HCL.HR

Game Developers Conference 2011 report

Zoran Žalac 07.03.2011.   •   11 komentara


U tjednu od 28. veljače do 4. ožujka 2011. godine tradicionalno je održan Game Developers Conference. Najavljene su tako nove igre i usluge, prikazani materijali nadolazećih naslova te nagrađeni najistaknutiji hitovi prethodne godine.

.

Game Developers Conference kao prva postaja na putu do E3 sajma nije manifestacija na kojoj se otkrivaju projekti od velike važnosti za gaming. Međutim, prilika je to za promociju pojedinih stvari koje na većim sajmovima ne bi dobile željenu pozornost ili bi pak prošle potpuno nezapaženo. Shodno tome, osim brojnih predavanja raznih GDC uzvanika, dobili smo nekoliko interesantnih prezentacija od kojih ćemo ovdje izdvojiti one najzanimljivije.

GDC 2011 - Nintendo

Nintendova jednosatna konferencija koju je vodio Satoru Iwata govorila je o napretku tvrtkinih igara u sklopu industrije kroz posljednjih 25 godina. Dakle, najave o novoj konzoli nije bilo – Iwata stoji kod mišljenja da nasljednik Wii platforme još uvijek nije potreban. No Nintendo se zato svim snagama okrenuo prijenosnom 3DS-u, za koji je najavio set ažuriranja u svibnju. Ažuriranja donose podršku za eShop, odnosno pristup Virtual Console naslovima, te web browser, a potvrđeno je i kako će uređaj naknadnim ažuriranjem dobiti mogućnost snimanja video sadržaja u 3D-u.

Naposljetku, otkriveno je kako će 3DS posjetiti i novi Super Mario u režiji tima zaslužnog za Galaxy nastavke. Prikazan je tek logo koji inicira povratak Racoon Maria iz SMB3, te je najavljeno kako će se o igri više znati nakon ovogodišnjeg E3 sajma. Također je spomenuto kako 3D remake kultne igre The Legend of Zelda: Ocarina of Time stiže u lipnju ove godine, dok je nadolazeći Skyward Sword za Wii dobio novi trailer. Interesantno, nakon konferencije se oglasio poznati analitičar Michael Pachter, izjavivši kako je od Nintenda očekivao mnogo više, te da je tvrtka s ovakvim stavom po pitanju dugoročnog plana osuđena na propast. Još interesantnije – kompletni Nintendov keynote sa ovogodišnjeg GDC-a možete pogledati ovdje.

GDC 2011 - Sony

Netipično rezervirani Sony na GDC 11 došao je tek s nekolicinom popratnih najava. U fokusu je ovoga puta očekivano bio njihov novi uređaj, otprije najavljeni NGP. Informacije o njemu upotpunjene su podatkom o formatu koji će koristiti za distribuciju igara. Nepopularni UMD otišao je tako u prošlost, pa će NGP koristiti posebne NVG kartice u dva kapaciteta. Pored toga najavljeno je kako će Sonyev open source PhyreEngine u 3.0 verziji imati podršku za izradu NGP naslova.

Playstation Move spomenut je u kontekstu očekivane Move.Me aplikacije. Riječ je o softveru za developere i programere koji će se distribuirati putem PSN-a, a omogućiti će kreiranje odgovarajućih aplikacija za Move ili PS Eye. Dakle, isključivo za te uređaje, što znači da će PC u svemu tome poslužiti kao posrednička platforma, pa ne treba očekivati da ćete svoj Move moći koristiti na računalu (kako su to neki naši domaći portali protumačili) – Sony ipak nema interes izbaciti Move drivere za Windows sustave.

GDC 2011 - Microsoft

Microsoft, s druge strane, svoj Kinect definitivno planira proširiti na PC platformu u neko dogledno vrijeme. Službene najave o tome na GDC-u nije bilo, ali nekolicina third party developera predstavilo je rane PC igre koje se koriste upravo Kinectom. A sam uređaj bio je najistaknutija stvar koju je Microsoft prezentirao. Nažalost, ne u smislu novih igara, a nasreću, ne pomoću Kylie Minogue i Justina Biebera.

Prilično isprazno prisustvovanje na sajmu Microsoft je opravdao tek najavom novog Dream Build Play natjecanja za izradu igara na temelju njihovog XNA Game Studia. Pohvalna inicijativa, ali znamo tko će na nju odmahnuti rukom. Naime, Team Meat, indie developer uspješnog Super Meat Boya na GDC-u je oštro osudio Microsoft tvrdeći da im nisu omogućili standardnu promociju njihove igre na XBLA servisu, što je rezultiralo lošijom prodajom koju je, uz sve užase piratstva, nadmašila Steam verzija.

