HCL.HR

Tokyo Game Show 2007

Matej Majcenović 26.09.2007.   •   0 komentara


Report sa ovogodišnjeg izdanja Tokyo Game Show eventa održanog od 20. do 23. rujna.

Nepisano je pravilo da na početku svakog izvještaja sa ovakvih velikih gaming evenata u uvodu spomenem dali nas je dotični event zadovoljio. Ovog sam puta odlučio preći preko tog pravila da bi vas pokušao zainteresirati za daljnji tekst, a i zato što ni sam ne znam kako bi ocijenio ovogodišnje izdanje Tokyo Game Show-a. Bilo kako bilo, mišljenja sam kako bi u narednih nekoliko rečenica svaki čitatelj trebao pronaći nešto što će ga zainteresirati. Ugodno se smjestite i pripremite za čitanje ovog opširnog izvještaja kojeg smo odlučili odraditi po booth-ovima.

Iako Xbox 360 konzoli ne ide najbolje na japanskom tržištu, Microsoft je ipak odlučio uložiti određena sredstva u svoj ”štand” na TGS-u, te njime pokušao zadovoljiti bar posjetitelje iz Amerike i Europe. Prošle godine je Microsoft donekle uspio zainteresirati posjetitelje igrivim verzijama tri velika RPG naslova: Eternal Sonata, Lost Odyssey i Blue Dragon. Na njihovu žalost, Eternal Sonata i Blue Dragon već se vrte u mnogobrojnim X360 konzolama, dok je Lost Odyssey dobio ”samo” neigrivu demo verziju.

Halo 3 koji je bio igriv, nije privukao velik broj Japanskih igača, za razliku od par naslova koji nas Europljane ne bi zanimali previše. Radi se o igrama Beautiful Katamari i Mobile Suit Gundam: Operation Troy, koje je isprobalo veći broj igrača. Igrive verzije PC igara koje bi kod nas vjerojatno stvorile nezapamćene gužve, također su bile zapostavljene od japanskih gamera. Lista je sljedeća: Age of Empires III: The Asian Dynasties, Crysis, Flight Simulator X: Acceleration, Viva Pinata! te World in Conflict. Iza zatvorenih vrata, posebni odabranici mogli su odigrati demo Assassin’s Creeda te pogledati novi trailer X360 ekskluzive Ninja Gaiden 2. Što reći za Microsoft. Iako izbor igara nije bio toliko loš, jednostavno ne možemo ne primijetiti da su promašili kontinent.

Sony booth

Jedan od najvećih ”štandova” na eventu pripadao je još jednom divu gaming industrije – Sony-u. Na gotovo upola većem prostoru od Microsoftovog, okupile su se horde obožavatelja željnih kvalitetnih naslova kojih bi Sony-eva konzola u budućnosti trebala imati sve više i više.

Još i prije početka ovogodišnjeg izdanja TGS-a, imali smo dojavu kako bi najveća novost koju će Sony predstaviti na eventu trebao biti novi kontroler namijenjen PS3 konzoli – Dual Shock 3. Predviđanja su se ostvarila, i tako je ubrzo nakon početka najavljeno kako je PS3 kontroleru konačno dodana vibracija. A uz vibraciju, Dual Shock 3 dobio je i na težini, što je svakako pohvalno s obzirom da se većina igrača žalila na lakoću SixAxisa.

No, nisu to bile sve dobre vijesti kojima je Sony obradovao svoje fanove. Objavili su kako su svojoj velikoj obitelji pridružili dva nova vrijedna developera igara. Riječ je o dva game development studija iz Ujedinjenog Kraljevstva – Evolution Studios te Bigbig Studios. Oba ova studija su već godinama stvarali igre ekskluzivno za Sonyeve platforme, a sada su postali dio Sonyeve WWS ( Worldwide Studios ) mreže te će tako moći dijeliti tehnologiju i savjete sa ostalim članovima mreže i tako raditi još kvalitetnije igre za Sonyeve platforme. Evolution Studios najpoznatiji je po PS3 hitu Motorstorm, a proslavili su se World Rally Championship serijalom na Playstationu 2. Bigbig Studios poznavati će vlasnici PSP-a jer su najpoznatiji po odličnoj PSP igri Pursuit Force iz 2005. Evolution trenutno radi na nastavku Motorstorma kojeg očekujemo negdje u 2008. godini, dok Bigbig radi na nastavku Pursuit Forcea imena Pursuit Force: Extreme Justice koji očekujemo još ove godine.

