HCL.HR

Tvorac DayZ-a kaže da Ark ne vrijedi smiješnih 70 eura

Zoran Žalac 08.07.2017.   •   35 komentara


Skok cijene Ark: Survival Evolveda pred izlazak “pune” verzije izazvao je različite reakcije, a među njima i zanimljiv osvrt tvorca DayZ-a.

ark-survival-evolved

Ovih dana diglo se dosta prašine oko povećanja cijene Ark: Survival Evolveda sa 30 na 70 eura mjesec dana prije izlaska onoga što developer naziva konačnom maloprodajnom verzijom. U tom kontekstu dosta se spominjao model Early Accessa pa i neke druge igre koje su nakon godina provedenih u razvoju još uvijek zapele u toj fazi, ali to ih ne sprječava da od kupaca uzmu pristojan novčani iznos.

Jedna od takvih je i DayZ pa je zanimljivo vidjeti što Dean Hall, tvorac te igre, misli o situaciji s Arkom. Iako Hall već godinama ne radi na DayZ-u, veliki je zagovornik Early Accessa te, kako kaže – fan Ark: Survival Evolveda. No, po njegovom mišljenju, povećanje cijene je “Je**no nečuveno” i jasno pokazuje pohlepu razvojnog tima Studio Wildcard.

U seriji tweetova Hall tako navodi da je situacija alarmantna jer Studio Wildcard ovime otišao predaleko i postavio užasan presedan. Hall tvrdi da Ark nije spreman za cijenu od 60 dolara / 70 eura jer nije sređen kao igra koja košta toliko. U odgovoru za PC Gamer Hall je pojasnio svoje stajalište:

“Ja postavljam vrlo visoka očekivanja na igru koja košta 60 dolara. Mnogi se opsesivno fokusiraju na to koliko je igra dugo u early accessu, ali ja bih radije da je igra što duže u razvoju nego da se brže bolje izbacuje kao puna verzija da bi joj se mogla povisiti cijena. Vjerujem da bi Ark, poput DayZ-a ili bilo koje druge Early Access igre trebao ostati u Early Accessu dok ne ostvari očekivanu izvedbu za svoju cijenu.” – izjavio je Hall.

Komentari (35)

  • Alan Wake

    08.07.2017 - 19:58

    Bogami ni Dayz ne vrijedi toliko

  • BeLLicus

    08.07.2017 - 20:06

    Dali igra vrijedi 70 eura, trenutno zbog optimizacije ne, još uvijek je to dosta loše i sa dobrim konfama to se još dosta loše vrti. Međutim koji su nam sadržaj dali besplatno, preko 100 dinoa ubačenih u igru, 2 dodatne mape besplatno, jedino su schorced earth naplatili. Ark bi trebao vrijedit 60 eura kad optimizacija bude na nivou to uopće nije upitno. A hvala Bogu tko je htio igrati do sada već si ju je i uzeo. Proći će još dosta vremena po mom mišljenu da bi ta igra vrijedila punu cijenu i nekoga ko je spreman to platiti, i opet retardirano je da igra bude u EA duže od 2 godine jer ako nisi za to vrijeme sposoban dovršit igru nikad ni nećeš. Tko želi još igrati ovo u budućnosti neka požuri i uzme key za male pare dok još može. 😀

    • mr-crime

      @BeLLicus, 08.07.2017 - 20:44

      Bellicus, kao što sam nekima već rekao, njihova optimizacija nije loša, samo moraju ograničiti mogućnosti igrača/tribe-a na neki normalan broj. Zamisli da u WoWu ljudi imaju neograničeni inventory i svaki like može nositi 100 različitih spellova i enchant-ova na spellove, te da su NPCevi 4-5 puta kompleksniji. Bi vraga WoW tako radio.

    • BeLLicus

      @mr-crime, 08.07.2017 - 21:25

      Slažem se, jer kad gledaš ovdje bazu možeš do oblaka napravit ako za to imaš volje, možeš tejmati 1000 dinoa ako zelis i uvijek ce se novi spawnati na mapi, što daje more sadržaja i brojna učitavanja.

    • Pararera

      @BeLLicus, 08.07.2017 - 20:46

      “Međutim koji su nam sadržaj dali besplatno, preko 100 dinoa ubačenih u igru, 2 dodatne mape besplatno”.

      Mislim da su na kraju sve to uračunali u €70. Tak da ti dođe na isto ?

    • BeLLicus

      @Pararera, 08.07.2017 - 21:26

      Pa sad oni idu naplatiti svoj trud unazad 2 godine, i pošteno su se oni naradili, ali kažem još to mora biti ispeglano da bi igra koštala toliko. Ali opet svi su je mogli uzeti za 10 tak eura u 2 godine i igrat sve to što su nam dali za male pare, tako da me ova cijena od 70e ne zanima 😀

    • mr-crime

      @BeLLicus, 08.07.2017 - 21:33

      Koliko sati si skupio u ARKovima, Bell? 😛

      Mislim da me sat izašao 0.5 centi.

