HCL.HR

Gameri Okruglog Stola #23: Kako će izgledati Cyberpunk 2077, nova igra tvoraca Witchera?

Erna Fučić 17.09.2017.   •   17 komentara


Jedna od najiščekivanijih videoigara aktualne generacije je Cyberpunk 2077. Detalji o istoj stižu nam na kapaljku, no o materijalu zapravo znamo jako mnogo toga, s obzirom da potječe iz svijeta boardgaminga.

cyberpunk-2077 (4)

Zahvaljujući uspjehu Witcher serijala, sljedeći projekt razvojnog studija CD Projekt RED jedna je od najiščekivanijih igara koje nam stižu u bliskoj budućnosti. Međutim, osim prvog teaser trailera za Cyberpunk 2077 koji je premijerno prikazan prije više od četiri godine (!), o samoj igri čuli smo jako malo toga, a vidjeli još manje. Dobro, znamo da će to biti RPG naslov znanstveno-fantastične tematike nalik Blade Runneru, smješten u otvorenom svijetu, iz perspektive prvog ili trećeg lica te igriv na PC, PS4 & XBOX platformama.

To je otprilike sve što znamo o videoigri, ali ne i o samom svijetu Cyberpunka. Naime, videoigra će zapravo biti adaptacija društvene igre, odnosno tabletop naslova Cyberpunk 2020. Samim time, o Cyberpunku znamo dosta toga, samo je pitanje koliko će izvornog materijala završiti u onome što nam CD Projekt dostavi. Da će to biti u duhu originalnog sadržaja otkriva nam činjenica da CD Projekt RED usko surađuje s Mikeom Pondsmithom, kreatorom koji je pokrenuo svijet Cyberpunka 1988. godine pod izdavačkom kućom R.Talsorian Games.

Priča Cyberpunka temelji se na djelima autora W. Gibsona i B. Sterlinga, koji su pripadnici Mirrorshade skupine novelista cyberpunk žanra protkanog osebujnim stilom, karakterističnim za ’80-te, začinjenog daškom tada popularnog glam rocka.

RPG element Cyberpunka primarno je fokusiran na borbe. Koriste se oružja visoke tehnologije i kibernetički modificiranih dijelova tijela. Kroz edicije je uvedena umjetna inteligencija, genetski inženjering i kloniranje, a iznenađuje da se korištenje stimulansa i ilegalnih supstanci zapravo ne potiče.

Osnovna pravila Cyberpunka 2020 zovu se Interlock System, u kojem je naglašeno nagrađivanje u svrhu razvoja vještina vašeg lika, a ne podizanja na viši level, što bi mogla biti i zgodna mehanika za videoigru. Značajnu ulogu u igri ima augmentacija sposobnosti likova, putem kibernetičke tehnologije, što vodi do opasnog balansiranja između zaostalih ljudskih vrijednosti i novih mehatroničkih atributa, dok vaš lik u procesu gubi osnove ljudske etike.

cyberpunk-2077 (1)

Neovisno o razini vašeg lika, sustav borbe zvučno nazvan Friday Night Firefight je dosta zahtjevan i naglašena je smrtnost likova. Takav sustav borbe potiče taktiziranje i podmuklo igranje svojstveno atmosferi nemilosrdnog cyberpunk svijeta, a interesantno je i da se otpornost vašeg lika  na smrtne ozljede ne povećava s njegovim razvojem. Ipak, ukoliko pametno ulažete u mišićni razvoj lika, posebne kibernetičke dodatke i/ili nosite neku vrstu oklopa, otpornost na štetu se proporcionalno povećava.

