Transformers: Fall of Cybertron

Renato Pedišić

Autoboti i Decepticoni (ili pohrvaćeno Prevartikoni) od 2010. godine, kada smo zaigrali vrlo dobar War for Cybertron, nisu stali s međusobnim sukobom koji je uništio njihov mehanički planet. Loša stvar za njih, ali odlična za nas jer stvara jedinstvenu priliku da zaigramo još jedan kvalitetan TPS s Transformerima u glavnoj ulozi. A kakav je on doista? Odmah vam možemo ukratko reći da su igre koje pokrivaju radoblje Cybertronskog građanskog rata i dalje najbolje što su Transformerski naslovi do sad postignuli.

Prije nego su Transformeri završili na našem plavom planetu postojao je Megatron, Decepticonski tiranin, i njegova želja da ponovno donese zlatno doba Cybertronu, robotskom domu Transformera, i to kroz korištenje energije znane kao Dark Energon. Problem kod korištenja takve energije je što je ona unatoč svojoj velikoj moći vrlo nestabilna te ima moć iskvariti sve što dođe s njom u doticaj. No da bi iskoristio moć tamnog Energona, Megatronu je trebao ključ do srži planeta, a taj ključ je bio poveći Transformer imena Omega Supreme kojeg su čuvali dobri Autoboti predvođeni Optimusom. On je funkciju Primea preuzeo nakon što je zatočen, a kasnije i deaktiviran, dotadašnji vođa Zeta Prime. Kao optimalno rješenje u vremenu rata, Optimus je brzo prihvaćen kao neosporivi vođa i borba protiv Decepticona se nastavila. Serija događaja nakon toga dovela je do situacije u kojoj Decepticoni uspjevaju zaraziti planet koji počinje propadati, a Autoboti su primorani pobjeći negdje gdje će Transformerska civilizacija moći nastaviti cvjetati. Tu počinje priča Pada Cybertrona koja je vrlo razgranata u svojoj srži te ju je na trenutke čak teško u potpunosti pohvatati.

Transformers: Fall of Cybertron nam ponovno daje mogućnost igranja na strani Decepticona i na strani Autobota. U prethodnoj igri kampanje dviju zaraćenih strana su bile razdvojene, dok se ovdje isprepliću što bi u teoriji trebalo pripomoći lakšem razumijevanju priče, no takvo što se u praksi jednostavno ne događa. Priča jest u srži lako shvatljiva, ali se tijekom igre razgrana te na kraju ostavlja previše neodgovorenih pitanja kao i poveći broj cliffhangera. Igrina priča se odmah nastavlja na kraj War of Cybertrona, a Autoboti su vrlo zaposleni izgradnjom Arke koja bi im trebala omogućiti lutanje svemirom u potrazi za novim domom. Problem nastaje u tome da su Decepticoni, shvativši što su učinili Cybertronu, također u potrazi za novim planetom, ali za to imaju veće planove i detaljniji cilj – mladi Planet Zemlju koji je, kako se ispostavilo, vrlo bogat Energonom.

Teško se poistovjetiti s velikim mehaničkim stvorenjima i njihovim emocijama.

S tom glavnom radnjom isprepliću se i one sporedne koje govore o izdaji i neposluhu s obje strane, o stvaranju i uništavanju života, o vodstvu i vladanju itd., a takvih je „mini radnji“,u odnosu na trajanje igre, uistinu previše. Što se tiče načina naracije, po mojemu mišljenju najveća greška High Moon Studiosa je što su išli na prikazivanje patnje i boli Transformera u prevelikom broju situacija jer se igrač teško može poistovjetiti s velikim mehaničkim stvorenjima i njihovim emocijama. Imam osjećaj da je radi tog „mračnijeg settinga“ patio humor kojega u igri i dalje ima, ali je vidno zapostavljen pred emocionalnim scenama koje me nisu niti malo dirnule.

Osim po samoj fabuli igre, ono po čemu ćete odmah zaključiti da je igra izravan nastavak je njena vizualna prezentacija koja kao da uopće nije napredovala od War for Cybertrona. Unreal 3 engine koji pogoni igru je na njenom primjeru vidno zastario i ne može se mjeriti s nekim drugim aktualnim pokretečima poput CryEnginea 3 ili Frostbitea 2. To je najočitije kroz mutne teksture, efekte osvjetljenja, mračnu okolinu i slabu paletu boja koja se tek minimalno popravila od prethodnika. Sivilo i ispranost boja dijelom je opravdana time što se radnja ipak odvija na metalnom planetu Transformera, ali osobno smatram da je to moglo biti mnogo bolje odrađeno. Filmovi Michaela Baya i crtići o Transformerima su u više navrata pokazali kako ovi glomazni roboti i njihov planet znaju biti itekako šareni.

