HCL.HR

Hideo Kojima kaže da se akcijske igre danas rade na totalno krivi način

Zoran Žalac 06.09.2017.   •   34 komentara


Tvorac Metal Gear serijala nije veliki zagovornik raspodjele rada među različitim timovima te ne vjeruje da se tako može napraviti dobra igra.

death stranding trenutno najbolja

Hideo Kojima ima vrlo čudan način komuniciranja sa svojim fanovima. Čovjek jednu misao obično rastegne kroz desetak tweetova, zbog čega ga je ponekad teško razumjeti. Plus, ne priča engleski, ali ga piše. Svejedno, njegovi su stavovi cijenjeni u industriji igara stoga je zanimljivo čuti što misli o sve češćoj praksi outsourcinga u izradi videoigara.

Outsourcing iliti vanjsko obavljanje posla je strategija na kojoj počivaju brojne današnje igre. Primjerice, na Call of Dutyju i Assassin’s Creedu radi po nekoliko različitih ekipa u isto vrijeme i svaka je zadužena za određeni segment igre – npr. mape za multiplayer, mehanike vožnje, itd. Ako pitate tvorca Metal Geara, to nikako nije korisna strategija za dobru igru.

“Akcijska igra nikada ne može napravljena iz nekog nacrta i sastavljanjem dijelova s proizvodne linije. Ako odgađamo donošenje odluka i nadgledanje rada, produktivnost opada i to nas dovodi do toga da više puta moramo raditi isti posao. Da bi se ta zamka izbjegla, svakoga dana moraju se donositi mala podešavanja i korigiranja prilikom proizvodnog procesa. Kada je sav taj posao outsourcan, pojedini dijelovi igre jednostavno se ne slažu dobro jedni s drugima. Zbog toga je važno imati svakodnevnu kontrolu i nad najsitnijim detaljima.” – poručio je Kojima.

Doduše, vrijedi spomenuti da samom Kojimi outsourcanje projekata nije strano – razvoj Metal Gear Risinga uručio je Platinum Gamesu dok je Metal Gear Solid V Online prepustio američkom ogranku Konamija.

Označeno sa:

Komentari (34)

  • MoGaming

    06.09.2017 - 13:16

    Nauči ih kako treba tako što ćeš ti napravit dobru,lako je pametovat 🙂

    • zeljo024

      @MoGaming, 06.09.2017 - 14:14

      Napravio je neke od najboljih igara ikada i zbog toga sebi moze dati za pravo da pametuje

    • MoGaming

      @zeljo024, 06.09.2017 - 15:49

      Napravio je MGS i Castlevania od poznatiji igara(provjerio sam punu listu na wiki).Iako je MGS dug i uspješan serijal opet je to igra koja cilja određenu publiku i spada u igre koju igraju samo fanovi serijala a ostali preskaču.Inače sam primjetio da se ovdje ne može dati svoje mišljenje a da te pritom ne napadnu hrpa fanova koji su previše subjektivni.Već duže vrijeme on samo priča o nekoj super igri ali sve ostaje samo na priči i to sam želio reći.Igre na kojima je radio su dobre i ne želim ih pljuvati ali ima i ostalih što prave puno bolje igre i idalje šute i prave,ne dijele okolo “mudrost” bez vidljivih argumenata.

    • Cro-K

      @MoGaming, 06.09.2017 - 16:19

      Zasto svi ljudi koji imaju različito mišljenje od tebe smatraš da te napadaju? Kako si ti rekao svoje mišljenje tako je i zeljo024 rekao svoj.

    • "PRIPROSTI SELJAK"?

      @MoGaming, 06.09.2017 - 16:49

      Dobar komentar ” ne” fana koji je mozda previse subjektivan ili pak ne , zavisi s cijim ocima gledas no necemo biti takvi da se netko osjeca mozda uvrijeđenim ne? Uostalom kompa , zasto te to toliko boli? Covjek koji je kreativan i inteligentan u daljnjem periodu iskazuje svoje znanje poducavanjem da i drugi usvoje to isto. Tipa npr. neki menadzeri koji su odlicni u svom poslu dijele savijete buducim ili onima kojima bas i ne ide trenutacno. I znas sto? Upravo Kojima to isto cini. Zar ne mislis da covjek dostojan Metal Gear serijala nije pametan i ne zna svoj posao? Bedastoca. Nadam se da ces razumjeti i slobodno se osjecaj pozvanim da komentiras moj post. Poz?

