Saw [PC,PS3,X360]

Damir Belčić

Igre rađene prema filmskom predlošku često su dvosjekli mač, a skoro uvijek im treba pristupati s određenom dozom opreza. Zašto pitate se? Pa zato jer te igre izlaze kao neka podloga priče samome filmu, imaju itekako manji proračun negoli film, a i često su sklepane nabrzaka kako bi se poštovao datum izlaska filma. Sukladno s filmom izlazi igra, i onda skoro uvijek vidimo kako igrivoj verziji itekako treba još vremena i dorade te nam u rukama ostane poluproizvod, a u novčaniku sića. Da li je tako i sa Saw (Slagalica Strave) čitajte dalje u našoj recenziji i saznajte.

Svi ste vjerojatno čuli za megahit horror film Slagalica strave, jelda? Ako niste, trk u najbližu videoteku prije nego propadne i odkopajte se iz tog kamena filmskog neznanja ispod kojeg živite.

Naime, filmska franšiza Slagalice strave dosegla je u Americi i u svijetu popriličan uspjeh i tako je iskoprcala punih šest naslova ovog krvavog horora. Ne brinite se, igra zasad broji samo jedan naslov. Iako je izašla sukladno sa posljednjim, šestim nastavkom filma, radnja same igre nema ama baš nikakve veze s šesticom i mogli bi ju smjestiti negdje između prvog i drugog nastavka već spomenutog filma gdje popunjava neke praznine u priči i samim likovima.

Poznavatelji filma znaju da je Saw do kraja brutalan, krvav i vrlo nasilan film. S količinom krvi u filmu ne bi se posramila ni obližnja klaonica, a toliko umobolne brutalnosti ne viđa se često. Ipak ako ste mislili da ćete ovdje smicati sve koga sretnete putem grdno se varate, jer ovoga puta nismo u situaciji ubij da ne budeš ubijen. Ovoga puta je spasi da budeš spašen.

u ovoj igri mačke i miša vi ste definitivno mali, bespomoćni glodavac …

Igra Saw se primarno fokusira na detektiva Tappa (u filmu Danny Glover op.au.) tj. vašeg upravljivog lika, koji se budi u nekoj napuštenoj ludnici/bolnici. U filmu broj jedan Tapp je bio ranjen i svi su vjerojatno predpostavljali da je i mrtav no to očito nije tako. Odmah po kratkom postupku Jigsaw vam objašnjava da vam je izvadio metak iz tijela, ali na njegovo mjesto je stavljen ključ koji otključava glavna vrata institucije i predstavlja spas za sve ostale zarobljenike. Naravno da bi otključali vrata moraju doći do ključa, a to znači da ga moraju nekako isčupati iz vašeg torza. Pogađate dobro, u ovoj igri mačke i miša vi ste definitivno mali, bespomoćni glodavac. I kao takvome neće vam biti lako, jer se u ustanovi sa vama nalaze svakakvi mračni likovi iz Tapp-ove prošlosti svaki povezan sa detektivom na drugačiji način.

Detektiv Tapp je opsjednut hvatanjem ubojice i ta njegova dugogodišnja opseseija ga je libila njegove obitelji, dovela do razvoda, mentalne neravnoteže i samoće. Bilo kako bilo, Tapp je sada u pat poziciji i mora igrati ovu smrtonsonu igru htio on to ili ne. Vodeći se svojom profesijom i moralnim osjećajem Tapp-u je primarna zadaća spasiti ostale zatočenike kako bi spasio samog sebe, a Jigsaw mu je za kraj obećao nagradu itekako vrijednu truda. Sebe. Bez previše spoilanja to bi od priče bilo to. Putem ćete sretati NPC-e koji će zanimljivo nadoponjavati rupe u priči i filmu.

