HCL.HR

Developeri piratizirali vlastitu igru jer su se osjećali loše

Zoran Žalac 28.08.2017.   •   87 komentara   •   Zanimljivosti


Tvorci indie igre Darkwood objasnili su zašto su samostalno podijelili vlastitu igru u piratiziranom izdanju.

darkwood-igra

Prije nekoliko tjedana u na Steamu je iz Early Access verzije izašao Darkwood, horor naslov iz ptičje perspektive, koji se ubrzo zatim pojavio i u piratskom izdanju. Ništa čudno – događa se, zar ne? Možda, ali neobična stvar je ta da je igru u piratskom izdanju podijelio sam developer Acid Wizard Studios!

Zašto bi netko na torrente stavio igru koju je godinama radio i napokon dovršio da ju može prodavati za sitnih 14 eura? Odgovor je – suosjećajnost.

“Steam dopušta povrat novca ako niste igrali igru duže od dva sata i mi kao tvorci igre možemo vidjeti zašto ljudi traže svoj novac natrag. Kada smo pročitali objašnjenje jednog korisnika koji je napisao da je tražio povrat novca jer nije htio da mu roditelji vide račun na kraju mjeseca… osjećali smo se prilično loše.” – stoji u objašnjenju studija.

“Stoga smo odlučili nešto napraviti po tom pitanju. Ako nemate novca i želite igrati našu igru, imamo siguran torrent sa zadnjom verzijom igre, kompletno DRM-free. Nema nikakve kvake, nikakvih kazni u igri ili bilo čega sličnog. Imamo samo jedan zahtjev: ako vam se Darkwood sviđa i želite da nastavimo raditi igre, razmotrite da ga kupite barem na sniženju na Steamu, GOG-u ili Humble Store.”

Acid Wizard Studios pri tome upozorava da im možete pomoći jedino ako kupujete na spomenutim trgovinama. Ako svoj popust tražite negdje drugdje, za vas imaju sljedeću poruku:

“Molimo vas, molimo, ne kupujte igru na stranicama koje preprodaju ključeve. Ako to napravite, hranite rak koji se kao pijavica hrani na industriji igara.”

Označeno sa: , ,

Komentari (87)

  • funky0308

    28.08.2017 - 16:42

    Respect

    • PppPP

      @funky0308, 29.08.2017 - 00:26

      Mad respect

  • dvuk

    28.08.2017 - 17:12

    Ajmo bit realni. Svako od nas traži najjeftiniju cijenu. Al ovo je potez vrijedan poštovanja!

    • berac_malina39

      @dvuk, 29.08.2017 - 12:22

      *NEBITAN KOMENTAR WARNING DOSADNO MI JE*
      Pa čuj, igra ni nije tako skupa, jel problem kupit paysafe za 100 kn, prebacit se na slovenski Chrome i steam i kupit igru? Nije ak se ima 100 kn i volje. Isto ces na g2a il g2play morat, kupovao sam igre tamo jer su na steamu maknuli paysafe za hrvatsku, a nisam znao sve dok nisam isao kupit, pa sam tek kasnije saznao da se mogu prebaciti na slovenski.

  • jancec

    28.08.2017 - 17:14

    Svaka čast od njih. Ali radije ću kupovat na G2A, jer nemaju svi svugdje iste plače( Nekome je 14 eura satnica a nekome dnevnica). A uglavnom zašto bi i trebali podržavati developere. Jer vidim da ima mnogo igara napravljen na isti kalup. Nek se potrude osmisliti što bolje igre. Dosta je više toga da svako može svašta lansirat.

    • vyperpunk

      @jancec, 28.08.2017 - 17:43

      “A uglavnom zašto bi i trebali podržavati developere”
      Zato što su to isto ljudi koji imaju dnevnice i radili su mukotrpno za proizvod koji si ti ili piratizirao ili kupio na g2a. Govoriš tu o plaćama i dnevnicama, a onda se ponosiš time što kupuješ na g2a. Licemjeran si.

    • pleto

      @vyperpunk, 28.08.2017 - 18:49

      Takvima ne vrijedi ni pokusat objasnit, neki samo misle na sebe. Susreo sam dosta takvih ljudi koji kad nesto kupuju najrađe bi da im se besplatno da, a kad oni prodaju onda cijenu dizu u nebesa. Slicna prica je i kod ovih sto kukaju o cijenama igara

    • Zoran Žalac

      @jancec, 28.08.2017 - 17:44

      Pa ne kupuješ sve što izađe. Kupuješ ono što te zanima i što misliš da je dobro. Kupnja od preprodavača je gora nego piratstvo jer daješ novac za ono što je najčešće ukradeno. Dok za piratiziranje možeš tvrditi da ne kradeš nego umnažaš, i da to nije izgubljena prodaja jer ionako ne bi kupio igru, kod preprodavača nema ništa čime je kupnja opravdana. Sve igre kad tad budu na sniženju kao kod preprodavača. A igre su luksuz i nigdje nije definirano da se moraju kupiti odmah po izlasku.

    • armin221186

      @Zoran Žalac, 28.08.2017 - 17:56

      ja samo ne kontam kako je to ukradeno,ako su ukrali zašto onda te codove ukradene ne ponište…

    • VEK1NG

      @armin221186, 29.08.2017 - 01:58

      Igre kod preprodavaca su najčešće kupljene ukradenim kreditnim karticama.Dešava se i kao što ti kažeš da ponište te kodove, tojest da igre jednostavno nestanu sa naloga.

    • KornjacaNS

      @Zoran Žalac, 28.08.2017 - 19:02

      Ali ni tvoaj logika nema veze sa vezom, jer evo ti primer neka izgra izadje i ok je ali je skupa i naravno imas ljudi kojima pare nisu problem i kupice je i igrace je i vremenom polako ce masi poceti da dosadjuje jer nema novih ljudi na serverima a ovo sto su u igri igrali su sve vec videli i napustaju igru i on oni daju popust i ti i vecina se nalozite i kupite tada igru ali je nemate sa kime igrati jer vas manjina koja je kupila je nedovoljno da se uvek poklopite na serveru da bi ste mogi igrati. I koja je onda svrha cekati popust ako tada nece biti nikoga na serveru sa kime mozes da igras, ili jedan dan ces da igras a narednih 10 ces da provedes u cekanju da se opet skupi ta ista masa koja je kupila igre na popustu i onda vremenom jedan po jedan odustajete od igre ne zato sto igra ne valja nego sto nemas sa kime da je igras, naravno ovo pricam za multiplayer a za singl to vec nije bitno.

