NBA 2K16

greška u koracima

Kao veliki ljubitelj nogometa i jedne od dvaju vodećih nogometnih serijala upustio sam se u pomalo nepoznate vode. Košarku sam zadnji puta ozbiljnije pratio i igrao tamo negdje 2003. kada je NBA Live vladao virtualnim parketima. Nakon toga je 2K-ov NBA okrenuo ploču i postavio se kao jedna od najboljih sportskih simulacija godinu za godinom.

Ja sam sve to nažalost nekako propustio, tu i tamo bi s društvom bacio koju partiju ako je netko imao NBA 2K, čisto jer nitko nije bio očito bolji od svih ostalih kao u Fifi ili PES-u. Vraćajući se košarci nakon dosta duge stanke to sam nekako i očekivao, opuštenu društvenu igru koju svatko nov može brzo savladati. Grdno sam se prevario, toliko vam mogu reći.

Duže mi je trebalo da se snađem po katastrofalnim izbornicima koji izgledaju barem deset godina staro i započnem prijateljsku tekmu nego da protivnici povedu tridesetak poena razlike. Jednostavno što god sam pokušavao nije išlo, kao da bacam kockastu loptu na trokutast koš. Gotovo pola sata kopanja po izbornicima kasnije pomirio sam se s time da igra ne nudi nikakav pristupačan tutorial iako je prijeko potreban, ako ćemo iskreno.

Nije počelo dobro, niti sam znao što radim, niti sam bio oduševljen 2k-ovom gostoljubivošću, igra kao da me namjerno odbijala. Ali ustrajao sam, pronašao sam opušteni ulični 2v2 mode i svaki napad i obranu otvarao nekoliko izbornika da pročitam ogromnu listu kontrola i odaberem što želim naučiti. Pomalo sam se osjećao kao da igram Mortal Kombat, a ne NBA igru.

Jako je važno naučiti različite vrste udaraca, vođenja, dodavanja, zaista treba hrpu informacija procesirati i to prevesti u vašu taktiku na terenu. Isprva je bilo pomalo zastrašujuće i čak na trenutke zamorno, ali sam ubrzo počeo povezivati naučene tehnike i dobro se zabavljati. Također na drugoj strani terena, u obrani, nije dovoljno samo stajati pored vašeg protivnika i igrati flastera. Valja ga mudro pritiskati, izbaciti iz igre, vratiti izvan reketa, natjerati na kretanje što dalje od igrača s loptom, presijecati pasove i pratiti griješe li vaši suigrači.

Ono što pogoni te opsade reketa i obruča i održava igru živaca na životu je hvalevrijedan AI. Umjetna inteligencija za pravo čudo odaje dojam… pa… inteligencije. Dogodit će se da ćete promatrati njihovu petorku na terenu i odjednom prepoznati što muljaju. Ponekad ćete im pomrsiti planove, a ponekad će vas potpuno iznenaditi i okrenuti igru u vašem trenutku smušenosti. A onda se sjetite da igrate protiv računalno upravljanih protivnika i to ne na najtežoj razini.

Sve sportske simulacije koje sam ove godine igrao su me općenito vrlo ugodno iznenadile svojom umjetnom inteligencijom, što je trend koji se napokon ostvaruje kako treba, ali volio bih spomenuti jedan drugi trend koji je izgleda zarazio i košarku. Kada sam se uhvatio ostalih modeova bio sam puno zadovoljniji otvorenijim pristupom igraču. Jako je puno toga ponuđeno igraču na izbor, od hrpe animacija i gotovo neprimjetnih sitnica za vašeg Pro lika do gradnje vašeg stadiona i raznoraznih dodataka.

Izvrsno, mislim si i ja i već zamišljam kako ću izgledati kad pucam iz okreta, kako ću driblati loptu kada se krećem dijagonalno, kakve ću mrežice staviti na koševe u svojoj areni. No vidite, sve te kozmetičke promjene, pa i neki korisni boostovi koji imaju stvaran učinak na gameplay, koštaju određen iznos virtualne valute „VC“. A ne mogu reći da sam se baš previše kupao u VC-u, znate. Jedini način na koji sam ga osvajao je u sitnim količinama kroz modove poput My Careera ili pogađate – mikrotransakcijama.

