HCL.HR

Disney i LucasFilm navodno traže novog developera za Star Wars igre

Petra Rukav 15.02.2018.   •   37 komentara


Internetom kruži nova glasina koja sugerira da bi Electronic Arts mogao ostati bez licence za Star Wars igre, a rad na svježim avanturama u dalekoj galaksiji mogli bi preuzeti Ubisoft ili Activision.

star wars igre ea

Godine 2013. Electronic Arts i Disney potpisali su ekskluzivan višegodišnji ugovor kojim je EA dobio prava na Star Wars igre, a američka izdavačka kuća dosad je objavila dva Battlefront naslova – Star Wars Battlefront i Star Wars Battlefront II – Respawn Entertainment još uvijek radi na akcijskoj avanturi u dalekoj galaksiji, dok je projekt Visceral Gamesa odbačen zajedno s developerom.

Nažalost, Electronic Arts je u oba slučaja razočarao publiku – originalu iz 2015. zamjerali su nedostatak singleplayer kampanje, a nastavak iz 2017. osuđen je na propast zbog monetizacije – što pak je dovelo do otvaranja peticije koja bi trebala potaknuti Disney da šutne EA iz dogovora. Čini se da je američka filmska produkcijska kuća na kraju ipak čula glas naroda, barem ako je vjerovati glasinama koje kruže internetom.

Naime, portal Cinelinx, koji prenosi ove informacije, tvrdi kako je u razgovoru s više izvora bliskim ovoj zavrzlami otkrio da je Disney održao sastanak s rukovoditeljima Electronic Arta kako bi otkrili što je trulo u njihovim Star Wars igrama, a kasnije su navodno popričali i s Ubisoftom te Activisionom s namjerom da saznaju jesu li možda oni zainteresirani za ekskluzivnu licencu.

Budući da se ni Disney ni EA nisu oglasili kako bi potvrdili odnosno opovrgnuli ove tvrdnje zasad iste vrijedi kategorizirati tek kao puke internetske glasine. Međutim, uvijek možemo raspravljati o „što bi bilo kad bi bilo“…

Komentari (37)

  • KhorneFlake

    15.02.2018 - 19:56

    Super. Od jedne muzare mikrotransakcija do neke od druge dvije. Ne znaš koji je gori od goreg.

  • Apocalypse4987

    15.02.2018 - 20:02

    Jel tako teško napravit igru u stilu jedi academy ili kotor? Izgleda da developeri ne žele radit za njih jer nemaju ni slobode, niti znaju hoće li igra uopće bit završena

    • burgi

      @Apocalypse4987, 15.02.2018 - 22:31

      bas htjedoh napisati…jel toliko tesko bar izdati remake kotor jk x wing…krenuti s tim a kasnije razviti neku novu…materijala ima i dovoljno za open world igru

    • Stribor88

      @Apocalypse4987, 16.02.2018 - 01:12

      ja ne znam koja će to kuća odbiti SW licencu (koja je sama po sebi zlatna koka s kojom ne mozes fulat zbog supervelike fan baze) jer “developeri ne žele raditi jer nemaju slobode!?” developeri u velikim kucama rade kako im se kaze (i sretni su zbog toga jer rade se najboljima i jako puno nauce, neovisno o “slobodama”). U bilo kojem developmentu uvijek si suočen da netko prekine finaciranje, a tada,gle čuda i developeri željni slobodne staju s radom;D samo para je tu bitna… developeri koji žele raditi “slobodni” ako su dobri – osnuju svoj studio (ako uspiju skupiti desetak jednako dobrih kao oni), ako nisu toliko dobri ili su početnici rade Indy igre u većini slučajeva za kikiriki (rjetko koji postane CD projket, vec od te svoje “slobode” i nemarom za pare propadnu.

    • Apocalypse4987

      @Stribor88, 16.02.2018 - 07:05

      Mislija sam na Visceral games, imali su briljante ideje. EA i Disney se nisu baš slagali s time. Zato sada više ne postoje. Jel se iko sića Star wars 1313 od LucasArts? NI ta firma više ne postoji. Od staw wars igara ubuduće očekujem nemaštovite poker aparat igre sa loot boxevima i mikrotransakcijama ili mobilne igrre u stilu “moj prvi jedi”

    • Zvonimir Komar

      @Stribor88, 16.02.2018 - 11:12

      Ne znam u čemu ti vidiš razliku “slobodnih developera koji osnuju svoj studio” i “indie developera”. To je jedna te ista stvar. I otkuda ti to da su indie developeri “početnici” koji “rade za kikiriki” i “većinom propadnu”. I zašto bi indie studio morao postati veličine CDPR-a da bi dobro poslovao? To su bedastoće.

