Exodus from the Earth

U ovo predblagdansko vrijeme kada tržište video-igara zgrće veliki profit zahvaljujući velikim hitovima, sve se više pitamo prodaju li se te igre zato jer su kvalitetne ili samo zato što su jednostavno bolje od amaterskih proizvoda poput igre koju danas recenziramo. Mi vam svoje mišljenje nećemo nametati, ali reći ćemo vam zašto je Exodus from the Earth tako loš, odnosno koliko su dvojbeni ovogodišnji hitovi istog žanra zapravo dobre igre.

Pa krenimo dakle od početka. Exodus je FPS naslov trenutno dostupan samo za PC platformu. Ekskluziva, reklo bi se. Produkt je to ruskog razvojnog tima Parallax Arts, prilično nepoznatog studija kojemu je ovo zapravo prvi pravi projekt. Kao što ste iz kratkog uvoda uspjeli saznati, igra nas stavlja u ulogu Francisa „Franka“ Rixona, tajnog agenta, macho muškarčine i badass junačine kako bi spasili svijet od zle A.X. korporacije (ups, spoiler, ali tko će mi zamjeriti). Dotična korporacija doduše i nije tako zla, samo koristoljubljiva, to je riječ koja se traži. Naime, u Exodusu smak svijeta dolazi 2036. godine i to zbog Sunca koje iz određenog razloga raste i jede sve planete koji mu se nađu na putu. Kako je planet Zemlja sljedeći na redu, ljudi su dvadesetak godina prije već počeli s potragom za novim planetom koji bi prilagodili i iskoristili. Korporacija A.X. stoga je proizvela cjepivo koje bi omogućilo čovječanstvu život na svim ostalim planetima te naziva to cjepivo jedinim spasom. Ali ipak se pojavljuje i planet na kojemu bi ljudi mogli živjeti bez ikakvog prilagođavanja i uzimanja cjepiva, a to se spomenutoj korporaciji nikako ne sviđa jer nije teško pretpostaviti da A.X. svoj produkt želi iskoristiti kako bi zavladao čovječanstvom. Stoga svi podaci o postojanju novog planeta ubrzo misteriozno nestaju, a korporacija sve žešće predstavlja svoju reklamnu kampanju kako bi uvjerila ljude da je njihovo cjepivo jedini spas od uništenja. Agencija kojoj se takva kampanja nimalo ne sviđa dovodi našeg umirovljenog junaka kako bi otkrio istinu o zavjeri korporacije te spasio svijet od nadolazeće katastrofe i upravo tu počinje monotona avantura koju bi trebali zaobići u širokom luku.

Kao što vidite, radnja igre je krajnje forsirana i nezanimljiva te vas ni u jednom trenutku ne tjera na daljnje igranje. Kako je priča u ovome žanru često sekundarna, Exodus bi mogao proći da gameplay nije isto toliko dosadan. No ipak ne prolazi. Dizajn levela užasno je jednoličan i u toj kategoriji konkurira čak i FEAR-u, a to dosta toga govori. Kulminacija nemaštovitosti vidljiva je u besmislenom ubacivanju ventilacijskih sustava unutar levela kao i u nedosljednoj strukturi zgrade u kojoj se nalaze.

Primarni cilj vaše misije je infiltrirati se u zgradu spomenute korporacije i to biste trebali napraviti korištenjem stealth pristupa. Takav pristup bi svakako bio pozitivan, ali problem je u tome što na njega jednostavno možete zaboraviti. Exodus je od prvog do zadnjeg trenutka „run and gun“ pucačina i to u više doslovno negativnih segmenata. Ipak, gameplay se ne sastoji čisto od pucnjave i reloadiranja, a ne, tu su i „zagonetke“. Isprva retardirane, no kasnije i kompleksne, zagonetke su dio gameplaya koji Exodus ne čini bezglavnom pucaljkom koju možete proći s nekoliko promila alkohola u krvi. Obično se zagonetke uvijek svode na istu stvar, pa stoga uopće nisu nikakav novitet, štoviše, baš kao i dizajn levela, pate od nemaštovitosti.

Do ovog dijela recenzije već ste mogli shvatiti kako Exodus uz kombinaciju monotonija + nemaštovitost ne nudi zabavu koju bi normalan čovjek očekivao od video igre. Nažalost, recenzija još nije gotova i ostaje nam još materijala za pljuvanje.

Pitate se što vam još može ubiti želju za igranjem pored loše priče, lošeg dizajna levela i loše koncipiranih zagonetki? Jednostavno: loš AI neprijatelja, malen broj istih, malen broj oružja, bugovi, zastarjela grafika, katastrofalna glasovna sinkronizacija, promašena glazbena podloga, multiplayer… treba li nastaviti?