Ako mislite da sam poludio s ovakvim bedastim podnaslovom moram vas odmah upozoriti kako ovim podnaslovom želim ukazati da ovo nije igra gdje ćete imati 15-aestak oružja uz tri tone municije na vašim krhkim leđima. A ne braco, ovdje ni nema pucanja, a vaš najbolji prijatelj osim skrivanja će vam biti kakva letva, cijev ili skalpel. Eto, sad kad sam fino objasnio što ovaj chorus dobre stare Arethe ima veze sa Saw-om mogu nastaviti mirno dalje opisivati gameplay. Pa šta reći o gameplay-u?

Igra vas doslovce odmah baca u radnju i istraživanje mračnih prostorija napuštene ludnice

Prvo što sam primjetio (kod gameplaya) je odlična atmosfera. Mračna, hladna, trula, hrđava, i definitivno zastrašujuća, atmosfera je onakva kakva bi u survival hororima i trebala biti. A za dobro dizajnirane interijere, mračne hodnike, i umobolne zamke služi Unreal Engine 3. Neki su se već počeli žaliti da je UE3 već zastario i da ne može isporučiti grafiku kakvu zahtjevaju današnji standardi. O toj temi se može diskutirati danima, no samo ćemo reći da u ovoj igri UE3 obavlja svoj posao i više nego zadovoljavajuće.

Igra se odvija u cijelosti iz trećeg lica, a kamera, ajde reći ćemo funkcionira začuđujuće dobro. Kao što sam već spomenuo, atmosfera je mračna i vaš najbolji prijatelj bit će maleni Zippo upaljač kojeg ćete rabiti često, ponavljam često. Putem ćete nailaziti na razne varijacije izopačenih zamki iz kojih ćete morati izvući živu glavu ili spasiti pak nekoga od ostalih Jigsaw-ovih žrtava. Neke zamke se ponavljaju iz filmova dok neke zaista predstavljaju novu konturu izopačenosti redatelja. Dođe vam da se zaista pitate šta ti ljudi rade po noći.

Nakon samog pritiska na start igra vas baca u vašu prvu zamku. Sjećate li se Amandine medvjeđe zamke iz prvog dijela filma? E pa ona vam je na glavi i bez ikakvog tutoriala koji bi objasnio kontrole morate se snaći i u određenom vremenskom roku izvući živu glavu. I onda počinje igra. Nalazite se u mračnom, odvratnom WC-u i morate otkriti kombinaciju na lokotu kako bi izašli van i krenuli dalje. Osim standardnih (žešćih) zamki u kojima često morate nekoga spasiti, tu su također i mini zamke, tipa sačmarica iza vrata, a deaktivirati ćete ju vrlo brzim pritiskom na točnu tipku. Zakasnite ili promašite tipku i ode glava. U skoro svakoj zamci imate tajmer koji vam odbrojava vrijeme za rješavanje zamke. Ako vrijeme istekne jao vama. Uz sve to Tapp je bos pa pripazite na staklo na podu jer vam može oduzeti dosta energije, koja se pak obnavlja zavojima ili nekakvim inekcijama.

Susretat ćete NPC-e koji će vas htjeti ubiti i tu dolazimo do borbe. Sama borba i kontrole u igri su kratko i jasno katastrofalne. Vaš lik ne može čučati, skakati niti se izmicati i tako ćete pokupiti ama baš sve udarce koji su upućeni prema vama. Borba je traljava i ultra loše napravljena, a jedino ćete protivnika srediti dobrim tajmingom tj. dobrim blokom i protuudarcem. Zapravo se jedino na taj način možete i obraniti jer napad koji se sastoji od slabijeg i jačeg udarca u praksi je neopisiv koliko je loše izveden.

