Lego: The Hobbit

Mi vam u zadnje vrijeme u HCL-u manje-više samo legiće igramo. Gdje god se okrenete uvijek ćete vidjeti kockice i figurice na ekranu. Nije baš da smo toliki fanovi virtualnih Lego kockica da se ne možemo prestati igrati s njima, već je ekipa iz Traveller’s Talesa skroz podivljala pa su u zadnjih šest mjeseci izbacili na tržište tri velike Lego igre za sve moguće konzole. Krajem prošle godine recenzirali smo Marvelove superheroje u Lego svijetu, do neki dan sam još igrao The Lego Movie Videogame, a sada nam je došao i Lego: The Hobbit.

Nemojte me krivo shvatiti, ništa se ja ne žalim. Lego igre uvijek budu zabavne i privlačne na svoj poseban način, a licenciranje svakog mogućeg popularnog filma ili knjige današnjice znači da je paleta Lego igara šarena i raznovrsna, bez obzira na to koliko često one izlazile. Ali stvarno, što je još ostalo bez svoje Lego igre? Lego: The Hunger Games? Sjetite me se kad to bude najavljeno, očekujem neku lovu za tu ideju.

Bacite oko na malo gameplaya iz Xbox One verzije Lego: The Hobbita uz neke od naših ranih komentara o igri.

Prošle su dvije godine od izlaska igre Lego Lord of the Rings, a u tom je periodu filmska adaptacija prednastavka popularne trilogije postala neizbježna tema razgovora. Na svu sreću, igra nije podijeljena u tri dijela kao što je to učinjeno s filmom, već su prva dva filma uključena u igru, a treći, koji je još u produkciji, nije dio virtualne Lego priče. Dakle ništa od nekakvog potpunog, zaokruženog Hobbit iskustva s legićima – barem ne još. Sasvim je moguće kako je developerima u planu izdati naknadni DLC sa sadržajem trećeg filma, ali vjerujem da bi barem većina igrača, kao i ja, radije pričekala duže na izlazak igre pa dobila sve u paketu, nego plaćala dodatan sadržaj na punu cijenu igre.

Ipak, s druge strane, iako igri trenutačno nedostaje trećina fabule knjige, ne osjeti se stvaran nedostatak sadržaja. Štoviše, igra ima zabavan glavni quest, ali pošto je svijet otvoren, na raspolaganju vam stoji pregršt popratnih misija, raznih stvari koje treba sakupiti i tome slično. Glavna priča dosljedno prati scene iz filma, ali način na koji su te scene adaptirane čini igru potencijalno ugodnijim medijem za proživljavanje priče. Ako ste gledali filmove, na prvu ćete prepoznati na što se cut-scene referenciraju, a pošto su iznenađujuće dugačke dobra je stvar da su u neku ruku interaktivne.

Osim što su standardno zabavne i simpatične, često se prekinu i daju vam kontrolu da nastavite gdje je priča stala samo kako bi se ubrzo opet glatko nastavile. Ponekad morate baš nešto napraviti na levelu kako bi se cut-scena nastavila, a ponekad su to jednostavne QTE dionice koje su često popraćene vrckavom glazbenom podlogom. Takav pristup prezentaciji fabule je potpuni pogodak, čak i ako niste fan Tolkienovih djela, vjerujem da biste uživali u nečemu ovakvom.

Sam gameplay u svojoj srži dosta podsjeća na ostale Lego igre; vjeran je Lego formuli i u tome nema ništa loše. Nije nastavljen trend svijeta sastavljenog u cijelosti od kockica kako je to bilo predstavljeno u The Lego Movie Videogame. Svijet je ponovno hibridan, djelomično napravljen od Lego kockica, a djelomično realan. Kad malo razmislim, tu dizajnersku odluku čak i podržavam, jer koliko god je potencijala pružao svijet sastavljen od legića, toliko to jednostavno ne bi funkcioniralo u ovoj igri.

Ako ste igrali Lego adaptaciju Gospodara prstenova, mapa će vam već biti poznata. No, ovoga je puta ipak popunjenija događajima, prilikama i avanturama, što je jako pohvalno s obzirom na veličinu igrina svijeta.

Ono što developeri često znaju promašiti, a u čemu ova igra potpuno uspijeva je motivacija igrača da istraži mapu. Uz uobičajeni sustav inventara, Lego: The Hobbit predstavlja i sasvim novi loot i craft sustav. Mogućnosti koje vam lootanje i craftanje pružaju ćete upoznati kroz glavnu priču, ali main quest uopće ne predstavlja to na privlačan način. Kad god vam trebaju materijali kako biste nastavili u misiji, samo je potrebno polomiti sve oko sebe i tu će odjednom biti hrpa baš onih materijala koji vama trebaju.

To je svojevrsni novitet u igri, ali brzo će vam biti jasno da nije previše različito od uobičajene Lego “razbij-sastavi-idi dalje” formule. Craftanje do izražaja dolazi tek izvan misija, kada slobodno istražujete svijet. Često ćete kao nekakav side quest dobiti zadatak da sastavite nešto, ali dok slobodno lutate svijetom neće vam sve biti pri ruci. Tako ćete za neke dijelove šetati preko pola Međuzemlja ne bi li iskopali, sakupili ili trgovali određenim materijalima. Zadržano je interaktivno sastavljanje kockica kakvo smo vidjeli u prošloj Lego igri, pa raznolikost ne staje ni na prikupljanju materijala, već i u sastavljanju setova vi osobno sudjelujete.

Upravo to je snaga i najveća odlika ove igre. Teško da će vam dosaditi ili ćete izgubiti volju za igranjem, zato što uvijek nudi nešto što možete raditi. Ako vam glavna misija ide pomalo na živce, možete trgovati ili istraživati bogati svijet ili tražiti vrijedan loot, možete jahati koze kako biste pomogli pastiru u nevolji; jednostavno možete igrati onako kako vama najbolje odgovara u tom trenutku. Glazbena podloga je originalna iz Gospodara prstenova i Hobbita, a glasovi zvuče dovoljno autentično i podsjećaju na filmske uspješnice, što je daljnja garancija visoke kvalitete kojom čitava igra odiše.

Lego: The Hobbit nije sam po sebi ogroman korak unaprijed. Bez iznenađenja, samo malo proširuje već utvrđenu formulu Traveller’s Talesa i igra na sigurno. Ali pristup fabuli filmova o Hobbitu te perfektno doziranje i kombiniranje svih elemenata uz neke novitete u gameplayu, čine Lego Međuzemlje jednim od najzabavnijih virtualnih svjetova u zadnje vrijeme. Istraživanje ovog kockastog Međuzemlja je prava mala zadovoljavajuća avantura, jedna koja odiše kvalitetom te dobro promišljenim dizajnom s poštovanjem prema licenci. Baš onakva kakvu Hobbit i zaslužuje.

Čak ako ste pročitali knjigu i pogledali filmove te vam je hobita više stvarno puna kapa, Lego: The Hobbit i dalje vrijedi zaigrati.

82 Naša ocjena
  • svijet