HCL.HR

Oprezno s pucačinama jer uzrokuju oštećenje mozga; barem tako tvrdi novo istraživanje

Petra Rukav 11.08.2017.   •   89 komentara   •   Zanimljivosti


Tim istraživača sa Sveučilišta u Montrealu otkrio poveznicu između igranja pucačina iz prvog lica i atrofije hipokampusa. Zvuči zabrinjavajuće? I je.

fps igre mozak

Izgleda da ni u današnjem naprednom svijetu videoigre nikako ne uspijevaju pobjeći od optužbi ljudi koji u životu nisu odigrali jednu igru. Ti ljudi bez ikakvog iskustva i temelja pljuju po igrama te ih povezuju s nasiljem i ostalim oblicima lošeg ponašanja. Brojna istraživanja provode se sa svrhom da opovrgnu ili potvrde brojne mitove, a kako se čini, znanstvenici iz Kanade su potvrdili mit da igre uzrokuju oštećenje mozga.

Na Sveučilištu u Montrealu grupa istraživača pod vodstvom izv. prof. dr. sc. Grega Westa s odsjeka za psihologiju objavila je istraživanje da igrači koji vole provoditi vrijeme uz pucačine iz prvoga lica imaju manje sive materije u svom hipokampusu. Što je manje sive tvari u mozgu to su veće šanse da osoba razvije neku mentalnu bolest koja može varirati od depresije do šizofrenije, od PTSD do Alzheimerove. „Videoigre pozitivno utječu na određene kognitivne sustave u mozgu, uglavnom na vizualnu pažnju i kratkotrajno pamćenje. Međutim, postoje bihevioralni dokazi da će to uzeti svoj danak na štetu hipokampusa“, izjavio je West.

Kako bi dokazali svoju tvrdnju, znanstvenici iz Kanade podijelili su ljude u dvije grupe: prva grupa imala je zadatak utrošiti 90 sati u Killzoneu, CoD-u i Borderlandsu 2, a druga grupa je te sate morala natući u 3D platformerima. Po završetku igranja ispitanicama su napravili sken mozga koji je pokazao da se provođenjem vremena uz pucačine iz prvog lica obujam sive mase zaista smanjuje, a upravo suprotan učinak ostvaren je igranjem 3D platformera.

S druge strane, izv. prof. dr. sc. Andrew Przybylski sa Sveučilišta u Oxfordu nije povjerljiv prema takvoj vrsti istraživanja mozga. „Samo zato što se hipokampalna veličina može povezati s nekim stvarima za koje smo zabrinuti u drugim populacijama ne znači da uistinu postoji neka dosljedna, nezakonita veza između veličine hipokampusa i demencije“. Nadalje, Przybylski je svjestan važnosti tehnologije u današnjem svijetu te se izjasnio da se takvo istraživanje ne bi trebalo koristiti za utvrđivanje politike ili za usmjeravanje djece da igraju određenu vrstu videoigara.

Što vi mislite o svemu tome? S kojim od ta dva znanstvenika se vi slažete? Imate li možda neko drugačije mišljenje? Slobodno podijelite svoje misli s nama.

Komentari (89)

  • nikola65478

    11.08.2017 - 11:41

    Ja godinama igram pucacine nikad mi nista nije bilo,cista glupost.

    • Alan Wake

      @nikola65478, 11.08.2017 - 11:54

      Čekaj pozne godine sinko, buš dobil PTSD i alzheimer-a…

    • Zoran Žalac

      @nikola65478, 11.08.2017 - 11:59

      Imaš li nalaz od liječnika koji to potvrđuje?!

    • nikola65478

      @Zoran Žalac, 11.08.2017 - 12:32

      Moram rec zapravo da ih uopce ne igram .

    • mili1985

      @nikola65478, 11.08.2017 - 12:48

      Po ovim tvojim komentarima, ja kao doktor laik koji apsolutno nemam pojma o tome, mogu konstatirati višestruki poremećaj ličnosti, koji je nastao kao posljedica konstantnog igranja tj ne igranja pucačina!

    • nikola65478

      @mili1985, 11.08.2017 - 12:55

      Nevolim kad me se vrijeda ja nemam nista

    • mili1985

      @nikola65478, 11.08.2017 - 12:59

      Oprosti Nikola, nisam te mislio uvrijediti. Šalio sam se malo. Ali moraš priznati da dosta često znaš ostaviti poprilično kontradiktorne komentare i to onako, jedan za drugim 🙂

    • 1oR

      @nikola65478, 12.08.2017 - 23:59

      nevolim ili ne volim

    • Goran1234

      @nikola65478, 11.08.2017 - 12:56

      Vidiš da imaš oštećenje mozga,već si zaboravio šta si napisao u prvom komentaru.

