HCL.HR

AMD najavio svoju najsnažniju grafičku karticu Radeon Pro Duo

Zoran Žalac 15.03.2016.   •   56 komentara   •   Tehnologija


AMD je najavio grafičku karticu od deset tisuća kuna, namijenjenu u prvom redu tvorcima sadržaja virtualne stvarnosti.

radeon-duo-pro

Ponovno smo u onoj fazi kada se jedan od proizvođača može pohvaliti kako ima najsnažniju grafičku karticu na svijetu. Ovoga puta to je AMD koji je na Game Developers Conferenceu danas najavio Radeon Pro Duo karticu. Radi se o komadu hardvera s dva Fiji grafička čipa na jednoj kartici, sposobnom za 16 teraflopsa čiste računalne snage. U suštini, dvije Fury X grafičke kartice u jednoj, temeljene na trećoj generaciji GCN arhitekture.

Cijena? Predviđenih 1499 dolara na američkom tržištu, dakle kod nas preko deset tisuća kuna.

Ako se pitate čemu ovakve perverzije, treba naglasiti da je AMD zamislio ovu karticu kao platformu za VR sadržaje. A kad kažemo VR sadržaje, ne mislimo samo na razvoj igara za naša ograničena računala i konzole. AMD je nakanio napraviti velike investicije u tržište virtualne stvarnosti, a to ide šire od samog gaminga.

Radeon Pro Duo kartica stoga će biti namijenjena „velikim igračima“ pa će ju za VR simulacije koristiti računala u muzejima, kinima, zabavnim parkovima i slično. Naravno, naći će se u slobodnoj prodaji pa ako imate šuške, sad znate na što ju možete potrošiti. To vam, doduše, nije garancija da vam igre za godinu dana neće imati padove frejmrejta na 30 fps.

Komentari (56)

  • Glavas_ZG

    15.03.2016 - 14:20

    😮

  • josipk

    15.03.2016 - 14:24

    Preskupo kupit cu si bolje kada izade r9 480

  • Slim1992

    15.03.2016 - 14:47

    Nekad su dual gpu karte bile itekako jeftinije. Ocito sviraju cijene samo tako….

  • baDarmageddoN

    15.03.2016 - 14:51

    Dx12, titan x i ova grafa… Mokar san

  • shepard-fan

    15.03.2016 - 15:01

    Skupo ali sigurno dere guzove , valjda imaju namjeru Nvidiu skinut sa trona

    • Slim1992

      @shepard-fan, 15.03.2016 - 16:49

      Trebace im vise od namjere i jos jedno 5 godina zestoka rada i sve to ako nvidia ne izbaci nista :)…. uglavnom udio od 15% ne daje nikakve namjere

    • shepard-fan

      @Slim1992, 15.03.2016 - 18:14

      Ma Nvidia je mafijaška firma.

    • Slim1992

      @shepard-fan, 15.03.2016 - 22:15

      Ti me podsjecas na jednog poznanika….ja nemam nista protiv mafije, The godfather mi je omiljeni film..lol sta sve necu cuti

    • shepard-fan

      @Slim1992, 16.03.2016 - 01:52

      Mafija jednostavno , kradu pare kako stignu zato i imaju toliko grafičkih i sve igre se vrte samo za njih

    • Slim1992

      @shepard-fan, 16.03.2016 - 09:41

      Aha, a da nije to zbog kvaliteta? Aha i intel je mafijaska firma…ko god dere konkurenciju je mafija? Koga briga ko je kakav, bitno je samo za svoj novac uzeti najbolji moguci proizvod, odakle god da dolazi..

    • brlja

      @shepard-fan, 16.03.2016 - 11:12

      U 20 godina koliko kupujem hardware 2 puta sam se opeko i uzeo ati, jednom proc, jednom graficku. Vise nikad. S gustom dajem mafijaskoj nvidi i intelu pare.

    • BoneDigger

      @Slim1992, 16.03.2016 - 07:01

      Lol sta pricas ti 🙂

    • Slim1992

      @BoneDigger, 16.03.2016 - 09:40

      haha, pa odgovaram glupo na glup odgovor, cuj mafijaska firma, sta sve necu cuti

    • shepard-fan

      @Slim1992, 16.03.2016 - 22:22

      Jednostavno ne volim Nvidiu

    • BoneDigger

      @Slim1992, 16.03.2016 - 22:46

      Mislio sam na tvoj prvi komentar, prije mafije…

    • shepard-fan

      @BoneDigger, 16.03.2016 - 23:14

      Šta ja pričam hoču da maknu nvidiu sa tržišta jer se previše kurče

    • KhorneFlake

      @shepard-fan, 16.03.2016 - 23:18

      Pa nije tebi govorio čovjek. A i da neko makne nV sa tržišta onda bi se AMD kurčio, to ti je tako. A onda bi možda neki sud razbucao AMD na 2-3 dijela da se održi konkurentnost. Jednostavno je, konkurencije mora biti, to je nešto što slijepe navijačice nikad shvatiti neće.