Uglavnom borba izaziva frustracije, no srećom imate odabir da pobjegnete od protivnika u onim prostorijama u kojima vam je to omogućeno, tj. da mu blokirate vrata ili da mu vi napravite nekakvu zamku nastojeći ga na taj način usporiti i izvući živu glavu. Kontrole se sastoje od uobičajenih tipki za kretnju (W,A,S,D) , pa do čudne kombinacije miša i tipki 1,2,3,4…Tapp konstantno trči, hodati može jedino ako držite lijevi shift. Smisao? Nema ga baš. Mislim, tko bi u nepoznatoj napuštenoj umobolnici prepunoj zamki i luđaka koji vas žele ubiti trčkarao stalno uokolo? Valjda bi se želio šuljati i na taj način predvidjeti neke zamke ili protivnike. No dobro, ja nisam scenarist niti dizajner, a Zombie Studios su napravili taj dio kako su htjeli.

A sad povratak na one tipke 1, 2, 3, 4… U teoriji zvuči dobro, no meni u praksi i nije funkcioniralo baš bajno. U općem mraku igre i svoje sobe često sam umjesto trojke pritisnuo E i tako dobio malo sačme i puno krvavog mozga na ekranu. Jedino što još u vezi gameplaya treba spomenuti su neke mini igre tipa stavi pravu stvar na pravo mjesto kako bi pokrenuli neki lift upalili neko svjetlo itd, itd. Ipak, sve zagonetke i mini igre su vrlo slične i nakon nekog vremena postaju repetitivne i vrlo dosadne. Cijela igra vas zapravo vodi po nekakvoj linearnoj zamišljenoj crti zbog bolje interakcije sa samom pričom. U Saw-u zaboravite na free-roaming i pripremite se za dozu linearnosti i repetivnosti.

Ono što zapravo u Saw-u valja je njena prezentacija. Zadovoljavajuća grafika, ali prije svega odlična Saw atmosfera. Konstantna zapomaganja u daljini ostalih zatočenika, vječan mrak i strašna glazba koja je doista rijetka dizat će vam dlake na šiji bez da ste toga svjesni. Također treba spomenuti da ja Tobin Bell angažiran kako bi posudio glas Jigsawu i na taj način je Konami htio dodatno podignuti kako realnost atmosfere tako i sličnost sa filmom. I to je skoro pa sve što valja. Izbornici su katastrofalni, već spomenute kontrole neće vam dizati strah nego frustraciju i tlak, a igra je prilično linearna i nažalost onaj strah s početka se gubi te Saw postaje jedno dosadno iskustvo. Iako prilično zanimljivo, mora se reći još jednom…dosadno. Igra nudi dvije razine težine i dok je jedna prilično lagana druga će od vas tražiti ultra brze reflekse, snalažljivost i strpljivost. Ipak neka zlatna sredina bila bi dobrodošla. Nikakav co-op niti multiplayer neće vam produžiti mizernih 8 do 10 sati gameplay-a zato jer ih igra ni nema. No opet, teško je zamisliti jedan takav mod u ovakvoj igri. Znate li onu staru koliko para toliko muzike? Reći to za Saw bio bi grijeh. Jer za 300-injak kuna očekujemo puno više. Igra je repetivna i linearna, kratka i ne nudi nikakav multiplayer.

Kao velik fan Saw franšize filmova ostaje mi blago razočaranje da smo ponovno dobili igru baziranu na filmskome predlošku i da igra ne može držati ni svijeću filmu. Na kraju krajeva ispada da je Saw kakav poluproizvod. Ne škart, ali poluproizvod. Iako popunjava određene rupe u filmu i na zanimljiv način ih interpretira, ostaje jedna velika praznina. Preporuka ipak ide svim hardcore fanovima Saw filma, ostalima neću reći da zaobiđete igru u velikome luku, ali na tržištu definitivno ima zabavnijih i isplativijih naslova koji su više vrijedni vašeg vremena.

Jeste li odigrali Saw? Jeste ostali razočarani ili impresionirani? Zastrašeni ili hladnokrvni? Izjasnite se u boxu za komentare ispod kako vam se svidjela ova igra te što mislite o filmskom serijalu.

Saw: the Video Game još jedna je igra bazirana na filmskom predlošku. Zastrašujućem i vrlo popularnom filmskom predlošku. Jesmo li se preplašili igrajući? Saznajte …

71 Naša ocjena