    • nikola65478

      @Goran1234, 11.08.2017 - 13:00

      Nemam ja nista i znam sta sam napisao

    • nikola65478

      @Goran1234, 11.08.2017 - 13:03

      Nemam ja nista nego sam promijenio misljenje.

    • YeYa

      @nikola65478, 11.08.2017 - 13:32

      Mislim da igranje fps-a ne spada u mišljenje. 🙂

    • nikola65478

      @YeYa, 11.08.2017 - 14:34

      Mislim da cu se ostavit pucacina dok sam jos uredu.

    • BONZO

      @Goran1234, 11.08.2017 - 14:04

      Nema potrebe za ovakvim komentarima.

    • nikola65478

      @nikola65478, 11.08.2017 - 13:08

      Covjek me vrijeda kaže da imam ostecenje mozga .

    • Goran1234

      @nikola65478, 11.08.2017 - 13:09

      ?

    • Goran1234

      @nikola65478, 11.08.2017 - 13:17

      Prijatelju sam sebe zbunis komentarima,a da nećeš nas.

    • HappyBloodyUser

      @nikola65478, 11.08.2017 - 13:20

      Zovi mater odma

    • nikola65478

      @HappyBloodyUser, 11.08.2017 - 13:27

      Onda cu promislit prije pisanja.

    • nikola65478

      @HappyBloodyUser, 11.08.2017 - 13:39

      da nebi nemam potrebe recize zoranu nek me bana.

    • "PRIPROSTI SELJAK"?

      @nikola65478, 11.08.2017 - 15:47

      GOD DAMN… You should consider seeing a doctor man..i mean we all think the best for you.

    • metalshegy

      @nikola65478, 11.08.2017 - 15:46

      ne za*ebavajte nikolu!

    • closingtime

      @nikola65478, 11.08.2017 - 16:37

      Evo vam dokaza, ne trebaju nam ljudi iz Montreala. Čovjek kaže da godinama igra pucačine, 45 minuta nakon kaže da ih uopće ne igra. Čisti Alzheimer.

    • nikola65478

      @closingtime, 11.08.2017 - 17:00

      Nemam ja nista i ostavi. me se

    • afaron

      @nikola65478, 11.08.2017 - 18:14

      ono kad moraš govoriti da nemaš problema s mozgom

    • Czar

      @closingtime, 11.08.2017 - 17:01

      Ma čovjek je troll, što je svojevremeno i priznao ovdje.?

    • nikola65478

      @Czar, 11.08.2017 - 17:48

      tocno da

    • Tony Ghost 1811

      @Czar, 11.08.2017 - 18:04

      I to je kasnije demantirao ?

    • VEK1NG

      @Tony Ghost 1811, 11.08.2017 - 23:59

      Lik je pisao samo da bi nešto napisao, pa makar to bilo i glupo.Ne obraćajte pažnju.

    • nikola65478

      @closingtime, 11.08.2017 - 17:47

      ne pricaj gluposti.

    • moordrak

      @nikola65478, 13.08.2017 - 17:11

      Ma šta se treseš Nikola. Ima vođe opižđenih kolko oćeš 😛 Dok se god mi za*ebavamo na tuđi račun , nije nama ništa.

  • Ki-ya Karate Monster

    11.08.2017 - 11:44

    U pucačinama koristim reflekse, skačem, trčim i ciljam, dok u 3D puzzle igrama ne koristim reflekse, zato što mi ne treba refleks da stavim neki blok na drugi.

    • Jason

      @Ki-ya Karate Monster, 11.08.2017 - 12:00

      Slazem se, ja sam proveo hrpu sati u pucačinama i imam puno bolje reakcije u igrama(mislim na sve žanrove) nego frend koji uglavnom igra FIFU i trkače igre.

    • nikola65478

      @Ki-ya Karate Monster, 11.08.2017 - 12:50

      Nemam ja nista

    • YeYa

      @nikola65478, 11.08.2017 - 13:17

      Tvoj odgovor na gornji komentar nema veze s njim..

    • "PRIPROSTI SELJAK"?

      @Ki-ya Karate Monster, 11.08.2017 - 15:57

      Tako je! Ne treba ti refleks u 3d puzzle igrama,treba ti najvazniji organ za covjekovu sposobnost razmisljanja- MOZAK?