    • shepard-fan

      @KhorneFlake, 16.03.2016 - 23:37

      Jednostavno ih ne volim , poštujem AMD i kad su bili jači i tada sam i poštovao a nvidiu nisam nikad kupovao niti ću i sada rađe ću uzeti AMD

    • KhorneFlake

      @shepard-fan, 16.03.2016 - 23:49

      Razumijem šta govoriš, Intel se koristio potplaćivanjem firmi da koriste njihov hardver, u P4 eri su znali falisrati benčove, posle su se koristili compilerom koji se u programima sa njim sporije izvršavali na AMD procesorima, i jedini razlog što to više ne rade jeste što im je sud stao na put. A nV radi što radi.
      Ali, iskreno, ipak mi je draži novac i trud koji sam uložio u njega. Kad sam sastavljao novu mašinu mogao sam se ispružiti za ovaj FX jer sam ga smatrao dobrim ulogom. I zaista jeste, ali kad vidim kako se glađe izvršavaju procesorski zahtjevne aplikacije i naslovi (pogotovo strateške igre sa masom proračuna koje se i danas većinom oslanjaju na svega par jezgara), da sam tada mogao uzeo bih nešto tipa 5820k, koji smatram trenutnim best buy-em. A za GPU u momentu uzimanja nisam imao dileme, i dalje predstavlja best buy.
      Zraka nade za AMD procesore je DX12, i zaista, u Hitmanu u DX12 performans skače skoro duplo, ali stiglo je kasno. Zen je iza ugla i ako se pokaže i bude iole pristupačan možda izvršim skok na njega. Ali Intel ima resurse i daleko je dogurao, s toga neće trebati puno da nulifikuju progres koji je konkurencija napravila.

    • Slim1992

      @shepard-fan, 17.03.2016 - 10:13

      Sa udiom od 85% ces ih gledati jos dugo, i jedino se ovi drugo mogu maci, mislim na AMD…stvarno ne shvatam ljude koji preferiraju jedne ili druge i svadajaju se ko je bolji…ccc

    • Slim1992

      @BoneDigger, 17.03.2016 - 10:15

      A to….pokusao sam objasniti koliko je tesko Nv skinuti sa trona, ipak su se zacementirali dobro.

  • darijoman

    15.03.2016 - 15:39

    Sad će Nvidia izbaciti sa tri GPU-a

  • tomicz

    15.03.2016 - 16:01

    Koristim AMD graficku dvije godine staru i nije mi pao fps ispod 30. (r9 290)

    • Silvio_7Tech

      @tomicz, 15.03.2016 - 16:24

      To je sarkazam za neažuriranje drivera iz AMDa(pogotovo za The Division).

    • drazensi

      @Silvio_7Tech, 15.03.2016 - 20:13

      Pravo zboris, bolje da ljudi instaliraju drivere koji im osiguravaju reboot loop i ine probleme, nego da pricekaju 1 dan i dobiju stabilne drivere..

  • martin9

    15.03.2016 - 16:06

    Samo 1 problem ako ima 2 gpu onda ona ima rama u pola znači 8:2=4 a to je isto kao fury x u crossfireu samo ovo je 2 slotna kartica i zauzima 1 pcix slot

    • Artyom

      @martin9, 15.03.2016 - 21:16

      Da, i tako funkcioniraju baš sve dual gpu kartice koje su ikad izašle i od AMD/ATI-ja i od Nvidie. Zbog toga uvijek bolje rezultate dobiješ ako staviš dvije kartice u crossfire/sli, ali onda imaš i sve one problema se crossfire/sli podrškama. Pa eto, svako rješenje ima i prednosti i mane.

  • Vejn

    15.03.2016 - 16:23

    Nadam se da ce konacno napraviti ”novi model” ne samo copy/paste. Gledao sam nedavno na HRT1 neku emisiju o velikim racunima koje stanari placaju za parno grijanje ! Evo im idealnog rjesenja, kupe ovu graficku i griju se ko ljudi hahah

    • Apocalypse4987

      @Vejn, 15.03.2016 - 20:51

      ne vidiš vodeno hlađenje?

