NBA live 08 [X360]

Ivan Renić

Ako ste gamer (očito jeste, kad ovo čitate), nije moguće da nikad niste zaigrali NBA Live serijal . Sveprisutni EA potpisuje ovaj serijal, koji je do nedavno slovio kao najbolje virtualno uprizorenje košarke. Posljednjih nekoliko godina ugrozio ga je ( po nekima i prestigao ) 2k serijal. I zaista, ako pogledate nekoliko posljednjih godina – izmjene u Live serijalu bile su čisto kozmetičke prirode, dok se ništa bitno nije mijenjalo. Svake godine novi nastavak, a svaki je uveo neku „promjenu“ koja se pokazala beskorisnom ili glupom, pa su takve izmjene redovno nestajale već u sljedećem nastavku. S ovim nastavkom, možda će se nešto i promijeniti. Zašto?

Zato jer neke promjene donose dašak svježine u serijal, eto zašto. Vjerujem da vas novosti najviše zanimaju, pa ću započeti upravo s njima. Novi fičri su Quickstrike Ballhandling, HotSpots, Own The Paint, Go-To pokreti i Online lige. Što se krije iza fensi imena? Quickstrike Ballhandling vam omogućuje izvođenje trikova povezanije nego ikad prije. Desna gljiva je i prije služila za izvođenje trikova, ali to se uglavnom svodilo na to da su igrači uglavnom silovali analog stick, a virtualni igrači su se vrtili po igralištu kao balerine. S novim sustavom možete smisleno povezati trikove i probiti protivničku obranu… bla bla bla. Sve u svemu i nisam primjetio nikakvu razliku. Da, ima nekoliko novih poteza u arsenalu, ali nekakvo taktiziranje s trikovima, unatoč svim najavama i tvrdnjama – ne postoji. Ajde… možda će nešto od ovih drugih biti vrijedno spomena.

HotSpots vam pritiskom na LB ( ilitiga L1 na PS-u ) pokazuje s kojih mjesta na terenu trenutno odabrani igrač najbolje puca, a s kojih najlošije. Dakle, ako je mjesto crveno – to je HotSpot i igrač će s njega gotovo uvijek pogađati. Ako je mjesto žuto, to mu nije baš slaba točka, ali bolje je crveno. Plavo pokušajte izbjegavati. S plavog područja igrač će imati velike probleme s gađanjem. Pa čak i ako je to mjesto pod košem. To je dobrodošla promjena, svakako bolje od freestyle superstar i x-factor sistema, a i približava virtualne igrače stvarnim igračima.

Go-To pokreti su pokreti (očito) koji bi vam trebali pomoći probiti protivničku obranu. Zvuči poznato? Da, to je isto trebao biti Quickstrike Ballhandling. Razlika je u tome da je Quickstrike Ballhandling trebao biti neka vrsta povezivanja svih trikova, dok su Go-To moves ono što koristite kad vam protivnik stoji iza leđa i čuva vas ( u prijevodu, dahće za vratom ). Dakle, okret-pucanje, okret-fejk i slično. OK, ovo već nekako funkcionira, no ne mogu se oteti dojmu da je i ovo samo navlakuša koja podebljava broj „novosti“. Jer, realno gledajući, sve smo to mogli i u prošlim nastavcima, samo smo se morali „ručno“ okretati, stiskati fejk i slično.

Online lige su… hmmm, upravo to što im ime govori. Online lige. Dakle, stvorite ligu i odaberete prijatelje (sa Friends liste) koji će sudjelovati u ligi i onda se utakmice odigravaju online – bilo kad. U slučaju da ne stignete odigrati cijelo prvenstvo odjednom, podaci o ligi se spremaju i kasnije možete nastaviti gdje ste stali. Ukratko, Dynasty mode online. Ako vam je online igranje važno, ovo je vrlo korisna opcija. Kao što vidite, najveća ( i gotovo se usudim reći jedina ) novost je HotSpots sustav. Ostalo i nije vrijedno spomena ( mogao sam odmah to reći, uštedio bih i prostor i vrijeme ).

Sad kad smo završili s novostima, prijeđimo na tehničku stranu igre. Za NBA Live 08 napravljen je novi grafički engine. Ako igrate na HDTV-u, past ćete na dupe od grafike. Znoj, parket i lica izgledaju odlično. Čak se i dres „giba“. Urađen je i motion capturing, tako da pokreti izgledaju još realnije i mekše. Na običnim TV-ima izgled je nešto skromniji. Igra i dalje izgleda odlično, ali nema onog HD raspašoja, a i boje su nešto uvjerljivije na HD-u. Nažalost, kao i sa FIFA-om, PC igrači izvisili su – PC verzija koristi stari engine.