    • Lundvalnaden

      @Ki-ya Karate Monster, 14.08.2017 - 22:59

      koliko vidim, ne pise 3d puzzle nego 3d platformeri

  • funky0308

    11.08.2017 - 11:58

    Ne znam da li sam vec pricao o tome ali prije nekoliko dana uhvatio sam neki zanimljivi dokumentarac o ispitivanjima, ovakim “dokazivanjima” i sl. Podacima se manipulira u tolikoj mjeri da je to prestrasno. Kada se udje u detalje istrazivanja (govorim opcenito, ne samo o ovom istrazivanju) – vidi se koliko se zapravo manipulira podacima i koliko su netocna. Objavoto rezultate na temelju istrazivanja u ovako krazkom roku, sa toliko malim brojem ispitanika je najblaze receno – blesavo. Stvara se kriva slika (nebitno koja je tema) i izlazi sa netocnim podacima. Cesto su i ti doktori kao sto sam doktor i ja 🙂 .

    • trulex

      @funky0308, 11.08.2017 - 14:04

      Kolko god proglasili gaming štetnim i dalje ne štetimo okolini dok alkohol i pušenje šteti i odrugima koji ne konzumiraju.

  • matyX6

    11.08.2017 - 12:04

    Jedna od grupa je sveukupno morala imati manje sive tvari nije li? Da su ti isti ljudi zamijenili grupe, mislim da bi platformeri oštećivali mozak.

  • marko1106

    11.08.2017 - 12:07

    naravno da steti…pretjerivanje u vitaminima steti tako i u igrama….a mi gameri smo poznati u obitelji pa i šire kako ne pretjerujemo..:)

  • zeljo024

    11.08.2017 - 12:24

    Pretpostavljam da je to istrazivanje finansirao Nintendo 😀
    To je kao ono za kafu, kada istrazivanje finansiraju proizvodjaci kafe onda se samo nabrajaju pozitivna dejstva, medjutim ako ga finansiraju na primer proizvodjaci caja onda se samo objavljuju negativna svojstva. Smejurija su ova danasnja istrazivanja jer sve zavisi od novca a onaj ko placa odlucuje sta ce se objaviti, kao sto istoriju pisu pobednici tako i danasnja istrazivanja pisu finansijeri.
    Evo mogu da navedem jedan primer ovde sa nasih prostora, youtuber Gajbotron je od malena igrao igre i najomiljeniji zanr su mu je pucacine. Covek je uz pucacine od kada su nastale, originalni DOOM i dan danas igra (i to na GTX 1080Ti) a najomoljenija online pucacina mu je Quake koji je prakticno sinonim za brzu pucacinu. I pored svega toga za mene je ubedljivo jedan od najnormalnijih youtubera a sto se tice inteligencije sumnjam da mu fali sivih mozdanih celija.
    Sve bolesti su u 99.9% slucajeva uzrokovane nacinom zivota, ishranom i time kako u nasim glavama dozivljavamo svet koji nas okruzuje i dogadjaje u njemu. Nista nije crno i belo i tesko da ce ikada i biti 🙂

  • jediknight

    11.08.2017 - 12:28

    Iztrazivanja su potvrdila da gameri koji igraju fps-ove imaju bolje vjestine zapazanja i visu inteligenciju, brzi i efikasniji decision making i brze rjesavaju zadatke.

  • Tony Ghost 1811

    11.08.2017 - 12:30

    Kvazi znanstvenici kazu da gmo nije stetan, da je aspartan(umjetno sladilo)zdravije nego pravo. Mogao bi do sutra nabrajat njhove gluposti. Tako da me ovo uopce ne cudi. Mogao bi i knjigu napisat, 100 znanstvenika koji blamiraju sebe npr.

    • Neemanjaa

      @Tony Ghost 1811, 11.08.2017 - 13:45

      U potpunosti si upravu.Ispadoše video igre najveći problem po zdravlje ljudi,a niko ne pominje alkohol,cigare(po doktorima i alkohol i cigare su dozvoljene u malim kolicinama),zaraženu i modifikovanu hranu.

    • pleto

      @Tony Ghost 1811, 11.08.2017 - 13:57

      Gledo sam dokumentarac o tom aspartamu, nekoliko stotina puta je slađi od šećera i jedna jako štetna tvar, dopuštena je od FDA pod nekim čudnim uvjetima (ne sječam se točno kojim, al neke šeme čudne su bile), hrpa poremećaja u organizmu dolazi zbog tog sladila( a brijem da pola još i taje) i ima ga puno u onim kvazi energetskim pićima.