      Je li propao ili radi za kikiriki Klei entertainment, Supergiant games, Arrowhead studios, Logic artists, Whalenought studios –
      da ne nabrajam očite studije poput Lariana, Inxile, Obsidian. Ili pak pojedinci poput Edmunda McMillena, Lucasa Pope-a, Tom Francisa, Mike Bithella, Jonathana Blowa, Stevea Gaynora itd itd?

      To su sve ljudi koji rade super stvari, na srednjoj ili jeftinijoj razini financiranja, konzistentno, inovativno, slobodno i pažnje vrijedno. Ali da se vratim na tvoj post – ne samo da rade kvalitetne i inovativne, bullshit-free igre, već i jako dobro žive od toga. Puno ljudi nekritički usvaja i papagajski ponavlja korporativne mitove o nuždi “konstantnog rasta”, pa onda dolazi do ovakvih “zaključaka” poput ovih tvojih.

    • Stribor88

      @Zvonimir Komar, 16.02.2018 - 16:00

      nema tu korporativnog bull-shita, SW BF2 prodan u 7mil primjeraka, projicirano na 8mil. KATASTROFA! (a ima 30 mil PS4 konzolana svijetu, kada sam gledao zadnji put ). Dobit EA 1,2 mlrd dolara prošle godine. U koliko stotina života, ti slobodno hvala vrijedni i sve super Indy developerske kuce (koje kao žive dobro, opet što je to dobro? jeli radit za 1000 eura placu mjsecno?) mogu toliko zaradati i prodati kopija koliko ovi u jednoj godini? Ciram Grunfa ako vrijedis letiš, ako ne vrijediš ne letiš;) ne zove se AAA igra tako bez veze i Indy bezveze, potoji ogromna razlika a to se vidi po rezultatima prodaje

    • Zvonimir Komar

      @Stribor88, 16.02.2018 - 16:26

      Ajoj. ok, još jedan post i onda stajem. Računica je jednostavna – koliki su ti troškovi hladnog pogona, rada, marketinga i distribucije vs. koliko para zaradiš. Developeri i pogotovo pojedinci o kojima pričam imaju gotovo nikakve troškove tako da im je profit dovoljan za vrlo lijep život – puno više od 1000€ mjesečno kada bi se išlo tako računati. A o tvojim predrasudama glede “AAA”- indie (ne piše se “indy”) ne bih. Over and out.

  • Red Falcon 2

    15.02.2018 - 20:13

    Zašto prodat samo jednom firmi? Zašto ne dati više njih licencu? Dati licencu npr. Ubisoftu, Bethesdi, Activisionu itd. Tako bi malo više pazili što rade jer imaju konkurenciju, ovako kad jedan izdavač ima ekskluzivna prava na licencu kao što je Star Wars odjenom pomisli da može bilo šta radit i dogodi se BF sa loot boxovima.

    • Stribor88

      @Red Falcon 2, 16.02.2018 - 01:28

      zato što “ekspluzivna licenca” prodana velikim kučana znači ogromnu količinu para koju ta kuća može platiti, te provesti vrhunsku grafičku AAA igu (što je bitno Disneyu) i veliki je plus moguci jednostavni intervenizam prema jednoj kuci disneya ako stvarni krenu naopakao (ovisi kako se potpisao ugovor, ne mogu se višemilijnuski ugovori raskidati samo tako, eto došlo mi je… neki klinici na redditu vele da ne vole mikrotransakcije u igri u kojoj ih nema, zasad… treba viditi ugovor jeli je to moguće i isplativo Disneyu). Prodavanje “neeksluzivnih” licenci manjim kućama rezultiralo bi hiperprodukciji (zasićenje tržišta), manje novaca Disneyu i manjoj kvaliteti tih igara, a teško bi se to sve pohvatalo kontrolirat od Disneya. DICE je radio izvrsne SW igre ali izostao je dobar SP i klincima starci nedaju pare za mikrotransakcije pa igrau Battle Royale igre koje su super jer nemaju mikrotransakcija i free su;D Dodao bi da su Disnijevci bili oduševljeni BF2 i mikrotranskacijama, sad je to postao problem PR-a EA, treba čekat što će se dogiti s BF2 za mjesec dva kad se redizajnira metaigra (ne bi se to radilo da je Disney digo skorz ruke od EA)

