The Legend of Crystal Valley [PC]

Džordž Vulić

Moram priznati da me već duže vremena interesira ova klasična avantura iz ”pera” naših dečkiju iz Riječkog Cateia Gamesa. Srećom, vrijeme developanja je završilo i pred nama finalni produkt. Priča započinje nekako ovako…

Glavna junakinja igre, simpatična Eve (u nastavku teksta Eva), dobiva pismo od oca s kojim se i nije baš vidjela od smrti svoje majke. S obzirom na poprilično uznemirujuć ton pisma, kojeg možemo čuti u uvodnoj animaciji, te predmet koje je dobila s njime (očev medaljon od kojeg se nikada nije odvajao) naša Eva shvaća da je situacija ozbiljna, te bi bilo najbolje naći s njim. Smjesta se upućuje na obiteljsku farmu koja se nalazi negdje na području Francuske. Čim je stigla na farmu, Eva se baca u istraživanje tragova koji je na kraju dovedu do portala koji je prebacuje u magičan svijet pod imenom Crystal Valley. Putujući Kristalnom dolinom, susreće mnoge zanimljive likove koji joj pomažu u njenoj potrazi za ocem, istovremeno otkrivajući mnoge zanimljive informacije vezane uz dolinu, kao i za tragičnu sudbinu koja će je zadesiti ako se nešto smjesta ne promijeni.

The Legend of Crystal Valley spada u žanr klasične point and click avanture u kojoj lika pomičemo klikovima na određenu lokaciju. Uz to, uključena su sva pravila žanra kao što su opširni dijalozi s likovima, skupljanje predmeta i povremeno kombiniranje istih kako bi riješili određeni problem, te nastavili dalje s pričom. Kako bi stvari bile što pristupačnije, dečki iz Cateie su jako dobro riješili sistem kursora miša koji mijenja boju ovisno o vrsi interakcije koju možete napraviti s određenim predmetom. Tu je i brzo kretanje kroz lokacije koje se izvodi dvostrukim klikom na izlazu s ekrana. Naravno, sve ovo napisano ćete moći sami naučiti u tutorialu koji je zaista opširan i informativan.

Kao što smo već spomenuli, kako bi progresirali dalje, morate biti spremni na veliki količine dijaloga s različitim likovima koje ćete susretati. Ako ste bacili pogled na screenshoteve, primjetiti ćete kako su se developeri dobro zabavljali dajući likovima nama poznata imena, tako da se ne možete ne nasmijati ako razgovarate s kovačem koji se zove Kovač, ili divom pod imenom Burek.

Apsolutno svaki razgovor koji obavite možete pregledati u dnevniku koji sadržava transkript svih razgovora. Jedini problem predstavlja loša struktura dijaloga, tako da ćete se pomučiti u slučaju da tražite određenu rečenicu ili informaciju koju ste zaboravili. Najzanimljivi aspekt ovakvih igara osim priče su dakako – zagonetke. U slučaju LoCV, one su poprilično dobro napravljene, doduše, neki će zamjerku pronaći u činjenici da niti jedna od njih ne prestavlja veći problem.

Ono što također možete vidjeti na screenovima jest da igra izgleda zaista lijepo, koristeći kombinacije 3D likova i 2D prerendiranih pozadina koje su zaista odlično napravljene. Lokacije su također raznolike, kretati ćete se i rješavati zagonetke po različitim špiljama, šumama, gradovima i močvarama. Ono što svakako veseli su poprilično skromni hardverski zahtjevi, tako da i oni s skromnijim kućnim budžetom koji ne omogućava kupnju nove konfiguracije mogu uživati u vizualnim kvalitetama igre. Što se tiče zvučnog doživljaja, s jedne stvare imamo pohvale, s druge strane imamo određene primjedbe. Glazba unutar igre je zbilja odlična, tako da je s te strane ispunjeno obećanje koje su dečki dali u jednom od naših intervjua, dok s druge strane zvučni efekti i nisu toliko dobri. Počevši od povremeno nesinkroniziranih koraka Eve, do ponekih iritantnih zvukova kao što je zvuk koji proizvodi knjiški crv u jednoj knjižnici.

Ono što također ne veseli jest dužina igre koja se jedva razvuče na oko pet sati. Također, tu je i poprilično zbrzan kraj koji se meni osobno i nije previše svidio, s obzirom na sve ono što prođete tijekom igre. U slučaju da ste iskusni igrač avantura, može vam se desiti da u određenim trenucima pomislite da je igra prelagana, s obzirom da vam ni jedna zagonetka ne bi trebala biti veći izazov, te većinu vremena u svakom trenutku znate što vam je sljedeće za napraviti.

Možda malo previše kritika na malo prostora, ali što je, tu je. U svakom slučaju, The Legend of Crystal Valley je zabavna avantura, koja se može pohvaliti odličnim dizajnom, zanimljivom pričom i svijetom koji vas poprilično lako uvuče. Iako je relativno kratka i pati od nekih propusta, u slučaju da imate pet sati slobodnog vremena i za promjenu želite zaigrati igru iz domaćeg studija, svakako joj dajte priliku.

Nakon dosta čekanja, napokon smo u prilici zaigrati The Legend of Crystal Valley, naslov kojeg nam je pripremio Riječki Cateia Games studio.

74 Naša ocjena
  • Atmosfera