HCL.HR

Hrvatska igra Deamonical rasturila na Greenlightu

Igor Belan 10.05.2015.   •   13 komentara


Oko četiri tisuće ljudi izjasnilo se da bi kupilo zanimljiv projekt zagrebačkog studija da isti završi na Steamu, što će se na kraju najvjerojatnije i dogoditi.

Asimetrična multiplayer horor igra Daemonical zagrebačkog studija Fearem, uspješno je greenlightana nakon svega dva tjedna glasanja što ju čini jednom od najbrže greenlightanih naslova s ovih prostora.

Zagrebački tim skupio je oko četiri tisuće ‘Yes’ glasova u tom periodu, što znači da se toliko ljudi izjasnilo kroz Steam Greenlight da bi kupili njihovu igru kada bi se uvrstila u ponudu Steama. U trenutku kad je dobio zeleno svjetlo Steam zajednice, Daemonical je bio 17. naslov po redu od preko 1700 prijavljenih projekata.

Karlo Eldić iz Fearema nam je u razgovoru putem maila rekao kako je daljnji plan tima nastaviti s razvojem igre i redovito objavljivati video updateove razvojnog procesa sve do kraja ove godine kada se nadaju izbaciti igru na Steam Early Access.

“Što se tiče sadržaja, prije Early Acccessa planiramo dizajnirati par novih mapa, toolsa, itema i abilityja te ćemo poraditi na usavršavanju gameplay mehanike i vjerojatno dodati par zanimljivih novitea u već opisani gameplay. O svemu tome trenutno promišljamo i dogovaramo se, no moramo prvo probati kako sve to radi prije konkretnijih objava.”, objasnio je Eldić.

U međuvremenu su naravno u potrazi za izdavačima ili partnerima koji bi im pomogli malo pogurati igru jednom kada dođe vrijeme izdavanja, a ovako dobar rezultat na Greenlightu sigurno će im pomoći u tome. Za više informacija o Daemonicalu pročitajte našu prijašnju vijest i posjetite stranicu na Greenlightu.

Komentari (13)

  • redhillunited

    11.05.2015 - 08:48

    Čestitke 😀

  • Unknown User

    12.05.2015 - 13:25

    Hoćemo li ikad odrasti i prestati dizati u nebesa stvari samo zato što su ih sagradili Hrvati? Posebice kad je upitno što su uopće tu oni i napravili kad koriste tehnologiju koju nisu razvili (Unity), kao i svaka druga igra koja je zatrpala pokvareni sustav Steam Greenlighta, nešto što međunarodni gaming novinari kritiziraju već duže vrijeme.

    Vizualno je ispodprosječna, čak i za Unity standarde. Tematikom podsjeća na milijun drugih survival igara koje su zasitile Steam do te mjere da su autori Goat Simulatora napravili parodiju tih naslova pod nazivom GoatZ.

    A ja ruku u vatru stavim ako 90% svih Greenlight glasova nisu došli od reklamne kampanje sprovedene od strane hrvatskih gaming portala, što se očituje u distribuciji komentara na našem materinjem jeziku.

    Umjesto da forsirate stvar, čekajte dok se pojavi netko na ovom teritoriju vrijedan spomena. Revolucionarne i kvalitetne igre neće nastati od amatera koji koriste Unity ili Unreal engine, koji su se posrali na cjelokupnu gaming industriju otkako su besplatni i svatko sa pola mozga može doći do njih.

    Nedostaju mi vremena gdje si morao biti sposoban razviti vlastitu tehnologiju ili dati više od $400,000 za jednokratnu Unreal engine licencu. Dani kad je kvaliteta bila krvavo zarađena, ali i implicitna. A ne jedan besplatan download i $100 da staviš nešto na Greenlight.

    • Ementaler

      @Unknown User, 12.05.2015 - 13:52

      Bome, hrpa nerazumno negativnih riječi, ali evo – kao netko tko implicira da je upućen u industrij i ekonomiju iza svega toga, budi dobar pa objasni malo podrobnije ljudima koji ovo čitaju koje su po tebi prednosti razvijanja vlastite tehnologije naspram korištenja Unityja ili Unreala za male developere?

