Syphon Filter: Dark Mirror [PSP]

Fr3Ak

Kao uvod bih vas prvo uputio da se malo bolje prisjetite izgleda Sonyjevog ”prenosnog” čuda te pogledate koliko gljiva ima. Jednu? Je, dobro ste rekli. No pošto je ovdje riječ o third person shooteru, prvo što nam pada na pamet je da nam definitivno fali još jedna gljiva za kvalitetno upravljanje istim. E pa, varate se.

Kontrole

Kontrole su najbolji element igre, te je vrijeme privikavanja gotovo trenutačno jer je koncept prenesen sa kućnih konzola, samo na malo drugačiji način. Gljiva (jedna jedina na psp-u) ima istu funkciju kao kod svih ostali shootera sa konzola – kretanje lika. No tu dolazi nišanjenje koje je izvrsno preneseno na tipke x, o, kocka i trokut. Svaka predstavlja smjer ( x-dole, krug-desno, itd.) Preko L triggera se pokreće izbornik koji pauzira igru i omogućava brzi izbor određenog predmeta (držite L te onda sa x, o, kocka ili što vam već treba, izaberete). Dakle, da ne duljim previše, kontrole su odlične što je dosta bitno i čini igru vrlo igrivom.

Grafika, priča, puška

Priču neću prepričavati, jer mi se ne da. Saznajte je sami. Oružja je mnogo, sva su različita po snazi, kapacitetu spremnika, brzini relaoadanja i tako dalje. Tu je i dobri stari shocker koji flambira neprijatelje te čini interesantnu predstavu za grijati ruke nad zapaljenim lešom. Grafika igre je sasvim zadovoljavajuća ako ne i jedna od boljih do sada prikazanih na pspu. Pored glavne priče za koju će vam trebat nekih 6-7 sati da je saznate do kraja, tu se pojavljuju i dodatne misije koje otključavate kao bonuse, i nevezane su za priču što malo produljuje trajanje same igre. Također, po završetku svake misije u story modu, pomoću mission mode-a se možete vratit na njih te ih ponovno zaigrati po vlastitim postavkama oružja i dodatne opreme za vašeg junaka.

Gabrijel, iliti skraćeno kako će vas nazivati tokom igre – Gabe – će većinu vremena tokom igre provesti u zaklonu u obliku zida, kutije ili neke druge prepreke, te taktičkim i kvalitetnim nišanjenjem skidati brojčano nadmoćnije neprijatelje koji također pametno koriste zaklon. Dakle, od igre možete očekivati mnogo akcije sa pametno isplaniranim napucavanjem te nekoliko stealth dijelova koji su također dobro izvedeni. S obzirom na kvalitetno izvedene kontrole, i naizgled najdosadnije prepucavanje sa hordama neprijatelja postaje zabavno. Poseban gušt daje precizan metak upućen u smjeru glave zlog momka koji je upravo sprašio pun spremnik metaka u rub zida iza kojeg se vi mudro skrivate i čekate pravu priliku za uzvratiti vatru. Zvukovi u igri također kvalitetno pokrivaju akciju te bih preporučio igranje sa slušalicama.

Još nešto?

Lokacije u igri su vrlo zanimljive i dosta raznolike. Od snježnog okoliša, preko pustinje pa do urbanih sredina gradskog asfalta. Pametno raspoređeni checkpointi po misijama olakšavaju napredak te se bez problema prelaze misije. Tokom misije će te imat par ciljeva koje će te zapravo sve po jednoj liniji obaviti. Potonje vam ne daje pretjeranu slobodu kretanja ali opet ne ostavlja dojam stroge određenosti.

Nešto za kraj?

Vrlo kvalitetno izbalansirana igra u kojoj ćete se lako snaći čak i u vrlo zahtjevnim situacijama gdje je ispred vas poveći broj neprijatelja. Pažljivim planiranjem zaklona se bez problema možete probijati po stazi bez pretjeranih gubitaka.

Igru ćete vjerojatno vrlo brzo završiti i to bi mogao biti jedini negativni aspekt igre, ali s obzirom da je takav žanr, to se joj stvarno ne može pripisati. Tu su i dodatne misije koje sam već spomenuo i koje produljuju vijek igre te navodno izvrstan multiplayer koji ja nažalost ovom prilikom nisam imao šansu isprobati.

Gabriel Logan vraća nam se nakon dvije godine, no ovaj put za PSP platformu. Kako se Gabe snašao u prijenosnom kućištu PSP konzole pročitajte u recenziji.