na nekom popustu. U svakom drugom slučaju ga izbjegavajte u širokom luku ili nabavite Gameloftov Wild Blood, puno kvalitetniji mobilni uradak “inspiriran” popularnim Sonyjevim serijalom kojeg čak i pogoni isti engine.

Ambiciozan pokušaj ‘prevođenja’ megapopularnog God of War serijala na pametne telefone i tablete.

60 Naša ocjena
  • Impresivna grafička izvedba