    • Serpico

      @MoGaming, 06.09.2017 - 16:57

      Ima i dve opskurne ali izuzetne igre: Policenauts i Snatcher. I da nikad više ništa ne napravi, njemu je s Metal Gear serijalom večnost zagarantovana, jer dok bude igara, pričaće se i o njegovim.

    • funky0308

      @MoGaming, 06.09.2017 - 18:14

      Igre mu nisu nista bolje od Rockstarovih, NDovih, RockSteadyevih ili nekih EAovih, Ubisoftovih i sl… Kojima je unio novine u zanr, njemu se pripisuju i neke mehanike stealtha ali pogodite sta…i meni se pripisuju zasluge mog tima iako cesto veze nisam imao s njima. Po meni – potpuno si u pravu i dijelim tvoje misljenje. A sto se tice iznosenja svoga misljenja, neka ti to nikada ne predstavlja problem. Pa sta ako te je funky napao? Napadni i ti njega argumentima i dokazi da nije u pravu. Puno ljudi ovdje prica na pamet, a kada ih se napadne argumentima izgube se..

    • Goran1234

      @funky0308, 06.09.2017 - 19:42

      On kad je napravio svoje igre ti nisu ni postojali..

    • Skyprotokol

      @MoGaming, 06.09.2017 - 20:34

      Hideo Kojima duše ako si tu daj nam neki znak

    • movie

      @MoGaming, 07.09.2017 - 08:55

      Svaka igra cilja na određenu publiku čim je žanrovski određena…

    • funky0308

      @zeljo024, 06.09.2017 - 18:17

      Najboljih igara kome? Pa koliko studija samo ima puno vise GOTYa, nagrada i naklonosti publike. Konami je napravio MSG, kao sto je Ubisoft napravio AC – Kojima je pdlicno vodio projekte ali nije Kojima napravio MSG V ili neki drugi, napravio ga je tim ljudi oz Konamija pod vodstvom Kojime. To je jako velika razlika. Niel Druckam moze reci da je The Last of Us njegova prica…jer ju je napisao ali ne moze reci da je TLOU njegova igra. Postujem stvari koje je Kojima napravio za industriju ali u zadnje dvije god zapravo vidimo koliko je Konami i njihove pare, utjecaj i opet pare bio bitan u svemu tome.

    • Darcoolio

      @MoGaming, 06.09.2017 - 15:01

      Još si ti padavan 🙂

    • baDarmageddoN

      @Darcoolio, 06.09.2017 - 17:24

      Hahaha

    • "PRIPROSTI SELJAK"?

      @MoGaming, 06.09.2017 - 15:28

      Covjek je za razliku od mnogih inteligentan koji ulaze sirok spektar stvari u samu igru. Osoba koja voli i uziva u njegovim kreativnim odlicno osmisljenim djelima tj. igrama razumije to. Ja ga napose postujem i cijenim. Reći ” …lako je pametovat” je ne bas pametno od strane tebe. Da je pak vise takvih genijalaca u danasnjem svijetu.

    • marko1106

      @MoGaming, 04.12.2017 - 13:16

      Ali da budemo realni nema velike mudrosti u ovoj izjavi vec je covjek rekao samo ono sto mi gejmeri vec znamo….ako jedan covjek ima ideju kakva bi igra trebala biti, taj isti bi trebao sudjelovati u svim aspektima te igre…nije realno ocekivati da ti napises pricu, da netko drugi napravi likove a da ja pravim mapu…to je tvoja ideja i ti kao orginalni autor najbolje znas sta zelis….samo sto je to danas sve biznis pa se igre prave kao u u tvornici drvne industrije…

  • mr.labud

    06.09.2017 - 14:51

    Čovjek je totalno u pravu i to je pokazao. Samo kad pomenete ime Hideo Kojima sve je rečeno. Pogledajte ND isto koji to potvrdjuje. Ne može na igri raditi cca 5 timova i to u različitim državama čak

  • delight353

    06.09.2017 - 15:30

    Potpuno se slazem. “Outsourcing” koncept zaposljavanja ide u prilog iskljucivo korporacijama/kompanijama koje za isti rad placaju manje. Znaci, hipotetski, SP dio igre rade zaposlenici u USA gdje je cijena rada skuplja, a MP dio igre zaposlenici u Sjevernoj Koreji gdje zaposlenici rade za saku rize. Ovakav stav drzim i za ostale grane gospodarstva, a ne samo za gaming industriju.

