HCL.HR

EKSKLUZIVNO: Otkrivamo prve rezultate istraživanja gamera u Hrvatskoj

Igor Belan 07.11.2014.   •   12 komentara   •   Gaming Related


Dok znanstvenici iz Zadra vrijedno rade na analizi kompletnog istraživanja, danas vam donosimo rezultate za tri pitanja. Saznajte prate li Hrvati eSports scenu, kako dolaze do informacija o gamingu i razmišljaju li o izradi videoigara.

Nešto više od mjesec dana nakon što je zatvorena anketa za veliko istraživanje gamera u Hrvatskoj, organizirano od strane Odjela za sociologiju Sveučilišta u Zadru i portala HCL.hr, vrijeme je da vam otkrijemo prve rezultate.

Točan broj ispitanih gamera je 3247, što je iznimno visok broj za istraživanje ovog tipa gdje treba odvojiti između 15 i 20 minuta za ispunjavanje cijele ankete. Uzmemo li da je prosjek ispunjavanja ankete bio oko 17 minuta, zajedno ste potrošili preko 900 sati sjedeći i odgovarajući na naša pitanja. I hvala vam na tome – dobili smo na kraju neke vrlo interesantne i vrijedne informacije o gamerskim navikama i preferencijama prosječnog hrvatskog ljubitelja videoigara.

Budući da vas je bilo toliko mnogo, obrada svih podataka potrajati će još nekoliko dana. No dobra vijest je da se privodi kraju, a mi vam ekskluzivno donosimo rezultate istraživanja za tri pitanja koja smo postavili upravo mi iz uredništva HCL-a. Počinjemo s pitanjem o izvorima gaming informacija; pitali smo vas kako se informirate o gaming kulturi, odnosno kako doznajete novosti o videoigrama.

Istrazivanje gamera 1

Dok internet portali o gaming kulturi vode u utrci za informiranje žedne gamerske javnosti, interesantno je da je dobri stari razgovor s prijateljima i dalje iznimno važan izvor informiranja o novim igrama i aktualnostima gaming svijeta. Sve zajedno postaje još zanimljivije kad u priču ubacimo dobne skupine. Prema podacima s ankete, oni s 18 i manje godina (ukupno 866 ispitanika) najčešće odlaze gaming portalima u potrazi za informacijama o videoigrama (82%), ali pokazuju više interesa i za specijalizirane tiskane medije (68%) od svih ostalih.

Iako se po komentarima ponekad čini da su naši najmlađi posjetitelji ujedno i naši najvjerniji gledatelji na YouTubeu, interesatno je da je svega 22% ispitanika te najmlađe dobne skupine navelo YouTube kanale kao svoj izvor informacija o gaming kulturi. Također, više nego bilo koja dobna skupina, najmlađi gameri vole razmjenjivati novosti o igrama kroz razgovor s prijateljima (61%).

Najveći broj ispitanika smjestio se u dobnu skupinu od 19 do 25 godina (njih 1100). Kod njih primjećujemo malo manji interes za informiranje kroz tiskane medije (59%) te povećanje interesa za gaming portale (85%), ali ni njima YouTube kanali ne služe za informiranje o gaming kulturi (svega 18%). Također, oni više pričaju o igrama putem društvenih mreža od ekipe ispod 18 godina (57% naspram 52%), no zato manje razgovaraju o igrama s prijateljima (61% naspram 53%).

Dobna skupina od 26-34 je druga najbrojnija s 941 ispitanikom, a ostalih 340 ispitanih spada u 35+ skupinu. Iz podataka je jasno da stariji gameri manje čitaju specijalizirane tiskane medije i znatno manje razgovaraju s prijateljima o videoigrama (svega 25% u slučaju 35+ dobne skupine, naspram 61% kod najmlađih), no gaming portali i društvene mreže ostaju najbitniji izvori informacija. Kod dobne skupine 26-34 gaming portali nose 83% glasova, društvene mreže 57%, dok kod onih starijih od 35 godina gaming portali nose 77% glasova, a društvene mreže 46%. Zanimljivo je doduše da oni stariji od 35 godina pokazuju najveći interes za YouTube kanale kao izvore informacija, iako s i dalje slabašnih 24%.