    • Zoran Žalac

      @KornjacaNS, 28.08.2017 - 19:06

      A što da ti kažem drugo nego da mislim da igru koja izgubi publiku nakon mjesec dana u startu nije isplativo kupovati. U tom slučaju je čak i pametnije čekati jer ako je igra kvalitetna onda će se i održati na tržištu. Ako nije – pa bolje ti je valjda što si uštedio novac umjesto da si uzeo nešto što bi brzo propalo.

    • BoneDigger

      @Zoran Žalac, 28.08.2017 - 19:13

      Hvala Zorane! Molim te napisi nekakav clanak o tome (znam da ste pisali o tome ali ne tako izravno kao sto si sada objasnio) da educiras ove ljude koje ce pod svaku cijenu opravdavati te lopove. Svako malo vidim tekstove od strane developera i publishera o tom problemu sa preprodavacima i sivom trzistu ali ljudi i dalje tupe po svome i peru ruke jer su oni platili taj key.

    • Duanador

      @jancec, 28.08.2017 - 17:47

      Svako moze svasta lasnirat,istina.Ali zato danas i najveci mutavac moze na you tube odgledati gameplay,procitati recenziju pa tek onda kupiti.
      A sto se tice cijene, da upravu si stari ali…pokrij se koliki ti je jorgan. Ljudi zaboravljaju jednu stvar, igranje nije obavezno i developeri nisu krivi sto netko zivi u siromasnoj drzavi pa si ne moze priustit. A sto se tice HR,Bosne,Srbije itd…Oni si mogu priustit jer 60% ljudi tih 14 eur popusi ili popije za tjedan dana. Znaci svaki drugi mjesec si mogu priustit igru ne od 14eur nego 50eur. Pa neka me netko ubijedi da lazem. Ja imam prijatelja dovoljno pusaca. Pa kada piratizira igru kaze nema se para stari- jaja bi mu otkinuo.

    • funky0308

      @jancec, 28.08.2017 - 19:22

      Čekaj…tebe netko tjera da kupis igru koja je kopija neke druge? Jadne su te isprike kojima samom sebi opravdavas kradju ili nesto drugo. Nista se ne kupuje ako ti nije potrebno ili kako bi zadovoljili svoje hedonisticke porive – i bas zbog toga ne stoji to sto pises. Ako radis za 2500kn, onda ne kupujes hrpu igara, odvojis od svake place 50kn i za 6mj kupis nesto sto ti se svidja. Ako radis za 25000kn ni dalje neces, odnosno ne bi trebao, kupovati nesto sto je lose ili je kopija – nema to lega veze sa parama, ima sa empatijom i brigom, ako vec ne za druge, onda barem za sebe jer studio ne moze dugo funkcionirati bez para (i oni trebaju jesti). Vrlo jednistavno – oni kojo kopiraju druge i rade lose igre, iste te igre nece moci prodati, propasti ce i OK, neka propadnu jer su losi ali kada studio propadne radi piratizirznja igre, e onda svi pusimo jer radi kradje nitko vise nece dobiti nista njihovo. Shvatite vise, igre se ne rade same od sebe, rade ih ljudi koje treba nagraditi za dobar posao, kao i kazniti (ne piratiziranjem) tako sto igru necemo kupiti. Ja sam Hellblade vratio i trazio pare nazad ali nisam licemjerno otisao na TPB i skinio torrent. Igra mi se ne svidja ni besplatna ni za 30eura.

    • jancec

      @jancec, 28.08.2017 - 20:37

      Ja ne kradem, neko je i tim preprodavačima dopustio da kupe i prodaju. Ionako kupujem igre koje mi se sviđaju,ali često dok ne igraš tu igru bar par sati vidiš da li je super ili ne. Ali realno možda i ne bi kupovao preko g2a, da ovi snize malo cijene.
      + Zašto kupujete u veleprodaji hranu kupite od seljaka jer će propast 😉
      Zato prestanite moralizirat. I da vam kažem imam preko 160 igara kupljenih na Steamu sam su 2 od g2a, i da je sam protiv piratizacije, ali neka cijene srede s realnom ponudom…
      + puno igra se bazira na mp, di je neka igra koja se u sp može igrat barem 2000 sati? Osim starih strategija i nekih igara….

    • VEK1NG

      @jancec, 29.08.2017 - 02:12

      Niko nije njima ništa dopustio.Sve su to neovlašćeni sajtovi koji najčešće kupuje igrice ukradenim kreditnim karticama i prodaju ih.Drugo, ti kažeš da nemaš novca da kupiš igre, a onda pomeneš kako si kupio 162 igre(160 na steamu i 2 na g2a).Da si tako jadan ne bi kupio toliko igara.Treće, ti hvališ pirateriju i ostale zločine, a onda navedeš kako si protiv piraterije.I na kakvu realnu ponudu misliš?Jel si svestan koliko je novca uloženo u te igre i koliko ljudi je radilo na njima?Očito nisi.Niko tebe ne tera da kupiš ono što ti se ne igra.Kupuješ samo ono što ti se sviđa.I ako nisi znao, ako ti se igra koju si kupio putem steam-a ne sviđa nakon par sati igranja, možeš da zatražiš povraćaj novca.

    • moordrak

      @VEK1NG, 29.08.2017 - 11:26

      30 ili 60 dana za povrat novca je takva rupčaga u sustavu da je to strašno. Iskreno, ne znam niti jednu noviju igru za koju bi mi trebalo više od 30 dana za prijelaz. Ispada da nikada ništa ne trebam platiti. Stalno mogu igrati najnovije igre jer uvijek mogu tražiti povrat novca bez obzira na to jesam li koristio stvar ili ne. Problem je što je ovaj sustav povrata moguće prakticirati na bilo čemu i zloupotrebljavati ga do neba. Zašto bi to netko radio? Zato što može. Da li je to moralno? Naravno nije, ali nije moralno ni da Iphone košta 20x više nego što je njegova proizvodna vrijednost pa se nitko od dušebrižnika ne brine o tome nego to nazivaju dobrim bussinessom.

    • darijoman

      @VEK1NG, 16.09.2017 - 15:34

      E baš sam to htio komentirati. Lik je nit je vino nit je voda

  • L3gi0naR

    28.08.2017 - 18:39

    Još jedni jadikovci kojima smetaju G2A,Kinguin i slične stranice.

    • BoneDigger

      @L3gi0naR, 28.08.2017 - 19:08

      Jadikovci? Svima smetaju oni, kada bih znao sistem iza njihovog biznisa ne bi pisao takve nebuloze.