Sam planet je unatoč svojoj razorenosti i dalje u većinskom dijelu igre lijep, a posebno oduševljavaju dionice koje se odvijaju visoko iznad njegove površine na letećim bazama. Za time uvelike zaostaju dionice koje se odvijaju u skučenim hodnicima i podzemnim laboratorijima gdje se točno vide sve boljke enginea, ili barem načina na koji je ovdje iskorišten. Transformeri su također jako lijepo dizajnirani kako u obliku vozila tako i u onom robotskom. Ponekom je protagonistu doduše izmjenjen dizajn od prethodnog nastavka (primjerice Optimusu Primeu) i to po mom mišljenju na gore.

Pomno odabrana glazba pridonosi ugođaju, a ni kvalitetno odrađena glasovna gluma nije na odmet.

Što se tiče glazbene podloge ona je u ovome nastavku popravljena kao da su ljudi iz High Moon Studiosa slušali primjedbe koje smo imali na njihov War for Cybertron. Glazba je većinskim dijelom orkestralna ili zborska te vrlo nenametljiva osim u trenutcima kada je to potrebno. Tako pomno odabrana glazba pridonosi ugođaju igranja, a i kvalitetno odrađena glasovna gluma nije na odmet. Glasovi Transformera su ponovno autentični i impresivni te učinikovito pomažu dati život tim golemim mehaničkim kreaturama. Jer kakva bi to bila igra o Transformerima kad Starscream ne bi zvučao zajedljivo, Optimus autoritativno, a Megatron zlobno i nadmoćno?

Za fiziku igre zaslužan je Havok fizički pokretač koji unatoč svojim godinama, dobro obavlja svoj posao. Efekti sudaranja, udaranja, odlomljavanja i raspadanja odrađeni su na sasvim zadovoljavajućoj razini.

Najpozitivnija strana igre je njen atraktivni gameplay. Dinamične izmjene robotske forme i forme vozila, izostanak sustava zaklona, brdo atraktivnog oružja i posebnih mogućnosti Transformera jednostavno pozivaju na sukob u kojemu ćete rijetko biti nadjačani. Takvo što neće nakon nekog vremena dosaditi već će naprotiv stalno ostati zabavno, pogotovo ako pametno kupujete dodatke i nadogradnje.

Nadogradnje, koji su jedan vid RPG elemenata igre, kupujete u posebnim trgovinama koje se mogu naći diljem Cybertrona, a kredite koje koristite u tim trgovinama skupljate ubojstvima neprijatelja i razbijanjem posebnih kutija, odnosno ćupova. Takva vrsta zarađivanja u igrama danas nije uobičajena i odiše nekakvim retro duhom što mi se posebno svidjelo. Jednom kupljene nadogradnje apliciraju se na sve igrive Transformere tako da kada budete primorani promijeniti protagonista nećete biti zakinuti pred neprijateljima.

Što se tiče ranije spomenute dinamične izmjene formi vaših Transformera ona je kao i u prethodniku izvedena jako fluidno. Pri početku kampanje uistinu pomaže brzo izmjenjivati oblike jer tako stječete prednost pred neprijateljem koji se u većini slučajeva pojavljuje u robotskom obliku, ali kasnije će to izgubiti na važnosti pošto ćete i bez jakog topa na vozilu moći parirati suparnicima. Ako tražite preporuku oružja (jer su razlike između njih vidljive jedino u akciji) moj favorit je definitivno Riot Gun koji će efikasno deaktivirati svakog robota koji se nađe ispred vas, a uz pravilne nadogradnje nećete imati potrebu za sekundarnim, inače razornijim oružjem.

Transformera svih vrsta u igri je zbilja mnogo, što tisuća običnih miniona što onih važnih i poznatih Transformera čiji se broj bliži okrugloj brojci od 40. Zabavna stvar je što ćete moći zaigrati otprilike petnaest od tih skoro 40 spomenutih likova, a svaki od njih ima svoje posebne sposobnosti i formu vozila. Moji sobni favoriti su Starscream i Cliffjumper koji na iznenađujuće kvalitetan način iskorištavaju mogućnost nevidljivosti tako čineći stealth jednim od bitnijih faktora igrina gameplaya.Tako je, stealtha u igri ima, a ima i razina na više platformi između kojih se krećete uz pomoć kuke. Također, igra je prepuna s uništivim prolazima, tajnim sobama i skrivenim objektima, a sve to će vas natjerati da u potpunosti koristite sve mogućnosti dostupnog Transformera.