Još jedna važna vijest rastužila je one koji željno iščekuju Home. Dotična je ”igra” odgođena do proljeća sljedeće godine. Izjavio je to Kaz Hirai na svom keynoetu pri otvaranju TGS-a. Iako prvotno najavljen za izlazak do kraja tekuće godine, Hirai je razočarao mnoštvo izjavivši da je Home odgođen do proljeća 2008. ne davši pritom nikakvo osobito obrazloženje.

Gužvu na Sony-evom boothu, izazvale su igrive demo verzije tri velike ekskluzive: Gran Turismo 5 Prologue, Metal Gear Solid 4 i LittleBigPlanet. Nešto manja skupina ljudi koja nije uspjela zaigrati jednu od ove tri igre, zabavljala se na jednom od naslova sa sljedeće liste: Eye of Judgment, Lair, Heavenly Sword i Ratchet and Clank: Tools of Destruction. Osim ekskluziva, Sony je posjetiteljima svog štanda također ponudio i velik broj PS3 i PSP third party igara. Na PS3 konzoli igrali su se naslovi poput Guitar Hero III, Devil May Cry 4, FIFA 08 i Call of Duty 4, kao i neke igre koje će biti moguće ”skinuti” sa PlayStation Store servisa – Go! Sports Ski, Echochrome i Toy Home.

Osim što su se na PSP konzoli mogli uvjeriti u kvalitetu koju ova prijenosna konzola pruža kao TV tuner, posjetitelji su mogi zaigrati i neke od sljedećih naslova: Minna No Golf 2 (Hot Shots), MyStylist, Talkman 2 i Patapon. Neki veći naslovi su nažalost izostali.

Konami booth

Konamiev je štand na eventu bio smješten točno u sredini, u blizini Sony-evog. I baš taj štand, bio je središte svih događanja na ovogodišnjem Tokyo Game Show-u. Petnaest minutna demo verzija jedne od najočekivanijih igara godine 2008. mogla se odigrati upravo na ovom štandu. Mislim da uopće ne trebam govoriti kako se radi o četvrtom i posljednjem nastavku Metal Gear Solid serijala.

Čekanje u redovima znalo je trajati i više od tri sata, dok su oni privilegirani uz nikakvo čekanje imali priliku zaigrati demo verziju koja traje čak šest puta više od obične petnaesto minutne (90 minuta, jel). Nije na odmet spomenuti kako smo mi koji nismo imali toliko sreće da budemo u Tokyu, dobili novi trailer te podatke o dva nova lika koja ćemo susresti tijekom igre. Prva je djevojka imena Sunny koja je uspjela pobjeći iz ruku ”Patriotsa”. Drugi je Trevin, stručnjak za oružje koji će Snake-u pomoći da izbriše ID sa oružja prije nego ga upotrijebi.

No, to nije bilo sve što nam je Kojima poklonio. Hideo je najavio kako će Metal Gear Online, multiplayer spin-off MGS serijala, dolaziti kao bundle u special edition paketu igre MGS4. Online igra omogućit će nam igranje uz maksimalno šesnaest igrača koji će morati dobro baratati različitim stealth tehnikama kako bi sa ratišta izišli kao pobjednici. Sam Kojima, ovom je dodatku dao epitet ”ultimate online companion to MGS4”. Cijena ovog izdanja još uvijek nije potvrđena, kao ni njegova dostupnost izvan granica Japana. Upravo je igrivi demo te igre, najavljene tek dan prije početka TGS-a, također našao svoje mjesto na boothu.

