Trine [PC, PS3]

U teškim vremenima kada sile zla okupiraju nekad prosperitetno kraljevstvo, vješta i odrješita ženska krade mistični objekt zvan Trine. No krađa ne pođe po planu te se uzročno posljedičnim putem za isti objekt zakače i obližnji likovi – šarmantni čarobnjak i priglupi vitez. Trine spaja njihove duše i tako ih odvodi u nezaboravnu avanturu u kojoj naši junaci, želeći se osloboditi od čudne kohezije, ubrzo otkrivaju kako je mistični objekt ujedno i ključna prevaga u borbi sa silama zla.

Trine je akcijski puzzle platformer, dašak klasičnog gameplaya u novom ruhu. Pomoću tri karakteristična lika (wizard, thief, knight) i njihovih specifičnih sposobnosti prelazite 15 nivoa tematski podijeljenih na raznorazne dvorce, tamnice, močvare, šume i slično. Ukoliko igrate sami, na raspolaganju su vam svi likovi u svakoj situaciji, no pravi fokus leži na kooperativnoj igri za trojicu igrača.

Naime, kao što je već navedeno, svaki lik ima svoje prednosti i mane, očitovane u specifičnim akcijama. Čarobnjak je tako neophodan za pomoć drugima putem kreiranja objekata u obliku mostova i kocaka, te njihove levitacije. Lopov, odnosno kradljivica ženskog roda, je agilni skakač koji koristi uže za vješanje te dalekometni luk sa strijelama, koje u više prilika spašavaju glavu drugim likovima. Naposljetku, tu je i vitez koji će najbolje poslužiti u borbi „prsa o prsa“, zahvaljujući svojim razornim sposobnostima i korištenju štita. Dotični junaci napredovat će u igri te razvijati nekoliko novih moći, no taj dio igre, baš kao i inventory sustav, stavljen je u drugi plan.

Leveli su dizajnirani tako da svi likovi mogu prijeći svaku prepreku, ali s naznakom da će za neke biti potrebno malo promišljanja. Tu do izražaja dolazi co-op u stilu nekadašnjeg Kuri Kuri Mixa iliti Cookie and Creama s PlayStation 2 konzole. Dakle, sve se svodi na rješavanje fizikalnih prepreka kako bi sva trojica igrača mogla nastaviti dalje. Nažalost, sustav postaje pomalo narušen posljednjim, prokleto teškim, levelom koji bi vas mogao dobrano naživcirati, pogotovo ako ste igru naumili preći na zahtjevnijim težinama.

Unatoč tome, čitava co-op stavka u globalu je odrađena iznimno kvalitetno. Doduše, ima tu eventualnih bugova (nestajanje likova propadanjem kroz zemlju) i ponekih nelogičnim ograničenjima u vidu kamere, no lako je preći preko njih nakon odlične zabave.

Nažalost, upravo zbog te odlične zabave, na vidjelo jednostavno mora izaći glavna mana igre, koju se pak ne može tako lako ignorirati. Naime, igra za sada ne podržava nikakvu vrstu mrežne igre, čak ni u inačici za PS3. Zbog toga ste osuđeni na kombiniranje gamepada, te višestrukih miševa i tipkovnica (opcija koja je na zahtjev korisnika omogućena tek naknadno putem zakrpe). U praksi to možda i nije neka gnjavaža, no to ne umanjuje muke pri konfiguriranju kontrola. Pogledate li službeni forum igre, uočit ćete da brojni igrači imaju problema s prepoznavanjem svih funkcija na gamepadu, a planirate li upariti dvije tipkovnice i dva miša, valja prvo osigurati da su u pravilnoj kombinaciji jer nije moguće igrati s USB tipkovnicom i PS2 mišem, te obrnuto.

Što se prezentacijske strane tiče, ona srećom ne pati od većih boljki, izuzev činjenice da grafika ponekad zna biti previše šarena, čak do te razine da je teško raspoznati ključne detalje u pozadini. Glazba je pravi fantasy slatkiš, a glasovna sinkronizacija solidne kvalitete, s posebnom pohvalom naratora.

Priložene informacije ove recenzije možda su vas već privukli ka igri, ali prije nego zaključimo stvar, ostaje nam još jedna napomena koju ćemo shvatiti kao još jedan minus. Trine na Steamu možete nabaviti za grubih 30 eura, što je s obzirom na 15 nivoa u trajanju od nekih pet sati, poprilično visoka i nerealna cijena. Stvari postaju još ozbiljnije ako znamo da je najavljena cijena PS3 verzije gotovo duplo niža nego ona za PC. O kakvoj se filozofiji tu radi, ne želimo nagađati, no činjenica je da se naslovi kao što su Braid, Zeno Clash ili Plants vs Zombies prodaju po 10-ak eura. Dakle, umjesto jednog Trinea možete kupiti tri izuzetno kvalitetne, zabavne i inspirativne igre, što je logički gledano, puno bolja solucija.

Daleko od toga da Trine nije vrijedan vašeg vremena. Istina je da nudi ne baš često viđenu co-op zabavu prezentirajući je na privlačan način. No prije nego li ga odlučite nabaviti i zaigrati, trebate se upitati želite li sjajan potencijal blještave grafike, prosječne trajnosti i pokojeg buga, zakinut za online komponentu i zapapren cijenom koje se ne bi postidjele ni puno veće i sadržajnije igre.

Jeste li već nabavili i isprobali Trine? Sviđa vam se ili ne? Sve nas to zanima pa svakako ostavite komentar u boxu ispod i izjasnite se ( za komentiranje i ocjenjivanje morate biti registrirani )

Tražite kooperativnu ljetnu zabavu u obliku video-igre? Fantaziju koja odiše skladnim notama magije i junaštva? Ne tražite dalje – u našoj recenziji provjerite je li Trine prava igra za vas.

77 Naša ocjena