HCL.HR

Gameri Okruglog Stola #26: Kako pobjeći od tame u kojoj vrebaju pipci Cthulhua?

Petar Marović 08.10.2017.   •   6 komentara


Upoznajte se s društvenom igrom Arkham Horror: The Card Game koja vas baca u izvitoperen i mračan svijet čudovišta nastalih iz pera kultnog H.P. Lovecrafta!

arkham horor 1

Arkham Horror: The Card Game je nova igra izdavačke kuće Fantasy Flight Games iz njihovog serijala igara inspiriranih djelima američkog horor pisca H. P. Lovecrafta – najpoznatijeg po svojoj kratkoj noveli The Call of Cthulhu, tj. serijalu zajedničkog naziva Cthulhu Mythos.

Ukoliko niste upoznati sa njegovim djelima, ona se odvijaju u 1920-tim godinama prošlog stoljeća, daleko od logičnog i znanstveno objašnjivog svijeta u kojem čovječanstvo živi.  Lovecraft je definirao našu realnost kao samo jednu od dimenzija, bljesak svjetla u vječnoj tami postojanja, ispunjenoj utjecajem beskrajno moćnih i nama potpuno neshvatljivih bića koja uopće ne mare za fundamentalno ljudske ideje poput “razuma”, koncepata poput “dobra” i “zla”, ideje da postojanje i život ipak imaju inherentnu vrijednost…

Ta prastara bića posjeduju nama nepojmljivu inteligenciju i kontrolu nad prostorom i vremenom, te su iz naše perspektive efektivno bogovi. Također, u svojoj veličanstvenosti uglavnom uopće ne mare za naše postojanje. Mi znamo za njih, a neki su se i potpuno predali okultnim sjenama, pa se često bave kompleksnim ritualima kako bi dozvali ova čudovišta iz tame i stvorili kaos na Zemlji. Većina ljudi koja sazna istinu o pravoj naravi stvarnosti – arheolozi, istraživači, akademici posvećeni starim tekstovima, ili jednostavno obični ljudi uvučeni u okultnu mrežu – zaista teško zadrže svoj zdrav razum. Samo mali broj ljudi posjeduje snagu osobnosti i volju da zaštite razum i možda se čak pokuša oduprijeti tami i ludilu koje susretnu…

To su upravo istraživači koje Vi utjelovljujete u ovoj igri, grupu profesora sa Miskatonic sveučilišta u Arkhamu, koji započinju svoju avanturu proučavajući kolekciju okultnih knjiga i tekstova.  Vaš zadatak je da se oduprete tami i gurnete ju natrag u ovoj tzv. LCG (Living Card Game) igri s kartama. Arkham Horror: The Card Game je igra koja stalno raste i evoluira, dakle za koju se stalno izdaju novi scenariji i karte, ali uz model distribucije karata koji je bitno drugačiji od ustaljenog CCG (Collectible Card Game) modela. Nema kupovanja booster packova sa nasumičnim kartama i lovljenja rijetkih karata nego ekspanzije dolaze s unaprijed određenim i poznatim sadržajem.

arkham horor 2

Radi se o kooperativnoj igri za jednog do četiri igrača. Samo igranje teče vrlo glatko i avantura traje od 20 minuta do sat vremena (ovisno o broju igrača i poznavanju mehanika). Svi igrači zajedno igraju protiv igre, koja se kroz avanturu stvara pred vama upravo putem karata. Na njima su agende, lokacije, artefakti i prijetnje, te se njihovim polaganjem na stol gradi posebna priča. Svaki igrač ima špil istraživača kojeg utjelovljuje, unutar kojeg je njegova posebna oprema, saveznici i vještine. Kako su istraživači samo ljudi, u vaš špil ulaze i sve njihove mane – psihoze, paranoje, kamatari i privatni detektivi za petama. To dodaje poseban doživljaj role-playing elementu igre, i nikada niste posve sigurni što sudbina donosi.

