Wolfenstein: The Old Blood

plava krv plemićka

The New Order je prošle godine učinio puno više od pukog oživljavanja legendarnog serijala. Još 2009. je to pokušano, ali tadašnji Wolfenstein je pokupio uglavnom dobre ocjene i onda bio pregažen boljim igrama i potpuno zaboravljen. Prošlogodišnji The New Order nećemo tako brzo zaboraviti, jer je po mišljenju mnogih igrača, pa i mene samoga, to bio daleko najbolji FPS godine. Genijalno napucavanje u pametno dizajniranim razinama upotpunjeno je neočekivano dobrom pričom i likovima – pun pogodak.

Zanimljivo je da su se developeri nakon toga odlučili na jedan zgodan potez. Dva planirana DLC paketa, „Rudi Jager and the Den of Wolves“ i „The Dark Secrets of Helga von Schabbs“, spojili su u jedinstvenu standalone ekspanziju pod nazivom „The Old Blood“ i time nam ponudili još kojih pet do sedam sati najboljeg FPS-a 2014. za samo 20 dolara. To se čini genijalno na papiru, a funkcionira u određenoj mjeri dobro i u stvarnosti. Pozdravljam takvo poslovanje i jako sam zadovoljan proizvodom, ali još više i načinom na koji smo ga dobili.

Bez da vam spoilamo odličnu fast-food foru na samom početku, u prvom video komentaru objavljenom na sam dan izlaska igre pokazali smo vam malo gameplaya s početka kampanje.

No, moram priznati da The Old Blood kao standalone iteracija Wolfenstein serijala nije korak unaprijed. Sama priča o tome kako je ekspanzija nastala nalaže da jednostavno ne može ponoviti što je njen prethodnik postavio lani. Ustvari, kronološki gledano, priča The Old Blooda dolazi prije svih događanja The New Ordera, što ga čini svojevrsnim prequelom. Nažalost, to nije jedini način na koji The Old Blood odaje dojam starije igre u serijalu.

Gotovo sve narativne finese koje su pratile B.J. Blaskowicza i njegov mali tim pri ustanku protiv zastrašujućeg Reicha su izgubljene. Čak nisu toliko izgubljene koliko su samo izbačene kroz prozor. Ono što je gradilo taj sukob Davida i Golijata u The New Orderu bilo je zatišje nakon i prije bitke. Strašno su podcijenjene dionice u Blaskowiczevom brlogu koji ste mogli slobodno istraživati i svakim povratkom otkriti nešto novo, a i pričati s ekipom čije bi se mentalno stanje mijenjalo kako su strahote rata bile bliže kućnome pragu. Izbacivanje takvog nečega, dijela u kojem će igrač dobiti priliku spustiti oružje i čuti što netko ima reći, shvatiti što je napravio i što shodno tome slijedi, neminovno narušava ono što igru izdiže iz mase.

Akcija, akcija i još malo akcije…

Najočitiji problem The Old Blooda je ustvari najmanji problem – to što su dvije priče na silu spojene uopće nije tako strašno. Pravi se problem krije u principu na koji su prezentirani, a to je akcija, akcija i još malo akcije. Drugi dio igre u kojem se borite protiv Helge von Shabbs je nešto zanimljiviji, jer predstavlja neke nove mehanike poput zombija, a i Helga je bolji antagonist. Možda je čak i mrvicu nepošteno nazvati ju „boljim“ likom od Jagera, jer mi se Jager jako svidio, ali pošto je njegovo poglavlje prvo, nemate priliku stvoriti sliku o njemu prije nego se suočite s njime. S druge strane o Helgi se naveliko priča i piše u Jagerovu poglavlju i to sve na najslađe načine pronalaženja tajnih odaja u kojima se kriju njeni dokumenti i pisma.

Samo je jedna stvar gora od zombija – nacistiški zombiji. Pogledajte kako izgledaju u našem drugom video komentaru u kojemu pokazujemo i jednu retro tajnu kakvu možete pronaći u svakom poglavlju igre.

Istini na volju, ti Helgini zombiji vrlo brzo dosade, čak i kada se pomiješaju s običnim ljudima i nekako mi je sveukupno bilo zabavnije boriti se protiv vojnika prvog dijela igre. To u neku ruku uspostavlja ravnotežu između dvije polovice, jer je prvi dio o manje interesantnome liku, ali je zabavniji na okidaču, dok drugi okreće ploču. Oba imaju svojih čari i uzbudljivih trenutaka, ali niti jedan ne predstavlja svojevrsan vrhunac igre koji bi ju pokazao u njenom najboljem svjetlu.

Iza nišana doduše, to je i dalje stari dobri Wolfenstein. Štoviše, dodano je nekoliko novih komada oružja, a ona već poznata su malčice promijenjena i sve u svemu čine se puno više razornija. Ono što ste doživjeli u The New Orderu očekujte i ovdje, samo možda mrvicu krvavije i napetije, pogotovo na višim težinama. Novi protivnici su također kratkotrajno osvježenje koje će zasititi igrače željne dobre makljaže. Što nije pokvareno, ne treba popravljati, pa je više manje mehanički sve ostalo isto. Sve osim stealtha ustvari, jer iako su leveli već tradicionalno pametno dizajnirani i čine bojišnice pred kakvim bi se razni Call of Dutyji i Battlefieldovi zacrvenjeli, malo su nepoštene prema sramežljivim igračima.

Što nije pokvareno, ne treba popravljati, pa je više manje mehanički sve ostalo isto

Pri ulasku u novo područje, dok nitko ne zna da ste ondje, uvijek imate priliku ubijati iz sjene. No, čim vas jedan neprijatelj primijeti, za što je dovoljno i da ga ne ubijete isprva hitcem u glavu, pa okinete još jedan – na neku foru apsolutno svi na mapi znaju da ste vi prisutni i kreće akcija. Ne samo da to nema smisla, nego je i prava šteta, jer samo promiče akciju koje je ionako previše kako smo već zaključili. Nemalo puta sam morao reloadati zadnji checkpoint, jer jednostavno nisam htio probaviti još napucavanja, kada su mi do pred minutu metci zujali oko potiljka. Mislim da bih zapamtio da je to bilo tako izraženo u The New Orderu, jer sam sada dobio očit dojam kao da igra ide protiv moje volje i načina kako se ja želim zabavljati.

Ipak, učitao bih checkpoint i zabavio se. Puno se dobroga krije u ovom malom izdanju koje se ipak ne može mjeriti sa punokrvnim Wolfensteinom. I to je, da se razumijemo, sasvim pošteno. The Old Blood je oduvijek trebao biti mali paket pun brojnih i velikih epoleta prethodnika pa je sasvim logično da su se u toj zdjeli neke epolete pogubile. Jednostavno ih je nepošteno uspoređivati, jer je The New Order bio toliko dubok, da kada smo bacili novčić u njega, ispunila nam se želja. Kada bismo to probali s The Old Bloodom, izgledali bismo samo kao luđaci koji gađaju zdjelu kovanicama.

Wolfenstein: The Old Blood je jako kvalitetan paket, pogotovo s obzirom na svoju cijenu, ali nije još ‘The New Ordera’, jer ipak kaska za punokrvnim nastavkom.

79 Naša ocjena
  • napucavanje