    • BeLLicus

      @mr-crime, 09.07.2017 - 01:37

      Oko 1800 sati, ti me tučeš za duplo ako ne i više haha 😀

    • Pararera

      @BeLLicus, 08.07.2017 - 21:45

      Koliko će Rust/DayZ tek onda doći, ako ćeš cijenu gledat po tome koliko je bila u EA stanju? Smiješno je da igre bez ikakve priče, i samo s MP komponentom(taj njihov SP ne gledam kao pravi SP) dođu više od 45-50 eura. To što su oni napravili u ove dvije godine se može u 10-ak mjeseci napravit, al ne, oni su ipak odlučili dodati još dvije ekspanzije….

    • BeLLicus

      @Pararera, 09.07.2017 - 01:48

      A čekaj 70 eura treba dati za igru koja ima priču, koju odigram za 30tak sati i onda mogu prodati igru? Inače obožavam igre sa pričom i prešao sam sve što valja unazad 15 godina, posjedujem i ps4 i PC tako da igram i exkluzive tamo. Platim sve uredno koliko košta ili uzmem na popustima pa odigram starije naslove. Ali realno i to je precjenjeno da jedan Uncharted koji sam prešao za 15 sati košta kad izlazi 60 eura. Mogli su u arku ubacit sve što su htjeli i ranije naravno. Igra je stvarno bogata sadržajem i može se igrati na tisuće sati više nego sve igre koje imaju samo priču. Optimizacija im nije sjajna i zbog toga igra čak ni sa ovim svime što su ubacili unazad 2 godine ne vrijedi tih 70 eura, jer stvarno da bi ju igrao glatko moraš imati komp od makar 10 tisuca kuna. Ja sam skupio 1000 u prvih 6mj igre, ne igram je aktivno već godinu dana skoro. Čekamo svi taj final realise pa da vidimo na šta će na kraju biti sa optimizacijom. A prvenstveno čekamo resetart servera, prije je to čak bolje bilo, na početku nekih 20 vrsta dinoa nema toliko razno raznih učitavanja, dodano je more toga kad letiš na pteri fps dropa malo malo od silnog učitavanja. I nije bitno koliko je igra u EA stanju nego koliko toga novoga su ubacili besplatno. Stvarno je bogata sadržajem i ako neke druge igre mogu koštati sa puno manje sadržaja pri izlasku 60 eura zašto nebi mogao i ark. Ne branim ja njih niti njihovu cijenu igre,a li to se moglo i očekivati. Trudili su se sa updejtima svaki mjesec u 2 godine unazad tona toga je došla. Igrati smo mogli za manje od 100kn to. E sad u budućnosti za one koji to žele igrati sa punim sadržajem igre koja je zvanično vani naplaćuju po punoj cijeni. Kao i recimo što Battlefront 2 izlazi i morat ćeš ga platit 60 eura ako želiš igrati ili novi cod, assasin creed itd.

    • VolimBurek

      @BeLLicus, 18.07.2017 - 14:45

      Slažem se s tobom. Iskreno da ti kažem, volim igre sa dobrim pričama, ali nakon 7/15 sati igranja te igre do završetka ona dosadi, a to je veliki problem za mene jer ja kada pređem igricu NIKADA vise ne ulazim u nju… Mozda ponekad kada idem pokazat prijateljima igricu, ali to je uglavnom rijetko. Ja na ARK-u imam 60+ sati i vrlo sam zadovoljan igrom s obzirom na to da imam jako slab kompjuter pa mi igricu vrti na low što je jako smiješno kada sam rekao da sam zadovoljan s njom. Cim sam čuo na steamu da se cijena povecala na 70€, iznenadio sam se.. Meni ARK ne košta ni za 40€, a kamoli za 70€ jer uzmi u obzir sve glitcheve i bugove, ja idem pripitomljavat dinosaurusa, on padne i glava mu je ispod zemlje… Cilj igre mi je odlican, ima jako puno craftovanja, mora se razmišljati pa je moja ocjena za igru 8/10.

  • Ognjen Lovric

    08.07.2017 - 20:25

    Realno ni jedna igra ne vredi 70€

    • berac_malina39

      @Ognjen Lovric, 08.07.2017 - 20:56

      A kamoli ARK: Neoptimiziranost Evolved.

    • Lundvalnaden

      @berac_malina39, 10.07.2017 - 06:06

      evo sad imamo nerdove kojima je optimiziranost najbitnija stvar za igru… de dobrooo je, ja vrtio ark na kanti od mozda jedva 4gb, grafa nikakva, al trebalo je znat namjestit. kao najbitnija je optimiziranost, de dobro je! da jos niste shvatili sta je najbitnije u igri. malo malo se jave pacijenti kojima su najbitniji pixeli, rezolucija, optimiziranost, mos mislit, a sta igrate inace? smece od igara, mogu mislit.