    • Dukindra

      @BoneDigger, 28.08.2017 - 19:29

      Za Kinguin ne znam,ali za G2A system je takav,da prodavci kljuceva preko deep weba kupuju jeftino kreditne kartice koje su ukradene,sa tim ukradenim parama kupe npr. igru od 15e,pa je preprodaju za 10.Naravno,ovo je za G2A potvrdjeno,dok ja mislim da ostali sajtovi kao sto su Instant gaming cekaju popuste na igre,pa oni igru koja je kostala 10e,ugrabe na popustu kada je bila 6e,pa je posle preprodaju za 8 npr.

    • l)oolvl

      @Dukindra, 28.08.2017 - 22:08

      ako je to istina, onda u svakom slučaju ispada da su developeri dobili neke novce za igru, čak i ako novac dolazi od hakera koji je ilegalnim putem došao do svega. Kupnjom preko legalnog sajta jedino dobiju veće iznose.

    • BoneDigger

      @l)oolvl, 29.08.2017 - 00:32

      Jesu dobili prvotno pa moraju vracati kada se shvati da je ukradeno sve no problem je sto moraju vratiti puno vise nego sto su dobili. ugl evo ti video ima puno objasnjeno u njemu: https://www.youtube.com/watch?v=mBakPg6x63Q&list=FLPZIfK853k2Nt7hIXj8kQuA&index=38&t=

    • Czar

      @l)oolvl, 29.08.2017 - 01:27

      Normalno da nije istina, novac zarađen kupovinom s ukradenom karticom mora biti vraćen, tu su i troškovi tog povratka tako da devsi nisu na kraju niti na nuli nego u minusu.

    • L3gi0naR

      @BoneDigger, 28.08.2017 - 19:36

      Znam ja njihovo poslovanje al nije me briga tako dugo dok mi STEAM,Origin i sl.ne deaktiviraju licencu za key igre.

    • BoneDigger

      @L3gi0naR, 28.08.2017 - 19:39

      Klasicno licemjerje. Ako stvarno znas onda mi je tvoj moral upitan.

    • hdnxc

      @L3gi0naR, 28.08.2017 - 20:09

      Ajde molim te, nabroji mi sve indie developere koji su ostali bez posla zbog tih G2A lopova. Eee čekaj, ustvari ti nemaš pojma o ničemu šta radiš, samo tako nastavi kupovati od tih lopova pa ćeš kasnije shvatiti zašto je gaming industrija otišla u jarak.

    • L3gi0naR

      @hdnxc, 29.08.2017 - 17:21

      Ko mene pita gdje završi mojih 40% plaće od brutto iznosa?za lopove i uhljebe.

    • phoda

      @L3gi0naR, 31.08.2017 - 15:00

      Cesto ne mogu deaktivirati steam key jer prodje njihov rok za deaktivaciju tako da vrate novce a key nemogu ili ne zele deaktivirat. Ubisoft je deaktiviro par tisuca ali poceli gadno se zalit.
      Sto se tice 40% ti krades od necije place ali drzava od tebe uzima jer kod nas MORAS placat zdravstveno i ostale usluge, zato kad napunis 67 ili koliko imas placu, imas besplatno zdravstveno i ostale pogodnosti. Amerika nema pa se zale cijelo vrijeme, kod nas ima pa se zale. Ukratko narod, ko ti, su govna i nebi im bog udovoljio. Sta god radis imas svoje musterije, sta bi da ti musterija ne placa?

  • (CRO)-Sir

    28.08.2017 - 18:50

    Samo vi laprdajte kolko hocete,nevalja kad skines sa torrenta,nevalja kad skines legalno recimo sa kinguina i to platis kolko god da je.Realno je da svi kupimo jeftinije zasto za igru dat 400kn kad na kinguinu i ostalima mozes dat 150-200.Tko je tu lud?!Da imas para neznam kolko opet bi uzeo jeftinije!

    • Zoran Žalac

      @(CRO)-Sir, 28.08.2017 - 18:55

      Evo npr. scenarij. Developer napravi multiplayer igru. Održavanje servera za multiplayer košta. Developer ne zaradi ni lipe kad kupiš igru od preprodavača. Developer je prisiljen isključit servere za multiplayer igru koju si ti kupio. Tebi je kriv developer, no vidiš li gdje je problem?

    • Dukindra

      @Zoran Žalac, 28.08.2017 - 19:37

      Zoran Zalac,veoma postujem tvoj posao I znam da je tesko ceo dan buljiti u ekran I pisati novosti,ali je isto tako tesko raditi po ceo dan na Balkanu za malu platu,dok na zapadu ljudi rade za ogromne plate,i zato su steam,humble bundle I ostali sajtovi prilagodjeni trzistu ZAPADNIH zemalja,A NE SIROTINJI.Zato I postoji piratsvo I zato postoje sajtovi koji ce ti dati kljuc za igru po mnogo manjoj ceni.Zasto mi moramo da placamo punu cenu za igru ,ako nas na balkanu nema ukupno 30 miliona ljudi,dok je to samo jedna desetina AMERIKE.Samo AMERIKE.Zasto bi mi morali da dajemo punu cenu za igru,ako ima neko ko hoce I moze ? BTW. Nisam proveravao greske u komentaru,izvinjavam se ako ima nekih … 🙂

    • Zoran Žalac

      @Dukindra, 28.08.2017 - 19:49

      Sve je to meni jasno frende. Što misliš zašto je meni Civilization VI na wishlistu već godinu dana? Čekam dobar popust, eto zašto. Ali to što uspoređuješ tuđi standard treba gledati cjelovito. To što su negdje plaće veće ne mora nužno značiti da je život jeftin. Ne kažem ja da treba kupovati igre po punoj cijeni – kupuj jeftinije, traži jeftinije… ali i razmišljaj gdje ti novci idu. Jer ni s druge strane ne stoje ljudi s nepresušnim bankovnim računima.

    • chupacabra1

      @Zoran Žalac, 28.08.2017 - 20:52

      Ne stoje, ali ja živim vani i kupujem igre ko lud, a da ni ne osjetim na plaći. Jednostavno je nerealno i bezobrazno da jednako plaćamo mi i Ameri kad je kod nas prosjek 3000 kuna, a njima radnici koji nose kofere na dokovima imaju 3000 dolara, bar u New Yorku što sam sam vidio. Nije isto nikako. Doslovno kao da njima naplaćuješ od 300 do 500 dolara po igri. Tako da jedno veliko ne za piratstvo s moje strane, ali itekako razumijem one koji to rade. Da nije bilo pirata, ne bi bilo ni mene gamera, a bogami ne bi zaradili ni love i love koju sam utukao u sve to, a čak sam nedavno kupio i neke igre s jedinice koje nisam posjedovao legalno dok sam bio dijete, čisto zato da prepoznam nečiji rad koji mi je donio toliko zabave u djetinjstvu. Tako da mislim da su od mog nekadašnjeg piratiziranja ipak debelo profitirali na kraju.

