HCL.HR

Recenzija

Need For Speed: Undercover [X360]

Ivan Renić

Pojava Need for Speed Undergrounda prije pet godina podijelila je igrače. Dok su jedni oduševljeno raširenih ruku dočekali noćnu jurilicu koja je po svim karakteristikama više sličila filmu Brzi i Žestoki nego NFS franšizi, drugi su se pitali gdje su nestale egzotične lokacije te superbrzi luksuzni auti, naprasno zamijenjeni golfićima i raznim japanskim mališanima. Eh. Ja sam bio negdje u sredini – novosti nisu bile loše, ali nedostajalo mi je natjeravanje s frendovima i policijom. Eto, napokon smo dobili nešto što pokušava kombinirati najbolje iz oba svijeta. Policija, priča ispričana kroz cut scene, otvoreni svijet, mnoštvo modova i odlična ponuda automobila… zvuči odlično na papiru, no realizacija i nije baš toliko sjajna. Igra ima problema koje jednostavno ne možemo progutati. Krenimo redom…

Glavni highlight novijih, podzemnih Need for Speedova, otvoreni grad, opet se vratio. Ovaj put smo u Tri City-ju, najvećem NFS gradu dosad. Sastoji se od tri dijela koja ćete, naravno, otključavati napretkom kroz karijeru. I sve bi to bilo divno i krasno da koncept slobodne vožnje nije potpuno promašen. Naime, osim natjeravanja s policijom, u gradu nemate apsolutno ništa za raditi. Nema drugih vozača s kojima se možete slobodno utrkivati kao u Carbonu, nema otkrivanja novih shopova kao u Undergroundu 2 ni bilo čega drugog što bi vas moglo zabaviti. Jednostavno nemate razloga vozikati se po gradu. O da, čak je i GPS navigacija do utrke izbačena, već sada u bilo kojem trenutku free roama možete pokrenuti najbližu utrku. Ako se baš želite vozikati točno do mjesta na mapi gdje se nalazi utrka, to ćete morati činiti stalnim provjeravanjem mape, što lako može izazvati frustracije, a i potpuno je besmisleno. Izgleda da su dečki garaže i utrke čisto nasumično nabacali na mapu, jer ako slijedite mapu do garaže, ona tamo neće biti. Tamo će biti neki parkić, ogromna poslovna zgrada ili nešto treće. Šteta, otvoreni svijet uvijek nudi velike mogućnosti, no izgleda da ih EA Black Box ne zna iskoristiti.

Grafika nije loša, no pati od dječjih bolesti. Vaš automobil i auti ostalih rejsera izgledaju super, no auti u prometu opet izgledaju jednostavno, nedovoljno detaljno i jednolično, a ne bi se bunili ni na peglanje cijele scene anti aliasingom. Naravno, tu je i sveprisutni pop-up, i to u prilično velikoj mjeri. Osim toga, sjene su prilično čudne. Ne znam kakvu fiziku uče preko bare, no mene su učili da se sjena miče ovisno o izvoru svjetlosti, a ne o promatraču. Eh, da. Ovdje se sjene zgrada miču kako se vi mičete, što izgleda vrlo neprirodno i čudno. I sve ove probleme lako zanemarim, ali igra trza. TRZA!!!1 Kvragu, ako ste toliko nesposobni da napravite engine koji neće trzati, kupite neki komercijalni. Koliko teško može biti natjerati igru ovakvog izgleda da se vrti u konstantnih 30 sličica u sekundi kad znamo da postoji Burnout, koji ne samo da izgleda bolje, već se i vrti u 60 sličica u sekundi.

Još jedan standard u novijim Need For Speed igrama je priča. Ovdje se radi o lokalnim strit rejser bandama za koje se sumnja da krijumčare aute, pa se vi ubacujete u njihove redove da biste prikupili dovoljno podataka i dokaza da ih smjestite iza rešetaka i dodajete sapun. Priča nije toliko loša, no gluma u cut scenama je blago rečeno očajna. Toliko preglumljivanja i poziranja nisam vidio još od Cro Cop Ultimate Forcea. Zvuk je bolji dio tehničke podloge igre. Efekti su dobri, policijski radio je nešto uvjerljiviji, a soundtrack je pogođen. Ovaj put je nešto manje ljigavih emtivijevskih repera i više tehno i rock prizvuka, što mi se definitivno više sviđa.