Bitno je za spomenuti da govorimo o većinski muškom uzorku ispitanika. Naime od 3247 ispitanih, čak 3051 su muškarci te svega 196 žene. Interesantno je da ženama upravo društvene mreže predstavljaju najčešće korišteni izvor informacija o gaming kulturi (71%), zatim gaming portali (68%) pa razgovor s prijateljima (56%), onda tiskani mediji (45%) te na kraju YouTube kanali (17%).

Istrazivanje gamera 2

Većina vas prati eSports (ukupno 67%) na neki način, no malo manje od polovice tih koji prate rade to tek rijetko i površno. Oni privrženiji ideji redovitog praćenja kompetitivnog gaminga su u blagoj većini, a dok neki od njih vole samo određene žanrove, najveći dio posveti svoje vrijeme praćenju kompetitivne scene u samo jednoj igri.

Podaci s dobnim skupinama otkrivaju jasan uzorak – kako godine ispitanika rastu, tako pada interes za praćenjem scene kompetitivnog gaminga. Tek 20% mladih do 18 godina odgovorilo je da ih eSports scena uopće ne zanima, dok je istu stvar reklo čak 56% ispitanika iznad 35 godina. Najveći dio mladih priznaje da to radi tek rijetko i površno (29%), no mnogo je i onih koji aktivno prate profesionalna natjecanja u jednoj igri (26%). Natjecanja u samo određenom žanru igara prati 17% mladih do 18 godina, a 8% ih kaže da se trude pratiti gotovo sve turnire neovisno o žanru i igri. To je dvostruko više nego oni u dobnoj skupini od 19-25 gdje samo 4% ispitanika prati eSports tako detaljno. Kod starijih od 26 godina tek 1% ispitanika prati eSports tako redovito, no u skupini od 26-34 godina i dalje većina tvrdi da ih eSports zanima i da ga prate na neki način (43% kaže da ih uopće ne zanima, što znači da većinu zanima na neki način).

Što se spolova tiče, iako je uzorak ženskih glasača zaista malen, podaci otkrivaju da djevojke također vole pratiti eSports scenu. Točno 42% ženskih glasača izjasnilo se da ih kompetitivni gaming ne zanima (naspram 33% muškaraca), a 26% ih je izjavilo da prati eSports površno (31% kod muškaraca). Turnire samo određenog žanra prati 14% žena (12% muškaraca), a 14% žena prati i natjecateljsku scenu samo određene igre (20% kod muškaraca). Što se onih najprivrženijih pratitelja profesionalnih natjecanja u videoigrama tiče, tu smo zabilježili 3% žena, naspram 4% muškaraca. Valja ponoviti da govorimo o uzorku od preko 3000 muškaraca te malo manje od 200 žena.

Zanimljivo je promotriti ove podatke i usporediti ih s dnevnim intenzitetom igranja ispitanika. Naime, oni koji su priznali da dnevno igraju manje od sat vremena, ujedno pokazuju i najmanje interesa za eSports scenu (53% kaže da ih uopće ne zanima). Jasno je da oni koji više igraju pokazuju i veći interes za praćenjem profesionalnih turnira. Tek 19% ispitanika koji igraju šest i više sati dnevno reklo je da ih eSports uopće ne zanima, a iako 26% njih tvrdi da prati eSports scenu rijetko i površno, visokih 29% istih odgovorilo je da prati scenu u samo jednoj igri (čini se i da većinu od tih 6 sati dnevno potroše igrajući jednu jedinu igru). Upravo ta skupina ljudi s mnogo slobodnog vremena u najvećoj mjeri je odgovorila da prati gotovo sve profesionalne turnire neovisno o igri i žanru (10% njih).