Kakav bi to Konami booth bio bez čovjeka koji stoji iza MGS serijala – Hidea Kojime. Tako se i naš Kojima nekoliko puta pojavljivao na pozornici i pričao o najnovijim vijestima vezanim za igru koja završava jedan veliki serijal. Možda čak i zanimljivije od Kojime, bile su djevojke koje su hodale uokolo i nudile vam da na novoj verziji PSP konzole odigrate Metal Gear Solid: Portable Ops. Plus. Da se ovo ne pretvori u odlomak posvećen Kojimi i MGS serijalu, spomenut ćemo još neke igre koje su pale u drugi plan.

Konami je svim fanovima nogometnih simulacija dao mogućnost da odigraju koju partiju novog nastavka Pro Evolution Soccer serijala. Kako brojne fanove diljem svijeta ne bi učinili ljubomornima, demo verzija je ubrzo stigla i na Xbox Live Marketplace, a zatim i na PC. Svoj kutak dobile su igre namijenjene Nintendovoj DS konzoli. O igrama imena Time Hollow i Yoga Training više ćete čuti u skoroj budućnosti, iako sam siguran kako možete pretpostaviti o čemu se radi u ovoj ”drugoj”.

Capcom booth

Još jedan veliki proizvođač/izdavač – Capcom, želio je da posjetitelji zapamte njegov štand. Također jedan od većih štandova, uglavnom je bio orijentiran na tri igre. Kao što možete pretpostaviti, najviše je mjesta zauzeo četvrti nastavak Devil May Cry serijala. PS3 i X360 konzola bilo je dovoljno, tako da posjetitelji nisu trebali čekati dugo kako bi zaigrali igru.

Veliki ekran koji je bio postavljen na svima vidljivom mjestu, čitavo je vrijeme vrtio najnovije trailere iz dotične igre. Druga značajna igra bila je Wii ekskluziva – Resident Evil: Umbrella Chronicles. Prostor u kojem su bile postavljene konzole izgledao je kao razrušena zgrada, dok čekanje za isprobati igru, u većini slučajeva nije trajalo više od sat vremena.

Treća bi bila još jedna Wii ekskluziva imena We Love Golf. Taj je pak prostor obilovao zelenim tepisima koji su ”simulirali” travu. Zack & Wiki: Quest for Barbados’ Treasure također su imali odgovarajući prostor za igru, ispred kojeg je bila postavljena statua velikog zelenog čudovišta. Iako nismo bili prisutni, pretpostavljamo kako je Capcomov štand ostavljao odličan vizualni dojam. Posjetitelji su još igrali i Moto GP 07, Arcana Heart i Grand Theft Auto: Vice City Stories, kojeg u Japanu izdaje upravo Capcom. Zanimljivo je kako VCS nije smio igrati nitko mlađi od 19 godina, pa je stoga malo tko uopće isprobao igru.

Namco Bandai booth

Možda bi veliki broj posjetitelja na ovom štandu kod nas u Europi izazvalo čuđenje, no kako je ovdje riječ o Japancima, uzmite u obzir kako je Namco Bandai vlasnik dvije, u Japanu veoma popularne franšize – Dragon Ball Z i Gundam. I upravo su ovi naslovi bili udarni ukoliko pričamo isključivo o ovom boothu. Igrači su bili željni multiplayer verzije igre Mobile Suit Gundam: Operation Troy jednako kao i novog nastavka iz DB serijala – Dragon Ball Z: Sparking Meteor. Novi Dragon Ball, kako kažu, odlično uspijeva iskoristiti sve posebnosti Wiimote kontrolera, te uključuje gotovo sve likove koje smo ikad imali prilike vidjeti u serijalu kao igrive. Namco Bandai se pobrinuo da na njihovom štandu obitelji ne budu usamljene, pa je za njih pripremio Wii ekskluzivu Family Trainer, kao i novi nastavak popularnog Katamari serijala punog imena Beautiful Katamari.

Square Enix booth

Rame uz rame sa svim velikim proizvođačima današnjice ponosno je stajao i Square Enix. S obzirom na broj najavljenih naslova iz Final Fantasy i Dragon Quest serijala za ovu i sljedeću godinu, ovaj je booth imao zagarantirano odličnu posjećenost. Osim što je ponudio i nekoliko igrivih demo verzija svojih igara, ovaj se proizvođač potrudio da postavi velik broj velikih ekrana koji će prikazivati trailere iz njihovih nadolazećih hitova. Mudar potez kojim su htjeli pobjeći od činjenice da igrači nisu mogli isprobati ništa ”veliko”. A na tim već spomenutim velikim ekranima, vrtili su se traileri iz dva novo najavljena RPG naslova – Last Remnant i Infinite Undiscovery.