GDC 2011 - Steam, PCGA, OnLive

A kad smo već kod Valveovog servisa za digitalnu distribuciju igara, valja spomenuti da je on na GDC-u dobio dvije najave funkcija koje svakako pozdravljamo. Prva je Big Picture mod kojim će se Steam proširiti i na velike TV ekrane, što znači da ćemo njime u skorijoj budućnosti upravljati i gamepadom. Drugoj najavi veselit će se svi koji su sumnjali u sigurnost servisa.

Naime, Valve je u suradnji s Intelom najavio Steam Guard koji će uz Intelovu tehnologiju Sandy Bridge enkripcije omogućiti korisnicima da postavke svog Steam računa povežu isključivo s jednim računalom. Dakle, ukoliko vam se netko i dočepa korisničkog imena i lozinke, da bi ih eventualno promijenio trebat će mu pristup vašem računalu. U Valveu su toliko uvjereni u sigurnost ovog sustava da je sam Gabe Newell javnosti podijelio svoje korisničko ime i lozinku Steam profila. Mislite da ga možete možete “hakirati”? Username: [email protected]; Password: moolyftw. Sretno!


Ove funkcije svakako će pozdraviti PC Gaming Alijansa koja i u okrnjenom izdanju nastavlja širiti optimizam po pitanju budućnosti PC platforme. Oni ponosno ističu kako je stopa piratstva u padu, kako PC predvodi prelazak na digitalnu distribuciju, te pritom ostvaruje zavidnu dobit.

OnLive s druge strane ima taj luksuz da kao cloud gaming servis ne mora brinuti o piratstvu. Uvjeravaju nas da tvrtki ide sve bolje i bolje, čemu svjedoče i sve atraktivnije te povoljnije ponude igara, a plan nadogradnje već je zacrtan. Usluga će tako u skoroj budućnosti dobiti podršku za achievemente, voice chat, game invites te upload videa direktno na YouTube. Također, bežični OnLive kontroler u budućnosti će raditi i kada se igre izvode preko mobilnih uređaja, primjerice iPhonea te iPada (2).

GDC 2011 - CryEngine 3

Velika muževna bitka na GDC-u vodila se između dva atraktivna pokretača i kompanija iza njih. Znate onu situaciju kada „brzi i žestoki“ frajeri suptilno daju naznake što imaju ispod haube pa im od te silne surove snage na kraju otpadne retrovizor primjerice? E pa, situacija na GDC-u bila je slična tom spektaklu, samo bez otpadajućih retrovizora.

Crytek nije skrivao svoje prave ambicije – prezentacijom svog CryEnginea 3 dao je jasno naslutiti da im je glavni cilj prodati engine, a igra čiji su izlazak mogli ovom prilikom nahajpati do bola ovako je ispala samo usputno sredstvo promoviranja svog pokretača. No dobro, ovo je već standardna GDC praksa za Crytek, pa im to nećemo zamjeriti. Uostalom, CE3 i dalje izgleda odlično, barem iz perspektive gamera.


S druge strane, Epic koji je praktički već na konju sa svojim Unreal 3 Engineom samo je naznačio budućnost kojoj ćemo uskoro svjedočiti. Prikazan je tako djelić Unreal Engine 3 pokretača nadopunjenog DirectX 11 tehnologijom, te Nvidijinim PhysX te Apex perverzijama. Shodno tome, prezentacija se vrtjela na Nvidia GTX 500 seriji grafičkih kartica. Dakako, ne treba govoriti da je demonstracija izgledala nevjerojatno, u prilog tome idu i Epicove tvrdnje da će grafički skok s UE3 na sljedeći engine biti znatno veći nego onaj u prethodnoj generaciji.

Da odmah razjasnimo glavu stvar – značajnijih najava u pravom smislu riječi nije bilo. Pored već spomenutog Super Maria za 3DS našlo se tu tek nekoliko naslova za čije smo postojanje ionako već znali. THQ i Volition najavili su Saints Row: The Third, šaljivci iz tima Arrowhead Studios najavili su ekspanziju i parodiju zvanu Magicka: Vietnam, studio poznat po Timeshiftu najavio je novi FPS zvan Battle: Los Angeles, a Tim Schafer i njegov Double Fine ekskluzivnu XBLA igru zvanu Trenched. U sklopu Bungijeve konferencije dobili smo potvrdu da je njihov novi naslov zaista MMO, no „potvrda“ je na kraju proizašla iz loše sročene šale, pa tu vijest možemo jednostavno ignorirati.

GDC 2011 - Battlefield 3

Što se tiče već otprije najavljenih igara, pažnju je dobila nekolicina njih. Battlefield 3 privukao je najviše pozornosti, nedvojbeno zbog impresivnog grafičkog prikaza, barem u PC verziji koja je tom prilikom prezentirana. Electronic Arts je osim Battlefielda detaljnije promovirao Alice: Madness Returns kojemu je usput udijeljen datum izlaska. Pojavio se tu i Star Wars: The Old Republic koji očito još nije spreman za lansiranje, ali je trailerom otkrio Bounty Hunter klasu.

