Hitman: Blood Money

Imothep

Nakon pomalo razočaravajućeg trećeg nastavka, Hitman nam se vraća ljepši i blještaviji no ikad. Mješavina nekoliko žanrova koja nas je zabavljala niz godina usprkos ponekad traljavoj izvedbi u nekim elementima, u ovom nastavku vješto prekriva pokoji nedostatak. Daklem, malo o priči… U cjelokupni Hitman setting je sada dodana i konkurentska agencija, koja će našem ćelavcu zadati pokoji problem i o kojoj ćemo saznati više kako se radnja bude odvijala. Tu je i Alexandar Leland Cayne, “glavonja” koji dane provodi u invalidskim kolicima. Nema se više šta reći o priči, zato stajem, da ne bi bilo spojlera.

Na prvoj misiji, koja djeluje kao tutorijal, ćete uvidjeti moć i ljepotu novog enginea. Prekrasno osvjetljenje, bloom efekt, lice i ćela glavnog lika lijepo prikazuju odsjaj sunca, na tkaninama se vide neravnine, sjene su realne, a tek voda koju prvu vidite kada uđete u igru, ma sve je predivno napravljeno. Dakle, tehnički je igra na visokom nivou i njena ljepota najviše dolazi do izražaja na najjačim konfiguracijama te na Xboxu 360. Prva misija vam zadaje ubojstvo debelog poduzetnika koji upravlja zabavnim parkom. Dobro, ne upravlja baš, jer park je razrušen i napušten. Vaš klijent je zatražio da debeljko ugleda određenu sliku prije nego ode na počinak. Kako krećete do cilja, vidite da su kontrole pomalo nezgrapne, ali su svakako bolje i ugodnije no u prijašnjim nastavcima. No zanemarimo to, i krenimo dalje. Kako se probijate kroz level, nalazit ćete sve više zaštitara i trebat ćete ih nekako proći, jel? E tu dolazimo do najboljeg dijela ove igre, a to je izbor završavanja misija. Igra stvarno nudi puno mogućnosti probijanja kroz protivnike.

Egzekuciju stražara možete izvesti na više načina. Možete se odlučiti za stealth pristup te eliminirati protivnika po protivnika. A tu je i sveprisutni rambo pristup i rešetanje svega što se miče. Svakako je preporučljivo koristiti stealth pristup jer je u igru dodan “notoriety” sistem, ili jednostavnije rečeno, ako ubijate sve i svakoga, uvijek vas netko može vidjeti i tako će vas protivnici lakšte prepoznavati u sljedećim misijama. Tu na snagu stupa novac, kojega zarađujete obavljajući misije. Stealth pristup i ovdje pomaže, jer, što manje pozornosti privučete, više novaca dobijete. Dakle, kada zaradite nešto novca, notoriety se lako izbriše. Novac možete iskoristiti i za upgrade oružja, što je još jedna novost koja zaslužuje svaku pohvalu. Dodavajući svakakve dodatke na oružja, poboljšavate im svojstva i prilagođavate ih svome stilu igre. U svoj ”kit za smaknuće” ste dobili još nekoliko zgodnih stvarčica. Npr. tu je otrov, nekome ga ubacite u piće ili hranu i gledajte kako polagano gubi snagu i na kraju se sruši kao vreća krumpira.

Kada nosite pištolj ili koje drugo oružje, vaš avatar će ga automatski sakriti iza leđa ukoliko vidi nekoga u blizini. Ponekad vrlo korisno, a ponekad baš i ne ( kada je malo veća gužva ), jer, ako vas netko ugleda, nastaje panika, i vrlo brzo možete završiti na podu pokošeni paljbom neprijatelja. Svoje žrtve sada možete i hvatati odozgora sa svojim vjernim fiber-wireom. Smjestite se na vrh lifta npr. i uhvatite jadnička. Na levelima ima i dosta containera za odlaganje vaših žrtvi. Tako ćete moći protivnika pospremiti u frižider nakon smaknuća itd. Ako preferirate rambo stil igre, svakako će vam pomoći mogućnost uzimanja živog štita. Ako i dođe do žešće borbe, moguće je prebaciti u FPS view, koji vam olakšava pucnjavu, i lakše dijeljenje headshotova.

Još jedna zanimljiva novost na kraju misije je prikaz statistika. Više nema onog “spartanskog” prikaza sa barovima i ostalim, nego su sada statistike prikazane na stranici iz novina u obliku vijesti. Vrlo zanimljivo i originalno iako prikazi nakon nekog vremena postaju predvidljivi. Ostale misije su također vrlo zanimljive i raznolike. Jedna od onih koje će vam ostati u sjećanju je svakako Mardi Gras. Hrpa ljudi, a vi onako ćelavi, visoki, potpuno neprimjetni. Tu opet do izražaja dolazi moć enginea i njegova sposobnost prikazivanja hrpe NPCova na jednom mjestu. Iako su govorili da može prikazivati nekoliko tisuća modela, to ipak nije moguće, ali nekoliko stotina je također impresivno.

Zbog velikog izbora završavanja misija, replay value je vrlo velik i svaku misiju ćete poželjeti proći na više načina. Soundtrack i ovaj put potpisuje Jasper Kyd, koji je majstorski ukomponirao svoju orkestralnu glazbu u mističnu atmosferu igre. I eto ga, kraj. Poboljšan gameplay, novi engine, i još par sitnica će vas svakako natjerati da kupite igru. Svakako se isplati

Ćelavi, iztetovirani, virtualni plaćeni ubojica kodnog imena 47 vratio se na naše PC-e i konzole u do sad najboljem izdanju.