LEGO The Lord of the Rings

Uništili smo Zvijezdu smrti, pronašli Izgubljeni kovčeg, spasili grad od Jokera, pobijedili Onog čije se ime ne smije izgovoriti te zavladali Karibima; nakon svih tih uzbudljivih avantura proživljenih kroz oči malih legača čovjek bi pomislio da je Traveller’s Tales ekipa ispucala sve filmske klasike. No tko god je tako pomislio grdno se je prevario. Ista ta ekipa poznata po svojim LEGO igrama spremila nam je pravu malu poslasticu donoseći nam ovaj put na naše konzole i računala svijet Gospodara prstenova.

Jahanje četvrtastog konja, tamanjenja nikad simpatičnijih orkova i rješavanje razbacanih zagonetki samo su neke od zanimljivosti koje nam donosi ova neodoljivo simpatična open-world akcijska avantura. No uz sve novosti i dobre stvari, LEGO LOTR vuče za sobom i neke stare probleme.

Nakon prošlog LEGO Batmana stigao nam je još jedan dio LEGO serijala s otvorenim svijetom. Tako nakon Gothama imamo priliku posjetiti najznačajnije i najzanimljivije dijelove Međuzemlja ovog puta prikazanog u obliku veselih raznobojnih kockica. Svijet Gospodara prstenova nikad nije prikazan šarenijim i razigranijim, čemu je pridonio i poboljšani LEGO engine koji naprosto oduševljava u prikazima izmjene vremenskih prilika i iscrtavanja udaljenih pejzaža. Tako se nerijetko znalo dogoditi da zastanem i poput nepopravljivog romantičara promatram prelijepi izlazak sunca koji se nazirao između obližnjeg brdašca. Teksture iz ovog naslova su primjetno detaljnije i raznovrsnije te bez oklijevanja možemo potvrditi da je grafički gledano ovo najbolji dio LEGO franšize do sada.

Priča nas vodi kroz najznačajnije događaje iz sve tri knjige, tako da su posjet Hobbitonu, probijanje kroz mračne tunele Morije ili branjenje zidina Helmove klisure samo neke od osamnaest glavnih misija koje nam ova igra nudi. Tako smo ponovno preuzeli ulogu Frode i njegove ekipe te krenuti po valjda 37. put uništiti prsten u vulkanu Klete gore.

Zvuk i glasovi unutar igre preuzeti su iz originalne filmske trilogije, što zapravo i nije baš najzgodnije izvedeno. Likovi zbilja zvuče dobro i prikladno autentično, no preuzimanjem svih glasova iz filma ovaj naslov je nekako izgubio dozu spontanosti i humora koja obično krasi sve LEGO igre. Tako smo za humor osuđeni na komediju situacije i mimiku pojedinih likova, što je nakon savršenog glasovnog humora iz LEGO Batmana 2 ipak stepenica niže.

Svi koji su isprobali neki LEGO naslov do sada znaju točno što mogu očekivati u ovom nastavku, ne govorimo tu o nekim revolucionarnim promjenama. Očekujte dakle razbijanje brojnih objekata i sakupljanje LEGO kovanica, zanimljive zagonetke koje je potrebno riješiti uz pomoć određenog lika, pronalaženje skrivenih dijelova vozila i građevina te posebne LEGO kocke, ovog puta napravljene od mithrila.

Unutar svake misije upravljamo s barem dva lika, a samo prebacivanje sa jednog na drugog izvodi se jednostavno – uz jedan pritisak tipke. Osim samog prebacivanja, našeg suborca može preuzeti i prijatelj preko lokalnog co-opa, a to je definitivno najbolji način za iskustiti ovu igru. Vjerujte mi, ako imate kontroler viška i dovoljno sposobnog prijatelja, zabava je zagarantirana.

Oba igrača tada igraju preko istog nepodijeljenog ekrana, osim u slučaju izlaska izvan ruba ekrana prilikom čega se slika dijeli na dva dijela. Nažalost, ekipa Traveller’s Talesa ponovno je zaobišla mrežni co-op, zbog čega su mnogi gameri zapravo osuđeni na solo igranje. Što je zbilja tužno, jer iako u co-opu ova igra apsolutno blista, znate i sami da je problem naći prave fizičke prijatelje koji imaju vremena i volje da sjednu s vama, uzmu kontroler i zaigraju na par sati.

Svaki od protagonista, osim standardnih pokreta napada i skoka, ima posebne mogućnosti koje je potrebno izvesti prilikom prelaženja misija, ali i brojnih sporednih zadataka koji su razbacani po Međuzemlju. Tako jedino sa Frodom možemo ulaziti u mračne spilje, Legolas može skočiti više od ostalih i samim time pristupiti novim lokacijama, dok uz pomoć Gimlija možemo razbijali specijalna kamenja te tako otvarati nove putove.