A sad pređimo na samo utrkivanje. Kao što sam već rekao, u igri postoji mnoštvo vrsta utrka, no većina ih je prilično standardno. Ne smeta, budući da će igra i dalje pružiti razumnu količinu zabave za sve one koji vole arkadne utrke. Najupečatljiviji novi mod je Highway Battle, gdje morate ostati ispred protivnika određeno vrijeme ili odmaknuti se 300 m. Moram priznati da je prilično zabavan mod, no dojam umanjuje retardirani promet koji se ponaša po nekim čudnim pravilima. Skreću bez ikakvih žmigavaca (ili razloga, kad smo već kod toga), rade to potpuno agresivno i naglo i uopće se ne obaziru na vas ili ostatak prometa. Nema veze što se vi vozite u susjednoj traci – oni će se kao debili zabijati u vas da bi promijenili traku. Jej. A smiješno je i da inače po gradu prometa gotovo i nema, no čim pokrenete Highway Battle, cesta je puna ženskih (jedino objašnjenje za takvu vožnju) vozača. AI ostalih vozača varira od frustrirajuće dobrog do smiješno lošeg. Jednom će odvoziti savršenu utrku, a već drugi put će pokupiti baš svaki auto na cesti. Kreteni. A frustriraju i policijski automobili. Neovisno o tome vozite li Nissan 240 SX ili Bugattijem jurite 350 po autocesti, policijski će vas auti i SUV-ovi (!!) prestizati samo tako. Ono što mi se definitivno sviđa su misije u kojima morate dostaviti neki paket na određeno mjesto u zadanom vremenu i misije u kojima kradete aute. Osim što su zabavne, ponekad podsjećaju na Drivera, što me jako razveselilo. I podsjetilo koliko je originalni Driver bio dobar. Još jedna negativna osobina ove igre je težina. Koliko god policajci bili brži od vas i koliko god protivnici ponekad odvozili savršenu utrku, rijetko kad ćete morati ponavljati utrku, a često ćete konkurenciji pobjeći tako daleko da se nećete morati ni truditi.

Undercover ima i sistem oštećenja automobila, no za razliku od prošlogodišnjeg ProStreeta, ovdje šteta ima samo kozmetički učinak. A nije ni to bitno, jer će se auto sam popraviti nakon svake utrke ili potjere. Zato mi nije baš jasno zašto su ga uopće ubacivali, no eto. Tu je. U igru je ubačen i RPG sistem levelanja vozača. Pobjeđivanjem u utrkama, vaš vozač stječe iskustvo, pa će stoga bolje kočiti, ubrzavati, pa i dobivati popuste u trgovinama. Ideja je sasvim okej, no balans i nije baš pogođen. Ta poboljšanja ionako nećete osjetiti ni približno kao nadogradnju nekog dijela na automobilu.

Izbor automobila ovaj put je nešto šarolikiji nego u prošlim nastavcima te ćete u igri voziti sve od malih japanaca pa do Bugatti Veyrona. Drago nam je vidjeti i McLaren F1, a takvi auti će vas možda i podsjetiti na stare dobre Need for Speedove, osim što su ovdje auti urbani i tjunirani. Kad smo već kod tjuniranja, ono je sad puno detaljnije nego ikad do sad. Vizualno barem. Tu je opet mali milijun vrsta branika, spojlera i felgi, a i Autosculpt se vratio. Osim toga, bojanje auta i stavljanje raznih naljepnica sada je, mogli bismo reći, ukradeno iz Forze Motosport 2, jer gotovo sve što možete u Livery Editoru, možete i ovdje. Na svu sreću, naljepnice se u online igri ne vide, pa nećete morati silovati nevine gamere svojim neukusom. Naravno, opet možete poboljšavati motor, kočnice i ostalo. Ovaj put nema zračnog tunela ili detaljnijih modifikacija dijelova, no za jednu arkadu to nije ni potrebno.

