DirectX 12 igre moći će iskoristiti integrirane grafičke čipove uz obične grafičke
Vlasnici Intelovih i AMD-ovih procesora koji imaju i integriranu grafiku uz DirectX 12 moći će iskoristiti te čipove kako bi rasteretili glavnu grafičku karticu.
Microsoftov novi API DirectX 12 obećava mnoštvo dobrih stvari, a među njima je otkrivena i jedna koja će posebice razveseliti vlasnike laptopa. Naime, većina današnjih laptopa ima dva grafička procesora – jedan integrirani koji dijele s centralnim procesorom, te jedan u zasebnoj kartici AMD-a ili Nvidije. Ti grafički čipovi do sada nisu mogli raditi zajedno, tj. istovremeno, ali u DirectX 12 će i to biti moguće.
Istovremeni rad znači kako će igre moći povući dodatnu snagu iz hardvera, te će se samim time izvoditi bolje. Naravno, ovo ne vrijedi samo za prijenosna, nego i za stolna računala koja imaju integrirane grafičke procesore pored onih standardnih utaknutih u PCI-E utor.
No dobre vijesti ne staju samo na tome. Potvrđeno je kako ćemo po prvi puta u povijesti čovječanstva moći upariti dvije grafičke kartice različitih proizvođača, dakle i AMD i Nvidiju. Nadalje, postojat će i mod za uparivanje specifičnog hardvera, tipa dvije iste grafičke kartice, ali za razliku od SLI-ja i Crossfirea, s DirectX 12 API-jem i njegovim Explicit Multiadapter rješenjem igre će prepoznavati dvije kartice kao jednu, što znači da će dvije kartice moći bolje dijeliti operacije i brže se snalaziti u izvođenju zahtjevnih igara.
S obzirom da su SLI / Crossfire rješenja gotovo uvijek imala problema sa zahtjevnijim igrama dok za iste ne bi izašli prilagođeni driveri, ovo je svakako dobrodošlo rješenje. Naravno, treba reći kako će sve ove najavljene funkcije biti iskoristive tek u DX 12 igrama (premda i sa DX11 hardverom). A do sada smo dobili najavu tek jedne DX 12 igre, ako nas sjećanje dobro služi.
beowulf112
06.05.2015 - 15:37da fable je jedina igra ali mislim da ce batman naknadno dobiti dx12 patch(tako je nesto pisalo)..a avalanche studio implemtira dx12 u svoj engine pa ce mozda just cause 3 koji ce prije izaci 2016 nego 2015
wyzard
@beowulf112, 06.05.2015 - 15:54Eto ipak me onda ne služi sjećanje dobro. Mislio sam na onaj RTS Ashes of Singularity, a ne na Fable. Eto, dvije su.
BoneDigger
@beowulf112, 06.05.2015 - 15:56Mislim da sam negdje pročitao da će i witcher dobiti takav patch.
MiškoBrzojebi?
06.05.2015 - 16:04Znaci li to da cu ja sad moci koristiti Intel HD4000 uz AMD Radeon HD7670M iako do sada nisam imao opciju uopce koristiti integriranu cak ni u power saving modeu?
crocop97
@MiškoBrzojebi?, 06.05.2015 - 17:13Ako budeš to radio bolje ti je da nabaviš neko dobro hlađenje za laptop
MiškoBrzojebi?
@MiškoBrzojebi?, 07.05.2015 - 11:58Hladenje nije problem, samo pitam jel moguce Directx 12-icom "upaliti" HD4000 koja je u BIOS-u onemogucena, dakle sada ju nikako ne mogu koristiti?
DukyDoo
@MiškoBrzojebi?, 07.05.2015 - 14:00moci ces je koristit ako bude podrzavala dx12
MiškoBrzojebi?
@MiškoBrzojebi?, 07.05.2015 - 14:44hvala 🙂
Kveki
06.05.2015 - 16:20Ovo stvarno zvuci odlicno, nadam se da ce fnkcionirati u praksi.
VladoShady 980
06.05.2015 - 16:31Skoro sam gledao benchmak iz neke igre, cini mi se da je igra od Cryteka, igra je pokrenuta na dx11 i dx12 i razlika je nekoliko frejmova….po svemu sudeci dx12 je u stvari ogroman hajp
HighCroGaming
@VladoShady 980, 06.05.2015 - 17:28kako su mogli napravit benchmark kad dx12 nije izasa
pogledaj microsoftovu konferenciju na gdc koja je razlika izmedu dx11 i dx12
Nexus1011
@VladoShady 980, 06.05.2015 - 17:37Nisi čuo za demo verzije tj. preview verzije?
Heheh a kako je onda MS mogao prikazati "ako nije DX12 još izašao" ono čovječe…
VladoShady 980
@VladoShady 980, 06.05.2015 - 21:22Jel trolas ili sta? Mislis da niko od developera nema pristup dx12?
