Street Fighter 4 [PC, X360, PS3]

Priča o najuspješnijem borbenom serijalu već bi svima trebala biti poznata pa zaista nema potrebe kopati po povijesti u ovome uvodu. Stoga ćemo vas, ako se do sada niste nikada susreli s ovim igrama, uputiti na našu najavu gdje je manje-više sve rečeno. A u trenutnoj recenziji potrudit ćemo se obrazložiti visoku ocjenu našeg suda, te pritom opisati glavne segmente ove tabačine.

Dakle, PC verzija stigla nam je nepunih pet mjeseci poslije inačica za PS3 i X360 koje su ostvarile zapažene rezultate. Poznato je da žanr borbenih igara na ovoj platformi broji mizeran broj naslova, pa se novi Street Fighter željno iščekivao među igračima koji povremeno vole zamijeniti miš i tipkovnicu s gamepadom. Je li igra svojim izlaskom, odnosno kvalitetom, opravdala to iščekivanje? Čitajte dalje…

Street Fighter IV drži se dobrog starog recepta koji je proslavio mnoge naslove u serijalu. Na raspolaganju vam je 25 različitih boraca, 17 lokacija na kojima se odvijaju borbe, te nekoliko modova igre i elemenata koji utječu na njih. Velik dio kolača odlazi na online multiplayer, no o tome nešto poslije, red je da prvo opišemo staromodni singleplayer sustav.

Pored standardnih Versus i Challenge (Time Trial, Survival) modova, singleplayer čini i arkadni mod. Arcade Mode je svojevrsna jezgra u kojemu pratimo priče svih boraca kroz uvodne i završne animacijske sekvence. Gledajući u globalu, neke snažne niti vodilje, tj. glavnog motiva u priči zapravo nema, što i ne čudi s obzirom na žanr igre. Cilj arkadnog moda je čista klasika – sudjelovati na turniru i ostvariti osobne interese svog borca. Dotični dolaze do izražaja kada se pri kraju borbene serije suočite s vašim rivalom, a u konačnici i glavnim neprijateljem u igri. Svi likovi stoga su povezani između sebe na ovaj ili onaj način, no ne očekujte tu nekakvu dramu, pravi naglasak stavljen je na borbu.

… Gledajući u globalu, neke snažne niti vodilje, tj. glavnog motiva u priči zapravo nema, što i ne čudi s obzirom na žanr igre …

Srećom, ta ista borba dovedena je do razine savršenstva. Street Fighter IV možda nema masu likova kao konkurentske igre, no balans između njih je pogođen baš kako treba. Osim što su svi borci uistinu karakteristični, specifični su i po svojim potezima. Tako je nemoguće vidjeti iste udarce i combo-e, a razlike između agilnosti likova tjerat će vas da se svakom borcu suprotstavite na drugačiji način.

Nadalje, novi elementi poput fokus napada i ultra-combo poteza inkomponirani su bez greške te nerijetko donose prevagu u borbi, što dakako drži napetu atmosferu od prve do zadnje runde. Da ne ulazimo u pomna objašnjavanja, podsjetit ćemo se da je fokus napad zapravo akcija koja se izvodi držanjem dvaju tipki, a omogućuje odbijanje trenutnog napada neprijatelja i zadavanje ubojitijeg istome; s druge strane Ultra-Combo je suprotnost Super-Combo-u te se u skladu s tim puni kad igrač prima udarce, a očituje se kroz tzv. Revenge mjerač.

Baš kao što je slučaj i s brojem likova, posebnih napada nema mnogo, ali imajte na umu da će vam trebati neko vrijeme kako bi ih sve svladali. Čak i ako ste stara SF sačekuša moglo bi vam se dogoditi da u Training modu proučavate nove poteze novih likova. Ukoliko ste početnik, to će dakako ići pod obvezno jer je težina igre u najmanju ruku izazovna, i to već na osrednjim, medium postavkama.

… Street Fighter IV možda nema masu likova kao konkurentske igre, no balans između njih je pogođen baš kako treba. …

Singleplayer dio igre nudi podosta sadržaja i zabave. Završavanjem arkadnog moda sa svakim likom otključat ćete devet novih boraca, a kada i s njima završite igru, otključat ćete razne konceptualne crteže i slično. U svakom slučaju, zbog spomenute savršenosti borbenog sustava nikada vam ne bi trebalo biti dosadno, a ako vam se monotonija ipak privuče, vrijeme je za multiplayer.

Street Fighter IV prvi je naslov u serijalu koji se uvelike oslanja na dobrobiti online multiplayera, u slučaju PC verzije – Games for Windows Live servisa. Da ne bude zabune, podržana je i igra za dva igrača, ukoliko imate dva kontrolera, no glavni highlight posvećen je mrežnoj igri. S obzirom na prirodu GFWL-a, ne postoji direktna LAN igra, no to nije nikakav propust.

