HCL.HR

Posjetili smo drugi dan Reboot Developa 2017

Zoran Žalac 25.04.2017.   •   0 komentara


Hrvatska je barem na tri dana najvažnija destinacija za industriju videoigara. Na Reboot Develop 2017 došle su brojne face gaming industrije pa ni mi nismo mogli propustiti takav događaj.

reboot-develop-2017

Drugi dan Reboot Developea 2017 započeo je konferencijom Goichija Sude ili jednostavnije Sude51 koji je gejmerskoj publici poznat po dosta ludim naslovima kao što su Killer7 i No More Heroes trilogiji. Nakon uvodnog prikazivanja svog portfolija, Suda51 najavio je izlazak HD verzije The Silver Casea te se pohvalio finom zaradom na F2P naslovu za PlayStation 4 Let it Die. Ubrzo nagon toga krenuo je i na glavnu temu svoje prezentacije, a to je pet igara koje su otkazane, te razlozi iza takvih raspleta. Bilo je jasno da se morao suzdržavati zbog Twitch streama, no ipak smo saznali neke pojedinosti.

Prvi naslov bio je multiplayer FPS za PlayStation 2, no zbog slabe prodaje broadband adaptera naslov je otkazan, unatoč tome što je igra došla do beta verzije. Druga otkazana igra bila je akcijski puzzle naslov, otkazan zbog čudnih producentskih odluka te velikog demotiviranja tima. O trećoj igri saznali smo samo da je otkazana u prototipnoj fazi, dok o ostale dvije igre nije želio govoriti pred kamerama. Šteta, zadnja dvije očigledno su novije, pa nas baš zanimaju razlozi otkazivanja.

Nakon kraće pauze i stanke za kavu na bini su posjedali game designeri Charlie Bewsher (Grand Theft Auto 5, Max Payne 3, Halo Wars 2), Matej Jenko (Talking Tom), Chris Taylor (Total Annihilation i Dungeon Siege serijali) te Jaakko Iisalo (Angry Birds) kako bi pričali o svojim poslovima.

reboot-develope-2-dan (2)

Na pitanje kako pristupiti ogromnoj količini ideja, Iisalo je rekao da nisu toliko bitne same ideje, nego kako ih razvijaš te da je mnogo važniji proces nakon same ideje. Bewsher je izjavio je čitav proces općenito stvar detalja te da je potrebno iznova i iznova igrati svoju igru te ju poboljšavati. Jenko je rekao da ima tri osobe od povjerenja kojima prezentira ideje te uzima njihove savjete u razmatranje.

Na pitanje kako se boriti sa uskraćivanjem vizije od strane poslovnih osoba iznad koji se toliko i ne razumiju u igre, Taylor je jednostavno odgovorio da treba dati otkaz. Na pitanje gdje dobivaju najbolje ideje Jenko je odgovorio da mu ideje dolaze za obiteljskim stolom, Taylor svoje ideje dobiva dok radi posude od gline, a Iisalo igrajući druge igre koje mu dopuštaju da odluta mislima.

Poslije ovoga uslijedio je još jedan zanimljiv panel na temu stvaranja svjetova, a na njemu su sudjelovali Tim Cain, Chris Avellone te Alexis Kennedy (Sunless Sea, Fallen London). Kennedy je zagovaratelj teze da svjetovi i njihova povijest nisu toliko važni koliko sama priča, navodeći Tolkiena te govoreći kako svi pamte događaje iz Gospodara prstena, no ne i svu silu teksta o prošlosti Međuzemlja. Na to mu Chris odgovara da se igre općenito stvaraju od samih svjetova, najprije se radi na samom okruženju, nakon toga mehanikama, a priča se piše tek na kraju. Također, napomenuo je da nikada ne želi ići u pretjerane detalje oko nečega, čisto da ostavi sebi dovoljno prostora za radnju narednih nastavaka.

reboot-develope-2-dan (3)

Također, igra mora imati osjećaj poznavanja igrača o tom svijetu, ne očekivati da igrač nešto zna, zbog čega je Chris svoj Planscape Torment i započeo s amnezijom glavnog igrača, želeći da igrač zajedno s glavnim likom upoznaje svijet. Na upit za kojim uvrštavanjima stvari u igru najviše žali, Tim Cain je rekao da si ne može oprostiti ubacivanje vremenske ograničenosti u originalnom Falloutu, jer nije nikada želio nametati igraču da mora nešto dovršiti te ga požurivati – ako igrač ne želi spasiti druge to je njegova odluka. Pokušali smo saznati još nešto od Caina vezano uz novu nenajavljenu igru, izgleda da bi okruženje moglo biti SF tematike, a igra bi navodno trebala imati sedam poglavlja.

U kratkoj pauzi vrijeme sam odlučio potrošiti na posjet štandova mnogobrojnih indie timova koji su prezentirali svoje igre. O svim zanimljivim stvarima koje sam vidio namjeravam napisati zaseban tekst, tako da sada prelazim na sljedeću konferenciju, ovoga puta pod vodstvom Kojija Igarashija, tvorca Castelvania serijala koji trenutno radi na Bloodstained: Ritual of the Night, jednoj od najvećih Kickstarter uspješnica, igri koja je prikupila preko 5,5 milijuna dolara.

reboot-develope-2-dan (1)

Igarashi je primarno pričao o svom novom naslovu te kako se bori s očekivanjima od velikog broja osoba koje su ga podržale na Kickstarteru. Upravo radi toga pokrenuo je razne akcije na tjednim bazama, sustav achievementa te redoviti izvještaj o napretku. Čak su ga neprestanim nagovaranjem natjerali da kreira samog sebe kao jednog od neprijatelja u igri. Bilo je i priče o novcu skupljenom putem Kickstartera te koliko zapravo dobivaju developeri te da to nisu ni približni iznosi onoga što se vidi.

Predzadnje predavanje držao je Matthew Steinke (Witcher 3, Mortal Kombat, Psi-Ops, Stranglehold, Splinter Cell) na temu tehničkog dizajna. Prikazao je nekoliko užasno zanimljivih načina na koje je iskoristio već postojeće animacije likova iz Mortal Kombata te ih uz pomoć vještog upravljanja kamere iskoristio u scenama za Mortal Kombat Conquest. Također je objašnjavao i kako je nastao popularni Tequilla Mode u Strangleholdu, kako je pristupio tom problemu izradom nekih osnovnih demoa koje je također prikazao.

reboot-develope-2-dan (4)

Za kraj smo prisustvovali čudesnoj konferenciji Sweryja koji nam je pokazao kako je proveo posljednjih godinu dana od prošlog Reboot Developa. Tip je postao budistički svećenik, tetovirao cijelu zadnju stranu tijela, slikao se samo u tangama za kalendar muških developera, tvrdi da je sada slabovidan te će napraviti specijalne naočale da i stariji ljudi mogu igrati. Za kraj nam je pokazao sliku svog novonastalog tima White Owls kojeg nismo smili snimati ili slikati, no kaže da radi igri koja je perverzna, nasilna i luda.

S ovom konferencijom završavam izvještaj drugog dana Reboot Developea, obećao sam da neću pričati o partiju od te večeri, ne želite čuti o podivljalim developima i novinarima. Uskoro slijedi i treći izvještaj kako je zaključen Reboot Develop 2017.

Označeno sa:

Komentari (0)

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!