VladoShady 980
@VladoShady 980, 06.05.2015 - 21:23Cini mi se da je ovaj snimak u pitanju
https://www.youtube.com/watch?v=oMf3WCkWaEA
Apocalypse4987
@VladoShady 980, 07.05.2015 - 04:37Mislim da si ti krivo shvatija svrhu directX – a
BoneDigger
@VladoShady 980, 07.05.2015 - 07:50Točno to. DX je api (application programming interface) pomoću kojega će developeri raditi igre u budućnosti, i ima puno beneficija u odnosu na dx11 – ukratko radi se o puno većoj učinkovitosti kod iskorištavanja hardware-a. To nije program u kojeg će se ubaciti igra i dobiti čarobnih 100 dodatnih fps-a. Dx nije ni izašao, igre se tek rade u njemu, treba čekati izlazak win10 i tko zna koliko će vremena proći dok developeri iskoriste potencijal dx12, ugl. ovaj video je klasični bs.
VladoShady 980
@VladoShady 980, 07.05.2015 - 07:53Pa vec neko vreme se bruji o carobim frejmovima….
BoneDigger
@VladoShady 980, 07.05.2015 - 08:07Točno. Ali to se odnosi na draw calls per frame, ugl. dx12 ima višestruko više draw calls-a po frejmu, to će pomoći developerima da rade igre sa puno više detalja na sceni nego što su mogli sa dx11.
VladoShady 980
@VladoShady 980, 07.05.2015 - 08:26A fraps ostaje isti…
BoneDigger
@VladoShady 980, 07.05.2015 - 08:48Sjeti se poboljšanja što je dx10 donio u odnosu na dx9, ili dx11 vs dx 10. Nemožeš očekivati da ćemo svi igrati na 200fps-a zato jer je izašao dx12. Uvjek će se kupovati nove grafičke kartice kako bih imao željeni fps samo što će sada Igre biti ljepše, tj. imat će puno više detalja, komponente/resursi će se koristiti efikasnije, neće biti toliko bottlenecksa, sli/crossfire će raditi bolje, otključat će se neke nove mogućnosti hardwarea, bolja kompatibilnost… ali nećemo dobiti "free fps".
VladoShady 980
@VladoShady 980, 07.05.2015 - 09:10Sacekacemo i vidjeti, ko zna koliko ce obecanja biti ispunjeno, a obecano je mnogo!
BoneDigger
@VladoShady 980, 07.05.2015 - 09:15Slažem se, i mene zanima kako će se stvari odvijati. Samo se nadam da će developeri što prije iskoristiti potencijal.
DukyDoo
@VladoShady 980, 07.05.2015 - 14:03nemožeš gledat na dx12 ko na nekoga novog mesiju… puno toga u igrinom frejmrejtu ovisi o drugim faktorima… npr. engine, iskustvo developera, itd.
ta razlika u dx12 i dx11 frejmrejtu ce vjerojatno varirat od igre do igre…
BoneDigger
@VladoShady 980, 07.05.2015 - 14:52Tako je, upravo to sam i rekao.
Kunda11
06.05.2015 - 16:39Kad ce to izac?
madkikot
06.05.2015 - 17:09Ako bude ovao oracemo cpux2 u sli ili cros fire+2 gpu isto tako da lete 🙂
Dexol
06.05.2015 - 19:04ovo podrška za obje kartice (Nvidia i AMD tj ATI) postaje sve popularnije
IaMarmageddoN
06.05.2015 - 20:52nVidijo moja, mislim da ću ti dodati bratca AMDa 😀
TeroXCro
07.05.2015 - 06:06Kad bi se NVIDIA i AMD stupili u brak što mislite koga bi imali za potomka?? A definitivno integrirani INTEL.Pitam se kako bi to izgledalo npr pokrećeš ovakvo račinalo:Core i5 4690K sa integriranim HD 4600 grafikom i onda na PCI-E ulazima stoje GTX 960 i jedna R9 290.Mislim da bi to bilo zanimljivo nama , a našem napajanju ubitačno.
VladoShady 980
@TeroXCro, 07.05.2015 - 09:21Ako gledas na napajanje onda zaobidji AMD, mada ako raspolazes sa navedenim komponentama napajanje je najmanj problem
Hrv4tin4
07.05.2015 - 10:32Svi ste zaboravili jednu JAKO važnu stvar! Nažalost dobar dio igara danas su portovi. I sad ovo što DX12 donosi ne znači nužno nama bolje performanse, nego samo manje truda developerima pri prebacivanju igara i lošiju optimizaciju koja bi mogla rezulirai istim performansama kao i do sada…. Jedini pravi pomak ćemo vidjeti u igrama koje se isključivo rade za PC