NBA 2k9

Vedran Geček

Pred vama je igra koja će vas razočarati samo ako niste uporni. Da, NBA 2K9 je vrlo teška igra, da ne kažem i ekstremno teška kod većih težina igranja. Zaboravite svijet olakog zakucavanja iz NBA Live serijala koji nam je svake godine servirao EA Sports. Da vas podsjetim, NBA 2K9 prvi je puta ove godine sletio na PC platformu uz ovacije mnogobrojnih fanova košarke i video igara.

Sam meni u igri je prilično jednostavan i lako ga je koristiti. Uz standardni Quick Match tu su i ostali modovi samog igranja poput sezone, treninga i NBA Blacktop moda, koji vam nudi atraktivne mogućnosti poput natjecanja u zakucavanju te pogađanja trica. Naravno, prisutan je i trening mod koji vas vodi malim ali pouzdanim koracima kroz igru. Sam trening riješen je pomalo nespretno pa ćete u početku imati problema s njime. Naime, kroz napisane komande za izvođenje pojedinih akcija morat ćete se jako potruditi kako bi uopće došli do zaključka o čemu se radi! Zašto? E pa zato jer igrač kojeg odaberete jednostavno samo stoji/čeka na terenu, nema nikakvog assista ili znaka koji bi vam pomogao u izvođenju pojedinog treninga ili znak da je isti ispravno/pogrešno izveden. Ne kažem da stvar skroz ne valja, niti poričem time kvalitetu samog treninga, nego vas jednostavno upozoravam da je ovo težak trening, koji će mnoge odbiti. Iako je zapravo u neku ruku kvalitetan jer traži od igrača neko prethodno znanje i dakako, volju za samom igrom.

Sretnicima koji su igrali prije na konzolama ovo je vjerojatno nebitan podatak ali ovdje ipak govorimo o svijetu PC-a. Zbog čega je trening još težak, evo razloga, zbog nadasve zbrkanih kontrola koje je prilično teško skužiti. Umjesto primjera iz hrpe ostalih igara gdje je nacrtan gamepad, pod opcijom da igrate s njime što je i normalno za ovakvu igru, recimo onaj od PS-a ili Xboxa, ovdje toga jednostavno nema. Morat ćete se snaći kako sami znate jer nema standardnih imena gumbova tipa L1, L2, R1, R2 itd… Iako igra prepoznaje većinu gamepada, nema te neprežaljene mogućnosti koja bi samim korisnicima olakšala igranje. To je definitivno zamjerka ovakvoj vrlo realnoj simulaciji košarke. Kako smo riješili problem sa kontrolama i nekim manama treninga, krenimo na tu realnu, veoma realnu fiziku same igre. Ako ste rookie, newbee, početnik ili kako hoćete u svijetu NBA gaminga, nemojte da vas ova igra odbije svojom težinom. Svi oni, uključujući mene koji su prešli s EA-ovog Live serijala na 2K ultrarealnu košarku, ispočetka će biti zapanjeni, šokirani ili ako hoćete, ugodno iznednađeni.

Sve je to zbog velike težine same igre, njezine težnje perfekcijei i taktike koju ćete morati upotrijebiti. Nema lakih koševa. Ne, nijedan nije lak i svakog treba žustro braniti. Ovdje nećete vidjeti kako zakucavanjem rušite ostatak ekipe i elegatno slavite koš uz eventualno dodatno bacanje. Te fore izvedive su nakon puno muke, treninga i odigranih tekmi. Vaš heroj, bio on Garnett ili LeBron, neće lakoćom zabijati. Taktika pobjeđivanja svodi se na onaj Euro stil dodavanja i oslobađanja prostora za šut izvana, za razliku od NBA Live igre na „silu“. Ne očekujte niti spas u beskonačnim tricama jer ih jednostavno nećete pogoditi čistim forsiranjem.

Ok, riješili smo napadački dio, sad slijedi obrana, ona je još teža i zahtjevnija. Svaki vaš pogrešni potez u obrani uslijedit će oslobađanjem protivnika na čisti šut, što će rezultirati košem za istog. Kod promašaja protivnika i skoka pod vašima košem, ne očekujte da će vaš centar automatski pratiti loptu, neće već se se usmjeriti kamo ga vi sami usmjerite. Isto tako, dupicirate li protivnika, drugi protivnički igrač obično će bježati na tricu te vam dodatno zagorčati život.

Kako bi realnost bila potpuna, brine se fenomenalna grafika. Igrači izgledaju doslovno kao živi, dvorane odišu onim Amero-NBA štihom ljudi koji jedu hamburgere i piju Colu, a navijanje i mahanje zastavicama LA fanova u prepunoj dvorani jednog Staplles Centra je zbilja fascinantno. Sve to u igri čini savršen doživlja jedne NBA tekme. Sve osim jadne zvučne podloge. Zvuk je minus ove igre i svodi se na par skladbi koje vam neće baš zadovoljiti uši.

Sve u svemu, ova fenomenalna simulacije košarke zasjenila je EA i njihov NBA Live serijal. Također, ovo nije igra za svakog, mnogi će je zamrziti zbog težine, neki zbog kontrola, a neki je zbog težine i realnosti neće ni probati. Ne, ovo nije provokacija niti pokušaj odbijanja mogućih gamera, ovo je samo uvod u ono što ćete sigurno probati, a potom i zavoljeti.

Pričajte o ovoj igri i našoj recenziji i na našemu forumu i to u posebnom Nba 2k9 topicu koji se nalazi ovdje. Ne zaboravite nam ostaviti i kakav komentar u boxu ispod da vidimo kako se vama sviđa ova igra i što mislite o našoj recenziji.

Iritantan glas netalentirane pjevačice uvest će vas u zahtjevno remek djelo 2K Sports tima. Ukoliko ne znate gubiti i rookie ste u svijetu košarke, bježite što dalje, jer gubit ćete! Bar dok se ne uhodate. Ovo je nešto čega se ni „Air Mike“ ne

88 Naša ocjena
  • realnost
  • zaraznost