    • Sackboy

      @Zoran Žalac, 29.08.2017 - 17:43

      Zašto steam u rusiji i hrvatskoj ima različitu cijenu? Šta mi imamo duplo bolji standard od rusije?

    • Zoran Žalac

      @Sackboy, 30.08.2017 - 08:48

      Ne dupli, ali prosječna hrvatska plaća je za 120 eura (2 igre) veća od prosječne ruske, koliko mi je poznato. E sad, to što mi imamo tako sređen sustav kakav imamo, je drugi par opanaka. Valveu je tako malo tržište jednostavnije tretirati pod eu, a Rusija je suprotno od toga.

    • dvuk

      @Zoran Žalac, 29.08.2017 - 19:45

      Ali samo malo, ta igra je kupljena, netko je kupio jednom tu igru i dobio “cdkey” ne možeš taj jedan cd key koristiti na dva kompa. Po mome, takav način preprodaje je isti kao njuškalo, netko je jednom kupio tu igru i novci su otišli developeru…

    • phoda

      @(CRO)-Sir, 28.08.2017 - 21:28

      Znaci ti pravis sir recimo, ti napravis sir i prodajes za 50 kn. susjed ukrade tvoj sir i prodaje ga za 25. tebi je to uredu jer kupac je platio sir kako god? ili ces se zalit jer neko zaradio na tvom poslu?

    • (CRO)-Sir

      @phoda, 29.08.2017 - 00:35

      Recimo 25 kg sira je 25 kg sira 😀

    • funky0308

      @phoda, 29.08.2017 - 07:52

      Nema smisla komentirati na gornje postove jer ekipi nije bitno tko je u steti – bitno je da se igra…strasno je to razmisljanje. I upravo si odlican primjer dao – to je to. Zasto je toliko tesko nekima shvatiti da je netko utukao radne sate u projekt i da nece dobiti placu ako taj isti projekt ne uspije prodati. Ne znam zasto se uporno usporedjujemo s nekime. Zasto smatramo da rodjenjem stjecemo prava na sve. Imas pravo na ono sto si mozes priustiti. I meni neke igre stoje poprilicno dugo na wishlostu – jbga, ne mogu trrnutno gurati igre za PC za malog, igre za PC za sebe i jos tu i tamo nesto za PS4. Zasto bih trebao gledati kako jedan svicarac sve to moze financirati?! Cemu takve usporedbe? Ja trenutno ne mogu i gledam sto kupujem. Ja ne pristajem na to da se zali nekoga tko nema za cigareta, cugu, skijanje ili igru – ljudi to je luksuz jebemu pa luksuz nam nije i ne treba Ustavom biti zajamcen. Ako mi imamo pravo igrati, onda i ekipa iza neke igre ima pravo dobiti svoje pare za posten rad. Kupi igru na Steamu i ako ti nije OK vrati ali cupati se, kao neki u proslim komentarima , na to da ima losih igara ili da imamo manja primanja ili losiji standard od amera je bas smijesno. Nema tu pola ekipe pojma kako ljudi zive u SADu i da nije bas sve tako ruzicasto kako se pokusava pokazati. Pa ljudi tamo planiraju posjet doktoru i po godinu dana unaprijed jer im je to ogroman trosak (ako rade za mizeriju kao kod nas i/ili nemaju osiguranje, a to tamo nije rijetkost). Kada shvatite da ne morate imati sve i to odmah, vidjeti cete da se dobre igre daju kupiti i igrati. Da nema potrebe skidati sve i svasta i da se radi o kaznenom dijelu. Nista ne moraliziram, radi se o jednostavnoj stvari – o zakonu. Mozemo se mi tu do sutra prepirati sto je ok, a sto nije. Cinjenica je da je piraterija zakonom zabranjena i vi to znate. Zato, ajmo prestati pricati gluposti.

    • moordrak

      @(CRO)-Sir, 29.08.2017 - 11:31

      Tipično hrvatsko razmišljanje. Ako nije “use nase i podase” ko ga jebe. Ne mogu vjerovati što čitam. Zbog lošeg standarda, u našim se krajevima opravdava krađa i lopovluk intelektualnog vlasništva. Muzika, igre, filmovi, knjige, softver, ništa se to ne smatra proizvodom jer mnogi pojma nemaju kako navedeni uradci uopće nastaju i kakvu vrijednost imaju. To je “Tamo nešto na kompjuteru.” ili “Ma, to je samo film!” za većinu hrvatske populacije (da ne govorim šire, jer ni u okolnim zemljama nije ništa bolje). Realno, kazne nema ali nema ni svijesti o tome kako se i dalje radi o krađi. Zapravo svi, uključujući brojne medije, školske ustanove, na kraju i represivni aparat toleriraju piratstvo. Kako sam rekao, masovnih kazni za piratluk nema pa je piratiziranje različitih sadržaja pravilo, a ne iznimka. Nema ni želje da se ljudima objasni zašto je “pa skinut ću sa torrenta” loše razmišljanje.

    • berac_malina39

      @moordrak, 29.08.2017 - 12:43

      Tako smo učeni. Bili i bit ćemo. Eto ti sad ak si neki 12 godisnjak oce gledat flasha na netflixu, rijetko koji roditelj ce to razumjet i placat mjesecno netflix. Jos uvijek kod nas stoji “zatupjet ces od tog” i takve lazi. Nejde to tako kod nas, nazalost. Ne mozes ti objasniti takvim ljudima te stvari, mozes probat al neces uspjet. Da, sve vise se to razumije i postaje normalno, no kod nas zivot u gradu i zivot u selu je vrlo razlicit. Imam rodbinu u Slavoniji, pa oni ne znaju sto je racunalo, cijelo selo zivi na traktorima bez cetkica za zube. Sto vise istočnije ides, to je gore. U medimurju je situacija vrlo dobra zapravo. Zagorje nesto manje, no tamo ne znam puno. Na jugu i zapadu Jadrana takoder imam rodbine. Ista stvar kao na sjeveru drzave, donekle ok. Nema ti toga kod nas, ako bude srece a nece je bit, ostat cemo kakvi jesmo.

    • (CRO)-Sir

      @moordrak, 29.08.2017 - 22:07

      Ma samo vi moralizirajte koliko hocete.Svatko ima pravo na svoje misljenje tako i ja i ne vjerujem u ove price da je sve ukradeno amen.

    • phoda

      @(CRO)-Sir, 29.08.2017 - 22:19

      znaci vjerujes da tip ima 20k kodova za prodat?

