Zanimljivo je da su se developeri nakon toga odlučili na jedan zgodan potez. Dva planirana DLC paketa, „Rudi Jager and the Den of Wolves“ i „The Dark Secrets of Helga von Schabbs“, spojili su u jedinstvenu standalone ekspanziju pod nazivom „The Old Blood“ i time nam ponudili još kojih pet do sedam sati najboljeg FPS-a 2014. za samo 20 dolara. To se čini genijalno na papiru, a funkcionira u određenoj mjeri dobro i u stvarnosti. Pozdravljam takvo poslovanje i jako sam zadovoljan proizvodom, ali još više i načinom na koji smo ga dobili.
VIDEO KOMENTAR #1 – NACISTIČKI ROBOTI
Bez da vam spoilamo odličnu fast-food foru na samom početku, u prvom video komentaru objavljenom na sam dan izlaska igre pokazali smo vam malo gameplaya s početka kampanje.
No, moram priznati da The Old Blood kao standalone iteracija Wolfenstein serijala nije korak unaprijed. Sama priča o tome kako je ekspanzija nastala nalaže da jednostavno ne može ponoviti što je njen prethodnik postavio lani. Ustvari, kronološki gledano, priča The Old Blooda dolazi prije svih događanja The New Ordera, što ga čini svojevrsnim prequelom. Nažalost, to nije jedini način na koji The Old Blood odaje dojam starije igre u serijalu.Gotovo sve narativne finese koje su pratile B.J. Blaskowicza i njegov mali tim pri ustanku protiv zastrašujućeg Reicha su izgubljene. Čak nisu toliko izgubljene koliko su samo izbačene kroz prozor. Ono što je gradilo taj sukob Davida i Golijata u The New Orderu bilo je zatišje nakon i prije bitke. Strašno su podcijenjene dionice u Blaskowiczevom brlogu koji ste mogli slobodno istraživati i svakim povratkom otkriti nešto novo, a i pričati s ekipom čije bi se mentalno stanje mijenjalo kako su strahote rata bile bliže kućnome pragu. Izbacivanje takvog nečega, dijela u kojem će igrač dobiti priliku spustiti oružje i čuti što netko ima reći, shvatiti što je napravio i što shodno tome slijedi, neminovno narušava ono što igru izdiže iz mase.
Akcija, akcija i još malo akcije…
Najočitiji problem The Old Blooda je ustvari najmanji problem – to što su dvije priče na silu spojene uopće nije tako strašno. Pravi se problem krije u principu na koji su prezentirani, a to je akcija, akcija i još malo akcije. Drugi dio igre u kojem se borite protiv Helge von Shabbs je nešto zanimljiviji, jer predstavlja neke nove mehanike poput zombija, a i Helga je bolji antagonist. Možda je čak i mrvicu nepošteno nazvati ju „boljim“ likom od Jagera, jer mi se Jager jako svidio, ali pošto je njegovo poglavlje prvo, nemate priliku stvoriti sliku o njemu prije nego se suočite s njime. S druge strane o Helgi se naveliko priča i piše u Jagerovu poglavlju i to sve na najslađe načine pronalaženja tajnih odaja u kojima se kriju njeni dokumenti i pisma.
VIDEO KOMENTAR #2 – NACISTIČKI ZOMBIJI
Samo je jedna stvar gora od zombija – nacistiški zombiji. Pogledajte kako izgledaju u našem drugom video komentaru u kojemu pokazujemo i jednu retro tajnu kakvu možete pronaći u svakom poglavlju igre.
Istini na volju, ti Helgini zombiji vrlo brzo dosade, čak i kada se pomiješaju s običnim ljudima i nekako mi je sveukupno bilo zabavnije boriti se protiv vojnika prvog dijela igre. To u neku ruku uspostavlja ravnotežu između dvije polovice, jer je prvi dio o manje interesantnome liku, ali je zabavniji na okidaču, dok drugi okreće ploču. Oba imaju svojih čari i uzbudljivih trenutaka, ali niti jedan ne predstavlja svojevrsan vrhunac igre koji bi ju pokazao u njenom najboljem svjetlu.Iza nišana doduše, to je i dalje stari dobri Wolfenstein. Štoviše, dodano je nekoliko novih komada oružja, a ona već poznata su malčice promijenjena i sve u svemu čine se puno više razornija. Ono što ste doživjeli u The New Orderu očekujte i ovdje, samo možda mrvicu krvavije i napetije, pogotovo na višim težinama. Novi protivnici su također kratkotrajno osvježenje koje će zasititi igrače željne dobre makljaže. Što nije pokvareno, ne treba popravljati, pa je više manje mehanički sve ostalo isto. Sve osim stealtha ustvari, jer iako su leveli već tradicionalno pametno dizajnirani i čine bojišnice pred kakvim bi se razni Call of Dutyji i Battlefieldovi zacrvenjeli, malo su nepoštene prema sramežljivim igračima.