    • Slim1992

      @Apocalypse4987, 15.03.2016 - 22:16

      Nije ni vodeno hladjenje neko cudo nevidjeno, koliko znam i nisu se nesto pokazali sa vodenim hladjenjima na prethodnoj karti

    • Vejn

      @Apocalypse4987, 16.03.2016 - 01:09

      i sa vodenim isli su preko 80, gledam na testu Fury X 82c. Ja imam jedan kuler pa mi je temperatura karte 80 🙂 Mnogo je to za vodeno hladjenje

    • McChombe

      @Andrash, 16.03.2016 - 08:33

      hehehe dnevno.hr …dobar. Zamisli da oni rade recenziju: “…grafička iz crvenog tabora… …radi na visokim temperaturama… ….Luciferovo djelo… …sotonina grafa…

    • Apocalypse4987

      @McChombe, 16.03.2016 - 09:04

      ej, nemoj davat ideje, AMD je jedina stvar koju na dnevno.hr nisu još napali 🙂

    • Vejn

      @Andrash, 16.03.2016 - 12:13

      Ha ha ha , u Svjetu kompjutera, onda su mi recenzije glat ravne 0, priznajem… Ima ovde, nisam za odredjenu mislio, ima nekih modela koji idu na 80 pa i malo vise
      http://www.anandtech.com/show/9421/the-amd-radeon-r9-fury-review-feat-sapphire-asus/17

    • Andrash

      @Vejn, 16.03.2016 - 20:49

      LOL, malo pažljivije čitaj. To što je 80 je idle potrošnja, a ne temperatura

    • Vejn

      @Andrash, 16.03.2016 - 22:54

      Kazi mi da se salis 😀 haha Da ne citamo razlicite postove lol

    • Vejn

      @Vejn, 16.03.2016 - 01:05

      Ha ha ha aj da sacekamo, mozda stvarno AMD napravi vrhunski posao i sa hladnjenjem a i sa potrosnjom, zaista bi bio red da odrade po tom pitanju nesto dobro 🙂 Sa poslednje 3 generacije dzi forsica svi smo se uvjerili da sve to moze ici na bolje, manja potrosnja, buka a velika snaga, nije nemoguce. Bice stvarno sramota ako se ne potrude pa opet izbace model koji trosi ko nuklearna centrala a stvara buku kao F1 😀

    • BoneDigger

      @Vejn, 16.03.2016 - 07:03

      Da bar “trosi ko nuklearna centrala”. Bio bi miliunas, svima bih prodavao struju 😀

    • Vejn

      @BoneDigger, 16.03.2016 - 13:26

      hahaha opario bi se jos

    • Vejn

      @Vejn, 16.03.2016 - 13:28

      Da, obecavali su sa R9 3xxx malu potrosnju, malu buku… Ali znas vec da je kod njih sve na papiru..Ja po njihovoj prici sa FX8320 imam najjaci procesor na svijetu lol. Ja mislim da ce opet biti COPY/PASTE kao i prethodnih godina ali hajde da sacekamo. Mozda ce konacno napraviti dobar posao

    • Vejn

      @Vejn, 16.03.2016 - 16:50

      Ja igram na nvidiji samo zato sto igre mocnije izgledaju, jedino zbog toga, a Boga mi, i da AMD ima physX opet bi isao na NVIDIU, zbog male buke i niske potrosnje, a i ogroman broj igara ima poteskoca sa radeonkama…. Za sada je ona bolji izbor dosta, a vidjecemo sta ce biti u budnocnosti, nije iskljuceno da se stvari ne mogu promjeniti

    • Vejn

      @Vejn, 16.03.2016 - 18:09

      Sta ce glupani, stave 5 ghz u procesore a siju ih intelovi sa 3.3 lol. Stave na graficku 8gb a mogu ih macku o rep okaciti, karte sa 4gb ih deru…. Dobro se moraju potruditi, pitanje je imaju li novca i znanja… Sjecam se Project Carsa, meni sa gtx760 leti na ultra u 50 fps a likovi sa R9 290 nisu mogli izvuci 20fps na prosjecnim postavkama… Slicno kao sa Gearsom novim, pravi i na nvidiji probleme ali opet 10x losije radi na radeonkama…

    • Vejn

      @Vejn, 16.03.2016 - 22:50

      Da, bas tako, necu pisati vise nista, u tome je poenta, neki ocigledno hoce da se kurce kako imaju karte od 8 giga a i sami su svjesni da ih imaju za badava 😀 Imam i ja CPU od 4 ali…