    • funky0308

      @Lundvalnaden, 10.07.2017 - 08:25

      Kolega, izgleda imas problema s terminima. Optimizirati igru znaci prilagoditi igru ili program da koristi sto je moguce vuse raspolozivih resursa. Ne radi se tu o nikakvim rezolucijama, ludim grafickim izvedbama ili necemu sl. Igre cesto izlaze neoptimizirane i ne znaju koristiti to sto imaju na raspolaganju pa koriste 20-30% GPU snage ili CPU snage, ne vrte se dobro na AMDu ili Nvidiji ili imaju problema sa odredjenim hardwareom. Ne znam sto je to najbitnije u igri , a mi smo trebali shvatiti jer ti post nema smisla. Optimizacija je bitnija i od grafike i od price i svega ostaloga jer igre cesto znaju biti neigrive…u tom sl grafa i prica ne znace apsolutno nista. TLOU nikada ne bi bila dobra igra da je FPS padao na 5 ili se igra konstantno rusila, objekti nestajali ili nesto jos gore.

    • berac_malina39

      @Lundvalnaden, 12.07.2017 - 10:59

      Nije meni do grafike, ali ne mislim igrat igru koja izgleda kao da je iz 2003. na 40 FPS-a. Pa te to dođe 70 eura. Ne. Jednostavno ne.

  • PppPP

    08.07.2017 - 21:17

    ček, gledao sam prije par sati i bilo je 30 eura. sad opet vratili? sramota

    • PppPP

      @PppPP, 08.07.2017 - 21:19

      falio sam ja nešto, nmvz 😀

  • Cro-K

    08.07.2017 - 22:57

    Prije mjesec dva bio samo 9 eura, sad je nepravedno žaliti se na cijenu

    • PppPP

      @Cro-K, 08.07.2017 - 23:09

      a nepravedno je i podizati cijenu

    • Lundvalnaden

      @PppPP, 10.07.2017 - 06:10

      da, nepravedno je podizat cijenu u socijalističkom drustvu gdje cijenu odredjuje drzava kao npr u venezueli.
      u svim ostalim drustvima, cijena je podlozna zakonu ponude i potraznje – da nema potraznje, ne bi cijenu digli. nisu oni digli cijenu zato da jadni siromasi ne mogu kupiti igru, nego su digli zato sto znaju da ce ljudi te novce dati, zato sto im toliko i vrijedi.
      ako ljudi prestanu kupovat, onda ce i oni smanjiti cijenu.

  • croking72

    08.07.2017 - 23:19

    A kad Ark izadje oce dobijati i dalje update

    • GTA222

      @croking72, 08.07.2017 - 23:32

      A vjerovatno hoće samo je pitanje koliko dugo.

    • mr-crime

      @GTA222, 09.07.2017 - 15:10

      Ako napokon uspiju složiti Game dev tim(programere) onda hoće, sigurno. Inače fali im ljudi za to.

  • PrljaviKonzolas

    09.07.2017 - 00:42

    Pa 70 eura je oprav… cekaj 70 EURA za nešto što je za mrvicu bolje od ovog? NOPE

  • 1oR

    09.07.2017 - 00:45

    70 evra, fukare 🙂 Sa wareza je ne bih skinuo koliko mi je smjesna, mada mi je ova cijena jos smjesnija …

  • Mateo32013

    09.07.2017 - 02:31

    A sta sa nama koji smo kupili early access?

    • baDarmageddoN

      @Mateo32013, 09.07.2017 - 04:10

      Ti ćeš platiti 80 Eura 😛

  • MoGaming

    09.07.2017 - 16:28

    realna cijena ovog je 10€

    • Lundvalnaden

      @MoGaming, 10.07.2017 - 06:14

      lol. ako cemo najiskrenije, realna cijena bi bila bar 20-30 eura, al s obzirom kakvo se smece prodaje za +60 eura (no mans sky khm khm), i ova cijena je opravdana.
      dobro da nisi rekao da je realna cijena 0,99€ ili tako nest

    • MoGaming

      @Lundvalnaden, 10.07.2017 - 20:38

      nemoj uzet takodjer ne opravdanu cijenu da bi podigao cijenu ovog,obe igre toliko vrijede.Iako mislim da tko je ovu igru mislio kupit da ju je već odavno nabavio.

  • joxii134

    10.07.2017 - 11:20

    ehhh kad bi sredili optimizaciju bilo bi im mnogo lakse da zarade tih 70 e

  • Dom3gaming

    10.07.2017 - 19:30

    Ja se slazem.
    Nuff said.

  • GhostMan

    11.07.2017 - 20:47

    ni dayZ ne vrjedi toliko malo su se oni preracunali a ARK bi vrijedio toliko da je malo vise optimizovan

  • luka ark gamer

    22.07.2017 - 20:31

    ja sam imao sreće ,kad sam kupovao ark na steamu taman sam ga kupio na zadnji dan snizenja i kosto je 105 kuna

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?