Harry Potter and the Half-blood Prince [PC]

Prije nego započnem ovaj kritički osvrt, valja napomenuti da osobno nemam ništa protiv Harrya Pottera kao takvog, štoviše – fan sam priče o malom čarobnjaku velikih sposobnosti. Ne toliki ljubitelj kao nekolicina likova iz filma Yes Man, ali recimo da ne željeh čitati zadnju knjigu neko vrijeme jer nisam htio da „čarolija“ završi. Imajući to na umu, moram priznati da sam duboko ožalošćen i uvrijeđen najnovijom igrom, iako ne i iznenađen. Pobogu zašto, pitate se?

Svi znamo da je Princ Miješane Krvi šesti dio serijala te velika uvertira za još grandiozniji svršetak. Priču stoga nećemo otkrivati i vjerujem da time činimo uslugu svima koji se još uvijek nisu prihvatili čitanja. Reći ćemo samo da igra jedva uspijeva prikazati radnju na logičan način, žrtvujući tako barem 70% događaja, likova i informacija originalnog predloška. Nekoliko glavnih odrednica u priči otkriva se pomoću ispresijecanih animacija niske kvalitete, dok su za potrebe igre osmišljeni novi događaji i popratni dijalozi.

Možda se ta ideja na prvi pogled i ne čini tako loša, no vjerujte – jest. Slijedeći linearan sustav igra jednostavno ignorira zdravu logiku do te razine da u nekim trenutcima više liči na nekakvu parodiju nego na ozbiljan naslov. Nemaštoviti i općenito loši dijalozi samo pomažu neželjenoj komičnosti. Možda sam prestrog ako je mišljenje da bi ova igra trebala biti namijenjena djeci, no i s te strane mogu bitchati jer nije niti edukativna, niti odveć zabavna, inspirativna ili štogod. Likovi su prezentirani kao nekakve čahure – iskazuju robotske osjećaje, stavovi im nisu jasno izraženi, a što je najgore, koriste se nasumično za potrebe razbijanja monotonije u igri.

Glavni junak, dragi nam Harry, zapravo je dežurno trčkalo koje samo sluša što mu drugi govore. Harry idi ovdje, idi ondje, Harry napravi ovo, napravi ono. Zar je bilo teško ubaciti par unutarnjih monologa i prikazati duševno stanje lika kojeg tište muke sa svih strana?

… Glavni koncept igre doduše i nije toliko loš, samo je zatrpan u trulosti prikaza tematike …

Glavni koncept igre doduše i nije toliko loš, samo je zatrpan u trulosti prikaza tematike. Na raspolaganju vam je pristojan broj čarolija i dvorac Hogwarts u punom sjaju. Sadržaji unutar dvorca i izvan njega jesu oskudni, no barem su odrađeni na solidnoj razini. Raspoređeni su u tzv. klubove, pa vas tako čekaju spravljanja napitaka, čarobnjački okršaji tj. dueli, te metlobojski mečevi (ili ono što Electronic Arts zove Metlobojem).

Prvi od njih, spravljanje čarobnih napitaka zapravo je najsvjetliji dio igre. U određenom vremenskom roku morate obaviti niz različitih akcija kako biste uspješno složili neki napitak. U početku je pripravak dotičnih napitaka dosta lagan, no kako se igra bliži kraju, postaje izazovniji, odnosno zanimljiviji. Drugi gameplay element, dueli, također je pristojno odrađen, za što zasluge pripisuje već spomenuti broj čarolija. Cilj je u dvije runde pobijediti protivnika kombinirajući obranu i napad. Baš kao i u slučaju čarobnih napitaka, dueli su isprva jako jednostavni, ali s vremenom postaju interesantniji.