Što nije pokvareno, ne treba popravljati, pa je više manje mehanički sve ostalo isto
Pri ulasku u novo područje, dok nitko ne zna da ste ondje, uvijek imate priliku ubijati iz sjene. No, čim vas jedan neprijatelj primijeti, za što je dovoljno i da ga ne ubijete isprva hitcem u glavu, pa okinete još jedan – na neku foru apsolutno svi na mapi znaju da ste vi prisutni i kreće akcija. Ne samo da to nema smisla, nego je i prava šteta, jer samo promiče akciju koje je ionako previše kako smo već zaključili. Nemalo puta sam morao reloadati zadnji checkpoint, jer jednostavno nisam htio probaviti još napucavanja, kada su mi do pred minutu metci zujali oko potiljka. Mislim da bih zapamtio da je to bilo tako izraženo u The New Orderu, jer sam sada dobio očit dojam kao da igra ide protiv moje volje i načina kako se ja želim zabavljati.
Ipak, učitao bih checkpoint i zabavio se. Puno se dobroga krije u ovom malom izdanju koje se ipak ne može mjeriti sa punokrvnim Wolfensteinom. I to je, da se razumijemo, sasvim pošteno. The Old Blood je oduvijek trebao biti mali paket pun brojnih i velikih epoleta prethodnika pa je sasvim logično da su se u toj zdjeli neke epolete pogubile. Jednostavno ih je nepošteno uspoređivati, jer je The New Order bio toliko dubok, da kada smo bacili novčić u njega, ispunila nam se želja. Kada bismo to probali s The Old Bloodom, izgledali bismo samo kao luđaci koji gađaju zdjelu kovanicama.
gamer97th50
11.05.2015 - 18:24nazalost nije ko rtcw :/
divjakdivji
@gamer97th50, 12.05.2015 - 07:53Nije, bolja je
vilim
@gamer97th50, 12.05.2015 - 10:14Op, netko nije ni igrao RTCW 😀
Joysticqued_Potato
@gamer97th50, 12.05.2015 - 11:49RTCW je bio odlican, ne kazem da new order ili old blood nisu dobri, samo kazem da rtcw ima onu staru nijansu. Ne znam, mislim uzivam u svim wolfensteinima tako da…
divjakdivji
@gamer97th50, 12.05.2015 - 14:36Znam sto hoces reci ali ne znam jesi li u obzir uzeo kontekst vremena? Mislim, igra je izasla 2001, prvi puta sa je zaigrao 2006 i zbilja je tada ostavila jak dojam na mene ali tada sam sa vise emocija igrao igre. Danas je vise obaveza kao sto je posao, gradnja kuce i jos sto stvari. Igranje igara je usput, u jako rijetkim trenutcima kada si to mogu priustiti.
drazensi
11.05.2015 - 19:22meni je ovo bilo tak malo za ubit dosadu, ali apsolutno nista posebno…and i swear to god one more zombie and i will shoot myself…
ne znam kako se vama cini, al zombija mi je vec puna kapa…
pogotovo ovdje gdje su umetnuti bezveze bez ikakvog prijasnjeg objasnjenja, samo pocnu padati s neba..
cakebomb
11.05.2015 - 19:46linkovi su isti za video
cakebomb
@cakebomb, 11.05.2015 - 19:50da preformuliram, isti su videi
Czar
@cakebomb, 11.05.2015 - 19:58Tu ćeš nać oba https://www.youtube.com/user/HCLGamingPortal
Ementaler
@cakebomb, 11.05.2015 - 20:24Istina, promaklo mi – popravljeno je u međuvremenu, tnx 😉
Bredli
11.05.2015 - 20:18Najbolji FPS godine, ispred Far Cry?wtf?
Nema smisla dalje komentarisati ovako nebulozne izjave,
inače recenzija je odlična, taman da nas ne zabole oči čitajući, a dovoljno da nas upozna sa onim čime i treba.
Ni New order mi nije bio dobar, tačnije prekinuo sam ga zbog glupe mehanike pucanja, tako da ovaj nisam mislio ni pokušavati, a sada sigurno i neću.
drazensi
@Bredli, 11.05.2015 - 21:00ti znas da je Far Cry izasao prosle godine? stvarno nema smisla komentirati necije izjave 🙂
Vailent
11.05.2015 - 20:53ma najbolji je bio 1 Wolfenstein ovo je smeće
Bredli
@Vailent, 12.05.2015 - 13:12slažem se u potpunosti, 1 je u to vrijeme po efektima, priči, mehanici pucanja diktirao ostalim, postavljao standarde, ovo izgleda kao niskobudžetarac, što vjerovatno i jeste, jer ako nije onda je nesposobnost ljudi koji rade.