Uz njih, posjetitelji su mogli uživati i u Star Ocean 4 traileru, dok su oni koji su se odlučili ući u zatvoreno ”kino” mogli pogledati i filmić iz najočekivanije igre, za neke na cijelom TGS eventu, za neke pak samo na ovom boothu. Naravno, radi se o ”nesretnom” trinaestom nastavku Final Fantasy serijala. I tim se trailerom riješilo ono što je nekoliko mjeseci bilo upitno. Na kraju dotičnog trailera, posjetitelji su jasno mogli vidjeti natpis: “For PS3 only”.

Kao što sam već spomenuo, igrive demo verzije, bile su u drugom planu. Odigrati ste mogli Final Fantasy Tactics A2, te Final Fantasy Crystal Chronicles: Ring of Fates, Wii i DS verzije koje su svojim multiplayer modom oduševile sveprisutne. Kad zadovoljni nisu bili fanovi ni jednog ni drugog spomenutog serijala, SE je odlučio razveseliti fanove njihovog serijala koji broji znatno manje nastavaka – Kingdom Hearts. Otkriveno je da se trenutno radi na tri nastavka popularnog RPG Kindgdom Hearts serijala, a novi nastavci će franžisu dovesti na DS, Playstation Portable i mobilne telefone. Iako su tri naslova zasada potvrđeni samo za Japan, Square nas uvjerava kako će izlazak igre u zapadnim krajevima biti najavljen kasnije.

Prva igra, „Kingdom Hearts 358/2 Days“ će biti prvi Kingdom Hearts na Nintendo DS-u, a glavni akteri će biti Roxas i Axel, u single-player i multiplayer misijama. Datum izlaska još nije poznat. Druga igra poznata je pod imenom „Kingdom Hearts: Birth by Sleep“, i doći će na Playstation Portable. Birth by Sleep će pričati priču o tri nova lika, koja traže svog nestalog učitelja. Treći naslov, „Kingdom Hearts Coded“, je za mobitele, a radnja je postavljena odmah poslije završetka fabula prve Kingdom Hearts igre. Modeli mobitela koji će podržavati igru još nisu obznanjeni.

SEGA booth

Nije ni štand na kojem se ove godine predstavila SEGA bio loše posjećen. Središte okupljanja svih posjetitelja bila je igriva demo verzija Wii ekskluzive NiGHTS: Journey of Dreams. Gužva koja se stvorila za isprobati ovu igru, nije bila ništa manja od gužvi u kojima su igrači čekali da zaigraju jedan MGS4. SEGA je također čekala početak ovogodišnjeg izdanja Tokyo Game Showa kako bi najavila treći i (logično) posljednji nastavak Yakuza triologije. Nama je ova vijest iznenađujuća jer je drugi nastavak za Europsko i Američko tržište najavljen tek ovog tjedna. Igrive demo verzije PS3 ekskluziva imena Senjou no Valkyria i Imabiksou ne treba ni spominjati. Možda kad dobiju potvrdu za Europsko/Američko tržište…

Ipak, NiGHTS nije jedina kvalitetna igra na kojoj SEGA trenutno radi. Igrači su imali priliku isprobati i peti nastavak popularne tabačine imena Virtua Fighter 5, X360 ekskluzivu. Online mod za ovu igru još uvijek nije potvrđen. Sega Rally vrtio se na PS3 i PSP konzolama, dok je Microsoftov štand bilo jedino mjesto na kojem ste igru mogli isprobati i na Xbox 360 konzoli. Ghost Squad, Wii ekskluziva, bila je jedna od rijetkih na eventu uz koju ste mogli isprobati i novi Wii dodatak u obliku ”pucaljke” – Wii Zapper. Sve tri spomenute igre, na tržištu bi se trebale naći do kraja tekuće godine. Od ostalih manje poznatih, ali i igranih igara, spomenut DS naslov imena Sonic Rush Adventure (koji je već izašao na Američkom tržištu), te PS2 ekskluzivu Seaman 2.