Vremenska crta igre Cyberpunk 2020 je bogata i natrpana alternativnim povijesnim događajima, te ishodima. Naglašen je utjecaj globalne ekonomije na lokalno stanje i probleme, što daje dosta realističan doživljaj igranju. Ono što i u današnje vrijeme primjećujemo, jest da velike korporacije upravljaju tržištem i protokom novca, a taj trend je usađen i u Cyberpunk povijest kroz konglomerate zvane Megacorps, koji su jedina žila kucavica u post socio-ekonomskom kolapsu SAD-a.

cyberpunk-2077 (2)

Megakorporacijama je dana tzv. Carte Blanche, potpuno oslobođenje ruku da upravljaju tržištem, zapošljavanjem i “zaštitom” okoliša. Nemilosrdno vođenje posla naravno dovodi do srozavanja društva, te predgrađa gradova postaju prave ratne zone naseljene rasom Nomada ili beskućnicima zvanim Nule. Jedini koji nešto vrijede su zaposlenici megakorporacija, kojima su često povjerene tajne informacije i zahtjevni zadaci, no bolje prolaze u životu po cijenu kontinuiranog nadzora i provjere odanosti od matične korporacije. Dapače, megakorporacije imaju i svoju posebnu vojsku zvanu Corporate Security, što svojedobno u Cyberpunk povijesti dovodi i do sukoba među trupama svake korporacije zvanim Corp Wars.

U cijelom tom nadrealnom svijetu iznikle su nove klase ljudi, koje možete utjeloviti putem likova u Cyberpunk 2020. Naime, klase su u ovom svijetu nazvane rolama/ulogama, a meni najinteresantnije su Rockerboy, Solo i Netrunner. Uz njih još postoje Techie, Cop, Nomad, Fixer i Media.

cyberpunk-slike (3)

Rockerboy uloge podrazumijevaju uranjanje u prije spomenutu glam rock shemu, gdje se vaš lik  svojom utjecajnom glazbom suprotstavlja nametnutoj propagandi megakorporacija. Rockerboy ima naglašenu vještinu šarma i uspijeva inspirirati mase, koje onda vodi u okršaje protiv Corporate Security vojske.

Suprotan njemu je Solo, lik koji može biti plaćeni ubojica, tjelohranitelj, vojnik ili sve to skupa zajedno. Bilo da je freelance ili je na platnom spisku megakorporacije, ovaj lik je profesionalan, treniran i nemilosrdan. Opremljen je razvijenim oružjem, no često pribjegava kibernetičkoj augmentaciji svojeg organizma, te zabranjenim stimulansima. Ovakav način života skoro uvijek teško narušava mentalno stanje lika Solo, i on je svakim korakom na rubu pucanja i psihičkog sloma, što može naštetiti i okolini do koje mu je možda čak i stalo.

cyberpunk-slike (1)

Netrunneri su specijalizirani hakeri, sa mnoštvom digitalnih implantanata u mozgu, što ih čini sofisticiranim strojevima za trčanje po Netu. Jedini su koji imaju ulaz u posebni Menu, gdje ih čekaju posebne poslastice u vidu vrijednih informacija, top secret dokumenata i slično, a koje se mogu opako naplatiti zainteresiranim strankama. Zarada je zapravo sekundarna ovim likovima, jer njima je posebni adrenalinski naboj sama činjenica da su uspjeli probiti u nešto bolesno teško kriptirano. Nastavljaju svojim putem, iako su svjesni da bi im svaki novi proboj nekog virtualnog zaštitnog zida mogao odaslati toliko jak elektrošok, da bi im srce čak moglo stati.

Vaš lik će vjerojatno biti bačen u klasičnu Cyberpunk okolinu, tzv. Night City, koji se nalazi u Kaliforniji. Stanovnici oko vas će komunicirati različitim stranim jezicima, a okoliš će biti dosta zahtjevan za preživjeti obzirom na veliki jaz između ultra bogatog i ultra siromašnog staleža. CD Projekt je otkrio da će u gameplay uklopiti specijalnu opciju Braindance, koja izaziva i ovisnost kod korisnika.