Valja spomenuti i to da je Electronic Arts odbacio tvrdnje kako je Mirrors Edge franšiza prekrižena. Naime, ista je trenutno pod razmatranjem, što je sasvim druga stvar. A ponuda za partnerstvo s mobilnim biserima kao što su Playfish i Chillingo, nije dugo razmatrana pa je izdavač ponosno najavio suradnju s dotičnim kompanijama na budućim projektima za Android platformu, AppStore te Facebook.

Od ostalih igara istaknut ćemo debitantski trailer Ninja Gaidena 3, te trailer četvrtog dijela Tropico serijala koji je igru datirao za kolovoz ove godine. Prvi trailer dobili su i Call of Juarez: The Cartel te strateški indie naslov zvan Fray.

Dakako, predstavljena je tu još masa ostalih igara, ali sve ih ne možemo spomenuti, tako da u ovom tekstu ističemo samo one koje su obilježile ovogodišnji GDC. Tome ćemo još nadodati i priče o igrama koje još nisu u izradi da bi ih se moglo najaviti, pa tako možemo spomenuti da David Cage, kreator Fahrenheita i Heavy Raina, trenutno razvija akcijsku igru ratne tematike, dok Will Wright, kreator Simsa i SimCitya, sa svojim novim razvojnim timom priprema dva netipična projekta.

Kao i svake godine na GDC-u je upriličena dodjela nagrada za dostignuća u prethodnoj godini. Ceremoniju GDC Choice Awardsa ponovno je vodio iznimno raspoloženi Tim Schafer koji je bacao šale kao iz rukava, pa tako nije ostao dužan Metacriticu, a bome ni bivšem šefu Bobbyu Koticku. Show u cijelosti možete pogledati na Gamespotu, pa ako imate šezdeset slobodnih minuta, svakako provjerite Schaferov nastup.

Što se samih nagrada tiče, očekivani trijumf zabilježio je Red Dead Redemption odnijevši pobjedu u četiri prestižne kategorije – najbolji dizajn igre, najbolji zvuk, najbolja tehnologija te igra godine (eto developeri se već drugu godinu za redom slažu s našim GOTY izborom u Zlatnom Dabru). Tri nagrade odnio je fenomen zvan Minecraft (zanimljivo, na temelju beta verzije), i to u kategorijama za najbolji debitantski naslov, najbolju download igru te najinovativniju igru. Mass Effect 2 pokupio je nagradu za najbolji scenarij, najboljom prijenosnom igrom proglašen je Cut the Rope, a nagrada za najbolji vizualni prikaz pripala je Limbou.

Posebne nagrade uručene su dvojici istaknutih imena gaming industrije. Peter Molyneux (Populous, Black and White, Fable) dobio je priznanje za životno djelo, a Segin Yu Suzuki (Virtua Fighter, Shenmue) Pioneer nagradu za doprinos industriji.

Dodjelom ovih nagrada ujedno je zaključen petodnevni skup developera, i kako to obično biva, postavio je pozornicu za najveći sajam video-igara koji će uslijediti za točno tri mjeseca. A GDC ćemo dočekati i iduće godine, pa se nadamo da će nastaviti tradiciju i postati još popularniji.

Zadovoljni ovogodišnjim GDC-om? Imate što za nadodati? Slobodno, tome komentari i služe.

Komentari (11)

  • .Bole

    07.03.2011 - 18:57

    Prvi 😀 odlican report

  • LRusso465

    07.03.2011 - 19:26

    Taman sam se zabrinuo zašto nas neinformišete redovno o ovome, ali ste se na kraju izvukli 😛

  • fxp1990

    07.03.2011 - 21:11

    ocemo drd na PCju

  • fxp1990

    07.03.2011 - 21:12

    pardon rdr (red dead redemption)

  • marcellus575

    07.03.2011 - 22:06

    CryEngine i Unreal engine se mogu posramit nad FrostBiteom 2 😀

    Di će oni xD

  • Vujkan

    08.03.2011 - 07:20

    moci cryengine je sam jedan :) najaci je!!!

  • MII2o

    08.03.2011 - 14:29

    Jeste bili na tome sajmu
    Ili ste to izvukli sa neta?
    Inače, dobar report!

  • Ementaler

    08.03.2011 - 14:53

    Nismo bili na ovom sajmu, report je pisan nakon odgledanih live streamova te putem službenih objava za novinare koje smo dobili.

  • ShadowZero

    08.03.2011 - 22:36

    Ovaj patcher je jedan od najdebilniji analiticara, covik pise stvari samo ds se o njemu prica koje nemaju veze s icim

  • marcellus575

    08.03.2011 - 23:56

    CryEngine je najobičnije ušminkavanje i kurčenje nekim flareovima i pičkim materinama…..dok FrostBite 2 puca na totalno realno osvjetljenje i destrukciju….

    Stoga ga ne minjam za milijun Unreal, Quake i CryEnginea zajedno 😛

  • rejn?er

    09.03.2011 - 09:30

    ništa o gw2, gg.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!