    • (CRO)-Sir

      @phoda, 29.08.2017 - 23:58

      Nije to jedan tip o cemu ti,uglavnom misljenja su podjeljena u vezi toga i svatko ima pravo na svoje,samo mi ide na zivce moraliziranje i fantaziranje kad 70% ako ne i vise vas tu kupuje jeftinije i onda tu prodajete maglu.Samo kme kme kme.Sad ste se zakacili tu za neku pravdu i tjerate mak na konac.

    • phoda

      @(CRO)-Sir, 30.08.2017 - 12:11

      Nije jedan tip vec par njih ima ajmo rec monopol. Kad kupujes gledas koliku ocjenu ima, normalno da uzimas od onog ko ima puno prodanih i ocjenu npr 98%. Tako da ne pricaj gluposti, svejedno stoji da jedan lik ne moze prodat preko 20k igara a takvih ima nekoliko.
      Drugo ti opravdavas takvu kupnju i to me zivcira. Osobno kad sam nasao g2a, da kupio sam 2 igre i nista vise, druge stranice nisam ni gledo. Kao sto sam vec bio reko, kad developer vraca novce od igre onda placa i fee znaci na svakoj takvoj igri koju ti kupis developer zapravo gubi novce. Kupujes na g2a da sebi kao ocistis savjest a znas da je nevalja, i dobro su rekli, piratiziraj ako vec nemas za igru i gotovo.

    • dvuk

      @phoda, 31.07.2018 - 12:52

      phoda, vjerujem da bi to bilo zabranjeno već odavno da je su to ukradeni ključevi, tako da nisam uvjeren u priču, developeri sigurno dobiju dio tog…sira… nebi oni dopustili suprotno.

    • moordrak

      @(CRO)-Sir, 31.08.2017 - 12:32

      Ako govorimo o ključevima, nije sigurno sve ukradeno, slažem se. Na kraju, koliko ključeva za različite igre je podijelio HCL? Tko kaže da netko nije prodao taj ključ? Koliko ključeva je došlo preko nekakvoga retail programa grafičkih kartica ili ne znam, nekoga dreka bitnoga za igranje? Postoji more takvih primjera. Ekipa se dosjetila odličnog načina zarade, a to je prodaja kodova koje su dobili badava. Ovo je sivo tržište. Isto kao i prodaja korištenih igara u dućanima ili preko kakvog oglasnika. Nisu svi jebeni kolekcionari. Izdavači od takvog tržišta nemaju ništa, a eto, voljeli bi imati pinku. Zato se gura digitalna izdanja značajno jeftinije. Misle da su nas fino nasadili sa tim jer ih ne možemo prodati dalje, kad ono, ekipa prodaje accounte. I tako u nedogled. Sustav se uvijek može razguziti jedino je pitanje tko na kraju strada. Uostalom, ako sam ja nešto kupio ništa na svijetu me ne može spriječiti da to prodam nekome drugome pod svojim uvjetima. Industrija zabave se nikako ne može pomiriti sa time zato izmišljaju svakakve zaštite čak forsiraju zakonodavce na promjenu zakona kako bi nas odvratili od preprodaje. E pa nabijem ih sve zajedno na veseljka.

  • Romano

    28.08.2017 - 18:53

    Vec mi idu na jetra ove moralne filozofije gdje tko da trosi svoj novac. Ovi su gori od cigana,nedajte njima 30$,dajte nama 60$.Te novce sto nam date vise da nas “podrzite” necemo potrositi na kurve i drogu,majke mi,higijena u gradu. A ti cd kljucevi sto se preprodaju,njih je Isus Krist generirao? Sad igraju na neku kartu samislosti morala,a igra usrana da ne moze biti usranija.ne vrijedi ni 2$ eura naravno IMHO !

    • jancec

      @Romano, 28.08.2017 - 20:43

      Konačno neko sa zdravim razumom.

    • ivan_novosel

      @Romano, 28.08.2017 - 22:56

      Frende malo si mi poblesavio, da možda ti nisi taj koji baca novce na kurve i droge?
      Kao prvo – ova igra ne košta ni 30 ni 60 dolara nego 14 jebenih eura.
      Kao drugo – pogledaj recenzije za igru, vidjet ćeš da su 95% pozitivni i da je igra odlična.
      Tako da već tu tvoj glupi komentar pada u vodu.
      Kao treće – igra je luksuz, ako ti je neka cifra previše za dat, nemoj dat
      Četvrto – ne moraš kupiti igru odmah po izlasku
      Peto – imaš STOTINE igara koje su redovito ispod 10 eura a možeš u njih bacit tisuće sati
      Šesto – niti JEDAN JEDINI indie developer ne prodaje igre po 60 dolara, a članak govori o INDIE DEVELOPERIMA

    • BoneDigger

      @Romano, 29.08.2017 - 00:35

      ok shvacas da je velika vecina tih kljuceva ukradena? Shvacas da developer gubi novce, znaci idu u minus svaki puta kada se to desi? Kakve moralne filozofije, radi se o kradi.

    • funky0308

      @BoneDigger, 29.08.2017 - 08:02

      Svi to lega shvacaju samo se prave pametni. Nekoliko puta sam rekao pa sto ne ponoviti – ja se iskreno nadam da ce netko od ekipe komentatora jbno uspjeti u glazbi, igrama ili necemu drugome gdje su autorska prava sve i da ce iz piraterija izgaziti toliko da ce im unuci vracati dugove – zvuci odvratno, znam ali takvi ce jedino tada shvatiti o cemu se ovdje govori. Znaci, nas zakon kaze da je to kradja (torrenti) ali mi se pametujemo i godinama filozofiramo. U RF i EU to se smatra kradjom- kraj price. Shvacam da netko nema, jebo vas ja, nemam ni ja za sve pa ne kukam stalno. Bas mi ide na zivce ta preseravanja. Bio ovo marketing ili ne, posteno je i korektno. Sta vam sada svima smeta? Nije vam Rockstar dao GTA V?? Zamisli razmazene ekipe. Ako nije AAA onda je smece?? Dajte se malo skulirajte i odrastite. Ono sto mozete kupite, ako necete ukradite ali ne fantazirajte da je to sto radite dobro i da se nekakvi jbni Robin Hoodovi.

  • (CRO)-Sir

    28.08.2017 - 19:19

    Ma gle mozemo mi u nedogled raspravljat.Tko takvim stranicama uopce dozvoljava preprodavat kljuceve,isti ti koji se boje za svoju egzistenciju.Ako nesto izradujes/stvaras moras bit spreman da to mozda nece ic kako si zamislio.Mislim da developeri ipak zarade dovoljno,jer da ne nebi ni lansirali nove igre.Mislim da je ipak bolje kupovat za jeftinije nego skidat sa torrenta.Ove jeftine kljuceve je ipak netko platio developerima,znaci da su zaradili.