      Što se tiče ovih istraživanja o štetnosti igara, mislim da je to čista gupost, kad bi tako na sve gledali morali bi živjet pod “staklenim zvonom”, ima sto puta gorih stvari, a ta istraživanja na tako malom broju ispitanika i u tako malom vremenskom periodu su dječja zahebancija, bolje da se posvete bitnijim stvarima

    • Tony Ghost 1811

      @pleto, 11.08.2017 - 15:20

      Slazem se. U svim zvakama, bombnima, opcenito skoro pa svim slatkisima. U ledenim cajevima i gaziranim picima. Skoro pa je nemoguce pronac pice koje ne sadrzi aspartan ili saharin koji je isti vrag a da nije voda. Ali zato u vodi ima flour. Sad ih i uspjesno kriju pod siframa, npr. E pa neki broj. Istrazivanje o utjecaju igri? Koji kurac? Od toliki bitnih stvari za planet, ljude, zivotinje i biljke oni istrazuju igre. Jebemti danasnju znanstvenost. Da se ovim tesla bavio kurac bi danas struje imali. Isprucavam se sto sam prost.

    • funky0308

      @Tony Ghost 1811, 11.08.2017 - 22:36

      Haha…a kako to drugacije reci nego prosto. Haha…sumnjam da ce netko zamjeriti 🙂

    • funky0308

      @Tony Ghost 1811, 11.08.2017 - 15:04

      Bas kako je napisano u jesnom od komentara – prije citanja, a pogotovo prihvacanja rezultata istrazivanja treba vidjeti tko je financirao istrazivanje i sve ce bito jasnije 🙂

    • Tony Ghost 1811

      @funky0308, 11.08.2017 - 15:13

      Naravno. Ko je financirao istarazivanje. I naravno ko od tog istrazivanja ima korist. Uvijek ta 2 pitanja postavim.

  • jediknight

    11.08.2017 - 12:35

    Ja na dan gameam 5 sati. Fps-ove igram jedan sat maksimalno dva, a ta njihova istrazivanja su sigurno izmjerila toliko malo gubitka da tek sa sto godina mos dobit bolest.

    • nikola65478

      @jediknight, 11.08.2017 - 17:21

      Ja godinaama igram cod igro sam prije mjesec dana mogo bi opet.

  • Mister_Cro_Noob

    11.08.2017 - 12:47

    glupost. Pucacine su mi pomogle da unaprijedim reflexe.

  • VelvetOverlap

    11.08.2017 - 13:05

    kakve to veze ima s icim, mislim da svaki normalni gejmer igra vise od samo fps igri

  • Sone123

    11.08.2017 - 13:07

    hahahahahahaha , cista glupost

  • josipk

    11.08.2017 - 13:17

    ajoj,koliko sam ja pucacina igrao i nista mi nije cista glupost

  • Dukindra

    11.08.2017 - 13:34

    Debilizam.

  • Neemanjaa

    11.08.2017 - 13:41

    Ja mislim da su to čiate gluposti.Ne treba kriviti video igre za to sto neko ima izopačen um.

  • l)oolvl

    11.08.2017 - 14:05

    sreća pa više volim 3D platformere 🙂

  • Toma_HR

    11.08.2017 - 14:12

    Da bi se neko znanstveno istraživanje provelo netko to mora i platiti. Ako je riječ o ovakvoj gluposti onda je to naručeno istraživanje sa unaprijed ciljanim rezultatima u neku ovdje meni nejasnu svrhu!

  • MuKKsoN

    11.08.2017 - 14:34

    Greg West najebo si kada te američki gaming squadovi uhvate

  • VEK1NG

    11.08.2017 - 14:39

    Rekli su i za Sunđer Bob da zatupljuje, kao i za mnoge druge stvari.Svako hoće plasirati nešto svoje na tržište i ovo je odlična reklamna kampanja.

  • Mirek

    11.08.2017 - 15:00

    Dam ruku u vatru da nema ništa štetnije od LoL-a, nek to testiraju.