    • Vejn

      @Vejn, 17.03.2016 - 13:33

      Sve zavisi od cijene, ali htio ne htio svakako cu morati kad igre pocnu da stucaju… Necu nista mjenjati dok mi ova sve zivo razbija.. Jos da imam gtx970 ne bi razmisljao o tome pogotovo, ovako cu se drzati gtx760 sve dok moze na ultra, onda cu na 1080 tku sigurno… Ma nema kod njih fejlanja, barem nije bilo do sada… Ja se iskreno nadam da ce to biti ”pravih 8gb” da nece biti samo marketinski trik i funny reklama kao kod R9 3xxx serije, imas 8gb u stvari nemas u realnom radu.. Ali kako kog siguran sam da ce biti monstrumi…

    • Vejn

      @Vejn, 17.03.2016 - 13:35

      ako bude samo 8gb VRAM memorije na ambalazi nista od toga lol

    • Vejn

      @Vejn, 17.03.2016 - 13:30

      Barem bi ti udobno bilo zimi, u januraru na -20 haha. Tek bi se tada radeonke razmahale 😀 😀

    • Vejn

      @Vejn, 17.03.2016 - 19:14

      Ma GTX960 je vec trebala biti brza od 970 ali… Nema sanse da ovaj put ne bude tako… Vjervoatno ce ici na 2 modela, jedan da preskoci GTX970 i hoce milion posto a ovaj drugi da bude brzi od 980 ti..Jos malo pa cemo vidjeti 😀 Nema kod njih lazi i marketinga, vec 3 generacije prave sve bolje i bolje.. Od GTX 660 pa do 980ti sve su bolje i mocnije karte

    • Vejn

      @Vejn, 17.03.2016 - 21:22

      Malopre objavljena vijest, poredjenje novih 1080ki sa 980ti …Odusevljen sam, najaci model je za 1080ti za koplje jaca od GTX980TI, a svega vise 😀 Cak je potrosnja najjaceg modela svega 250w.

  • Alum

    15.03.2016 - 21:16

    To je prokletstvo PC-a prema konzolama. Super sve, a za par godina možeš koristiti kao ventilator samo. Jbt, 10k+ kn za ovo, i za 4 godine muči muku sa igrama, driveri ne driveri, optimizirano neoptimizirano. Ali grafičke perverzije me davno prošle. Nije najbolja najljepša djevojka, kao ni najbolja grafika. Konzola i 7 godina si miran. Nisam fanboy ničega, čisto mislim da mi lakše doše po novčaniku obzirom da me grafika ne pali ko nekada.

    • BoneDigger

      @Alum, 16.03.2016 - 07:05

      7 godina mira igranja na 640p 30fps? Ne hvala. Kada su xbone i ps4 izasli vec su u startu imali low-end gpu. Istina, izvuku iz njih max ali kvaliteta pc-a i konzole se ne usporeduju.

    • Alum

      @BoneDigger, 16.03.2016 - 07:16

      Nije 640p kao prvo, ne pljuj po onome o čemu ne znaš. I nisu sve 30 fps. A između ostalog napomenuo sam kako pravom gameru grafika ne igra ulogu. Ja sam igrao igre rezolucije 360×240 i bile su daleko bolje od Divisiona. Kad odrasteš shvatiš. Pozdrav!

    • BoneDigger

      @Alum, 16.03.2016 - 19:29

      Halo 3, The Evil Within? Kada padnu na te grane onda znas da nesto ne stima. I “nisu sve igre 30fps” :)) to je kao neki pokusaj utjehe ili sto? Treba li naglasiti da zivimo u 2016. god gdje je bar 1080p na 60fps standard? I nesto si pomjesao, pricamo o grafickoj kvaliteti.

    • Apocalypse4987

      @Alum, 16.03.2016 - 09:06

      Kakvo prokletstvo, zar ne vidiš da piše da je ova grafička namjenjena za komercijalne svrhe di sama sebe može isplatit u jedan dan, ima i grafa za 1500 kn šta će uredno vrtit veliku većinu igara

    • Alum

      @Apocalypse4987, 16.03.2016 - 10:49

      Neka, ja za tu cijenu nabavim mašinu sa kojom sam miran 7 godina. Nešto više od 1500 kn. Ko voli nek izvoli. Ja sam se zasitio kompa.

    • Apocalypse4987

      @Alum, 17.03.2016 - 16:37

      Onda si upa u krivu temu na portalu

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?