A oni koji hvale ovo smeće od Wolfensteina govori ništa drugo da da ne znaju. 😉
q3clay
11.05.2015 - 23:385-7 sati?.. mozda ako budete igrali sa ciljem 100% completition.. Ja sam sa Casual gamingom prema gametimu oko 3.30h trebao i to rambo style.. a priča.. eh jednostavon nema te dubine koju je new Order imao.. Premalo dijaloga.. neću više ništa spominjat da ne spoilam ali ima rupa u priči.. ja osobno sam razočaran.
MaliMicek
12.05.2015 - 00:42Zadnja rečenica u reci potpuno nepotrebna 😀
Ma zadnje dvije.
Al mene više muči, tko je oštetio stealth ? Tko ?
SMECHAR
12.05.2015 - 04:20Slažem se s kmentarom gore, završio sam igru za manje od 4 sata- Pprije toga samskoro tjedan dana igrao AC Unity, koja gracički izgleda puno superiornije i čak zabavnija. U svakom slučaju ova igra ne vrijedi novaca i zabave od samo 3h. Ovo mi više ličinekoj ekspanziji nego ozbiljnoj igri. To da je grafički ostala ista kao i predhodnik ne želim ni spominjati. Uglavnom odigrao sam ju i zaboraviću je vrlo brzo. Idem malo igrati Crysis 3 i Middle Earth Shadow of Mordor dok ne stigne nešto pametnije.
Ementaler
@SMECHAR, 12.05.2015 - 07:01Hmm, sad ne znam jel ovo mudro trollanje ili si ozbiljan.
Disc0
@SMECHAR, 12.05.2015 - 08:09😀 😀
HighCroGaming
@SMECHAR, 12.05.2015 - 09:44ima ludih ljudi haha
grgoljblaster
12.05.2015 - 08:48Prosao igru pre dva dana, Steam kaze ravno 7 sati igranja. Odradio nekoliko nightmare nivoa, prve 3 challenge sobe, nisam se preterano gnjavio oko skupljanja gluposti. Meni je stealth bio isforsiran, tj. kao da te igra kaznjava sto zeznes stvar prilikom sunjanja pa ti servira beskonacan talas protivnika dok ne koknes komandante. Al sve u svemu zabavno, ostace mi isntalirano jos neko vreme dok odradim sve challenge i nightmare nivoe 🙂
Artyom
12.05.2015 - 13:04Može pričat tko što hoće, al ovaj novi Wolf (sa expanzijom) je vrh vrhova što se današnjih pucačina tiće.
Lord of Destruction
12.05.2015 - 17:20ovo je zakon, najbolji wolfenstein poslije RTCWa (ne znam jel ima smisla racunati i wolf3d tu), bolje od osnovnog new ordera koji ima dosadnu i nepotrebnu karakterizaciju likova i na taj nacin koci i razvodnjava gameplay i akciju. ovo JE wolfenstein. halo, kakav stealth u wolfensteinu? to je zalosno, danas se igre moraju ulizivati sirokoj gamerskoj populaciji da bi dobile dobru ocjenu, umjesto da budu svoje i ono sto jesu. u pola cijene jasno je da dobijete i kracu igru, ovo ionako nema veze s punokrvnim nastavkom, nego je DLC. u igri mi se jedino ne svidjaju naci-zombiji koji su vec vidjeni jedno milijun puta u posljednjih 10g, a u ovoj igri su potpuni isti kao i u tim ostalim igrama. u RTCWu je to puno bolje izvedeno. cekam doom betu. kad ce to konacno. nadam se da doom nece imati karakterizaciju likova jer je to nepotrebno i nevjerno originalu. u 3 nastavka doomguy nije prozborio ni rijec. postoje pucacine koje imaju jake likove od samih pocetaka koji su i njihova okosnica, kao npr duke nukem. nije potrebno da sve igre budu iste
Lord of Destruction
@Lord of Destruction, 12.05.2015 - 17:22btw, nisam citao recenziju, ovo je samo moj komentar na igru opcenito
SMECHAR
20.05.2015 - 15:04Igra više lići na ekspanziju nego ozbiljno napravljen posao. Oko 3h igranja i ništa više. Svakim novim izdanjem igra je sve gora.
Ementaler
@SMECHAR, 20.05.2015 - 15:16sad ne znam jesi li ozbiljan, al ovo je ekspanzija.
goldfinger
25.05.2015 - 14:25E,da su sve expanzije tako odlične,bilo bi to,ne za 10,nego za 50!
CroMan5272
15.06.2016 - 16:35Ova igra i wolf the new order od 1 do 10 =12.