  • Reponja123

    11.08.2017 - 15:27

    Ja volim 3D platformere:)

  • KhorneFlake

    11.08.2017 - 16:01

    A, tako. Pa, objašnjava ponašanje nekih ljudi…

  • Drunkenstein

    11.08.2017 - 16:35

    Prve fps-ove san odigra sa svega 6-10 godina; Doom2, Unreal Tournament, Wolfenstein 2001, malo kasnije Far Cry 1, Stalker Chernobyl, Cod2/4 i jos ponesto. Tako san igra jedno 10ak godina fps zanr izmedu ostalih igara. Neman nikakvih psihickih niti mozdanih poremecaja, pa ni depresiju osim u tinejdzerskoj dobi, sta je razumljivo. Fps svih oblika, a ponajvise hororci su mi omiljeni zanr jer sam na njima odrasta. Doduse, igra san podosta i strategija, rpgova, sporta i svega ostalog, no fps mi je nesumnjivo omiljeni zanr. Nadalje, sta je sa stratezima ? Kako strategije utjecu na um, dali ce stratezi otic u politiku i prvom prilikom izvrsit invaziju na drugu zemlju i aktivirat nuklearku ? Dali su ljubitelji strategija koji 12 sati dnevno igraju na profesionalnoj bazi i razmisljaju o novim strategijama u kadi, genijalne osobe daleko superiornije od svih ostalih ? Kako to da kao i inace nisu naveli posljedicu ekstremne agresivnosti glede fpsa, vec su sve upakirali u nekakvo fancy/tabu izdanje nebi li ovaj put zvucali originalnije i uvjerljivije ? Shizofrenija, Alzheimer, depresija, ma svasta. Ako ne ista, u pucacinama se rijesis dobrog dijela frustracije. A sta je recimo s ljubiteljima mma ‘sporta’ ? To je normalno, sta je lose u mlacenju onesvijestene osobe i lokvama krvi, a sve za novac i slavu ? A citanje kvazi danasnjih novina na internetu, svako malo nuklearne prijetnje, gnusna politika, moronska estrada, moronski trendovi i nacini zivota itd. Uostalom, ‘znanstvene’ studije i istrazivanja me ionako ne zanimaju, niti ih uziman u obzir, makar mi isle u korist. Volin funkcionirat po svom osjecaju i zdravom razumu, ne trebaju mi nuzno nicija misljenja, iako su dobrodosla za razmatranje.

    • BananaBoy

      @Drunkenstein, 12.08.2017 - 00:44

      Unreal Tournament kada se sjit koliko sam ga sati igrao….:

    • moordrak

      @Drunkenstein, 13.08.2017 - 17:49

      Već mi je pun klinac tih kvazi-znanstvenika kojima nam polu-pismeni prepisivači vijesti u žutom tisku pune glavu. Kakva su već sve “istraživanja” radili, čudo je da su generacije iz 70-tih/80-tih uopće žive. Žao mi je što se portali koji se bave igranjem i igricama redovito upecaju na ovakve navodno legitimne “studije”. Isto kao i ti, igram igrice otkada znam za sebe, a igranje smatram jednim od kreativnijih hobija. Tajna svake aktivnosti je umjerenost i iza toga stojim. Svatko tko pretjeruje u bilo čemu direktno se izlaže negativnostima, a loših efekata ima u svakoj ljudskoj aktivnosti.

  • closingtime

    11.08.2017 - 16:39

    A što ako igram pucačine koje su 3D platformeri?

  • nikola65478

    11.08.2017 - 17:25

    Godinama cod igram zadnje prije mjesec dana sad cu opet .

  • nikola65478

    11.08.2017 - 17:28

    sad igram advanced warfare otkad sam kupio prije 2 mjeseca i pucacinne treba umjereno igrat.

  • Slasno Pile

    11.08.2017 - 18:37

    Ne znam za vas ali ja nemam mozak znaci ja sam siguran 🙂

  • phoda

    11.08.2017 - 19:37

    Meni je malo cudno da se podudaraju izlazak ovog istrazivanja i izlazak crash bandicoota. Nesto mi tu smrdi.

  • Andjelko H

    11.08.2017 - 20:04

    Pa dobro, ja danas nisam odradio duplu smjenu ali jednu i pol jesam (skoro) priznajem da sam zbog pucacina izgubio mozak. Mogao sam besplatno cugati s ekipom s posla, a ne odo ja doma na napucavanje … ali ne elektronsko……ma kako god…uzalud cekam osvezenje

  • "PRIPROSTI SELJAK"?

