World of Warcraft: Cataclysm [PC]

Marijan Mikolić
Napomena: Recenzirali smo Cataclysm u cjelini sa instraliranim patchom 4.0.3 koji također donosi novi sadržaj, ali ne dolazi u kutiji sa ekspanzijom.

Opća gamerska kultura nalaže da znate neke od informacija koje slijede, no ne škodi ih ponoviti. World of Wacraft je dakle jedna od najduže živih i najigranijih trenutno dostupnih MMO igara. U šest godina svog postojanja popularno zvani WOW sakupio je preko 13 milijuna aktivnih pretplatnika i naravno, brdo novca za autore igre iz Blizzarda. Veliki Blizzard igru je od njena izlaska osvježio putem dvije ekspanzije od kojih je svaka dodavala po jedan novi kontinent i do 10 novih levela za napredovanje. The Burning Crusade prva je takva ekspanzija, a ista je donijela paralelni svijet Outland i dopustila da igrač dosegne level 70 u borbi protiv demonskih horda koje naseljavaju taj divlji, novi svijet.

U drugoj ekspanziji, onoj imena Wrath of the Lich King, otvorio se novi kontinent na postojećem svijetu. Ledeni Northrend kontinent je na kojem obitavaju nežive horde Arthasa Menethila, Lich Kinga, vladara neživih, a upravo na tome mjestu vjerni fanovi danonoćno su se borili kako bi došli do novog maksimalnog levela 80. No sve je to sada iza nas, a dolaskom treće ekspanzije, Cataclysma, nova se opasnost nadvija nad Azerothom. Prijetnja dolazi u obliku ogromnog, strašnog i jako ljutog zmaja poznatog pod imenom Deathwing. Ova leteća i vatrorigajuća beštija prije je znana kao Neltharion, a bio je jedan od pet zmajeva zaštitnika. Neltharion se posvađao sa Starim Bogovima i u velikom ratu okrenuo protiv ostalih zmajeva zaštitnika, nakon čega su ga oni protjerali u Deepholm. Sada je taj Neltharion onaj veliki, metalni zmaj kojeg znamo kao Deathwing, a nakon bjega iz svoga zatvora u Deepholmu donio je pravu kataklizmu na svijet Azerotha.

Svima vama WOW igračima poznate stare zone su drastično promijenjene i rasturene sa raznoraznim poplavama, hurikanima, rupama kroz koje iz druge dimenzije dolaze elementalne zle sile koje vas, pogodili ste, pokušavaju ubiti. Tako Vi, heroj Azerotha, dolazite kao jedna od 12 rasa (2 nove) i pokušavate spriječiti Deathwinga u njegovoj namjeri da ubije sve što se miče.

Jedna od najvažnijih novosti u Cataclysm ekspanziji je prerađeni stari svijet, uključujući i glavne gradove, Stormwind i Orgrimmar, sa nekim novim detaljima kao što su već spomenute posljedice Deathwingova povratka – poplave, vulkani, pukotine u zemlji i druge kataklizmične stvari. Vaše najdraže zone drastično su prerađene, pa primjerice Westfall, dobro poznata pustinja je sada nadograđena sa VelikimKrateromKojiVrtiKomadeZemljeIOkruženJeElementalnimČudovištima 2000 – koji izgleda fenomenalno, ali donosi i novu opasnost u ovu zonu.

Ista stvar se dogodila sa svim zonama u Kalimdoru i Eastern Kingdomsu (za non-WOW-ere to su dva početna kontinenta u igri), s time da su najgore stradali:

Badlands: Ogromna pukotina podijelila je zonu na dvije polovice.
Loch Modan: Brana je razbijena i sva voda iz jezera je istekla u već mokri Wetlands.
Wetlands: Potpuno poplavljen vodom iz Loch Modana, i nekad veliki Menethil Harbour sada je gotovo u potpunosti poplavljen.
Stranglethorn Vale: Podijeljen u dvije zone, Stranglethorn Jungle i The Cape of Stranglethorn. Naselja su porasla, a pokraj Gurubashi Arene velika je rupa u kojoj se nalazi ogroman vir.

Naravno, sve zone su prerađene za lakše i bolje igranje, ali navedene zone najviše su stradale u kataklizmi.