    • funky0308

      @delight353, 06.09.2017 - 18:09

      Isti taj outsourcing donosi i nize cijene sto je nama u konacnici i bitno… taj isti outsourcing je zaista donio hrpu problema kako bogatim drzavama radi preseljenja firmi u daleke krajeve tako i siromasnima jer ih se i dalje osiromasuje, samo brzim tempom. Tvornice oko Sangaja jako malo dopridonose boljem zivotu radnika – to je cinjanica. Donosi veliki profit gazdama i ekipi preko bare… Ali sa ekonomske strane krajnjeg potrosaca – to znaci smanjenje troskova proizvodnje i spustanju cijena.

    • Czar

      @funky0308, 06.09.2017 - 18:24

      O tome koliko outsourcing kod gaminga donosi niže cijene bi se dalo diskutirati.
      Npr. ja sam moj B:AK za picek skupa sa season passom, koji je bio outsourcan kod 12 Indijaca platio više manje isto kao i ekipa koja ga je uzela za xbox/plejkaču4 – za razliku od verzije za konzole, picek verziju se ni sljedećih 6 mjeseci nije moglo pokrenut kako spada kako je to bio kriminalno loše odrađen posao.

    • delight353

      @funky0308, 06.09.2017 - 22:22

      Hm… Baš se i ne slažem s tobom. Cijene ili stagniraju, ili dapače, idu gore. Osobno radim za jednu korporaciju koja je “outsourceala” popriličan broj odjela, te s time ugasila gotovo 500 radnih mjesta, a cijene naših proizvoda nisu pale, već su narasle. Samo da iznesem svoje iskustvo…

    • Czar

      @delight353, 06.09.2017 - 23:32

      Ako ništa drugo sigurno je narastao profit, dioničari su ubrali lijepu dividendu, a bome je morao sjest i masan managerski bonus.
      To su priče za malu djecu da se outsourcanje i restrukturiranje radi isključivo radi konkurentnost na tržištu.?

    • delight353

      @Czar, 07.09.2017 - 09:05

      Upravo to. Meni placa nije narasla………………..

  • funky0308

    06.09.2017 - 15:39

    Ma dajte molim vas…pa dobro decko i kaze. Prosipa pamet na sve strane, a zivotari tako da zivi na staroj slavi. Neka Kojima izda igru, ne Konami iza kojega su milijarde i tisuce zaposlenika – sve sto je pokazao su par dobrih trailera koje neki ljudi odrade sa par alata. Ja cu prvi priznati da je majstor kada vidimo sta je napravio. Nemojte se dati valjati s ovakvim forama, radi se o najobicnijem skretanju pozornosti na sebe- nema cime drugim pa ajmo ovako. Kao prvo, proizvodnja igre ili bilo kojeg drugog komada softwarea nije trosjed da fizicki moras biti tamo da bi radio na njemu. Zivimo u 21st gdje je najmanji problem raditi na istoj liniji koda iako sjedis 15000km dalje. Drugo – Kojima ne seri.

    • Goran1234

      @funky0308, 06.09.2017 - 19:46

      Ja koliko znam on nije više u Konamiu,ili?

    • Czar

      @Goran1234, 06.09.2017 - 23:34

      Ne, ima svoj studio već godinu i nešto sitno.

    • Goran1234

      @Czar, 07.09.2017 - 00:30

      Mislim da je od 2005 ili 2008 u svom studiju…

    • mili1985

      @Goran1234, 07.09.2017 - 14:34

      Osnovao je Kojima productions 2005 ili 2006? Ne znam ni ja točno, ali znam da su i dalje bili dio Konamia. Tek krajem 2015. kada mu je istekao ugovor i kad je konami počeo maltretirati zaposlenike, je odlučio osnovati nezavisni studio originalnog naziva Kojima Productions 🙂 i sad su kao neki freelanceri.

    • Goran1234

      @mili1985, 07.09.2017 - 15:43

      Tako sam i mislio nešto,ali nisam bio siguran…

  • blacklist0907

    06.09.2017 - 19:24

    Spomenuo je dva faila od igre i definitivno je u pravu

  • Texas Flood

    06.09.2017 - 22:02

    Jel njega netko nešto pitao ili se frajer opet najeo bunike pa bulazni po tweeteru?

    • tryon

      @Texas Flood, 07.09.2017 - 08:28

      ne mora te netko nešto pitat da bi ti tweetao

  • boris 34

    07.09.2017 - 11:02

    Ajd genijalac za igre i zna sta publika voli arigato sensei

  • moordrak

    08.09.2017 - 10:16

    Čovjek očigledno pati za vremenima kada je on bio gazda svima. Baš se pitam čime će se baviti njegov studio. Vjerojatno uzgajanjem tikvica.

  • Texas Flood

    08.09.2017 - 11:28

    U pravu si, međutim lik se svejedno najeo.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?