U slučaju umjetne inteligencije bit ćemo blagi i reći da nije najgore što smo imali prilike vidjeti, ali da je loše, jest. Sami neprijatelji varirat će od onih ljudskih pa do robota i ostalih, no svi će biti i ostati podjednako skloni izlaganju vašem nišanu, bez ikakve namjere da ponekad potraže zaklon. A što će im zaklon kad ionako varaju – prolaze kroz lasersku mrežu kroz koju vi ne možete, respawnaju se dok god vi ne riješite svoju zagonetku i posjeduju neograničenu zalihu granata. Vi, s druge strane imate tek nekoliko osnovnih modela oružja koja se niti ne trude biti inovativna za 2016. godinu u kojoj se radnja odvija.

Dodatna zamjerka igri je također i njezina težina. Pri sredini, a pogotovo pri kraju igre, pošteno ćete se namučiti i na najlakšoj razini što će u pitanje dovesti konkretnu vrijednost čitave igre. Ovako loša igra ionako ne zaslužuje da ju se završi, a ovako teška i loša igra ne zaslužuje ni da ju se zaigra. Multiplayer bi možda i popravio stvari, ali besmisleno je pričati o njemu. Sve što možemo reći je da ako nađete barem četvero igrača koji su voljni zaigrati partiju MP-a u Exodusu, zaslužujete barem četiri besplatna primjerka igre, ako ne i medalju.

Moglo bi se reći da je grafička izvedba pristojna, samo što je istina nešto kompliciranija. Bez modernih glow i depth of field efekata igra bi izgledala kao da je osam godina zakasnila na tržište. Srećom, dotični efekti su tu, doduše iskorišteni na potpuno krivi način. I prihvatili bi tu podvalu od grafike iz prošlog stoljeća da nije konfiguracijskih zahtjeva. Jer ako igra zahtjeva dvojezgreni procesor i grafičku karticu od 256 mb, a pritom izgleda kao Half Life i Deus Ex na steroidima, nešto jednostavno ne odgovara. Ovako manjak poligona i robotski neprirodna kretanja likova možemo pripisati samo neiskustvu razvojnog tima.

Kad svim ovim lošim stvarima pridodamo i glasovnu sinkronizaciju te glazbenu podlogu, jasno je da ovo neće dobro završiti za Exodus, igru čije bi vas egzotično ime moglo privući zlu kao i autora ovih redaka. Glasovna sinkronizacije je dakle, kraljevski podbacila i to je jasno od prve animacije koja vas uvodi u igru. Glasovi likova često su nerazumljivi i nejasni, a iritantno „glasanje“ glavnog lika uvelike podsjeća na macho spike antipatičnog Jacka Carvera iz prvog Far Cry-a.

Glazba u igri je jednom riječju promašaj. Sladunjave sci-fi melodije dobro bi poslužile u nekoj parodiji, a ionako nisu u toku s događajima na ekranu. Tako će u napetim trenucima borbe glazbena podloga totalno zatajiti, dok će iznimno napeto putovanje kroz ventilaciju biti popraćeno odveć odbojnom akcijskom glazbom.

Osim jednostavnog zaključka koji glasi: Exodus from the Earth je loš, ne nabavljajte ga; dužni smo vam i filozofsko objašnjenje. A ono kaže da igra koja razočara i igra koja podbaci nisu dva ista pojma. Jer jedno je ne ispuniti nekakva očekivanja, a drugo ubiti u pojam. Što se tiče FPS žanra na PC-u, 2008. godina bila je vjerojatno jedna od siromašnijih i Exodus nam je nezasluženo oduzeo cijenjeno vrijeme. Za razliku od nekih hitova koje smo odličnim ocjenama uzdigli u nebesa i tako uznemirili duhove, Exodus nije bio te sreće i poslužio je za drugi cilj – upravo da nam pokaže kako su konkurenti njegovog žanra zaslužili visoke ocjene koje su dobili. Jer su kvalitetom stepenicu iznad ovakvih poluproizvoda, a stepenicu ispod legendi kojima opraštamo sve grijehe i prihvaćamo ih kao klasike. Exodus? Bilo je i gorih igara, ali definitivno nema razloga da to otkrijete tako što ćete pokrenuti ovu.

Napravili ste grešku i nabavili ovu igru? Ostavite nam komentar ispod i izjadajte nam se o duševnoj boli koju vam je prouzročila.

Opet je došlo vrijeme da u ulozi tajnog agenta spasimo svijet od sigurnog uništenja. Nažalost, ovaj puta protagonist nije James Bond već Frank Rixon, a mi smo zalutali u bezlično sivilo FPS-a zvanog Exodus from the Earth.

39 Naša ocjena
  • Toliko je loš da pokazuje koliko su neki možda precijenjeni hitovi zapravo dobri.
  • Ne daje apsolutno nikakav zdrav razlog za igranje