    11.08.2017 - 20:07

    Tony ghost i funky, ako ista sada znamo tko je financirao ovo istrazivanje- podmukli Activision.?lol

  • funky0308

    11.08.2017 - 22:37

    Haha…meni najjace kako svi sebe isticemo kao dobre primjere da gejming ne steti….a likovi smo svi odreda spaljeni od kojekakvih Doomova i Carmagedona. (Sala naravno) 🙂

    • funky0308

      @funky0308, 11.08.2017 - 22:40

      ….mi lupetamo, HCL pici banere za ljecenje gljivica na nogama. Ljudi sje…smo svi odreda 🙂 hahaha

    • Drunkenstein

      @funky0308, 11.08.2017 - 23:35

      Jedini gejming koji steti je onaj Online, velika ovisnost. Kasnije san shvatio da je Single player puno bolji izbor jer zivot ipak triba zivit te je zivot jedina platforma u kojoj se bas moras natjecat i trudit. Online igranje kao sta znamo vrlo cesto nepovoljno utjece na zivot, i to u velikoj mjeri. Nadalje, dobri Single player naslovi i fransize imaju vrhunske price i atmosfere na razini knjiga, ovisno o cemu je rijec. Ostanu ti odlicne uspomene dozivotno, cak i kod fps hororaca. Kod Online igranja toga nema, sve je u natjecanju i virtualnoj socijalizaciji, no cijena je previsoka.

    • Sackboy

      @Drunkenstein, 12.08.2017 - 01:55

      Baš suprotno, online igre ti ostanu u trajnom sjećanju a single player dođe i prođe (bar meni). Nema te single player igre koja mi je ostala u sjećanju kao world of warcraft a odigrao sam svašta u zadnih 30 godina.

    • moordrak

      @Sackboy, 15.08.2017 - 12:56

      Je. WoW mi se toliko zapekao u mozak da mi je zauvijek zgadio bilo koju MMORPG igru…

  • Fr3dY

    11.08.2017 - 23:09

    U ovakvom svijetu pucačine i ostale igre su najmanji problem,po mome misljenju one pomazu covjeku da se opusti uz zanr igre koju on voli.

  • BananaBoy

    12.08.2017 - 00:04

    Jao ne placem od smijeha glupost dana…Dajte vi iz HCL.Hr cesce izbacite jos ovakvih viceva….

  • boris 34

    12.08.2017 - 00:16

    Pa sad vise te uzivi u igru nego da imas ostecenje mozga

  • Dovla Van Pit

    12.08.2017 - 00:34

    Ja i ovak munjen, tak da meni nemre nastetit vise…

  • GAJBA PUNA PIVA

    12.08.2017 - 11:17

    Naravno da šteti ako se u kratkom roku “natuče” 90 sati kako je gore navedeno,ali šteti kao i sve drugo u prekomjernim količinama,uostalom svi su špotali kavu i mlijeko a sada govore da je jako zdrava?
    Ja ću se ponašati kao tipični pušać u igricama kojeg neće zaustaviti niti naljepnice slika na kutijama cigareta?

  • 1oR

    12.08.2017 - 23:58

    Ostecenje mozga! Ja ga svakako nemam

  • moordrak

    13.08.2017 - 12:09

    Je. Bilo je dosta cirkusa sa one strane bare glede mlađih pojedinaca koji su poubijali hrpu kolega po sveučilištima i školama. Sada treba “znanstveno” dokazati da su za sve krive nasilne igrice, a ne sustav u kojem je moguće doći do oružja bez puno muke. Ma daj daj. Nemaju pametnijeg posla pa dokazuju postojanje tople vode. Dao bi ja tim “znanstvenicima” lopate u ruke pa neka rade nešto društveno-korisno umjesto što troše tuđe novce na pi*darije.

  • JADRO

    14.08.2017 - 20:26

    Meni je mozak onda od rođenja oštećen.

  • Lundvalnaden

    14.08.2017 - 22:58

    zato sto su pucačine najmutavija vrsta igara. braindead totalni.
    kad sam to shvatio, prestao sam ih i igrati.
    – kad malo bolje pogledate, glavna poanta pucačina je da kliknete ljevi klik kad vam se meta nalazi u centru ekrana. i to je čitava filozofija. dakle nesto poput pokemon snap-a ili bilokoje druge igre ili simulatora fotografiranja gdje jedino trebate namjestiti sliku na centar i – kliknuti. I TO JE TO.
    zato se i smanjuje siva tvar jer se stalno igra jedno te isto. eventualno se mogu refleksi razviti, ali to su isto samo refleksi da se stavi meta u centar ekrana. dakle opseg skilla je nenormalno malen i učestalim ponavljanjem tako jednostavne funkcije NARAVNO da ne moze doci do nikakvog razvoja mozga, nego eto bas suprotno – dolazi do gašenja

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?