    • Unknown User

      @Unknown User, 12.05.2015 - 14:02

      Kad razviješ vlastitu tehnologiju, razumiješ je. Imaš potpunu kontrolu nad njom, možeš integrirati bilo koju ekstenziju koja samo može poboljšati igru. Kvalificiran si svojim radom da zapravo radiš na igri. Unity i Unreal dozvoljavaju ljudima da razvijaju igre koji nikad ih ne bi mogli raditi bez njih. To jednom ili dvaput može biti genijalno, ali u većini slučajeva je masakr koji zatrpava digitalne trgovine. Ova pošast je započela zapravo s AppStoreom. Postoji argument "Čemu ponovno izmisliti kotač?". Taj argument stoji ako si istinski sposoban ga izmisliti ponovno, ako nisi, nisi "mali developer". Nitko si i ništa tko je čuo negdje da tu imaju neke lake pare. U slučaju tehnologije iza igara, jako malen broj ljudi može sagraditi nešto vrijedno spomena. Mali developeri bi trebali raditi male igre. Jednostavne i polako gurati naprijed. Doba "instant gratifikacije" to više ne dozvoljava. Stvar je toliko loša da je Jim Sterling stvorio svoju karijeru upravo od otkrivanja koliko su loše Unity-based Steam Greenlight igre koje prolaze inspekciju. (https://www.youtube.com/user/JimSterling/videos) Oštar jesam, ali tako je. Hoćeš dobar primjer domaći? CroTeam i Talos Principle.

    • Ementaler

      @Unknown User, 12.05.2015 - 14:43

      Ironično, upravo primjer koji si naveo ne ide pod ruku cijeloj tvojoj teoriji :) Da skratim, u današnje vrijeme je poprilično besmisleno da mali tim od par ljudi ulaže vrijeme i novac u razvoj vlastite tehnologije kad postoje pristupačni i iznimno sposobni alati poput Unityja i Unreala. To će ti reć i Croteam, kad si se već njih uhvatio. Reći da ovo tematikom podsjeća na DayZ i "milijun drugih survival igara" je stvarno navlačenje da ti komentar ima što negativniji prizvuk… ne znam zašto to radiš, ali sve što si dosad napisao je uglavnom netočno.

    • Unknown User

      @Unknown User, 12.05.2015 - 14:48

      Zanima me, kako ne ide? CroTeam je razvio Serious Engine, koji je korišten iza Talos Principlea i svih njihovih igara. I znam želiš obraniti ovo svim silama, ali jednostavno ovo nikad ne biste popratili da nisu Hrvati u pitanju. A zadnji put kad ste dizali hrvatsku ekipu u nebesa, čak i do mjere nacionalne televizije… Evo kako je međunarodna gaming zajednica reagirala: http://www.ign.com/articles/2013/07/16/legends-of-dawn-review. Izrazio sam mišljenje koje nije nužno točno ni netočno, mišljenje je mišljenje. Mislim da ste popratili ovu igru samo zato što se radi o Hrvatima i isključivo zato.

    • Unknown User

      @Unknown User, 12.05.2015 - 14:48

      Uostalom, vrijeme će pokazati tko je u pravu.

    • Ementaler

      @Unknown User, 12.05.2015 - 15:21

      Ne ide ti u prilog jer će ti upravo Croteam reći da nema smisla razvijat vlastitu tehnologiju u ovo vrijeme. A zadnja rečenica u tvom komentaru… pa to je svima potpuno jasno :) Mislim na to da smo ju popratili samo zato jer se radi o Hrvatima i da ju inače vjerojatno i ne bismo popratili. Ima previše igara na Steamu općenito i uloviti svaki zanimljiv projekt u ovako ranoj fazi nije nimalo lako, a nisu ni svi takvi rani projekti podjednako zanimljivi našoj publici. Ali naravno da je nešto odmah malo zanimljivije ako potječe s ovih prostora i sasvim je prirodno da o tome i radije pišemo od nečega podjednake veličine i važnosti, ali iz, recimo, Švedske :). S druge strane, tvoji komentari djeluju kao da se svim silama trudiš blatiti igru bez ikakve osnove. Ne brini, ako ne igra na kraju ne bude valjala – čut ćeš to od nas. Ali za sada ne vidimo nikakav razlog da taj novi studio koji ima zanimljivu i malo drugačiju ideju za igru sada blatimo jer su bili pametni pa nisu išli trošit vrijeme na razvoj vlastitog enginea.

    • Unknown User

      @Unknown User, 12.05.2015 - 15:42

      Vidiš, pored apeliranja na autoritet koji je daleko od onoga što je nekad bio, ta izjava apsolutno nema smisla. Ako je uistinu razvijati vlastitu tehnologiju, nove proboje, besmisleno… Nema nade za budućnost ove industrije. Iskreno se nadam da nisi u pravu. Kako Steam Greenlight izgleda trenutno, jesi u pravu. To je ono što me plaši. A igra, rekao sam što mislim o njoj i stojim iza toga. I poštujem tvoj stav. Sve najbolje, nov sam ovdje i ne želim zapasti u dugačku, nepotrebnu raspravu kad se očito nećemo sinkronizirati po ovom pitanju.