  • Filip Jakus

    15.02.2018 - 20:28

    Osobno bi najradije da licencu dobije CD Projekt Red ali oni nemaju dovoljno ljudi da bi preuzeli jedan projekt takvih razmjera, a mislim da širenje studija u tom razmjeru da mogu radit 2 ili više ogromnih projekata u isto vrijeme je jako rizično i moglo bi im se obit u glavu.

    • funky0308

      @Filip Jakus, 16.02.2018 - 09:37

      CDP je studio koji bi sigurno napravii dobru igru ali sumnjam da bi se to ikome od njih isplatilo na kraju. Oni su mali, a pitanje je kakva bi kvaliteta bila da se otvori podstudio ili ovaj prosiri. To vise nije taj tim. Ubisoft ili Activision…? Hmm..a da ostavite ipak EAu? 🙂 Ubisoft prije Activisiona u svakom slucaju barem bi svijet bio odlican, ako bi im netko pokazao Kingdom Come, Zeldu ili HZD mozda bi skuzili i questove i otkrivanje mape 😛 . A opet..Disney je toliko izgubio na vrijednosti SWa jer im ocito sluzi kao izvor para kada god ga trebaju…serije, filmovi, igre sa svih strana prste…tako da mi je vec po malo i svejedne kada ce i hoce li ponovno dobra SW igra. Cekam je kao sto cekam iduci AC. Super ako dodje, a ako ne dododje opet OK.

  • kalme

    15.02.2018 - 20:30

    Ja mislim da kad bi dali licencu SEGA kompaniji da bi im to bilo najpametnije oni su dobri imaju dobre igre iza sebe i da velika fransiza kao sto je Star wars da licencu njima oni bi se potrudili i napravili vrh igru.I ako kazem da battlefrontu 2015 malo ali bas malo stvari fali da bude savrsen a novi battlefront II 2017 je skoro savrsen ali odjednom svi ljudi su kriticari i ne vide da je igra mnogo sadrzajnija nego mnoge druge a i bolje ima odradjene komponente gameplaya nego mnoge druge ali gleda se na nju kao da je jedina igra tog zanra na svetu i da mora da bude savrsena.Ja mislim da su im igre ispale dobre i treba da se ponose sto imaju u kolekciji dodatu pored:[TITANFALL,BATTLEFIELDA,UFC,FIFE,MASS EFECTA,DEAD SPACE,NBA LIVE,SIMSA,NEED FOR SPEED itd. imaju i Star Wars Battlefront ali dzaba kad EA se rastrgo na sve strane pravi 100 igrica u isto vreme inace su dobro odradili svoj posao a Disney je ispao glup sto nije dao igre nekoj kompaniji koja je manje zauzeta i nije preopterecena izbacivanjem nastavaka svake 2-3 godine kao SEGA i sl..

    • Wolfboy

      @kalme, 16.02.2018 - 18:44

      SW battlefront II je dobar u svemu samo je loše odrađen multiplayer s tim mikrotransakcijama.

    • kalme

      @Wolfboy, 16.02.2018 - 21:41

      Da ali kad malo pogledas ni to nije strasno koncentrises se na gameplaye a ne to zaboravis…

  • Wolfboy

    15.02.2018 - 21:47

    Bog ih blagoslovio.A EA može da turi prst u usta i šuti

    • kalme

      @Wolfboy, 15.02.2018 - 21:56

      Hahahah

  • Luka 6c

    15.02.2018 - 23:11

    Mozda bi mogli malo okrenuti stvar. Do sada je game developer radio igru te je prodavao fanovima. Zanima me kakav bi rezultat ispao kada bi LucasArts napravio anketu gdje bi se saznale preferencije među fanovima i objavi 3 natječaja npr:
    1. FPS
    2. RPG
    3. RTS
    i na natječaje se prijavljuju studija te se odabere onaj sa najboljom idejom koja ispunjava određen žanr (dakle jedan studio po žanru) .
    Trenutno ako licenca ide samo jednom studiju, taj studio teško može zadovoljiti potražnju za svim željama spram Star Wars Universe-u…