Zamislite vožnju iz Borderlandsa kombiniranu s onom iz PC verzije L.A. Noirea.

Vrlo bitan faktor gameplaya koji je nažalost vrlo slabo izveden su vožnja i vozačke dionice. Kako bi vam to što bolje predočio zamolit ću vas da zamislite vožnju iz Borderlandsa kombiniranu s onom iz PC verzije L.A. Noirea. Takav križanac je slikovito rečeno igra prepuna preosjetljivih automobila koja u željenom trenutku ne reagiraju kako bi trebala. Da, kopnena vožnja je toliko loša da je gotovo nemoguća misija u većini slučajeva. S druge strane, putovanje zrakom je više-manje solidno izvedeno, barem u usporedbi s hororom koji ćete doživljavati prilikom vozikanja Cybertronskim makadamom.

Osim traljave vožnje, velika mana igre su i bugovi kojih ima mali milijun. Koliko pogađaju ostale verzije igre nije mi poznato, ali na PC-u su oni vrlo česta pojava. Vrata koja se ne otvaraju i neprijatelji koji se ne pojavljuju česta su stvar, ali Activision u suradnji s High Moon Studiosom već rješava velik broj bugova pogotovo one koji se javljaju u mrežnom multiplayeru PC verzije.

Osim kampanje za jednog igrača koja u prosjeku traje od osam do dvanaest, eventualno petnaest sati (ako ste jako detaljni) na srednjoj postavki težine, Transformers: Fall of Cybertron nudi i već spomenuti kompetitivni multiplayer te survival mode nazvan Escalation. To je u suštini isti onaj mod preživljavanja već odavno viđen, kako u drugim igrama tako i u prethodniku – War for Cybertron. Za njegovo igranje trebat ćete biti spojeni na internet budući da Escalation igrate upareni s još tri prijatelja i to isključivo na taj način jer lokalni kooperativni multiplayer nije podržan.

Ono što je bilo očekivano je internetska povezanost kod kompetitivnog multiplayera kojega, zbog već ranije spomenutih bugova, na kraju nismo detaljnije isprobali. Ono što smo imali prilike vidjeti je potpuno uređivanje vašega transformera s mogućnošću biranja dijelova od drugih, poznatih transformera, a prilikom izrade lika imat ćete odabir između četiri ponuđene klase Transformerskih ratnika: Scientist, Infiltrator, Destroyer i Titan čija imena više-manje opisuju njihov posao.

I kakav je na kraju Transformers: Fall of Cybertron? Ja bih sa svoje pozicije rekao da je jedan od boljih ljetnih hitova, ali i igra koja od početka ne cilja na titulu igre godine. Potencijalno savršeno iskustvo jedne Transformers igre pomalo uništava zastarjelost enginea, poneki bug i loše napravljena vožnja, ali u kompletu to je sve zanemarivo jer je igra prije svega zabavna. Ako volite Transformere i cijeli taj metalni svijet ova bi vam igra uistinu trebala biti prioritet na listi naslova koje se ove godine trebaju zaigrati. Ako niste toliki fan Transformera onda moju preporuku za ovu igru imate samo ako joj padne cijena ili ako ugrabite rabljeni primjerak.

Naravno, igranje Fall of Cybertrona baš i nema smisla ako niste zaigrali prethodnika, War for Cybertron, koji također nije teško preporučiti fanovima dobre TPS zabave s ogromnim robotima. Obje igre su i više no solidni naslovi igraće industrije i definitivno ponajbolje što su Transformeri do sada ponudili u virtualnom svijetu.

Sad vi. Jeste zaigrali Pad Cybertrona? Ostavite nam svoje komentare i ocjene, a zanimljiv bi vam mogao biti i posjet forumskoj temi igre.

Nastavak High Moonove uspješnice iz 2010. godine došao je pokupiti novce gamerima koji su pred kraj kolovoza ostali bez igraćeg štiva. Pitanje je zaslužuju li novi Transformeri vaš novac?

76 Naša ocjena