Recenzije > PC igre > Need for Speed: Hot Pursuit [PC, X360, PS3]

Razmetni sin vratio se gamerima. Je li ovoga puta dovoljno brz da odjuri čak i u zaborav ili ćemo ga po dobrim stvarima pamtiti još dugo vremena?

Need for Speed: Hot Pursuit

Izuzmemo li prošlogodišnji Shift, Electronic Arts nam je proteklih godina u sklopu Need for Speed serijala uporno servirao nastavke upitne vrijednosti. Od Carbona preko ProStreeta pa do Undercovera, redom su se nizala razočaranja u inače slavnoj franšizi bogate tradicije. Serijal smo stoga počeli promatrati kao razmetnog sina, što nam je na kraju nametnulo pitanje je li povratak arkadnom stilu nakon kvazi-simulacijskog pristupa pravi smjer za njega.

Nekoliko mjeseci kasnije dobili smo djelomičan odgovor u obliku Need for Speed: Hot Pursuita iza kojega stoji razvojni tim Criterion, poznat po Burnout serijalu. Djelomičan iz razloga što smo uvjereni da arkadno utrkivanje u ovakvoj izvedbi teško može ikoga razočarati, ali i zato jer nismo baš sigurni da bi rezultat bio isti da za izradu igre nije angažiran studio Criterion. Srećom, iz ove pozicije budućnost serijala ponovno izgleda perspektivno, pa nekada razmetnog sina sa zadovoljstvom opet možemo prigrliti.

Hot Pursuit konceptualno se vraća na formulu s kojom smo se zadnji put susreli prije punih osam godina, a koju smo voljeli i hvalili. Konkretno govoreći, kampanja se dijeli na ilegalne utrke i policijske evente. Osvajanjem utrka te ispunjavanjem postavljenih zadataka dobivamo bounty koji otključava nove automobile, podijeljene na pet klasa. Simultano tom napredovanju otključavaju se i nova natjecanja te posebni dodaci i njihove nadogradnje (emp, spike strip, jam/blockade te turbo/helicopter).

Automobili se osim izgleda najčešće razlikuju po maksimalnoj brzini i akceleraciji, iako tu ima i nekih drugih faktora koje možete ali ne morate uzeti u obzir (primjerice, izdržljivost kod potjere). Kako to obično biva u ovom serijalu, modeli u ponudi su prava krema pa vozimo tako luksuzne brendove poput Aston Martina, Masseratija, Bugattija i sličnih. Na brojnost se ne možemo požaliti, a obzirom da nam igra često nameće koji ćemo model voziti, ne fali ni raznovrsnosti, barem ne u užem smislu riječi. Naime, nadograđivanje ili customiziranje automobila ne postoji – dopušteno je vam tek izabrati boju vozila.

Seacrest County ima dinamičnu izmjenu dana i noći te vremenskih uvjeta, što nije samo kozmetički dodatak...

Vozni model je u potpunosti arkadan, no to se ovdje promatra kao pozitivna stvar. Gameplay modova nema previše, međutim, ono što je ovdje ionako je neizbježna i nužna klasika pa se ne može reći da je nešto suvišno. Hot Pursuit tako sadrži tradicionalnu utrku, time-trial, hot pursuit, duel i neke sitnije varijacije ovisno o tome igrate li u ulozi kriminalca ili policajca. Vozimo se dakako po otvorenom svijetu Seacrest Countya koji donosi niz očaravajućih pejzaža (pustinje, šume, planine), skrivenih prolaza i atraktivnih lokacija. Doduše, one možda nisu toliko bogate detaljima (u usporedbi s Paradise Cityem), ali su dovoljno interesantne da vam ne dosade nakon dugotrajnog prelaženja. Također, čitavo područje ima dinamičnu izmjenu dana i noći te vremenskih uvjeta, što nije samo kozmetički dodatak već direktno utječe i na samu vožnju.