Špilovi igrača imaju po 30 karata prije dodavanja karata specifičnih za avanturu i pojedinog istražitelja. Glavna crta je gradnja špila kroz igru (deckbuilding), te postojanje različitih varijanti iste karte, koje se međusobno razlikuju po npr. jačem (ili dodatnom) efektu, smanjenoj cijeni kupovanja i slično. Završavanjem svakog scenarija avanture, vaš istražitelj sakuplja iskustvo, koje je svojevrsna valuta za kupovinu novih karata ili unaprijeđivanje već postojećih u špilu. Deckbuilding element je u ovoj igri dosta fleksibilan, te igraču omogućuje slaganje vlastitog špila i isprobavanje novih ideja, što počinje od izbora istražitelja (bazni set ih nudi pet) i kombiniranjem između pet vrlo različitih klasa, koje su: Guardian, Seeker, Mystic, Rogue and Survivor.

Igrači su uglavnom okupirani donošenjem odluka i praćenjem radnje, uz povremeno savladavanje raznih izazova igre kroz testiranje jedne od vještina svog istražitelja – snaga volje, intelekt, borbena sposobnost i agilnost. Na rezultat testova se može utjecati posebnim vještinama i predmetima npr. dodatno vatreno oružje za borbu, ili pak žrtvovanjem karata, što često donosi napeto donošenje odluka za spašavanje gole kože.

arkham horor 4

Težina izazova u igri određuje se nasumičnim izvlačenjem tokena, čime je izbjegnuto korištenje kockica ili neke druge mehanike nasumičnosti. Ovaj inovativan dodatak kartaškoj igri osim većeg osjećaja autonomije (sami izvlačite svoju sudbinu) daje i vrlo elegantan način namještanja težine avanture – svaka se može igrati u laganoj, normalnoj, teškoj ili “ekspertnoj” varijanti, ovisno o sastavu tokena. Težina se mijenja i ovisno o broju igrača jer o tome ovisi dosta elemenata avanture poput količine novih neprijatelja i opasnosti. Igra i na najlakšoj težini pruža pravi izazov, što se izvrsno odražava na tzv. replayability , mogućnost ponovljenog igranja iste avanture, čak i sa istim istražiteljem i špilom.

Avanture su vrlo zanimljive, posebne i dobro promišljene, te vode igrače kroz priču od uvodnog teksta, kroz nekoliko činova, sve do jednog od dostupnih završetaka – što rezultira različitim nagradama i kaznama. Igrači se bave izazovima i svi su angažirani kroz konstantne zanimljive odluke. Bogatstvo napetih i bitnih odluka, te velika mogućnost izbora rješavanja situacije u svakom trenutku je upravo temeljna kvalitete igre, a pobjeda nad izazovnim scenarijima i kampanjama zahtjeva pažljivo upravljanje rizikom i kvalitetnu suradnju igrača.

Arkham Horror: The Card Game je ugodno iznenadila mnoge i osvojila brojne nagrade (uključujući “2016 Golden Geek Best Card Game” na popularnom BoardGameGeeku), te predstavlja evoluciju postojećih mehanika u svijetu igara sa kartama. U eventualne nedostatke možemo uvrstiti  obavezno poznavanje baznog jezika zbog velike količine teksta (osim engleskog dostupna je i na njemačkom, francuskom, poljskom, španjolskom i japanskom), te eventualno ograničeni broj scenarija i ideju ponovnog igranja istih (iako je replayability u ovoj igri odlično odrađen, te je ipak riječ o Living Card Game konceptu, što podrazumijeva izlaske novih avantura u budućnosti).

arkham horor 3

LCG igre sa kartama predstavljaju veće ulaganje od klasičnih društvenih igara, ali to (financijsko i vremensko) ulaganje je potpuno u rukama kupca. Možete biti zadovoljni samo baznim setom (Core Set) sa tri avanture koje su sadržane u njemu i smatrati to kompletnim iskustvom i cjelovitom igrom, ali možete dobiti i puno više iz igre ako nastavite kupovati velike, tzv. deluxe ekspanzije i njihove prateće mini-ekspanzije (Mythos Packs) koje donose svaka novu avanturu, a povezane su čak u cjelovitu kampanju.

