Modern Combat 5: Blackout

Dominik Bošnjak

Nije nikakva tajna da Gameloftovi studiji i njihove kreacije nikada nisu bili poznati po originalnosti. Još od ranih godina 21. stoljeća i jednostavnih kopija Simsa te prvih GTA naslova, tada još isključivo francuski studio je rano uspostavio svoj poslovni plan kopiranja formula uspješnih PC i konzolaških naslova i prenošenja istih na mobilne uređaje. Iako je tvrtka zbog ovakvog neinventivnog pristupa stvaranju videoigara pobrala popriličan broj kritika, činjenica jest da je ista ipak znatno doprinijela razvoju mobilne igraće industrije.

Jer unatoč tome što se njezini studiji već 15 godina praktički natječu tko će izbaciti generičniji uradak, a dizajneri projekata su im vjerojatno vičniji obrnutom inžinjeringu nego kreativnim rješenjima – Gameloft je prva kompanija koja je značajno uložila u videoigre za telefone i tablete. Pa tako već gotovo dva desetljeća njeni studiji izbacuju igre na izuzetno visokom stupnju ispoliranosti koje zabavljaju desetke milijuna ljudi u potrazi za “ozbiljnijim” naslovima u kojima mogu uživati u pokretu. Modern Combat 5: Blackout nikako nije iznimka ovom pravilu.

Peti nastavak serijala koji je dosljedan Call of Dutyju u svemu osim u imenu donio je očekivano grafičko poboljšanje i nekoliko sitnih noviteta koji ne utječu previše na ukupan dojam u odnosu na svog prethodnika. I dalje se radi o vrlo solidnoj pucačini iz prvog lica s klišeiziranom pričom vjerojatno sklepanom nakon sedmodnevnog maratona gledanja Scharzeneggerovih filmova i kontrolama upitne kvalitete.

Modern Combat 5: Blackout vas stavlja u ulogu prekaljenog i neuništivog marinca čije sam ime zaboravio otprilike pet sekundi nakon što je predstavljen na ekranu te ga suprotstavlja s vrlo zločestim teroristima koji bez nekakvih pretjerano logičnih motiva šire kaos po svijetu. Iako mi je komično loša priča obično razlog za dobru zezanciju na račun scenarista, u slučaju ove igre mi je samo žao glasovnih glumaca i zvučnih inžinjera koji su svoj posao odradili fantastično. Kvaliteta njihove izvedbe tim više dolazi do izražaja jer su radili s dijalozima koje kao da je pisao petogodišnjak opsjednut starim američkim akcijskim filmovima B-produkcije, što je jednako suludo kao i angažirati Meryl Streep za sporednu ulogu u Krv nije voda.

Pažnju od bezveznog zapleta uspješno odvlače glazbena podloga, realistični zvučni efekti oružja, eksplozija i sl. te vrhunska grafička prezentacija. Potonja je u petom Modern Combatu posebno vrijedna hvale, pogotovo zbog efektnih podvodnih scena, impresivno bogatih tekstura i sjajno odrađenih filtera. Likovi su jednako detaljni kao i okoliš, a pohvalno je i da neprijatelji nisu klonovi jednog jedinog modela. Cijela akcija se vrti na cca. 30 sličica po sekundi čak i na starijim uređajima kao što je iPhone 5, a grafičko bogatstvo ne pati ni u multiplayeru s desetak igrača na istoj mapi. Naravno da to sve dolazi po cijeni kratkog trajanja baterija koja teško da može preživjeti i tri sata igranja.

Kontrole su ostale više-manje nepromijenjene u odnosu na prošli Modern Combat. To nikako nije iznenađujuće jer realno, nema se tu baš više što za dodati, no ograničenja ekrana osjetljivih na dodir će vas na višim razinama težine definitivno frustrirati jer računalna pomoć kod nišanjenja funkcionira samo na tren po izlasku iz zaklona. Drugim riječima, proklinjat ćete Gameloft svaki puta kada vam se bonus cilj na misiji bude odnosio na određeni postotak preciznosti pogodaka jer preciznost s ovim kontrolama jednostavno ne dolazi u obzir. Neshvatljivo je i kako je igra mogla izaći bez podrške za kontrolere, iako je ta greška nedavno ispravljena. Naravno, teško da će Modern Combat 5: Blackout ikoga uvjeriti da iskešira tristotinjak kuna na solidni kontroler, no u slučaju da ga već posjedujete, igraće iskustvo će vam biti daleko ugodnije.

Multiplayer je znatno dorađen u odnosu na prethodni nastavak, s time da pod „dorađen“ mislim „dosljednije preuzet iz Call of Dutyja“. Na izbor imate četiri klase vojnika, pedesetak oružja i stotine različitih nadogradnji koje ćete otključavati igranjem, a moram priznati da sam i više nego ugodno iznenađen činjenicom da igra ne sadrži apsolutno nikakve mikrotransakcije. Da, Gameloft igra bez mikrotransakcija, k tome još s naglaskom na multiplayeru. Mape su također znatno veće u odnosu na četvrti Modern Combat, a igranje ne bi trebalo znatnije opteretiti vaš ograničeni internet plan, iako je, naravno, preporučljivo da se u online bitke upuštate spojeni na Wi-Fi. Nove klase, oružja i nadogradnje možete otključavati i igranjem relativno kratke singleplayer kampanje, no mnogima će zasmetati što je internet veza potrebna čak i ovdje. Iako se Gameloft pravda sprječavanjem piratstva i varanja sustava napredovanja, teško je pozdraviti ovaj potez s obzirom da vas loš signal može spriječiti u napucavanju računalno kontroliranih neprijatelja.

Pa, gdje smjestiti Modern Combat 5: Blackout? Među još jedan u nizu Gameloftovih visoko ispoliranih, no krajnje generičnih klonova popularnih konzolaških i PC igara? Među najbolje pucačine iz prvog lica na pametnim telefonima i tabletima? Među jedno od najvećih grafičkih postignuća na platformi? Među mobilne igre koje pružaju vrhunsko multiplayer iskustvo bez guranja mikrotransakcija niz grlo igračima? Ili među totalno neinspirirani naslov koji kopira serijal ionako kritiziran zbog kompletnog nedostatka inovacije?

Odgovor je, naravno, sve od navedenog. No, dok Call of Duty na konzolama i PC-u još ima kakvu-takvu konkurenciju, ozbiljni mobilni FPS-ovi koji mogu stajati uz bok posljednjem Modern Combatu se mogu nabrojati na prste jedne ruke. Iz tog bih razloga ipak preporučio ovaj naslov svim ljubiteljima žanra voljnima preći preko nespretnih kontrola željeznom voljom ili plastičnim kontrolerom. Unatoč svim manama, radi se ipak o možda i najkvalitetnijem dosad izašlom izdanku ovog žanra na mobilnim platformama koji definitivno vrijedi četrdesetak kuna koliko trenutno stoji.

Vrijedi li još jednom spasiti svijet od zločestih terorista u ulozi prekaljenog i neuništivog marinca? Vrijedi, ali dobro bi vam došla željezna volja ili plastični kontroler.

75 Naša ocjena
  • oružja