Istrazivanje gamera 3

U ovom pitanju sve dobne skupine dale su slične odgovore s premalim odstupanjima da bismo nešto posebno istaknuli. Ista je situacija i sa spolovima gdje u kontekstu ovog pitanja žene i muškarci imaju slična iskustva i razmišljanja.

Znanstvenici Odjela za sociologiju Sveučilišta u Zadru prokomentirali su odgovore na ovo pitanje ovako:

“Načelno, što više ispitanici igraju igre i što su mlađi to su i više posredno uključeni u razvoj igara ili namjeravaju biti jednog dana. Pretpostavljamo i kako posredno sudjelovanje podrazumijeva beta testiranja tako da onda ta povezanost s intenzitetom igranja podrazumijeva i želju za razumijevanje i unapređivanje igračkih mehanizama i strukture.”

Jedino što bismo mi još nadodali svemu tome je da smo primijetili da u dobnoj skupini od 18 do 25 godina postoji znatno veća želja za sudjelovanjem u izradi igara jednom u budućnosti od dobne skupine od 26 godina nadalje. Točnije, 59% ispitanika do 18 godina odgovorilo je “Ne, ali namjeravam”, a isti optimistični odgovor ponudilo je 41% ispitanika dobne skupine od 19 do 25 godina. No čim zađemo u dobnu skupinu od 26 do 34 godina vidimo značajan pad odgovora na to pitanje (28%), a uzorak je jasan kada promotrimo podatke iz perspektive onih starijih od 35 godina gdje je svega 19% pokazalo tu namjeru da će se jednom baviti razvojem igara.

Iako vjerujemo da je već ovo vrlo zanimljivo za proučiti, za detaljnije rezultate istraživanja koje pokriva najkorištenije platforme za igranje te najomiljenije žanrove igara u Hrvata, morat ćete se još malo strpjeti. Trebalo bismo kompletnu sliku istraživanja nešto kasnije ovog mjeseca, no do tada svakako se javite ispod i prokomentirajte ove prve rezultate s nama.

Komentari (12)

  • a.m.HCL

    07.11.2014 - 18:31

    Blago onim 7 % ljudi što je radilo igrice.

    • grgoljblaster

      @a.m.HCL, 08.11.2014 - 09:54

      Stvar je u tome sto to danas moze svako – nabavis GameMaker/Construct/Unity ili neki slican editor, prijavis za Game jam i udri :) Za neke editore ne moras ni da znas programiranje (RPG maker), vec je sve u tvojoj ideji i realizaciji toga. Probaj, bukvalno te nista ne kosta a mozda se ispostavi da ti to lezi i da ces zeleti vise da se bavis razvojem igara 😉

    • gta24

      @a.m.HCL, 11.11.2014 - 16:33

      Zasto blago njima, ako su i radili igre to su bile neka male igirce koje je generalno jako dosadbno raditi, radis uglavnom sa code-on manje grafikom…

  • jancec

    07.11.2014 - 20:10

    Nego ko su dobitnici onih igara,jer koliko se sječam bilo je neš ko ispuni tu anketu može osvojit neku igru,jel tako? 😛

  • cwenda123

    07.11.2014 - 20:22

    20 min je bilo malo,za gaming kulturu sveeee :)

  • Gringo_Okocha10

    07.11.2014 - 22:20

    Meni osobno su rezultati više manje očekivani poznavajući dosta dobro naše društvo. I iskreno, sviđaju mi se. Izuzetno mi je drago da su tiskani mediji još uvijek zastupljeni. Jedino kaj me smeta je to što nema barem malo više ženskih gamer-a odnosno game-rica. 😉

    • djPtica

      @Gringo_Okocha10, 08.11.2014 - 00:12

      slazem se 😛

  • JuveFnatic

    07.11.2014 - 23:46

    fair enough.

  • enver2211

    24.05.2015 - 19:08

    super je 10

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!