    • BoneDigger

      @(CRO)-Sir, 29.08.2017 - 00:35

      Nisu vec su izgubili, nisu ni centa dobili. Pogledaj video: https://www.youtube.com/watch?v=mBakPg6x63Q&list=FLPZIfK853k2Nt7hIXj8kQuA&index=38&t=

    • funky0308

      @(CRO)-Sir, 29.08.2017 - 08:13

      Namjerno ne komentiram G2A i Kinguin jer nisam siguran u njihovo poslovanje ali niti su svi preprodavaci isti niti se tu moze generalizirati. Ja sam kupovao sa Instant gaminga, par igara ali kupovao sam. Nakon info da to bas i nije tako super prestaobsam ali ni dalje nisam uvjeren da je sve bas tako crno – bijelo. Instant gaming kupi igru na jeftinom trzistu i prodaje igru tamo gdje je inace skuplja. Da nije tako, davnih dana bi ih se pozatvaralo. Pa to barem nije problem. Placa se karticama, dakle, vrlo je lako pratiti trag novca. Bas zato ne vjerujem u te navode. Da ima keyeva kupljenih ukradenim karticama – ima sigurno ali dok god se ti webovi ne zabrane, tesko mi je povjerovati da je vecina sadrzaja ukradena. Necu dalje u tu temu jer ne poznam dovoljno ali cak i spomenuti IG vise nije tolilo jeftin. Ja na Uplayu igranjem dobijem U pointse (ovo U nije uvrijeda na nacionalnoj osnovi 😛 ) koje pri kupnji mjenjam za 20% popusta i dodjem otprilike do cijene koju ima Instant G. Moze se proci povoljnije i bolje. Biras sto igras i igre kupujes tamo gdje ih mozes vratiti, a ako ih ne mozes vratiti onda pricekas rece i vidis kakva je igra. Ne radis preorder dvije god prije izlaska…

    • (CRO)-Sir

      @funky0308, 29.08.2017 - 11:28

      Na g2a niti ne kupujem,vec na kinguinu mada je to vjerojatno isto,uglavnom na kinguinu ima hrpa selera i kupujes od onog sa najvecim postotkom ocjene.Vjerujem da dio je ukraden,ali ona bi mi cijeli library u svim servisima bio izbrisan.

    • phoda

      @funky0308, 29.08.2017 - 14:27

      Potrazi online i imas stotinu 100% dokaza kako se posluje i koje su sheme. Nemoze neko prodat 20k igara samo tako, naso ih online.
      Zalosno je kako razmislja ovaj sir, jedino sta radi je moralno sebe opravdava jer zna da krade ali dao je mali % cijene nekom pa kao dobro je. Ko pilat.

  • funky0308

    28.08.2017 - 19:23

    Sad kada ih Steam nagazi. Mislim da ovako nesto ne bi smjeli raditi.

    • moordrak

      @funky0308, 29.08.2017 - 11:38

      Preprodavači su pak posve legalna pojava. Neznam zašto se takve portale, ako se dokazano bave mutnim poslovima, ne pogasi ili na neki drugi način kazni? Očigledno se radi o nečem drugom. Ako su ljudi našli način kako legalno nekoga zajebat, što znači da su pronaši rupu u sustavu, onda sustav treba mijenjati pa će ovakve “usluge” nestati. Dok god kartične kuće posluju sa navodno problematičnim “dućanima” ne vidim razlog zašto bih se brinuo. Ako se veliki igrači ne brinu, a vlasti ih puštaju na miru, zašto bi mene bilo briga po kojoj oni cijeni prodaju bilo što? Sa druge strane, ukradeni ključevi se uvijek mogu deaktivirati jer rijetko koja igra danas ne koristi centralizirani sustav updejta pa se u mehanizma provjere vrlo lako implementira i provjera ključa.

    • funky0308

      @moordrak, 29.08.2017 - 15:41

      Sve stoji , a komentar je referenca na vijest od neki dan gdje Steam, da banaliziram, ne zeli biti igraliste za necije igre ako nemaju 30% od svakog prodanog primjerka.

  • esseGesse

    28.08.2017 - 20:37

    Nadam se da ne koriste racunala koja proizvode djeca i Tajvanu, Kini i slicnim zemljama u robovlasnickim uvjetima… Koristenjem i kupovinom takvih racunala podrzavaju iskoristavanje ljudi koji nemaju alternatice…

  • phoda

    28.08.2017 - 21:30

    Ukratko, netko ukrade kopiju igre od developera i proda ju. developer ne dobije ni kunu, pola cijene dobije kradljivac a ti si “KUPIO” igru. Definitivno je bolje samo piratizirat nego radit takva sranja jer to sto se kupuje na bilo kojoj takvoj stranici je da ste vi dobri u vasim ocima. Sramota!

    • (CRO)-Sir

      @phoda, 29.08.2017 - 00:32

      Sramota je to da si cak povjerovao sam u svoje gluposti 😀

  • Romano

    28.08.2017 - 21:43

    Ajde shvati vise da nitko ne krade “igre od developera” jbt. Sta su kao sacekali kamion sa digitalnim cd kljucevima i razvalili sef da ukradu “igre”. To su cd kljucevi koje su posteni developeri izgenerirali i prodali ili podijelili trecim stranama koje ih prodaju po tim cijenama jer su ih i dobili za tu istu mizernu cijenu,vjerovatno jos i nizu posto svi ocigledno zaradjuju,a ovcama prodaju price da kupuju po 200% vecoj cijeni da ih podrze i spamaju internet sa “moralnim spikama”. I tko god kaze da je kupio igru na steamu po punoj cijeni i da podrzava developere taj je totalni kreten jer su developeri vec podrzali sami sebe,generirajuci masu cd kljuceva koje ih kostaju ravno 0,000 eura,kuna,dolara i da su zaradili 1$ po igri,na 200.000 keyeva su opet zaradili 200.000$ jer ne placaju nikome proviziju za distribuciju.Zato se steam i buni,ako niste shvatili o cemu se radi.

    • (CRO)-Sir

      @Romano, 29.08.2017 - 00:37

      Bravo slazem se!