Gilneas City i Gilneas

Gilenas City je početna zona nove Alliance rase – Worgena, o kojoj više malo ispod. Ova zona događa se u prošlosti i dovesti će vas na level 5-6, dok je zona Gilneas također dio Worgen početne zone, ali je namijenjena za igrače višeg levela od istoimenog grada, konkretno: 5,6-11,12,13. U Gilneasu ćete pokušavati oživjeti staro kraljevstvo kroz seriju questova koji su jednostavni i odlični za početak igre. Obje zone su građene vrlo mračno, u stilu Worgena, ali ne i u stilu Alijanse, pa bi se neki stari „ally“ igrači mogli čuditi i zapitati za koju fakciju igraju. Naravno, sve prati i odlična priča koja pojašnjava kako je vaš lik od čovjeka postao Worgen.

Mount Hyjal

Mount Hyjal je nova zona u Kalimdoru za igrače u početnim 80-tim levelima (81,82). Vrlo je slična postojećim Night Elf zonama po arhitekturi i sveopćem zelenilu, jedini problem je što dobri stari Ragnaros pokušava cijelo mjesto dignuti u zrak (ili bar zapaliti, ako ništa drugo, nije tip izbirljiv). U toj zoni kroz jedan poduži niz questova pokušati ćete spasiti Hyjal od zlih sila Ragnarosa i Twilight Hammera (novi negativci u igri, o njima više kasnije). Ova zona je i dom jednog od novih, i po meni najboljih raidova u Cataclysmu, a to je Firelands u kojem se možete boriti protiv Ragnarosa (opet).

Uldum

World of Warcraft: Cataclysm

Uldum je nova zona, također u Kalimdoru, za igrače srednjih 80-tih levela (83,84) te je tematski inspirirana drevnom egipatskom arhitekturom. Ovdje će vas dočekati Harrison Jones (giggle) koji će vas poslati na još jedan od onih poznatih dugih nizova questova. Ova zona postati će apsolutni favorit velikom broju igrača, ako ne zbog Harrisona Jonesa (giggle, opet) onda zbog odličnog dizajna, koji će WOW igračima dati mogućnost da vide drevni Egipat, čak i ako nemaju novaca za (vrlo) skupu avionsku kartu. Blizzard još nije ni natuknuo moguće postojanja zone inspirirane turskom arhitekturom, ne nadajte se, fanovi Šeherezade.

Ova zona je dom dva dungeona: Halls of Origination (85)
Lost City of the Tol’vir (83+)

Twilight Higlands

Twilight Higlands je dom Twilight Hammera, zle grupe kultista koji žele pomoći Deathwingu da pobije sve na licu Azerotha. Budući da je dom tih zlih opakih likova, zona je adekvatno puna čudnih anomalija, jakih kultista i zmajeva. Namijenjena je levelima 84 na više, i u njoj ćete se dobro pomučiti i vjerojatno puno umirati. Također je dom Grim Batolu, staroj tvrđavi patuljaka, u kojoj se nalazi dungeon (5 ljudi), i raid: The Bastion of Twilight. Grim Batol je također dom Deathwingu, kojeg ćete naravno moći ubiti u sadržaju koji dolazi u jednom od Cataclysm patcheva (kao i kod prijašnjih ekspanzija).

Tol Barad

World of Warcraft: Cataclysm

Tol Barad je Cataclysm verzija Wintergraspa. Mračnog je dizajna, a ona zapravo u sebi sadrži niz questova te raid koji daje PvP opremu kao loot, i koji je dostupan samo frakciji koja trenutno vlada ovom PvP zonom.

Deepholm

Deepholm je zona za srednje 80-te levele (82,83,84). To je bivši dom zloglasnog Deathwinga, a ujedno i mjesto gdje se on pripremao i obnavljao prije nego što je odlučio izaći i donijeti kataklizmu na svijet. Ovdje se sada upravo zbog toga događaju čudne stvari, koje ćete vi kao heroj Azerotha, ukoliko navratite u ovu zonu (a vjerojatno hoćete), pokušati dovesti u red.