Naime, Braindance korisniku putem ugrađenog BD playera omogućuje izlet u tuđu personu na par sati, fizički i mentalno. Radi se o digitalnim zapisima privatnog života neke osobe, u pratnji sa njezinim emocijama, osjetilnim podražajima i interakcijom sa okolinom. Megakorporacije se međuostalim bave i prodajom Braindance zapisa masama, kako bi ih hranili prozorima u elitni život, samo kratkog vijeka. Naravno da se zapisima može manipulirati, a oni slabije psihe postaju izluđeni krvožedni ubojice kojima se ne želite naći na putu.

cyberpunk-2077 (3)

Poznati su i početni uvjeti vašeg lika, u kriminalnom podzemlju grada, koji teži izlasku iz tog prljavog začaranog kruga. Kao i većina Cyberpunk protagonista, vjerojatno će se raditi o svojevrsnom anti-heroju, koji će prolaziti kroz razne nedaće i teške prepreke do zadanih ciljeva. Naravno, kroz videoigru će se likovi razvijati, a svakako će im biti omogućene fizička i mentalna poboljšanja kibernetičke i mehatroničke prirode.

CD Projekt se trudi prenijeti i ranije spomenuti sustav borbe u videoigru što vjernije, jer je poseban po tome što svaka unaprijeđena vještina, ili psiho-fizičko poboljšanje, može dovesti do tzv. cyberpsihoze. Ovisno o tome na koji način je vaš lik razvijen će imati velik utjecaj i na njegove borilačke sposobnosti, te vjerojatnost preživljavanja.

Bilo je govora o multiplayer varijaciji, no zna se da će naglasak ipak biti na singleplayeru. Također, CD Projekt je potvrdio da će mapa videoigre biti znatno veća od one u Witcheru 3.

cyberpunk-slike (2)

Što drugo reći nego da s nestrpljenjem čekamo ovaj futuristički unikat, u kojem ćemo lutati ulicama neonskog metropolisa u potrazi za kakvom komponentom da spasimo npr. svoju oštećenu bioničku ruku. Jedino što se nadamo je da će CD Projekt ovaj put pripaziti na količinu bugova prije plasiranja videoigre na tržište, a 2019. je skoro sigurna godina izlaska igre, s obzirom da je poljska vlada novčano poduprla projekt s rokom na tu godinu.

Gameri Okruglog Stola sad su ozbiljno zakoračili u SF domenu, a u sljedećem ćemo se članku baviti samo dijelom od tog žanra. Naime, donosimo vam recenziju megapopularne društvene igre Terraforming Mars, u kojoj utjelovljujete jednu od masno bogatih (mega)korporacija, te rame uz rame Elonu Musku, postepeno pretvarate Mars u nešto nalik… Zemlji.

Do tada, svakako bacite oko na naš YouTube kanal, gdje možete pronaći naše podcast-e na temu društvenih igara i geek sadržaj općenito. Svratite i na našu Facebook stranicu Gameri Okruglog Stola, za informacije i najnovije vijesti iz svijeta društvenih igara, te pogledajte naš Twitter i Instagram!

Komentari (17)

  • blacklist0907

    17.09.2017 - 13:14

    Ovo ce bit epic na najjače

  • Dragon3

    17.09.2017 - 13:15

    Cyberpunk mi je visoko na na ljestvici iščekivanja skupa sa Death Stranding,pogotovo nakon 150+ sati utučenuh u Witchera 3 :)

    • mili1985

      @Dragon3, 17.09.2017 - 15:04

      Definitivno! Dvije igre koje bih čak i naslijepo prednaručio!

    • Jokerhere

      @Dragon3, 17.09.2017 - 18:17

      to je to taman na slijepo.

  • goldfinger

    17.09.2017 - 13:52

    Ludilo!!!

  • Pussybomber

    17.09.2017 - 15:57

    I sad ti meni reci kako ne biti No-lifer… Treba zabraniti ovakve igre

  • Robotz

    17.09.2017 - 15:57

    ” Jedino što se nadamo je da će CD Projekt ovaj put pripaziti na količinu bugova prije plasiranja videoigre na tržište, ”

    LOL nevjerovatan je mindset gdje Bethesti lazy animacije i broken questovi prolaze kao huehue funny gif koji se posta na redditu a ovdje je velika kolicina bugova ?