    • Drunkenstein

      @Romano, 29.08.2017 - 01:01

      U pravu si, tocno je tako. Igraju na samilost i osjecaje, a naivci nasjedaju i placaju ma sta duplo, nerijetko i 4-5 puta vise nego na drugom ‘ilegalnom’ servisu. Bas kako si napisa, ovi stancaju stotine tisuca keyeva sasvim besplatno, niti se umore hah. Ljudi misle da preprodavaci kradu keyeve, a oni zapravo kupuju jeftinije, docepaju se kojeg giveawaya i kasnije preprodaju. U najgorem slucaju, neki od njih peru novac koji su stekli nelegalno, no peru ga na nacin da ipak tom istom developeru plate 15$, a tebi prodaju za 8-10$. To znaci da developer uopce nije na gubitku, buduci da je dobio punu uplatu(15$), a key moze koristit samo jedna osoba(krajnji kupac), preprodavac key nikad ne iskoristi, a ipak ga je platio po punoj cijeni. A taj nelegalno steceni novac bi on ‘opra’ s vama ili bez vas, ne mora taj proces uopce ukljucivat igre, moze kupit bilo sta po punoj cijeni i preprodat jeftinije. A sta se tice keyeva bez zastite, vi ih kupite i kasnije ih se odlucite prodat, ko vam brani ? Vase je i vise vam ne triba. Samo vi nasjedajte na korporacijske prijevare u obliku jadikovki, no mozete bit sigurni da developeri tu nista ne gube, svakako se naplate u potpunosti na ovaj ili onaj nacin, s vama ili bez vas.

    • BoneDigger

      @Drunkenstein, 29.08.2017 - 01:55

      U krivu si no dobro, i da ti dokazem da si u krivu ne bih bilo promjene u tvom nacinu razmisljanja.

    • funky0308

      @BoneDigger, 29.08.2017 - 08:23

      Ma ne vrijedi. Pazi izjave : generiraju kljuceve i to ih nista ne kosta?!?! Wooow. Ne kosta ih generiranje kljuceva, naravno, kosta izrada igre. Ali ne vrijedi objasnjavati jer ne zele cuti. Neinformiran i neskolovan narod – sto drugo reci na takve izjave. Ni stan netko nece odnijeti ako ti se na silu netko doseli u njega i koristi ga god dana, ti realno neces izgubiti stan jer je on i tako “proizveden”, ovi ga samo malo koriste i spavaju u krevetu kojega si ti platio i sastavio. Oni ce ga samo malo posuditi.?!? Ljudi, nemate pravo uzeti nesto sto niste platili ili nemate prava na to nesto. Tako je sa kutijom keksa, filmom , glazbom i igrom. Ne postoji isprika – nije to dvd ili neka fizicka stvar. Zakon pozmaje autorska prava i trebao bi ga tretirati jednako kao kruh, auto ili stan. Kradja je kradja. Patentna i autorska prava su nesto sto nije tu od jucer. Prestanimo biti neuki balkanci i shvatimo konacno kako stvari funkcioniraju. Budite ljudi pa ako vec i skidate igre budite svjesni sto radite. Vase je lravo krsiti zakone bas kao sto je i moje pravo tuziti vas ako povrijedite moja autorska prava. Sud nece dugo razmisljati oko toga, vjerujte mi. Ali barem cete biti fer i korektni i biti “musko” (zesci seksizam)

    • [CRO]Revan

      @funky0308, 29.08.2017 - 11:58

      Ajde molim te meni neukom i neškolovanom pojasni nešto. Ti si u svom pojašnjenju stavio u isti koš preprodaju i krađu. Korporacije žele da ti budeš korisnik i da nemaš nikakva prava. Ti nisi vlasnik igre na Steamu, nisi ni vlasnik “svoje” igraće konzole. Ti si korisnik tako dugo dok ne povrijediš njihov licence agreement na kojeg ti uvijek moraš kliknuti da se slažeš s time. Nigdje nema potpisa bilokoje strane ili stranke, nigdje nema službenih izjava i pečata da tebe ijedan sud kasnije može prekršajno ili kazneno goniti. Ne postoji zakonska kazna za kršenje dogovora, a licence agreement je upravo to, dogovor o korištenju licence između imenovane određene tvrtke i tebe, kao neimenovanog nepoznatog korisnika. Znači, tehnički, prema onome što tvrtke žele, tehnički, ti ako razbiješ “svoju” PS4 konzolu, Sony te može tužiti. U stvarnosti, ako u izlogu trgovine razbiješ policu i uništiš COD igru koja je ondje stajala, tebe će ta trgovina kao “vlasnik” igre tužiti za cijenu uništenog proizvoda, neće te Activision tužiti. Prema zakonu o zaštiti potrošača, ti kad nešto platiš, to je tvoje i korporacije se žestoko bore protiv toga, pogotovo u Americi. Ako sam ja kupio Golf 7. i želim ga nakon mjesec dana prodati, kakve veze to ima sa Volkswagenom u Njemačkoj? Njihova zakonska potražnja prema tom automobilu je prestala čim si ga ti kupio. Da se razumijemo, ja bih isto najradije da developeri budu pošteno plaćeni za svoj rad, bilo to 60€, 30€ ili 10€, ali da se pošteno odnose prema nama igračima i dostave nešto vrijedno tog novca, jer mi taj novac od svog kruha dajemo njima za kruh. I ovdje nije riječ o piratstvu i ilegalnom skidanju igara s torrenta. Ovdje treba znati da je riječ o preprodaji. Preprodaja sama po sebi nije kažnjiva zakonom i ilegalno skidanje sadržaja i preprodaja se ne mogu staviti u isti koš. Giveaway ključevi i ključevi za igre se ne mogu ukrasti. Stvar je u tome da developeri žele da platiš ključ koji je napravljen za platiti kako bi novac išao direktno njima, a ne da ti netko tko je jeftinije platio ključ, ili ga dobio besplatno, proda taj isti neiskorišten ključ. Jer industrije žele da ti budeš korisnik i žele zabraniti distribuciju i danje korištenje isključivo jednog proizvoda, Otuda jedna igra, jedan CD-key, jedan vlasnik, jer je prije ere Steama i ostalih DRM-a bilo sto ljudi, jedna igra.

      To da su CD ključevi preprodajom ukradeni su gluposti isto kao da Denuvo uništava SSD. Svaki ključ koji je generiran od strane developera igre, ako je dobiven ilegalno, lako mu je stati na kraj. Nije stvar u ovoj vijesti, u globalu je riječ o korporativnom pokušaju uništavanja preprodaje, posuđivanja i korištenje jednog proizvoda na više domaćinstava. O kojem god da je proizvodu riječ.