Ostali boothovi

Počet ću s Koei-om. Dynasty Warriors 6 bio je jedan od najpopularnijih naslova prvog dana eventa. Iako je igriva demo verzija bila ”dodijeljena” PS3 i X360 konzolama, igrači su znatno više vremena provodili na verziji za Sony-evu konzolu, što nije nikakvo iznenađenje s obzirom na kontinent na kojem se event održava.

Relativno nepoznat na našim područjima, Level 5 također nije razočarao mnogobrojne posjetitelje svog bootha. Najpoznatija igra bila je nedavno najavljen Inazuma Eleven (Lighting Eleven), mješavina RPG-a i nogometne simulacije za NDS konzolu. Originalno, mora se priznati. Originalno u tolikoj mjeri da se može mjeriti s potezom već spomenutog proizvođača, koji je na svom boothu dijelio DS kartriđe napunjene demo-ima.

Legendarni proizvođač koji se proslavio velikim brojem kvalitetnih tabačina – SNK Playmore, također je želio svim posjetiteljima dokazati kako još nije mrtav. PS2 ekskluziva King of Fighters 4: Maximum Impact Regulation A proslavila se na ovom boothu, kao i dvije igre namijenjene Nintendovoj DS konzoli. Povratak legende, Metal Slug 7, oduševio je sve hardcore gamere. O kontroverznoj igri u kojoj ”dirate” djevojčice Dokidoki Majo Shinpan, ne bih želio pisati previše. Pravit ću se da vas ne zanima. Kao ni mene, jel.

Još jedan legendarni proizvođač, Hudson, imao je svoj štand. Više od 60% štanda, zauzimala je igra Deca Sporta. Igra kojoj možemo dati epitet ”proširenog Wii Sportsa” dopustila je posjetiteljima da biraju između tri sporta – streljaštvo, badminton i snowboarding. Ukoliko niste imali partnera s kojim bi mogli zaigrati ovu igru u multiplayeru, ljubazne bi vam se hostese pridružile.

Posjetitelji:

Computer Entertainment Supplier’s Association, organizatori ovogodišnjeg Tokyo Game Showa objavili su kako je ove godine zabilježeno najviše posjetitelja otkad se ovaj event održava za javnost. Preciznije od proljeća davne 1998. kada je TGS bio organiziran dvaput godišnje. Ovogodišnji je TGS bio poseban jer je prvi koji je trajao 4 dana – 2 dana je bio otvoren samo za novinare, ostala 2 za posjetitelje. Zabilježeno je kako je na event ušlo 193,040, što je tek nešto više od petsto ljudi više nego prošle godine, i čak 8000 više od broja posjetitelja ovogodišnjeg Leipzig Games Conventiona. Što se tiče TGS ’08, još nije određeno hoće li event trajati tri ili četiri dana. Ovisno o početku, event će početi ili 9. ili 10. i trajati do 12. listopada. To će biti tek treći put da se event održava u mjesecu listopadu. Posljednji je bio 2001. Ispod ovog teksta možete pronaći nešto detaljnije podatke o posjetiteljima ovogodišnjeg TGS-a.

TGS 2007 Prvi dan
Drugi dan32,390 Treći dan 64,795 (11,829 djece) Četvrti dan 66,072 (15,347 djece) Ukupno: 193,040 >>Zaključak:

Subjektivno, kad se sve zbroji i oduzme, bio je ovo bogat Tokyo Game Show. Objektivno, kad se sve zbroji i oduzme, bio je ovo siromašan Tokyo Game Show. Puno igara, malo velikih naslova. Puno Hype-a nizašto. Danas, nekoliko dana nakon završetka ovog ”grandioznog” eventa ne mogu se ni sjetiti što sam novo, zanimljivo ili možda edukativno doznao promatrajući ga ni manje ni više nego iz svoje udobne fotelje. Lažem. Sjedim na neudobnoj kožnoj stolici.
>> Komentirajte tekst na forumu

Komentari (0)

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?