Vashj’ir

World of Warcraft: Cataclysm

Vashj’ir je nova podvodna zona (zapravo je riječ o tri zone, ali vrlo slične i male pa su spojene u kolektivni Vashj’ir), te je apsolutno najatraktivnja nova zona u Cataclysmu. U ovoj zoni ulazite u tijelo jednog od stanovnika Vashj’ira, Nage, te se levelate kroz retrospekciju boreći se protiv ogromnih morskih beštija. Ova zona izgleda fenomenalno, a iako će većina pomisliti da podvodna zona neće funkcionirati zbog sporije kretnje i disanja, Blizzard je sve ovo riješio bez puno filozofiranja te je Vahj’ir i više nego funkcionalna i nezaobilazna zona za levelanje od levela 78 do 82,83.

Kezan i The Lost Isles

World of Warcraft: Cataclysm

Ove zone su zajedno početna zona za novu hordašku rasu: Gobline. Obje su dizajnirane u klasičnom Goblin stilu, Kezan je urbano mjesto, izgleda kao današnji grad, te se tako dosta ističe i razlikuje od ostatka Azerotha. S druge strane, The Lost Isles su klasični otočni WOW stila sa palmama i plažama posvuda. U ovim zonama ćete svoga Goblina početi i dovesti na level 10.

Worgeni

World of Warcraft: Cataclysm

Worgeni su nova rasa na strani Alijanse vukodlakog izgleda i bogate pozadinske priče. Worgeni su zapravo ljudi koje je zahvatila kletva te su zarobljeni unutar zidina Gilneasa, sve do sada kada je kataklizma otvorila njihova vrata, te su se pridružili Alijansi. Kao Worgen počinjete u prije spomenutom Gilneasu, gdje prolazite put od čovjeka do Worgena (u retrospekciji, nešto kao Death Knight početna zona) i saznajete više o svojoj novoj rasi. Worgeni nemaju mount, već su dobili rasnu moć koja ubrzava kretanje, te djeluje kao mount u svakom smislu osim toga da nije mount grafički, već je Worgen na sve četiri.

Worgeni također imaju druge rasne moći, kao što su mijenjanje oblika, što znači da možete biti Worgen ili čovjek. Ulaskom u borbu ili aktiviranjem moći za brže kretanje, automatski postajete Worgen.

Goblini

World of Warcraft: Cataclysm

Goblini su nova rasa na strani horde. Oni su mali zeleni inžinjeri koje svi dobro poznajete, jedino što je ova sekta pridružena hordi (da, to znači da su ostali goblini još uvijek neutralni). Počinju u zonama Kezan i The Lost Isles, a rasni mount je auto. Goblini imaju jedne od najboljih rasnih sposobnosti u WOW-u, mogu jetpackati, mogu ispaljivati rakete, mogu na minutu pozvati hobgoblina za pristup banci bilo gdje te imaju najbolje cijene, neovisno o reputaciji kod svih vendora.

Vrlo zanimljivo je i da su novi članovi horde dobili odličan auto, dok su novi članovi alijanse dobili mogućnost da se naguze, a Ogrimmar se obnavlja dok je Stormwindov park uništen i Deathwing je sletio na kulu. Još jedan čavao u lijes Blizzardove neutralnosti što se tiče fakcija.

Kao doživotni igrač ili Gnomova ili Patuljaka, bio sam vrlo zadovoljan kada je Blizzard izjavio da Gnomovi i Trollovi konačno dobivaju svoju vlastitu početnu zonu. U globalu, ovo nije neka novost. Te zone su još uvijek male te se nadovezuju na druge u oba slučaja, no ipak su dobrodošli detalj. U slučaju gnomova, počinjete u Gnomereganu, bivšem glavnom gradu gnomova kojeg pokušavaju ponovno zauzeti. Nakon što tamo pružite malu pomoć bivate prebačeni na površinu, u New Tinkertown, sadašnji glavni grad gnomova, i obavljate par zadataka dok ne bivate poslani u Kharanos, gdje se spajate sa Patuljcima i njihovim nizom questova.

U slučaju Trollova nalazite se na Echo Islesu, gdje obavljate questove u klasičnom Troll stilu. Onda nakon 6 levela odlazite u Durotar gdje se vaš put susreće sa onim od Oraka, i nastavljate dalje.