    • funky0308

      @[CRO]Revan, 29.08.2017 - 15:45

      Ajmo ovako…svatko tko tvrdi da torrent – i ne nisam stavio oba termina u isti kos, prociraj komentare iznad i vidjeti ces kuda i u kom smjeru je rasprava otisla, nije kradja. Neka prijavi MUPu svoju IP adresu i kaze da ce ciielu noc skidati filmove sa TPBa. Ako ne dobijete kaznenu prijavu, ne prekrsajnu, nego kaznenu – ja cu se svima koji tvrde da to nije kradja ispricati. Za G2A i Kinguin sam vec osam puta sve rekao i tu nemam sto dodati.

    • Romano

      @funky0308, 29.08.2017 - 14:39

      Sta pricas ti ?! Odi brate kod psihijatra na ljecenje. Lik baljezga o stanovima,patentnim pravima,o kradji,o kruhu,autu,.Kakvih sve jazavaca ima ovdje cudo jedno.

    • funky0308

      @Romano, 29.08.2017 - 15:47

      Jesi se jako nasekirao jer nisi shvatio post? Kada narastes shvatiti ces da se bori argumentima, ne uvredama . Ako nisi shvatio napisano, probaj ponovno procitati, nemoj svoju srdzbu uludo prosipati po bespucima interneta, trebati ce ti sutra za nesto drugo…samo lagano, ne se sekirati.

    • Drunkenstein

      @funky0308, 29.08.2017 - 16:13

      Previse se bahatis s obzirom da ne znas o cemu govoris, a istovremeno namjerno redovno skreces s teme, odnosno rasprave u ovom postu. Mi govorimo iskljucivo o preprodavacima i ocajnickim pokusajima korporacija. Zasto stalno spominjes piratstvo i torrente, to vamo nema nikakve veze. Ti ocito ne mozes shvatit da se radi o najbanalnijoj preprodaji, poput njuskala. 1 osoba-1 kljuc-placen u potpunosti u danom trenutku, po punoj cijeni ili na popustu. Capisce ?

    • funky0308

      @Drunkenstein, 29.08.2017 - 17:57

      Ajmo privesti ovaj besmislen razgovor kraju. Nema smisla nastaviti.

    • Drunkenstein

      @funky0308, 29.08.2017 - 18:45

      U redu, no to sta si ti ovaj put izvuka kracu slamku, ne cini ovu raspravu besmislenom. Besmislena bi bila kad bi ti presta vikat na ljude, stvarat im griznju savjesti i omalovazavat ih samo zbog toga jer plate malom coviku 5$ umisto da plate steamu 20$.

    • funky0308

      @Drunkenstein, 29.08.2017 - 21:59

      Sacuvaj si ove komentare pa ih procitaj kroz par god. Tvoj glavni problem je sto u ljudima sa HCLa, ukljucujuci i mene koji samo ponavljamo nesto sto je svakom zdravom covjeku normalno i nesto sto nisam izmislio ja, vidis prijetnju i policajce. Zaboli me zivo kome ces ti dati pare i odakle ces kupiti ali ti ovdje kontriras zakonima i svojim djecijim razmisljanjem ugrozavas nesto sto mi ostali volimo i podrzavamo. Mislis da si pametan i da prolazis jeftino? Nije ti ni malo sumnjivo sto je igra 5 umjesto 20$? Ja se necu ispricavati jer postujem tog jebenog developera i svojim novcima mu to i pokazujem, a tebi preporucam da razmislis malo kakvu poruku saljes klincima oko sebe. Nadam se da moj sin nikada nece nabasati na ovako bahate i prepotentne komentare gdje se velica kriminal, nacionalizam ili bilo kakvo drugo preseravanje. Da zavrsim, kupujes na tim siteovima? Moze screenshot Steam i uplay librarya?

    • Drunkenstein

      @funky0308, 29.08.2017 - 22:28

      Kupujen iz sljedecih izvora: BundleStars, Humble, Gog, Origin, IG. Komentar ti je pogresan i nevaljan, i dalje nisi u pravu, ja nisan kriminalac, a ti nisi nista moralniji od iduce osobe, vec si samo jos jedan lazni moralist u moru takvih, koji se prema drugima odnosi pasivno agresivno i s visoka. Samo se tjesi, ali jedini djetinjast i nepametan vamo si upravo ti. Eto, sad mozemo zavrsit.

    • phoda

      @Drunkenstein, 30.08.2017 - 01:56

      Znaci, vecina toga NIJE preprodaja vec krađa, čista krađa. Znači čovjek ukrade karticu, kupi igru i prodaje kod. Znaci on zaradio na tebi, ti nisi dao pare developerima nego njemu. Ubisoft je bio povukao par tisuca kljuceva jer su kupljeni ukradenim karticama ali vratili nakon protesta. vazno napomenut da kad vracaju novce pljacaju i fee znaci ako vrate 40$ moraju vratit jos neku svotu sto varira dosta od 5% do cak 70%. nakon određenog perioda kljuc nemozes vratit, a obicno bude da se povrat novca trazi nakon tog perioda jer orobljeni covjek to nije ni skuzio.

  • Drunkenstein

    29.08.2017 - 02:47

    –>Zamolio bih<– te da me prosvjetlis, priznat cu pogresku ako me uvjeris. Nego, pomocni glagol 'bih' se koristi samo u prvom licu jednine. Inace me nije briga kako se ljudi izrazavaju i pisu, no ovo me iznervira kad primjetin.

  • Drunkenstein

    29.08.2017 - 02:50

    E da, ionako kupujen iz onih par legitimnih izvora.

  • Marky_DODGE

    29.08.2017 - 08:01

    A je li uredu kupovati preko instant gaminga??

    • funky0308

      @Marky_DODGE, 29.08.2017 - 15:50

      IG, koliko je meni poznato (nemoj me drzati za rijec) nema korisnike koji prodaju igre nego oni prodaju sami. Pitao sam ih jednom kako, kazu da se igre kupuju na Ruskim (namjerno mnozina jer mislim i na drzave bivseg SSSRa) trzistima, Indiji, juznoj americi gdje su osjetno jeftinije. Na svakoj igri pise na kojim trzistima radi i to je otprilike to. Naravno, moguce je da to sve skupa nije istina ali mislim da je IG ipak druga prica od G2A i slicnih. Tu dev i izdavac svoje pare dobiju. (Ako je tako kako se prica)

  • (CRO)-Sir

    29.08.2017 - 10:06

    Ovu temu obavezno Pernaru na raspravu u sabor!

  • JADRO

    29.08.2017 - 11:05

    Veliki respect.
    No malo je to glupost!

  • Stjepan93

    29.08.2017 - 18:18

    Darkwood??
    Ima li Zagora i Chice?

    Ljudi ce uvijek kupovat jeftinije……

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?