Na našu veliku žalost, iz igre je izbačen split screen multiplayer. Da, dobro ste čuli, nema utrkivanja s frendovima, nema igranja policajca (osim online). I stvarno mi nije jasno zašto. Skoro nitko od konkurencije ne nudi split screen, pa si je Undercover mogao prigrabiti bar tu publiku željnu natjerivanja s frendovima.

Kao što vidite, nisam baš previše zadovoljan novim Need for Speedom. Igra predstavlja nekoliko novih ideja i tim je krenuo u pravom smjeru, no daleko je to od rezultata kakve očekujemo. A nismo mi krivi, konkurencija je postavila letvicu prilično visoko. Izgleda kao da su negdje na pola razvoja igre izgubili smjernice i sfušali igru da je izbace na vrijeme. Šteta, sviđa nam se ponuda automobila, igra više ne forsa toliko urbani underground stil, a Driver-like misije su me oduševile. Ipak, koliko god su nas neke stvari oduševile, toliko su druge totalno podbacile. Besmislen otvoreni svijet, varijabilni AI, nedostatak split screena i ostale gluposti ponovno su nas ohladile i vratile konkurenciji. Nažalost, popis loših stvari dulji je od popisa dobrih. Istina, igra nudi pristojnu količinu zabave, no to je ništa u usporedbi sa konkurencijom. Test Drive Unlimited, Burnout Paradise, Midnight Club: Los Angeles i gotovo sve druge arkadne utrke kvalitetniji su proizvodi od novog Need for Speeda. Ljubitelji serijala i oni koji nemaju alternative zadovoljit će se i ovim, a mi ćemo se ponadati da će sljedeći nastavak (koji se već spominje, a mi iz nekog razloga nismo začuđeni) ispraviti boljke Undercovera i konačno posrnulom serijalu vratiti stari sjaj. Baš kao što je Britney napravila.

A što vi mislite o novome NFS-u? Ostavite nam komentar na igru i recenziju u boxu ispod, a ukoliko ste za kakvu dublju diskusiju ili imate kakvih pitanja o igri, slobodno dođite na naš forum i pridružite se raspravi u NFS: Undercover topicu.

Uz prekul filmsku sekvencu sa “pravim” glumcima ulazimo u novi Need for Speed naslov. Je li Undercover razočarao ili oduševio? Već znate odgovor..

67 Naša ocjena
  • Igrivost
  • ponekad podsjeća na Drivera
  • tuning
  • automobili
  • loše optimiziran
  • AI
  • free roam
  • nema split screena
  • prelagano

Komentari (18)

  • MackoCro

    05.12.2008 - 04:20

    Igra je glupost totalna… AAAAhhhh.
    A najvise iritira taj AI od ostalih igraca, promet da ne spominjem;)
    I jos izbace split screen jedino sto je valjalo;)

  • PiCcC

    05.12.2008 - 05:46

    menie ok, nisam prezahtjevna, al slažem se s nekim djelovima recenzije u potpunosti..

  • Loky1862

    05.12.2008 - 05:52

    Reca za pohvalu, al moje mišljenje znaš. I btw, trza? Igraš na 486ici ili…?

  • black_out

    05.12.2008 - 06:18

    Ne nego na 360-ici.
    Nema on para za 486.

  • [proGABBEing] Ixy

    05.12.2008 - 09:30

    Loky, piše da igram na Xboxu 360. ;D

    I da, isto vrijedi i za komp. Igra je prezahtjevna za ono što grafički nudi.

  • Dodo

    05.12.2008 - 10:32

    LOL, trza na X360.

  • kazolzr

    05.12.2008 - 11:14

    po reci i vasim komentarima igra je ČUDO!!
    ja igram na psp, ako vam se ne sviđa na velikim konzolama probajte psp i uvjerite se da zapravo igrate dobru igru
    verzija za psp izgleda kao reciklaza ove recane, naravno uz losiju grafiku koja isto tako trza za popiz…, i jos je i vrlo teška, na nekih 15% sam i ne mogu dalje, ustvari toliko me isfrustrirala da je uopće više ni ne igram…
    pozdrav svima

  • Under

    05.12.2008 - 13:02

    Drugi NFS koji propuštam. Ništa, nadajmo se boljem sljedeće godine.