    • funky0308

      @Luka 6c, 16.02.2018 - 10:06

      Ideja zapravo i nije losa, ne vezati fransizu, nego zanr za jedan studio.. samo, slabo bi od Lucasa vise ista dobili. Disney je kupio sve sto se kupiti da 😉

  • Artyom

    16.02.2018 - 01:39

    Treba prvo pričekati da izađu igre koje su u razvoju, i to već dosta dugo (bolje nego da ih se sad odbaci). Možda budu dobre. Respawn, Visceral-ovu igru je netko sigurno preuzeo, ima još par igara za mobitele, navodno i Bioware radi nešto, možda i DICE radi još jednu, a nebi se čudio da je u razvoju neka velika open-space igra tipa Star Citizen ili novi mmo.

  • baDarmageddoN

    16.02.2018 - 06:16

    Jedino Sony ili Nintendo ima dovoljno jake studije da ne bi imali ubačene lootboxeve u igre a Nintendo nema hardver za punokrvne StarWars igre tako da jedino Sony preostaje. Osobno, da je CD Project Red jači studio birao bi njih. Od ama baš svih drugih nema nikoga tko je sposoban napraviti kvalitetnu igru i da nema lootboxeva. Activision i Ubi su skoro isti vrag ko EA. Nema neke razlike…

    • RapthorPechina

      @baDarmageddoN, 16.02.2018 - 06:50

      Nesto se microsoft razmahao s velikim ciframa u zadnje vrijeme. Možda oni za xbox kupe licencu i počnu razvijati igre!

    • baDarmageddoN

      @RapthorPechina, 16.02.2018 - 07:36

      Ako kupe nekoliko studija onda bi to prošlo kao PC – Xbox ekskluziva. Ali Ubi i Acti su isto sranje ko EA. Acti po lootboxevima a Ubi po tome što niti jednu igru koju naprave ne naprave sa jednakim produkcijskim kvalitetama kao Sony…nema tu toliko detalja, voice acting nije te razine a da ne govorim o tome koliko siluju multiplayer. Ne Ubiju i Ne Actiju. Ili Sonyu ili neka odaberu nekoliko kvalitetnih studija pa de se oni međusobno bore.

    • funky0308

      @baDarmageddoN, 16.02.2018 - 10:16

      Ja bih rekao da za Ubisoft ako ce Montreal raditi igru i ako ce preskociti AC skroz dok traje razvoj igre i da se studio potpuno posveti SWu. Neki dan Ubisoft izjavi da AC stavlja na cekanje (novi nastavak) i da ce donositi sadrzaje za Origins – sto je po meni skroz OK odluka jer je suludo tako “bacati” te svijetove koje rade za igru, jednom ga iskoriste i gotovo. Predetaljno i preveliko je to da bi sluzilo samo par mj u jednoj igri (ne zazivam reciklazu nego vise questova, bolje i kvalitetnije price i bolju iskoristenost mape, ne da je svijet ogroman i otvoren samo da bi to mogli napisati na kutiju)….uglavnom, neki dan Ubisoft kaze da ne radi na novom ACu, danas cujemo ovu vijest – znaci li to da se Ubisoft mozda vec i dogovorio s Disneyem ili , kos bolja opcija, da nastavlja s izmjenama i promjenama i radi na svojim igrama i nakon izlaska.?! Ja stvarno vjerujem da bi Ubisoft fantasticno docarao sve te svijetove (jbte, bas me zanima njihova verzija Endora) – samo da se malo vise paznje posveti likovima i prici. (U svim svojim novijim igrama).

    • baDarmageddoN

      @funky0308, 16.02.2018 - 11:36

      Slažem se. Tko zna? Izgleda da se Ubi budi…radije oni nego acti

    • funky0308

      @baDarmageddoN, 17.02.2018 - 15:48

      Samo da poprave stvari koje uporno guraju iz igre u igru i mogli bi napraviti dobar SW, a i popraviti malo i svoje fransize. Dobre su mi njihove igre i bas zato i bi da malo poprave price i promjene par stvari s mapama. Ali sve su bolji..

