The Bourne Conspiracy [Xbox 360]

Ivan Renić

Ukoliko ste član bilo kojeg gaming foruma, zasigurno ste nabasali na nekog člana koji pun nostalgije voli ponavljati kako je nekad sve to bilo bolje, da su igre bile zabavnije i da industrija još nije ni postojala, a kamoli otišla kvragu, kao što se to danas događa. I koliko god mrzim takve mrgude i partibrejkere, kad vidim ovu igru, ne mogu se ne složiti s njima. Pa je li zbilja potrebno svaki film popratiti igrom? I to lošom? Okej, ova igra bar, začudo, traje dulje od filma. Ali oh ne, film je trilogija… pa i to pada u vodu.

Igra počinje tako da se Jason budi usred oceana nakon neuspješnog pokušaja ubojstva Wombosija, Afričkog diktatora. I ajd’, ako se nešto može priznati igri, to je dobra odluka da ne kopiraju doslovno radnju filma, već igra prikazuje pozadinu događaja u filmu, kao i događaje koji su prethodili cijelom tom sr**u u koje je Bourne upao. Doduše, igra to ne predstavlja ni približno onoliko atraktivno i zanimljivo kao filmovi. Igra se, u pokušaju da bude napeta i drži vas na rubu stolice ( zapravo, stolca… stolica je nešto drugo ), sastoji od jednostavno previše interaktivnih cut scena. Naravno, interakcija se ovdje očituje u tome da ćete u određenom trenutku morati pritisnuti zadanu tipku, dok ćete u protivnom morati reloadati igru. Ako igrate na jednoj od lakših razina težine i niste retardirani, ove će vas stvari više živcirati nego zabavljati zbog toga što ne pružaju neki izazov, dok ćete na većim težinama poželjeti baciti kontroler u zid, jer su neke cut scene nepotrebno preteške.

Ono što su pokušali dočarati kao u filmu i ono čime su se neprestano hvalili je sustav borbe. Koji uopće nije revolucionaran kako su govorili. Zapravo, loš je. Osim blokiranja udaraca, High Moonovci su se dosjetili nečega nikad viđenog u igrama dosad – uveli su dvije vrste udarca, brzi i jaki udarac, te se tako zlatnim slovima upisali u povijest gaminga. Čekaj, zapravo ne. To je već viđeno bezbroj puta, pa čak i na PSOne igrama. S inteligencijom protivnika problema bi možda imala Renata Sopek & prijatelji, no ukoliko vam je IQ toliko veik da istovremeno možete disati i hodati, nećete imati nikakvih problema, a time borba gubi svaku napetost.

Svi se protivnici bore gotovo identično i nije ih teško postaviti u ležeći položaj (uf, ovo je krivo zvučalo). Na kraju svakog levela očekuje vas boss, koji se bori kao i svaki drugi negativac. Kao svi bossovi u svim igrama, i ovi će ( bez nekog očitog razloga, osim što su bossovi ) biti puno žilaviji od ostalih „običnih“ protivnika. Mlaćenjem stoke ( jer, istini za volju, jednako su pametni i jednako ih je lako umlatiti ) punite adrenalin. Kad napunite jedan od tri dijelova, možete izvesti Takedown, koji je zapravo animacija u kojoj Bourne na brutalan način upokoji protivnika. I to je druga ( a možda i zadnja stvar ) koju ću pohvaliti u igri, jer te animacije gotovo nikad nisu iste, već ovise o vašoj okolini. Ukoliko ste na terasi, Jason će protivnika nabijati u ogradu te ga naposlijetku i baciti preko nje. Zanimljivo je gledati kako se Jason svaki put „dosjeti“ nečeg novog, no osjećaj je umanjen budući da vi u tome baš nikako ne sudjelujete. Šteta.

Osim borbe prsa o prsa, tu su i vatreni okršaji. No ne vjerujem da ćete se previše oslanjati na oružja, budući da su odrađena prilično loše. Sva oružja su pretjerano neprecizna, pogotovo s obzirom na činjenicu da ste ipak u cipelama Jasona Bournea, vladinog oružja u čije je treniranje utrošeno 30 milijuna dolara. Kvragu, zar ga je slijepac učio pucati? Osim toga, čak i da se nalazite iza zaklona, a protivnici pucaju po vama, imat ćete veće šanse ukoliko se zaletite prema njima i namlatite ih.

