King’s Quest

smrt odmetničkim vjevericama, sloboda sindikatu trolova

U zadnje vrijeme čim čujem vijesti o povratku nekog starog klasika odmah poškropim monitor svetom vodom. Fobije od takvih uskrsnuća dolaze od Atarija koji svojim novim izdanjima masakrira nekad uspješne igre poput Alone in the Darka i Rollercoaster Tycoona. Iz toga razloga nisam očekivao ništa posebno ni od povratka Sierrog avanturističkog serijala King’s Quest, nakon čak 17 godina koliko je isti proveo u gejmerskoj mirovini. No moderni King’s Quest ugodno me iznenadio pokazavši kako je žanr avantura bez njega bio spor i ukočen.

King’s Quest je tip avanture u kojoj vas zagonetke mogu ubiti, i to ne u pojam nego doslovno. Igrate u ulozi budućeg kralja Daventryja, mladog Grahama koji prvo mora postati vitez, ali je sve samo ne baš sposoban za to. On je uvijek blizu neke opasnosti ili nevolje, no čak i kad pogine ima priliku da to ispravi jer njegove avanture slušamo kao priču koju on kao stari djed priča svojoj unuci. Imamo dakle, dvije paralelne radnje, i to King’s Questu održava svježinu čak i ako imate sto godina i sjećate se priče iz originala koja je ovdje prerađena.

Graham je tip autsajdera koji je loš u svemu, ali za kojega svejedno navijate.

Graham je vrlo simpatičan lik samim time što je smotan i pomalo blentav. On je tip autsajdera koji je loš u svemu, ali za kojega svejedno navijate; poput Rufusa iz Deponije ili Rhysa iz Tales from the Borderlands. No ni ostali likovi u igri nisu ništa manje simpatični od njega. Zapravo su toliko dobro napravljeni da nema lika koji vas neće barem malo nasmijati. Humor im je savršeno pogođen, a iako nije ubitačan kao onaj u South Parku, ni ovdje ništa nije pošteđeno sprdnje. Razlika je jedino u tome što je humor King’s Questa blaži i dobroćudniji, pa kad recimo vidite dva viteza kako jašu jedan drugoga igra će to ismijati bez nekih seksualnih konotacija.

Zagonetke u King’s Questu definitivno su lakše nego u klasičnim point and click avanturama. Primjerice, imate sustav inventorya, ali predmete u njemu nikada ne kombinirate. Tempo igre je jako dobar jer te zagonetke svako malo presijeca akcijskim dijelovima. Ima tu skakanja, šuljanja pa čak i ciljanja lukom iz prvog lica. A ima i quick time sekvenci, samo što one nisu toliko forsirane kao u mnogim današnjim avanturama, u prvom redu onim Telltaleovim. Većina akcijskih dijelova u King’s Questu rješava se dok imate kontrolu nad likom. Primjerice, kad u jednom dijelu izbjegavate zmaja, sami si određujete kada ćete skočiti i u kojem smjeru.

Sierrin King’s Quest zapravo je bio među prvim avanturističkim serijalima koji su koristili danas popularne sheme odabira i posljedica, odnosno ono što Telltale prodaje kao „personaliziranu priču“. Nije stoga čudno da je moderno izdanje King’s Questa zadržalo odabire s posljedicama koje mijenjaju priču. No za razliku od današnjih igara takvog tipa, ovdje vam se to ne nabija na nos – ne iskače vam stotinu notifikacija da ste odabrali nešto što će kasnije imati utjecaja na priču, da se dogodilo nešto jer ste ranije donijeli neku odluku. Još bolje, u King’s Questu ne možete ni predvidjeti čime će taj vaš odabir rezultirati, jer nije prezentiran u nekakvom Press X to Jaaaasssoooon formatu, niti poslije vidite koliko je drugih igrača odabralo istu stvar. Stvarno, koga to uopće briga?

Igra je podijeljena na pet epizoda, ali to očito nisu tipične epizode jer već prva u prosjeku traje oko šest sati, to jest triput duže nego epizode ostalih avantura. No treba priznati da tu dosta vremena ode na ponavljanje nekih dijelova igre, jer su zagonetke uglavnom takve da im vidite rješenje kad pogriješite. King’s Quest tu ne želi popustiti pa vam ne dopušta da prekinete animacije i dijaloge koje ste već vidjeli i čuli, a to mu je ujedno i glavni minus.

King’s Quest definitivno nije imao neki ogroman budžet, ali ga je iskoristio na najbolji mogući način.

S druge strane, vidi se da je u igru uloženo dosta truda jer sve to izgleda jako lijepo. Grafika je rađena cel-shading tehnikom, ali je King’s Quest za razliku od Telltaleovih uradaka znatno bogatiji po pitanju detalja. U konačnici, animacije likova su odlične i sve je dinamično, što u žanru ovakvih avantura baš i nije čest slučaj. Pohvala ide i glasovnoj glumi koja slobodno može biti uzor mnogim igrama u ovom rangu produkcije.

King’s Quest definitivno nije imao neki ogroman budžet, ali ga je iskoristio na najbolji mogući način. Pitanje je samo koliko je igra sada dosita dovršena i koliko ćemo dugo čekati ostale epizode ako već ova prva produkcijski djeluje kao da može biti zasebna igra. Nadam se ipak da to neće biti više od dva do tri mjeseca jer me King’s Quest upecao svojim pričama o zmaju iz bunara i štrajku sindikata trolova. Vjerujem da će upecati i vas, na neki svoj krajnje blesav i simpatičan način, pa mu svakako dajte priliku za to.

Kraljevstvo Daventry je u opasnosti – kralj je ostao bez žene, šumama haraju odmetničke grupe vjeverica, a sindikat cestovnih trolova je u štrajku!

• smiješno i zabavno
  • odlični likovi