    • baDarmageddoN

      @funky0308, 17.02.2018 - 17:00

      Da. Oni godinama nisu napravili igru jako visoke produkcije ali su sve bliže tome

    • Dragan[MKD]

      @baDarmageddoN, 16.02.2018 - 15:08

      Ne bih rekao, Sony radi vecinom igre fokusirane na Singlpleyer iskustvo, istina imaju neke njihove igre i MP ali nije to glavna komponenta igre (s iznimkom GT:Sport). A jos k tome je vezana za jednu platformu i nema microtransakcije, i tu igru proda svega 3 milja primeroka. I rade jednu jebenu igru na svakih 5 godina. That is not how EA/Disney rolls.

    • baDarmageddoN

      @Dragan[MKD], 16.02.2018 - 16:43

      Tko kaže da SW igra mora biti MP? Najbolje SW igre su bile baš SP. Neću nabrajati ali ja sam odigrao 6+ SP SW igara koje su i danas dio povijesti gaminga. I to ne samo na marginama!

    • Dragan[MKD]

      @baDarmageddoN, 16.02.2018 - 16:50

      Pa nitko ne kaze da moraju bit MP, ali to nalaze finanasiska isplatljivost, ovo je posebno bitno kod ovakvih licenci koji skupo kostaju. A jednostavno pare nisu u SP igre, posebno linearnih, nego u MP igre krcati s microtransakcije.

    • baDarmageddoN

      @Dragan[MKD], 16.02.2018 - 17:13

      Ako je tome tako onda nema razloga da se ljudi žale što EA radi SW igre jer rade točno igre kako si opisao. Najbolje da uopće nema SPa…svjedoci smo kako takve igre prolaze. Ove igre koje poput pubga imaju nerealan broj igrača a samo su mp na stranu… Tu popularnost ne kužim

    • Dragan[MKD]

      @baDarmageddoN, 16.02.2018 - 20:00

      Ne samo to nego ima i druga situacija, evo ja sta radim kad izadje neku igru koja je mahotom SP iskustvo, Uncharted, TLOU, HZD nebitno, pozajmim fizicku kopiju od friend/kolega/rodbine i odigram igru, pa tako jedan primerak igre moze bit odigran od vise ljudi, cak je to i Sony sam reklamirao, bilo je video gde celnik Sonyja daje primjerak igre na drugi. Pa to je necuveno, to je jako lose, na PC i Xbox nema to. Bilo je neki podatok da HZD je prodana u 3miljuna premeroka na 73miljuna konzola. E sad sporedi sa neku Multiplejer igru tipa FIFA/CoD/BF1 i slicnih, koji moras da kupis jer su dugotrajnih igri, i jos ktome zarade jos koju milijardu iz microtransakcije sto je u osnovi free moneeeey sto kazu Ameri, pari iz nisto. Sta mislis zasto je EA zatvorio studio, jer su kreteni zeljeli SP igru i ktome jos i linearnu, to je veliko NO-NO danas, bacanje para niz vjetar.

    • baDarmageddoN

      @Dragan[MKD], 17.02.2018 - 06:21

      Na PCu MP igru ne može odigrati vise ljudi. Na konzolama može. Bila digitalna ili na disku. Tako da sa te strane nema problema.

  • SanKa

    16.02.2018 - 10:14

    što je trulo ? jako jednostavno. čista pohlepa. naprave 60% igre, prodaju je po skupoj cijeni kao cijelu igru, i igra je p2w. priča je 0, character development je 0, samo grafika. fkt nije teško. bethesda, projekt red ili divizija Ubisofta zaduzena za zadnji Creed.

  • oggy6

    16.02.2018 - 16:10

    Ja bi volio da Obsidian to odradi,ali nece biti nista od toga,veliki problem je sto izdavaci pritiscu devolepere pa ovi izbacuju nespremne igre samo da izadu na vrijeme,umjesto da ih naprave do savrsenstva,a drugi razlog je sto se danas igre generalno rade za siroke mase,pa imas npr.Mass effect andromedu koja je pucacina,rpg,a ustvari nije ni jedno,za pravi rpg fali dubine ,a za pucacinu nije to to,da se razumijemo MEA je dobra igra samo nije odlicna.

  • Mrfloyd

    16.02.2018 - 17:21

    Bash mi je drago.
    Mozda se ipak neka pouka izvuce iz toga.

  • RocketGaming HD

    16.02.2018 - 18:24

    I sad ce otkantat EA i uzeti nekog drugog ko radi igre na slicnu foru,Ubisoft,Activison,itd…

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?