Sve rečeno u jednom paketu predstavlja iznimno zabavnu i zaraznu jurnjavu, jednostavnu po izvedbi, a bogatu po sadržaju. Osjećaj brzine standardno je odličan, a dodatni elementi poput takedowna i odmjeravanja prečaca samo pridodaju adrenalinskoj atmosferi. Dodatci za onesposobljavanje protivnika pametno su izbalansirani, a napredovanje kroz igru ne zahtjeva uspjeh u svakoj utrci već nagrađivanjem potiče na daljnju igru. No minusa definitivno ima, a najveći primjećujemo kroz tzv. catch-up. Ukoliko niste upoznati s izrazom, riječ je o svojevrsnoj postavci koja utrke čini napetima te nadoknađuje izostanak razina težine.

Drugim riječima, catch-up omogućuje protivnicima da vam konstantno „dišu za vratom“, što bi utrku trebalo činiti zanimljivijom. Dakle, bez obzira koliko vaši protivnici griješili u vožnji, koliko lošiji auto imali ili koliko ih se vi nastojali riješiti svojim oružjem, oni će vas uvijek sustizati bez većih problema, što u praksi znači da se većina utrka rješava u zadnjem kilometru. Istina da to može zvučati kao dobar način za održavanje napetosti, no tako nećete misliti nakon što vam prvo mjesto umakne za koju stotinjku. U nekolicini prethodnih NFS igara dotični „kečap“ mogao se isključiti po želji, što je bila prihvatljiva opcija. U Hot Pursuitu toga nema, pa se s varanjem AI-a jednostavno morate pomiriti.

Srećom, u mrežnom okružju nema mjesta za takvu vrstu nepravde. Multiplayer komponenta ne izmišlja toplu vodu kada su u pitanju modovi igre, no zato je inovativna na polju leaderboardsa koji su ovdje osmišljeni u sklopu jedne vrste društvene mreže. Autolog joj je ime i kroz pregledno sučelje omogućuje aktivno praćenje rezultata koje postižu vaši prijatelji. Pored toga predlaže vam nove prijatelje te vodi statističku evidenciju o vašim uspjesima. Obzirom da je Autolog integriran u SP kampanju, dobrodošao je dodatak kompetitivnom elementu igre, pa se nadamo da će u budućim NFS igrama dobiti značajnije nadogradnje.

Novi Hot Pursuit je zgodna igra - za bolji epitet nedostaje mu više pozadinskih detalja, ali u globalu možemo reći da smo zadovoljni i s ovim jer je kompromis očito napravljen radi postizanja glatkih 60 fps-a. Odlična optimizacija, impresivno osvjetljenje te žive boje slove za pozitivne strane grafičkog prikaza, dok eventualne minuse pripisujemo ponekim grafičkim anomalijama (trenutno samo u PC inačici).

Što se tiče zvučne strane, glazbena podloga je solidna (potencijalno možda i više od toga, ovisno o glazbenom ukusu), a zvuk automobila pohvalan. Jedinu mrlju na zvuk baca policijska sirena koju je iz nekog razloga nemoguće isključiti zasebno, pa čak i kad niste usred potjere.

Iako mi nerijetko volimo filozofirati i pametariti (čemu ste svjedočili u uvodu recenzije), ovaj zaključak većim dijelom bit će lišen toga. Jednostavno ćemo zaključiti da je Need for Speed: Hot Pursuit najbolji NFS naslov unazad osam godina, upravo nakon Hot Pursuita 2, makar to sad zvučalo čudno. I ovoga to puta nije iz razloga što je ljestvica kvalitete zadnjih godina stavljena niže nego inače – zasluge za to leže u pristupu Criteriona koji je NFS vratio na ono što je oduvijek trebao biti, a bome i ostati.

Uvođenje online komponente i prilagođavanje trenutnoj generaciji konzola dodatno su začinili ionako zabavnu formulu, pa u ovom NFS možete samo guštati. Naravno, catch-up je ponekad iritantan, ali s druge strane osveta je slatka. Hot Pursuit ćete stoga voljeti ako ste ga voljeli i prije, obožavat ćete ga ako ste prethodne NFS igre mrzili, a bit će vam zabavan i ako se nekim nepojmljivim slučajem s NFS serijalom srećete tek prvi put. U svakom slučaju dobitna kombinacija, pa nikako ne oklijevajte.

Jeste već igrali novi NFS? Sviđa vam se nova video recenzija? Ostavite nam svoje komentare o svemu tome, a ne zaboravite ostaviti i vlastitu ocjenu igre.

Autor: Zoran "wyzard" Žalac

Objavljeno: 12.12.'10