    Molio bih autora da odgovori koja je to kolicina bugova,kao igrac Witcher serijala od W1 pa do W3 daleko od toga da nije igra imala bugova i potrebu za patchom tu i tamo,pogotovo W2 na launchu ali ispada da im je svaki Witcher launch bio katastrofa sto naprosto nije istina.
    Osim toga dobar clanak i ja jedva cekam da vidim sta ce da naprave od ovoga cuda.

    • Xpider

      @Robotz, 17.09.2017 - 16:04

      Da u potpunosti se slazem.

    • Sonjo

      @Robotz, 17.09.2017 - 16:14

      znači, tvojim riječima – ‘daleko od toga da igra nije imala bugova i potrebu za patchom’ – i onda očekuješ da autor definira količnu bugova? aj specificiraj pliz koju mjernu jedinicu koristiš u definiciji učestalosti bugova? postoci, promili, bug po sekundi, mislim ono, kaj? i ko je išta reko za bethesdu? ovdje pričamo o cd projekt redu, i da, nakon kaj su napravili neš poput witchera, damn right da se očekuje i pošten proizvod od cyberpunka. kaj je tu tak strašno u prozvanoj izjavi članka?

    • Robotz

      @Sonjo, 17.09.2017 - 16:41

      Naravno da ocekujem da autor definira kolicinu i sta misli pod tim dok ti ne ocekujes da autor definira a random poster poput mene treba ?
      Logika nepostojeca.
      Svaka igra na releaseu ima bugova no shit sherlock poeanta je Bethestina svaka igra je takva i OSTANE takva dok je modovi i igraci ne popravi CD projekt svaki Witcher launch je popravio sve sto je trebalo popraviti tako da koja je tvoja i autorova poenta tocno ?

  • "PRIPROSTI SELJAK"?

    17.09.2017 - 18:05

    Jedva cekam da cyberpunk 2077 odigram ove godine. Hype is real, or not?

  • Toma_HR

    17.09.2017 - 18:43

    Unaprijed zadani rok je uvijek problem! Morat će biti jako oprezni da im se ne desi ME: Andromeda

  • MindCorruPTioN

    17.09.2017 - 20:33

    Ovo se čeka!

  • Artyom

    17.09.2017 - 22:01

    Ma sve da i bude samo obični Witcher 3 reskin u svijetu sličnom Blade Runneru, opet će biti SF igra stoljeća…

  • Cirius

    18.09.2017 - 16:37

    @Robotz a jesi se uvalio sad kad ti se javi autor članka. Nego ne razumim baš ovu ekipu koji se nazivaju Gameri Okruglog Stola. Kolko pratim portal, započeli su kao neki wannabe stručnjaci u svijetu boardgejmova. Pa malo članak o jednoj stvari, malo o nečem sasvim drugom, malo intervju, malo provokacija o tome zašto su tzv. stolne igre bolje od video/PC igara. Da se malo ovdje educira ekipa čudaka koji su stalno ispred računala u nekom mračnom kutku svoje sobe. Sad pak vidim od zadnjeg članka o The Elder Scrolls: Legends, da su se ipak prešaltali odjednom i na toliko mrske videoigre. Samo što pritom nemaju pojma uopće o materiji o kojoj pišu, potvrđeno od strane @l)oolvl. Zna mi možda netko od upućenijih objasniti koja je njihova spika? Nekakva medijska pozornost? Provociranje? Pisanje radi pisanja? Nešto deseto? Fakat ne kužim.

  • Krscho

    19.09.2017 - 09:47

    @Cirius ; @Robotz – Sonjo je Erna Fučić koja je autor ovoga članka

    • Cirius

      @Krscho, 20.09.2017 - 11:12

      Well. That explains some things.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!