Osnova online igre je tzv. Live Battle mod, iako se online igra može iskoristiti i u svrhu kombiniranja s Arcade modom pomoću podnošenja zahtjeva za ulazak u nečiju igru. Live Battle bazira se na principu rankova. Pobjeđivanjem u online borbama skupljate Battle pointse, a s njima raste vaš rank te u nekim slučajevima, vaš ego. S druge strane, zarađivanjem Grade poinsta, dobivate svojevrsnu propusnicu za veće i jače turnire. Rangiranje igrača je dakako bitno za ukupno iskustvo, jer vam se ne bi svidjelo da u početničkoj fazi igre susretnete nekog frika koji živi za ponižavanje drugih preko online igre.

… Ako u SF IV tražite izazov i veću trajnost, achievementsi su lijep izgovor za samo još nekoliko borbi …

Osim prestiža koji dolazi većim rankom, uz GFWL veže se i prestiž poznat X360 korisnicima u obliku postignuća (achievementsa). Istina je da dotični nikada nisu prošli kod PC igrača, no ako u SF IV tražite izazov i veću trajnost, achievementsi su lijep izgovor za „samo još nekoliko borbi“.

Nažalost, multiplayer nije u potpunosti dosegnuo svoj potencijal. Naime, SF IV ne podržava cross-platform, odnosno mogućnost da se X360 i PC korisnici sukobe u istoj online igri te tako naprave širu zajednicu. Jasno nam je da bi za to trebalo mnogo posla i još više rada nakon njega, te da cross-platform naslovi nikada nisu bili popularni, no PC publika nikada nije bila posebno očarana ovim žanrom što će reći da uspješnost multiplayera može varirati zbog odaziva igrača.

Grafički stil novog Street Fighter-a u svojoj „2.5 dimenziji“ možda se neće svidjeti svakome (u prvom redu ljubiteljima realističnog prikaza), ali moramo priznati kako je prezentacija iznad prosjeka, uvelike detaljna i simpatična. PC verzija dobila je ekskluzivni dodatak od tri umjetnička shader stila (Ink, Watercolor, Posterize) koji se sami po sebi ne razlikuju previše jedan od drugoga, no zasebno daju zanimljivu čar likovima i okolišu.

Ono što svakako veseli je odlična optimizacija. Doduše, teško je govoriti koliko je to zapravo odlično, s obzirom na igra nije u punom 3D prikazu, no kako smo kroz proteklih nekoliko godina vidjeli doslovno svega i svačega što se tiče performansi i optimizacije kod PC igara, Street Fighter IV je zadovoljio i jedino je to bitno. Minimalni konfiguracijski zahtjevi nisu pretjerani, a koliko će se glatko i na kojim postavkama igra vrtjeti, možete provjeriti i na benchmark alatu koji dolazi uz igru. Što drugo reći nego, Capcom treba biti uzor za optimiziranje novijih PC igara.

Zvuk u igri na istoj je razini kao i ostali segmenti. Glasovna sinkronizacija je pun pogodak, bilo da se radi o engleskom ili japanskom jeziku. Glazba je odlična, ali s naznakom da se to odnosi tek na borbenu podlogu. Naime, glavna tema u obliku pjesme zvane „Indestructible“ najlošiji je dio čitave igre, ujedno i onaj dio koji se nikako ne uklapa u cjelinu. Radi se o pjesmi upitne kvalitete i sva je sreća što se pojavljuje tek nekoliko puta u igri.

… Glavna tema u obliku pjesme zvane Indestructible najlošiji je dio čitave igre, ujedno i dio koji se nikako ne uklapa u cjelinu …

Što se tiče bolne točke kada su u pitanju tabačine na PC-u, kontrolne sheme, moramo priznati da ni SF IV ne čini nikakvu razliku. Igranje pomoću tipkovnice je moguće, ali ukoliko želite nešto i postići u ovoj igri, gamepad je “nužno zlo”. I to ne bilo kakav gamepad, već po mogućnosti što precizniji i ugodniji. Doduše, navodno se uz nešto veću cijenu u paketu zajedno s igrom može kupiti i posebni Mad Catz kontroler, no takav sigurno nećete dobiti ako se odlučite na kupnju igre putem digitalne distribucije.

Iz svega priloženog može se zaključiti kako je Street Fighter IV prošao na ispitu kvalitete s odličnom ocjenom. Manje i nevažne zamjerke te nedostatci lako se mogu ignorirati jednom kad počne borba. Bilo da ste nostalgičar ili novi korisnik, Street Fighter IV obećava vam zavidnu dozu zabave, žanrovski gotovo unikatnu na PC platformi. Stoga nema razloga za čekanje – ako volite ovaj žanr, Street Fighter IV stoji kao definitivna preporuka.

A vi? Jeste igrali novog Street Fightera? Budući da je na konzolama vani već neko vrijeme, sigurni smo da je većina ljubitelja dobre tabačine već probala ovu old-skul krasoticu od igre, pa nam svakako ostavite u komentrima ispod svoje utiske iz igre te sreću i oduševljenje što uopće postoji PC verzija igre.

Nakon što smo u navali hitova tijekom veljače propustili recenziju konzolaške verzije igre Street Fighter IV, u ovim ljetnim danima ipak smo našli vremena da nadoknadimo i taj nedostatak, ovaj put pomoću PC verzije spomenute igre.

91 Naša ocjena
  • prezentacija
  • trajnost