Arheologija je nova sekundarna vještina u WOW-u, dakle u kategoriji kuhanja i prve pomoći, ne sa vašim dragim, sigurno na 450 izgrindanim primarnim vještinama. Ukoliko se odlučite baviti ovom vještinom, pripremite se za puno putovanja, jer arheologija radi tako da u svakom trenutku na cijeloj mapi svijeta ima tri mjesta za kopanje. Ta tri mjesta su nasumična i posebna za svakog igrača pa nema trke za resurse, ali su svuda po svijetu. Kada dođete u zonu gdje se nalazi vaše mjesto za kopanje, morate koristeći čaroliju Survey odrediti točno mjesto te iskopati blago. Kada skupite 10 blaga, to spojite u neki artifakt, a ti artifakti su najčešće neka glupost, no tu i tamo dođe i neki dobar mount, pet, pa čak i super jaki mač.

Vrlo dobra stvar za gubiti vrijeme u World of Warcraftu, ali u usporedbi sa drugim novostima u Cataclysmu, ova je najviše neimpresivna.

Sada konačno možete letjeti u Azerothu. Za neke igrače je to dobra novost, a za neke ne, jer naime, sada je gankanje lakše nego ikada. Iako tu i tamo ima letećih čuvara, na jednom PvP serveru ne bi trebao biti veliki problem za igrača visokog levela da uživa upropaštavajući vašu igru.

S druge strane, Azeroth sada možete gledati novim očima, iz zraka, što izgleda fenomenalno, te je lakše doći na razna mjesta. PvE igrači, REJOICE! PvP igrači na nekom od servera gdje je 98% jedne fakcije, a 2% druge (khm: Twisting Nether 49:1 Horde to Ally ratio), možete početi skupljati novce za transfer, jer vam već opisani gadovi neće dati ni da mrdnete čak ni u vlastitom teritoriju.

Cataclysm donosi i novi oblik levelanja, onaj za vašu gildu. Ovaj sistem se promijenio od alphe/bete do izdanja ekspanzije. Sada se vaša gilda levela za iskustvom koje dobivate obavljajući gildaške raidove i battlegrounde, a možete kupovati bolje stvari iz gilde tako što nabijate reputaciju sa gildom, koja se dobiva uz običnu reputaciju, a i kada dobivate gild iskustvo. Što je vaša gilda veći level, dobivate bolje perkove, a ti perkovi uključuju brže mountove, više iskustva, brže skupljanje reputacije, pa čak i masovno uskrsnuće za sve vaše buduće raidove.

Iako smo se dungeona i raidova već dotakli u sekciji sa zonama, bio bi red dati i koju odvojenu riječ. Što se tiče dungeona, u Cataclysmu imate bogati izbor istih za levelanje u svim novim zonama te dosta razlika između njih u dizajnu, tako da uvijek ima nešto novo i zanimljivo. Na polju raidova i dungeona za najviše levele pak nema izbora, i to je razočaravajuće. Više izbora je bilo čak i u oskudnom WOTLK-u. Svejedno, to je zapravo jako mali problem, budući da Blizzard već sad sprema nove patcheve sa novim raidovima, te će ti sadržaji stići prije nego igračima postane dosadno.

Cataclysm je jedna od najpotpunijih, najvećih i najboljih ekspanzija za neku igru ikada, i to još za najbolji i najigraniji MMO na tržištu. Ukoliko igrate WOW, šanse su dobre da ćete Cataclysm voljeti, ako ne igrate WOW, ili ste ga prije igrali, Cataclysm će vas natjerati da ga zavolite i počnete (ponovno) igrati. Da, toliko je dobar. Puno novog sadržaja i mahom dobrodošle promjene u svijetu Azerotha daju igri novu svježinu koja će vas natjerati da joj ponovno posvetite sate i sate svoga vremena. Određenih negativnosti svakako ima, no gledajući igru kao cjelinu nisu toliko bitne. Arheologija je zvučala zanimljivo, no u praksi i nije baš toliko zabavna. Grafika nije dobila značajniju nadogradnju, no nismo ju ni očekivali, a osim toga – umjetnički stil Warcraft svijeta je toliko jak da nikoga nije ni briga.

U današnjoj MMO industriji, igre dolaze i odlaze, eksplodiraju i splasnu. Samo World of Warcraft ostaje i biti će tu vjerojatno još par godina. Barem dok ne dođe taj navodni „WOW killer“ koji je najavljivan i odgođen više puta, baš kao i kraj svijeta.

Deathwing je pobjegao, donio kataklizmu u Azeroth i pokušava ubiti sve što se miče. No protiv milijuna heroja diljem stvarnog svijeta neće mu biti lako. Igrali smo WOW: Cataclysm!

94 Naša ocjena
  • Questovi