Inače nisam protiv njih dokle god su kozmetičke prirode, ali ovdje nisu samo kozmetičke, a i one koje jesu ustvari ograđuju dijelove igre. Kad već postoji bogati editor terena, bilo bi pošteno da ga svatko može koristiti, a ne samo oni ljudi koji za to plate pravi novac ili oni koji su prisiljeni na mukotrpno grindanje virtualne valute na druge načine. Prava je šteta što taj sustav ostavlja veliku mrlju na stvarima koje bi inače bile odlike vrijedne dičenja.

I to nije najveći problem koji muči NBA 2k16. Sve što sam do sada otvoreno kritizirao su samo vrlo čudne odluke koje pomalo narušavaju iskustvo, ali još čuvam asa u rukavu neobičnih odluka. My Career mode, kao najbolji My Career u bilo kojoj igri i kao jedan od glavnih razloga zašto velik broj fanova vjerno kupuje novi NBA 2k svake godine – više nije vaša karijera.

My Career mode, kao najbolji My Career u bilo kojoj igri i kao jedan od glavnih razloga zašto velik broj fanova vjerno kupuje novi NBA 2k svake godine – više nije vaša karijera.

Dobro, je u neku ruku, jer kao i svake godine Face Scan napravi neku grdosiju i potpuno vam naruši samopouzdanje, nakon čega sami kreirate svog lika po želji i otisnete se u svoju pustolovinu. A onda dođe Američki redatelji Spike Lee, šutne vas preko palube i preuzme kormilo. Odjednom se nalazite pred uvodnom špicom filma, s vama u glavnoj ulozi, uopće se više ne šalim, to se stvarno dogodi.

Iako je moj lik bijelac kao i ja, što je nekako bio cilj moje karijere, uvodna cutscena pokazuje ga kako igra košarku sa svojom sestrom crnkinjom i priča glasom crnca o tome kako će uspjeti u NBA jednog dana. Mislite da su to samo klasične fore i nadimci, sestro, brate i to? Pogađajte ponovno, ubrzo naučite da je to ni više ni manje nego vaša sestra blizanka, vi ste zvijezda svog srednjoškolskog tima i koledži diljem Amerike se trgaju za vaš potpis.

Uopće nije bitno kakvog ste lika zamislili i napravili, vi ste siromašan crnac iz Harlema, odigrate četiri tekme za srednju školu nakon čega vas vrbuju svi koledži bez obzira na vaš uspjeh na tim tekmama. Nakon toga odigrate još osam tekmi za fakultet nakon čega upadate u NBA draft. Onda počinje ludnica, neću previše spojlati, ali recimo samo da ima kriminala, tragičnih nezgoda, osjećaja, obiteljske i ljubavne drame i poslovnih makinacija. Spike Lee je odlučio da je to vaša karijera i vi to ne možete izbjeći.

Srećom, kada preživite svoju prvu potpuno skriptiranu sezonu u kojoj je determinirano apsolutno sve, pa tako i vaša forma, počinjete sa starim dobrim My Career modom. To je to, svaka povezanost sa filmom osim vašeg glavnog lika prestaje i počinjete igrati normalan My Career. Nije da skriptirane karijere nismo vidjeli ranije, jednu takvu je imao Fight Night Champion, ali ovo iskustvo je bilo jako bizarno.

U jednom ćete trenutku uživati u vrhunskoj, usudio bih se reći i najboljoj simulaciji košarke do sada, a u drugom širom otvorenih očiju i usta pitati se što se zbiva.

I to nekako najbolje opisuje NBA 2K16. U jednom ćete trenutku uživati u vrhunskoj, usudio bih se reći i najboljoj simulaciji košarke do sada, a u drugom širom otvorenih očiju i usta pitati se što se zbiva. Iako je to i dalje jedna od najkvalitetnijih, najljepših, najbolje prezentiranih sportskih igara, ukupni dojam mi je nepovratno poljuljan. Mogu misliti kako je tek igračima na PC-u koji čekaju popravak servera za online igru i nekakav patch koji će popraviti brojne bugove i lošu optimizaciju koji čine PC verziju gotovo neigrivom.

Igra jednostavno plijeni pažnju na potpuno krivi način i za potpuno uživanje u svemu što nudi traži previše kompromisa, a ja sam došao samo po povremeni kvalitetan hakl s društvom, ako im uspijem objasniti kontrole i na tome ću vjerojatno i ostati.

Klasično fantastična prezentacija i gameplay čvršći i bolji nego ikad odigravaju jako dobru akciju samo kako bi neke potpuno bizarne odluke i kvarenje najsjajnijih točaka serijala promašili polaganje pod obručem.

• taktičan gameplay
  • dobar AI
  • prezentacija i grafika