Professor Layton and the Curious Village [DS]

Ivan Renić

Kad sam rekao da ima puno logičkih igara na DS-u, zbilja sam to mislio. Očito je u modi biti pametan. Ne znam. Većina tih igara su uglavnom ispljuvci ispunjeni s bezbroj IQ testova kakve viđamo stalno na internetu, u časopisima i u školi kad nas pošalju kod psihologa. Po zakonima logike i kombinatorike, gotovo je nemoguće da se jednom ne pojavi logička igra koja će se izdići iznad drugih. I Layton je tu. Za razliku od većine logičkih igara, Professor Layton and the Curious Village nije samo nepovezani slijed zagonetki. Ovdje postoji priča koju slijedite. Točnije, nekoliko misterija koje morate riješiti. Naravno, kao u svakom pravom krimiću, u početku se misteriji gomilaju, da bi se na samom kraju sve razriješilo i da biste shvatili kako ništa nije slučajno.

Grafika… grafika? U logičkoj igri? Da. Još k tome dobra. Igra izgleda kao crtić, a animacije koje JESU crtići rado bih vidio u obliku crtane serije. Hmmm, možda zato jer me igra podsjeća na neki crtić (ne, ne mislim na Loleka i Boleka)? Zagonetke će vam zadavati stanovnici St. Mysterea ( simpatičnog gradića koji je, očito, mjesto radnje ), a možete pronaći i 20 skrivenih zagonetki, koje su nešto teže od „običnih“, a otključavaju bonuse. A bonusi su, pazite ovo, dodatne zagonetke. Čujem li jeeej?

Same zagonetke su raznolike: od traženja uzorka na slici preko kartaških igara preko igara s brojkama preko šahovskih preko SISA ( ne, nema sisa u igri, samo privlačim pozornost ) pa sve do klasičnih mozgalica s jednostavnim rješenjima. A tu se krije i glavni problem igre. Nakon određenog broja zagonetki shvatit ćete da ih je dosta osmišljeno na jedno teisti kalup te ćete gotovo moći pogađati rješenje. Naravno, bit će i onih koje nećete shvatiti ni dugo nakon što ih uspijete riješiti. Naravno, ja takvih problema nisam imao. 🙂 Ukoliko vam je neka zagonetka preteška i jednostavno ne možete pronaći rješenje, možete si pomoći s 3 hinta, a svaki košta jedan novčić. Njih, pak, možete naći svugdje po gradu. Neke zagonetke će vam svojim rješavanjem donijeti metalne dijelove od kojih ćete vi napraviti… psa. Metalnog. A što prije pronađete i riješite sve zagonetke koje vam donose dijelove za njega, to bolje, jer će vam metalni ljubimac pokazivati gdje se nalaze hint novčići. Moj pas meni ne pokazuje gdje su novci. Samo jede i spava. Ma lažem, uopće nemam psa. No vratimo se na igru. Druge zagonetke donositi će vam pokućstvo. Layton i pomoćnik mu Luke su se, naime, smjestili u hotelu. Ali joj! Hotel se baš preuređuje pa su sobe potpuno prazne. Ukoliko pronađete svo pokućstvo, dobit ćete… pogodite… pa još zagonetki, naravno.

Na trajnost igre se vjerojatno nitko neće buniti. Primjerice, ja sam prešao igru za samo 47 631 sekundi. Prevedeno, igra sadrži 150-ak zagonetki, što uopće nije loša brojka. A ako vam ni to nije dovoljno, dodatne zagonetke možete downloadati s interneta. Ipak, moram reći da sam pomalo razočaran jer niti jedna od tih 150 zagonetki ni na koji način ne koristi mikrofon DS-a. Touch screen se koristi za apsolutno sve, od kretanja pa do upisivanja odgovora. Prepoznavanje slova i nije najbolje, pa ćete odgovor ponekad upisivati i dulje nego što vam je trebalo da ga otkrijete.

Nakon ove recenzije, možda vam je nejasno zašto sam, uz sve ove mane, rekao kako je upravo ova igra dašak svježine u žanru. Pa, osim što su to mane koje gotovo da i nemaju utjecaja na igrivost, igra će dobiti i dva nastavka. A original je letvicu postavio dovoljno visoko da bismo od nastavka očekivali puno. Ukoliko volite logičke igre, DS trenutno ne nudi bolje. Hajde, zagrijte svoje sive stanice. Znam da niste dugo.

Ako vam nešto nije jasno oko ove igre, imate kakvo pitanje ili jednostavno želite raspravljati o igri dođite na HCL forum i pridružite nam se.

Logičke igre na DS-u zbilja nisu neka novost. Ima ih puno (ma i previše), pa se čini da je zapravo sve već viđeno. Level 5 bi svojom trilogijom o profesoru Laytonu i njegovom mladom pomagaču mogao donijeti toliko potrebno osvježenje.

• Grafički stil
  • zagonetke
  • pregršt bonusa