Project Gotham Racing 4 [X360]

Ivan Renić

Rijetko koji gamer ne voli s vremena na vrijeme odigrati neku utrku. Bio to Twisted Metal, Need For Speed ili Gran Turismo – svi katkad vole sjesti za virtualni volan. Stoga nije niti čudno da se takve igre pojavljuju kao gljive nakon kiše. I kako onda iz te gomile odabrati nešto dobro što će vam se svidjeti? Teško, no tu i tamo se pojavi pravi dragulj među prosječnim igrama – a upravo tu možemo svrstati i Project Gotham Racing 4.

Ako ste se ikad susreli sa serijalom, znate da se sve u igri vrti oko Kudosa, bodova koje prikupljate prestizanjem protivnika na stazi, dobrom vožnjom, okretima za 360° i ostalim vratolomijama koje ćete u svakodnevnom životu iskusiti jedino u slučaju naleta suicidalnih namjera. Ako i niste znali za Kudose, sad znate. Dakle, njima kupujete aute, staze, dodatke i sve ostalo što se u igri može otključati. Ridge Racer se često spominje kao stajliš utrka, no PGR4 mu je definitivno oduzeo krunu – u svakom pogledu. Od ulaska u meni pa sve do samih utrka pratit će vas oku ugodni izbornici, kao i pozadinska glazba za koju je zaslužna legendarna gupa The Prodigy. Ostatak soundtracka je, standardno, OK. Ima tu svega. I pritom zbilja mislim svega – pa i nekih stvari za koje ćete zapitati što rade u ovakvoj igri. No, tu je uvijek opcija mijenjanja playliste po vlastitoj želji.

PGR3 je bio launch igra za Microsoftovu bijelu konzolu nove generacije, a igra je prvih nekoliko mjeseci bila benchmark kako se treba dobro odraditi grafički aspekt jedne next-gen igre. PGR4 pomiče granice i već ćete na prvi pogled uočiti kako je za nekoliko polja bolji na polju grafike od svog prethodnika. Vožnja mokrim ulicama Shangai-a nikada nije izgledala privlačnije. Također, jedina automobilska igra koja nadmašuje PGR4 u svom izgledu jest GT 5 Prologue, što dovoljno govori samo za sebe. Visoka rezolucija, AA, promjenjivi vremenski uvjeti – sve što su najavljivali je tu. Obradovati će vas i eye-candy sitnice poput fantastično odrađenog snijega te prskanja vode kada prijeđete preko lokve. Kapljice vode će se, napokon, realno slijevati po automobilu.

Gradovi su, kao i u svakom nastavku dosada, odrađeni bez primjedbe. Preneseni su toliko vjerno da ih možete uspoređivati sa pravim slikama istih gradova – razlika je neznatna. Bravo Bizzare. Pohvalno je također što je broj gradova narastao na 9, što je vrlo lijepa brojka. Vozit ćete po Londonu, New Yorku, Las Vegasu, Tokyju, Nürburgringu ( koji su poznati iz PGR3 ). I svaki od njih je ponovno izrađen ili dorađen, što se svakako vidi. Tu su i novi gradovi – Macau, St. Petersburg, Shanghai, Quebec te izmišljena Michelin Test Track staza.

Po tim stazama vozit ćete se egzotičnim automobilima i motorima. Da, i motorima. Bez brige, nije to samo marketinški trik – posao je odrađen vrhunski. Uživat ćete vozeći i automobile i motore. I nitko nije u prednosti jer i automobili i motori imaju svoje prednosti i mane. Jedna stvar se rijetko posebno hvali kod PGR-a, a uvijek je odrađena besprijekorno. To su garaže, u koje ćete spremati svoje limene ljubimce. Tim garažama moći ćete prošetati, slikati svoj vozni park ili jednostavno uživati, ne trenutke, fotorealističnoj grafici. Slikati? Da. Kao što sam rekao, igra je vrlo stajliš, pa nikako nije mogla izbjeći najnoviji trend u automobilskim igrama – Photo Mode. A činilo se tako nevažno kad se GT4 najavljivao… No, za razliku od većine vozačkih igara, koje tu funkciju imaju tek toliko da je imaju, Photo Mode u PGR-u 4 uvelike sliči onom iz GT serijala. Lijepo je da niste ograničeni samo na prostor oko automobila, već ćete se kao pravi turist moći prošetati po cijeloj stazi te odabrati što ćete, i odakle, slikati. Također, mnogo funkcija i parametara koje možete mijenjati kod slikanja garantira dugu zabavu i veselo skvičanje ljubitelja fotografije kad napokon nađu savršeni kut za slikanje svog novog Ferrarrija F430.