  • gta_fan

    05.12.2008 - 17:36

    Ja ga prešao nako dobar je

  • Weky

    05.12.2008 - 21:06

    Koliko ironije ima u mom komentiranju. :/

    Igra je trula, al onak, od kad je serijala je trula, pa ne znam kaj je tu novo lol.

  • TeraBajt

    08.12.2008 - 12:27

    and nfs fails again =(

  • nfsux

    05.01.2009 - 17:25

    meni je igra drek. instaliral, igral 20min, izbrisal. dosadno u pm.. nema vise onog husta u tuniranju auta… o realnosti da ne govorim. zavoj od 90 bez problema kod 200kmh… rucna kocnica totalni promasaj… ah… zadnji nfs koji sam presel je u2 a ostalo je sranje i dosada i ponavljanje…. nfs nije to sto je nekad bio… sramota

  • xD

    23.01.2010 - 18:30

    Pri samom ulasku u novi Need For Speed primjećuju se drastične promjene koje je programerska kuca Electronic Arts uradila na Need For Speedu. Naime Need For Speed (u daljem textu NFS) sada ima i svoj sopstveni logo (za razliku od svih predhodnika koji su umjesto fancy logo-a na ikonicama imali jednostavan natpis NFS).
    Predhodna dva nastavka NFS-a nisu nas pretjerano odusevila (NFS Carbon u kojem sve sjaji :S ii NFS Pro Street sa svojim retardiranim sistemom utrkivanja) ali toga više nema u novom NFS Undercover. Primjećuje se vraćanje starim korijenima Undergrounda u pogledu sistema pronalaženja utrka. Naime sve su rastrkane po ogromnom gradu po kojem vozite i pristupate im jednostavno preko GPS mape. Baš kao u dobra stara vremena.

  • xD

    23.01.2010 - 18:32

    Naravno kao i u prošla dva NFS-a i u ovom postoji mogućnost oštećenja automobila ali naravno ona uopšte ne utiče na performanse vozila. Ali su zato detalji genijalni, čak možete da odvalite i retrovizor i sitnije dijelove automobila. Da počnemo sa negativnim stranama ove igre.
    Prvo i nesto najgore, najveća mana NFS serijala: NEREALNOST
    znači vi uzmete Bugattia zaletite se 300 KM u krivini i izađete iz nje kao da ste uleteli brzinom on naprimjer 60 km/h. Onda oštećenja koja ne utiču na brzinu (to sam već naveo ali od viška ne boli glava). Priča je uredu, vi ste drot koji se infiltrira u redove uličnih trkača koji se pored uličnog trkanja bave i još mračnijim stvaarima bla truć ali vam se priča nikada ne razjasni do kraja. Koga i briga za priču kada imate milione kilometara ceste i kada možete da uživate u ovakvoj grafici:

  • xD

    23.01.2010 - 18:32

    3

    Pozitivne strane: GRAFIKA GRAFIKA I GRAFIKA! Savršena je, jedna od najboljih u NFS-ovima do sada, ali naravno nemoze se porediti sa TOCA RAce Driverom, Colim McRay rally i GRID ali ako uzmete u obzir da se NFS radi manje od godinu dana, grafika je savrsena. takođe mi se sviđa to što postoji veliki broj automobila koje možete voziti, imate da birate između Evropskih, Američkih i japanskih automobila

  • xD

    23.01.2010 - 18:32

    takođe mi se svidja jednostavnos pronalaženja utrka. Jednostavno idete na menu – GPS Minimap ili pritisnete g na tastaturi. takođe je uveden i Quick Race (jednostavno pritisnete tab i odlazite na najblizu mogucu lokaciju za trkanje). Naravno i kupovina novih i tuniranje starih automobila vrsi se iz Main Menu-a

  • xD

    23.01.2010 - 18:39

    cool

  • s2000

    17.02.2012 - 16:48

    Igra mi je dobra,jedino me iritira ona svjetlost tj.sunce pa boja na autu izgleda za kiflu,prica mi je dobra kao i karmen :D,ocijenio bih je sa 87

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?