Zagonetke razbacane kroz igru su jednostavne i dosta logične te bi bile odlična razbibriga da su kontrole onakve kave bi trebale biti. Ali nisu. Primjerice, prilikom nekih od sekcija skakanja dogodit će vam se da barem dva ili tri puta poginete prije nego uspijete u svojem naumu, a svaki put ostatiti ćete dojma da nije za smrt krivo vaše loše tempiranje skoka, već jednostavno kontrole koje nisu dovoljno brze i precizne. Srećom, prilikom gubljenja života samo ostajemo lakši za određenu količinu novčića te se ponovno stvaramo na istom mjestu, no iritacija zbog kontrola svejedno ostaje.

Prvi put u LEGO serijalu imamo i inventory, koji možemo popuniti raznim predmetima koje smo pronašli unutar glavnih misija ili izradili kod kovača u Breeu. Za izradu samih dodataka potrebno nam je određen broj LEGO mithril kocki, kao i blueprint samog itema. Navedene potrepštine možemo pronaći razbacane po Međuzemlju, a za neke je potrebno odraditi i određene zadatke. Svi zadatci se sastoje od pronalaska i donošenja određenog oružja/oruđa, a osim mithril tu su i crvene kocke, kupnjom kojih otvaramo razne bonuse.

Tako smo u stanju kupiti bonus za umnažanje vrijednosti kovanica, nepobjedivost ili smiješne odjevne predmete. Realno, tko od vas nije želio vidjeti Gandalfa sa velikim pink ljetnim šeširom? Da bi mogli koristiti sve legače u igri, potrebno ih je otvoriti prelaskom glavnih misija, a za pojedine je potrebno izdvojiti i određenu količinu novčića.

Ovog puta, za razliku od prošlog LEGO Batmana, nemamo vozila za upravljanje, no zbog igrine tematike vozila kao takva ne bi imala ni previše smisla. Uostalom, adekvatno su zamijenjena raznim vrstama životinja koje ovdje možemo jahati – od konja, koza, magaraca pa sve do slonova. Novost je i svojevrsni GPS, budući da je sada dovoljno označiti na karti mjesto koje želimo posjetiti te nakon toga pratiti put označen prozirnim LEGO kovanicama. Još jedna od novina uvedenih u LEGO univerzum kroz ovu igru su i quick time eventovi prilikom borbe s nekim jačim protivnicima. Takve stvari inače ne volimo, ali ti eventovi ovdje čak čine sukobe s bossovima malo raznovrsnijima i prikladno izazovnijima.

Dakle sadržaja itekako ima dovoljno, igra ima i svoju dozu humora, pokušava neke nove stvari u serijalu, a i LEGO stil dobro je iskorišten da predoči LOTR atmosferu. No baš kao što smo to primijetili i u nekim drugim LEGO igrama prije nje, glavna iritacija ovog naslova su zapravo brojni glitchevi, zbog kojih ćete ponekad morati odigrati čitav level iz početka. Tako se nerijetko zna dogoditi da određeni lik „zapne“ negdje unutar 3D scene, a česti su i problemi s nepojavljivanjem neprijatelja koje trebamo uništiti da bi napredovali u igri.

I nakon desetak sati provedenih uz igru dolazimo do zaključka i pitanja: Hoće li ovo biti jedna od igara koju ćemo staviti na vrh svoje police i tepati joj „moje dragocjeno“ ili ćemo požaliti što se u blizini ne nalazi Kleta gora da je bacimo u lavu?

Istina je negdje na pola puta. Jer iako LEGO The Lord of the Rings ima neke zbilja naporne bugove i manjkavosti koje se vuku kroz gotovo cijeli LEGO serijal, šarma i zabave igri ipak ne nedostaje. O koliko točno zabave pričamo prvenstveno ovisi o samom igraču. Jeste li jedan od onih gamera koje moraju pronaći svaku skrivenu stvar, kupiti sve likove i igru prijeći 100%? Jer ako jeste ova je igra krojena baš za vas. Još ako ste fan žanra akcijskih avantura te volite LOTR univerzum, zaista ne trebate više razmišljati – novce u džep i u prvi dućan s igrama. Uostalom, kao što ćete primijetiti kad uđete u trgovinu, ispod igre stoji sasvim prihvatljiva cijena.

Mali i slatki Uruk-hai borci, jahanje magarca sa Sauronom ili Legolas s patkom na glavi? Ne, nije cirkus nakaza Gospodar prstenova nego recenzija nove LEGO avanture, ovog puta smještena u Međuzemlje.

77 Naša ocjena
  • otvoreni svijet