Kampanja je niz avantura koje čine jednu veću radnju i slijed događaja (tzv. Cycle); prvi takav niz je Dunwich Legacy Cycle i sastoji se od deluxe ekspanzije sa dvije avanture i šest Mythos Packova. Tih osam avantura možete igrati odvojeno, ali i sve zajedno kao jednu neprekinutu kampanju koristeći istog istraživača i špil (uz moguće zamjene karata između avantura ovisno o zarađenom iskustvu, ozljedama ili mentalnim oboljenjima).

FFG je ovom igrom savršeno proširio svoj raspon horor igara baziranih na Lovecraftovim djelima, u kojem se već nalaze klasične igre poput Arkham Horror i Eldritch Horror, te klasično duelistički LCG Call Of Cthulhu. No, ukoliko Vas zainteresirala ideja igre sa ulogama u zaista mračnoj horor atmosferi, sa izvrsno izvedenom mehanikom igre sa kartama, u koju se možete upustiti sami ili sa još nekoliko prijatelja, mi definitivno preporučamo da isprobate Arkham Horror: The Card Game!

Čitajte nas i dalje, jer sljedeće nedjelje bavimo se minijaturama u svijetu društvenih igara! Do tada, svakako bacite oko na naš YouTube kanal, gdje možete pronaći naše podcast-e na temu društvenih igara, i općenito geek sadržaj. Svratite i na našu FB stranicu Gameri Okruglog Stola, za informacije i najnovije vijesti iz svijeta društvenih igara, te pogledajte naš Twitter i Instagram.

Komentari (6)

  • zpintar

    09.10.2017 - 08:31

    Opa!
    Evo još jednog zrelog i dobrog teksta. :)

    Odlično Petre.

    • casedeck

      @zpintar, 11.10.2017 - 16:14

      Hvala!
      Ja zapravo nisam savršeno sretan kako je članak na kraju ispao… uvijek može i bolje!

  • Gregor Stojev

    09.10.2017 - 09:35

    Lovecraft je zakon, ali te cthulhu drustvene igre mi nikad nisu sjele. Malo su preduge za moj ukus, partija Arkham Horrora nam je znala potrajat 6 sati i na kraju se svodi na rng matematiku sto mi unisti dozivljaj tog final fighta. Sigurno postane krace kad se ufuras nakon nekoliko odigranih ali onda kad pocnemo rushat jer neke stvari znamo unaprijed opet nekako izgubi smisao…

    • Sonjo

      @Gregor Stojev, 09.10.2017 - 10:41

      to i je prednost arkham horror: the card game. max 4 igraca i krace trajanje. za taj isti đir dobro posluzi i Elder Sign, koji je dovoljno izazovan i ufura te u tematiku, a isto krace traje: sat-dva max

    • SlanaBanana

      @Gregor Stojev, 09.10.2017 - 10:45

      Slažem se s tobom što se tiče Arkham Horror Board Gamea, a ni Eldritch Horror ne nudi ništa bolju alternativu (što se tiče trajanja igre). Zato je baš ovaj LCG odlična alternativa jer nudi dosta ozbiljnog gameplaya, deckbuildanja i modificiranja istoga tokom igre uz trajanje od nekih sat do sat i pol po scenariju.

    • casedeck

      @Gregor Stojev, 11.10.2017 - 16:35

      Po mom iskustvu jedan scenario traje manje od sat vremena, posebno kad se ljudi već uigraju i upoznaju mehaniku (a koje zapravo ima vrlo malo). Naravno i broj igrača utječe na igru, ali ja bi rekao više na težinu nego na samo trajanje. Moja grupa uglavnom završi scenarij (ili češće, neslavno pogine/poludi) u manje od 45 min (nerijetko i kraće), a jedine iznimke su prva igranja novog scenarija.

      Igra je dosta drugačija od Arkham/Eldritch Horrora (kojeg također igram, skoro svaki tjedan). Moj dojam je da se zapravo radi o roleplayingu ali sa unaprijed pripremljenim scenarijima, a sve vrlo elegantno izvedeno kroz igru sa kartama i tokenima. Tako nešto zapravo savršeno odgovara horror settingu Lovecrafta, i ovo mi je najdraži medij u taj setting do sada.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!