Prezentacija igre je na nivou – kao, uostalom, i u svakoj drugoj igri koju potpisuje EA. Zvuk je standardan, kao i soundtrack. Tu je, kao i uvijek, obilje pjesama MTV-jevih miljenika, a tu se nalaze pretežito hip hop pjesme. Neću komentirati „kvalitetu“ pjesama jer se ukusi razlikuju, ali mogu reći da glazba savršeno paše uz NBA, košarku, šminku i tako to.

Igrivost je vrlo dobra. Da nema nekoliko pogrešaka koje se vuku po serijalu već godinama, bila bi odlična. Napad je i dalje puno izraženiji i dorađeniji od obrane, makar je određen napredak vidljiv i u obrani. Igrači će se bolje postavljati, preuzimati igrača ako se vi maknete i slično. No, vjerojatno najveća boljka ove igre je AI. Iako generalno dobar, pa na trenutke i iznenađujuće dobar, često zna vrlo neugodno iznenaditi. Primjerice, vi ste u obrani i napada vas protivnički igrač. Dok vas on pokušava preći, vi mu izbijete loptu. Tu se često zna dogoditi da će i vaši i njihovi igrači potrčati za loptom i približiti joj se, no neće je uzeti sve dok lopta ne iziđe izvan igrališta. U tim trenucima jedino što možete je prisjećati im se majke/nekog drugog od rodbine u jednoj od beskonačnih psovki našeg rvackog jezika.

Također, kamera se ponekad zna izgubiti. Primjerice, opet ste vi u obrani i napada vas protivnički igrač. Vi mu izbijete loptu i potrčite za njom. Problem je u tome što lopta ode preko centra igrališta, a kamera se „zaboravi“ pomaknuti, pa ne vidite gdje trčite. Naravno, u tom slučaju, protivnički igrač će otrčati po loptu, napraviti višak i zabiti vam koš. Izrazito iritantno. Slobodna bacanja su drugačija nego prije ( zapravo, nisam igrao 07, možda je i bilo tako ). Izvode se tako da prvo morate držati desni stick prema dolje dok igrač počinje bacanje. Kad počne dizati loptu, povučete stick prema gore. Ovisno od igrača do igrača, vrijeme unutar kojeg morate podignuti stick varira, no kad se malo izvježbate, gađat ćete slobodnjake po osjećaju bez razmišljanja.

Modovi igre nisu izmijenjeni, ali dodan je novi mod – quick pick play. U njemu odabirete klub s kojim ćete igrati, no i kompletnu ekipu koja će igrati. Što znači da odabirete klub, ali nema igrača, već ih vi odabirete. To je vrlo lijepa opcija jer možete igrati sa postavom iz vlastitih snova bez dodatnog dugotrajnog prtljanja po rosterima. Ne znam jel’ se to meni samo čini ili je ovaj nastavak igre teži nego prijašnji nastavci. Već ćete se na normal težini morati pomučiti da pobijedite protivnika, dok je igranje na najtežnim postavkama čisti mazohizam. Ono što me iznenadilo je to što igra ne počinje u izborniku! Naime, nakon „Press Start“ ekrana igra vas odmah baca u trening. Pritiskom tipke Start dobivate glavni izbornik koji je urađen kao da je tek nešto usputno i želi vas što brže dovesti do igre. Tako ni loading screen nije „samo“ loading screen, već za vrijeme učitavanja igrate NBA kviz. Tu se možete dokazati kao pravi poznavatelj NBA-ja, jer su pitanja takva da će samo najstrastveniji pratitelji NBA-ja znati odgovoriti na većinu pitanja. Ona su uglavnom tipa tko je gdje studirao, koji je tko bio pick na draftu ili koji je bio prvi klub nekog trenera. Pitanja je očito puno, jer se vrlo rijetko ponavljaju.

Zaključak? Po meni, ovaj NBA je definitivno najbolja košarka na NG konzolama. Grafika, prezentacija, igrivost i mnoštvo sadržaja zaokupit će sve ljubitelje košarke na jedan duži period. Ne mogu točno odrediti koji faktor je ključan za dobru igrivost, no ovo je prvi NBA nakon nekoliko godina koji mi nije dosadio nakon nekoliko utakmica. Nema previše mana, no one male užasno živciraju jer ih nikako ne možete zaobići. Zapravo, možete – u multiplayeru, koji je još uvijek najzabavniji način igranja igre. Počastit ću igru dosta visokom ocjenom jer je ipak donijela više napretka nego nekoliko posljednjih nastavaka. Nadajmo se da će EA Sports ispraviti sitnice koje muče ovu igru kako bi dobili igru koja će se još više izdvojiti iz hrpe nastavaka i zasjati u svijetu virtualne košarke – baš kao PES u nogometnom svijetu.

Serijal Live postoji još od ’95. Godine, kad je NBA Live 95 izišao za Segu Genesis. Sada, 12 godina kasnije, igramo NBA Live 08. Koliko se toga uistinu promijenilo u posljednjih 12 godina?

• Grafika
  • mini igre