Tehnički, igra je potpuno okej. Grafika je nešto iznad prosjeka, no može iznenaditi. Nažalost, ne samo ugodno. Manji problem javlja se u obliku clippinga – prolaženja protivnika ili objekata s drugim objektima, tako da ćete ponekad kroz vrata vidjeti protivnika ili će isti pod utjecajem vaše moćne šake proletjeti kroz neki objekt i zapeti u njemu. Veći problem, koji ponekad ima veliki utjecaj na gameplay je kamera. Kao i cijela igra, pokušava biti što filmičnija – blizu akciji uz kul perspektive. Protivnik vam se često izgubi iz vidnog polja te ćete često gubiti orijentaciju. Zvuk je odrađen korektno, no ništa više od toga. Iako nisu unajmljeni neki fensi holivudski glumci, voice acting je solidan, a soundtrack je filmski. Eto, bar jedna stvar koju su uspjeli napraviti „filmski“. Jej.

Čak i da zažmirim na oba oka na sve ove propuste koje sam nabrojao, ne mogu zažmiriti na katastrofalno linearan i loš gameplay. Postoji tzv. Bourne Instinct, koji vam, jednom kad je aktiviran, na mapi pokazuje gdje vam se nalazi cilj, a protivnici i ključni objekti svijetle. Lijepo je što su proizvođači mislili i na one manjeg intelektualnog dosega, pa će vam Bourneovi suradnici reći što trebate napraviti/upucati/pritisnuti, a ukoliko još uključite Bourneov instinkt, taj će vam objekt svijetliti. A da bi dodatno olakšali nešto tako teško, igra je potpuno linearna. Cijelo vrijeme se krećete po uskim prolazima i ulicama i nemate mogućnosti alternativnih metoda dolaska do cilja. Što će reć’ da je igra mogla biti i 2D – bar bi postojalno kakvo takvo opravdanje za linearnost. Trčanje – tuča – trčanje – tuča – trčanje – boss. I tako do kraja igre. Okej, ne baš cijelu igru.

U jednoj misiji vozit ćete auto. To je valjda ubačeno da se razbije monotonija igre, no ovo je vjerojatno najgora misija u igri. Osim što je prostor kojim se možete kretati bezobrazno mali, vozni model je užasan. Podsjeća me na one arkadne automate iz 90-ih sa treš utrkama. Zapravo, ovo je vjerojatno još gore. Bolji vozni model sam vidio u Barbie igrama ( da, naravno da ih igram, kao i svi hardcore gameri ). Bio sam jučer kod frenda i vidio sam nešto zanimljivo. Prčkao sam po njegovoj liniji i našao IGRICEEE!!!111 Wheee! Ima čak i simulaciju vožnje! I ta je u svakom pogledu bolja nego ova misija iz Bournea, od fizikalnog modela i sudara pa sve do grafike. Ne vjerujete mi? Pfff, zato imam dokaz. Pogledajte prvi po redu trailer u donjem video playeru.

A budući da na liniji, kao što ste vidjeli, ima i mod u kojem se puca, jasna vam je nadmoć linije nad ovom igrom.

Trebam li uopće nakon svega i pisati zaključak? Eto, ukoliko netko nije shvatio iz recenzije, ova igra je vrlo loša, dosadna i linearna. Highlitovi ove igre su grafika, zvuk i tuča, a žalosno je da su i oni tek prosječni. Ne igrajte ovo. Na kojoj god platformi natjeravate šarene piksele, možete naći desetke boljih igara od ove. Što je najgore, ova će igra samo zbog imena vjerojatno ostvariti zadovoljavajuću prodaju i uroditi nastavkom. Jednostavno zaboravite da je ova igra uopće napravljena. Ja jesam. I idem kod frenda. Ima dobru liniju.

Ako ste ipak odlučili igrati ovu igru, zapeli ste negdje i tražite pomoć, potražite dobru dušu na našem forumu. A dobro će poslužiti i za kežulane diskusije o čemu god ostalome hoćete.

Filmska Bourne trilogija gotova je, a gaming industrija nam je, po navici koja već polagano postaje pravilo, ponudila i virtualnu verziju filma, tj. knjige. A mi nismo zadovoljni.

64 Naša ocjena