Treći dio, Metloboj, uopće nije ono što si je JK Rowling zamislila. Igrač nema potpunu kontrolu nad likom te je prisiljen na jednostavno pomicanje mišem / wii-moteom / analogom kako bi usmjerio Harrya kroz bezbroj zvjezdica i tako se približio zlatnoj zvrčki. Ako se kojim slučajem odlučite pozabaviti onim što se događa na terenu, uočit ćete da tu zapravo nema nikakvih događanja – nema maljaca, golmana, goniča i onog dijela koji se ne odnosi tek na tragače. Naprotiv, ostali likovi besmisleno lete terenom, a sve su oči uprte na dva suparnička tragača koji instantno spaze zvrčku čim utakmica počne.

Ako ste prije izlaska igre gledali jedan od „Making Of“ trailera za ovaj naslov, mogli ste svjedočiti uvjeravanju proizvođača da su napravili najbolji i najrealniji sustav letenja u jednoj video-igri. S obzirom na to da je Metloboj po svom konceptu doslovno osakaćen, smatramo da nečija glava treba pasti zbog takvih izjava i bedastoća.

Izdržite li petnaestak minuta u igri, vidjet ćete kako su upravo ta tri gameplay elementa razvučena na sve mile načine i podložena onom malom dijelu originalne radnje. Popratne čarolije koje naučite poslužit će tek u svrhu skupljanja nekakvih grbova razbacanih diljem Hogwartsa. Napredak u odnosu na skupljanje graha u prethodnim igrama, no i dalje suvišan element bez ikakve motivacije.

Vizualna čar, ako ju uopće možemo tako nazvati možda je i najveći podbačaj. Engine vuče korijenje još od prošlog dijela, koji se svojevremeno također nije proslavio izgledom. Mutne teksture niske rezolucije, užasne animacije likova koji katkad ne otvaraju ni usta dok pričaju, manjak detalja i grafičkih postavki – ukratko sve što vas čeka. Ni zvuk ne odskače previše od sveopćeg sivila. Polovica glumaca (uključujući i Pottera) iz filma ne daje glasove svojim junacima u igri, što se svakako osjeti i čuje. Glazba je pak zlatna sredina. Ponekad uspješno pridonosi atmosferi napetosti, no isto tako ne uspijeva dočarati mučna vremena u svijetu čarobnjaka.

Srećom, možemo pohvaliti još i kontrole, pogotovo korištenje miša i Wii-motea na PC-u i Nintendovoj konzoli. Dakako, moglo je sve ispasti i bolje, no isto tako moglo je poći i po zlu, pa stoga treba prihvatiti ono što nam je ponuđeno.

Dakle, do ovog trenutka vjerojatno ste već odustali od igre, možda čak i od Harry Pottera općenito, no da bi sve ovo fino priveli kraju, važno je istaći da velik dio razočaranja proizlazi iz činjenice kako igra po ovome predlošku ima ogroman potencijal, te je stoga uistinu žalosno vidjeti kako propada pod Electronic Artsom. Jer, nije to morala biti još jedna u nizu igara rađenih po filmu. Filmu koji je primoran radnju sažeti na nekih dva i pol sata. Prema tome, čemu onda toliko skraćivanje priče u video-igri koja može trajati i 20 sati ako treba? Štoviše, na čemu je ovaj nesretni studio radio u vremenskom razdoblju od sedam mjeseci nakon što je film odgođen? Sedam mjeseci koji su u igraćoj industriji sasvim dovoljni da se napravi nova igra, možda i dvije. Koliko je još mašte trebalo ako su barem polovicu dizajnerskih rješenja dobili na pladnju zbog toga što je igra rađena po filmu? Krajnji rezultat teško će se svidjeti fanovima, a o novim korisnicima da i ne govorimo. Jer Harry Potter and the Half-Blood Prince je čista uvreda originalnog djela, a posebna pljuska gamerima koji su fanovi istoga.

A vi? Jeste također razočarani u nove avanture Harrya Pottera na PC-u? Ostavite nam komentar u boxu ispod ( ukoliko ste registrirani ) i receite nam što mislite o igri i ovoj HCL recenziji.

Provozali smo se Hogwarts ekspresom do najpoznatije škole čarobnjaštva i vještičarenja i igrali smo Harry Potter and the Half-blood Prince na PC-u. Ali jesmo li se zabavili?

59 Naša ocjena