Sama vožnja neće razočarati nikoga. Vozni model je točno u zlatnoj sredini između potpune arkade i simulacije – ono što je nekada imao NFS i zbog čega smo ga svi voljeli. Vozni model motora je također dobro pogođen i, što je najvažnije – zabavan je. U ovoj igri nema mjesta frustraciji. Zanimljivo je da na motorima možete izvoditi i razne vratolomije zbog kojih će vam razdragana gomila klicati. Drago mi je vidjeti da dečki iz Bizarre-a znaju prepoznati i prihvatiti dobro iskorištenu ideju iz drugih igara. Točnije, MotorStorma. Ne, ne uspoređujem kruške i jabuke. Naime, vaš vozač će u ovoj igri reagirati na vašu i vožnju vaših suparnika. Ako nekog prestignete, pokazat ćete mu srednjaka ili ćete pozdraviti publiku dizanjem šake u zrak. Nije velika stvar, ali primjer je količine truda uložene u to da svaki detalj ove igre bude odrađen kako treba. AI protivnika, nažalost, nije na visini na kojoj je ostatak igre. Nije AI loš, vozit će oni dobro, priječit će vam put i imaju par trikova u rukavu, ali očekivao bih više od igre koja je donijela toliko puno.

Multiplayer dio igre također je odrađen kako treba – od strane programera. Rekao bih da će vas mnoštvo modova, organizirani turniri i slično zabaviti danima, no u praksi to i nije tako sjajno. Nažalost, neizbježni problem kod multiplayer igranja javlja se i u ovoj igri. Koliko god vi i vaša ekipa željeli zabavu i nadmetanje u vožnji, uvijek će biti onih koji će vam iskustvo igranja na mreži pokušati pokvariti namjernim naguravanjem, prljavom igrom i ostalim stvarima na koje normalan gamer gleda s gađenjem. Naravno, možete blacklistati igrača preko samog Live-a tako da vas igra više ne stavlja u njegov server, ali problem je u činjenici da je takvih igrača jako puno te je vrlo teško naći server bez takvih parazita. No, uvijek vam ostaje dobro staro hot seat multiplayer utrkivanje. Pozovite par frendova doma. Počnite s lakšim stazama bez vremenskih nepogoda… Nakon nekoliko sati završit ćete na Nurburgringu sa snijegom, a tada počinje smijeh i prava zabava.

Ukupno gledajući, ovo je odlična igra. Dapače, ovo je najbolja arkadna utrka na next-gen konzolama koju sam zaigrao, a s obzirom na to da konkurencija ima što ponuditi, to je samo po sebi veliki kompliment i najveća preporuka koju ovoj igri mogu dati. Vrlo mali broj mana, puno novina, velika trajnost, odlična grafika – PGR4 definitivno ima sve to. Ukoliko ste vlasnik Xboxa 360, PGR4 bi vam svakako trebao biti na listi igara koje morate odigrati. A gledajući napredak serijala iz nastavka u nastavak, teško je ne zapitati se što sve dečki iz Bizarre Studiosa zapravo mogu i što će sve donijeti u sljedećem nastavku. Nadam se da nećemo dugo čekati na odgovor na to pitanje.

Ako vam nešto nije jasno oko ove igre, imate kakvo pitanje ili jednostavno želite raspravljati o igri dođite na HCL forum i pridružite nam se.

Od launcha prve Microsoftove konzole pa do dana današnjeg, ime PGR je postalo trademark za arkadne vožnje na Xbox konzolama. Četvrta inkarnacija nedavno je sletjela u trgovine i odmah pokupila visoke ocjene u svim časopisima i e-zine-ima.

• Vozni model
  • vremenski uvjeti
  • grafika općenito