    • TeroXCro

      @Unknown User, 12.05.2015 - 17:03

      Slažem se s tobom u vezi s onime da je kvaliteta ovih dana upitna jer svi rade na dostupnim enginima ali zar ne misliš da mali developeri,kao primjer developeri ove igre neće za sljedeću igru napraviti svoju tehnologiju.Zar je to toliko loše ako se i za prvu igru upotrijebi tuđa tehnologija.Npr, po tvojoj logici igra poput The Witchera nebi smjela biti objavljena jer koristi NVIDIA HairWorks tehnologiju(ne znam jeli platila za nju).Također nevidim ništa loše u greenlightu jer to je zapravo odlično sredstvo izdavanja indie igara,sjeti se samo onih odličnih naslova kao Stranded Deep,Robocraft,pa ćak i legendarni Minecraft koji je pisan i skriptiran pomoću java runtime…..Ne razumijem što je sporno u tome da HCL.hr koji je hrvatski gaming portal ne posta i ne objavljuje svugjde neku novu hrvatsku igru, to je sasvim normalno…………..Ali svaka čast tebi jer ovo mi je prvi put da sam na HCL-u vidio da neko vodi uljudnu raspravu sa drugim komentarima,a bez da u tim komentarima jedine rijeći nisu AMD ili NVIDIA.

    • Unknown User

      @Unknown User, 13.05.2015 - 00:17

      Važno je spomenuti da engine nije čisto grafički powerhouse, on radi sve. Najvažnije, definira skup izvedivih mehanika (neopjevani heroji igara) koje stvore ili slome igru. CDPR ima RED engine kojeg gura od Witchera 1, što im omogućuje da sagrade 10/10 naslov (GameSpot). Što se tiče korištenja bilo čega iz Nvidia GameWorks suite biblioteka, to me smeta kod svih developera, ne samo CDPR-a. Ne samo zato što koriste tuđu tehnologiju jer su je nesposobni implementirati sami, nego zato što je Nvidia IHV i sve što oni izdaju je optimizirano i ciljano za njihov hardver, te može biti poprilično loše ili potpuno nedostupno na AMD hardveru. To kažem iako većinom koristim GTX980. Ponajviše jer njihove tehnike koriste postojeće metode koje mogu se optimizirati za sav hardver, a stvaraju lažnu ekskluzivnost kad se njima prikloni. Stvari poput Nvidia TXAA (temporalno stabilno filtriranje signala), Nvidia PCSS (metoda za aproksimaciju mekanih sjena). 4x MSAA resolve praćen primjeno FXAA u image prostoru je daleko bolje rješenje jer MSAA ima hardversku podršku za učinkovit subpixel sampling (za razliku od klasičnog supersamplinga kojeg Nvidia zove DSR). A Nvidia HairWorks je nešto što jede puno više performansi nego što daje, oduvijek mi izgleda plastično. Mnoge tvrtke su našle puno bolje aproksimacije s puno jeftinijim proračunima. Nvidia im je dala tehnologiju i platila im masno, kako bi je koristili. Štoviše, Witcher 3 se daje besplatno uz Nvidia kartice. To je otrovan trend u industriji. Većinom ovo ljudi ignoriraju, ali to je kao da multiplatform igra dolazi mukte uz Playstation 4, namjerno radi na Playstationu 4 bolje i gasi određene mogućnosti na Xbox Oneu, čak i one koje mogu tamo raditi.

    • RedEy3

      @Unknown User, 13.05.2015 - 01:33

      +1

    • Unknown User

      @Unknown User, 13.05.2015 - 03:07

      Zadnja stvar koju bih htio dodati, ako smijem, je citat iz Mass Effecta, razgovor sa Sovereignom. "By using the technology of the mass relays, our technology, you develop along the paths we desire." Za kratkotrajnu dobit, stvaraš ovisnost o tehnologiji koju ne razumiješ, što je jedna od temeljnih tema Mass Effecta. "Please, do not touch the keepers", do točke gdje su zakoni uspostavljeni oko prčkanja oko Citadela i Keepera koji je održavaju, što je u Mass Effectu 3 dovelo galaktičku civilizaciju na koljena. Ta ovisnost omogućuje tvorcu tehnologije da stvori apsolutni monopol. Prvo je došao Valve sa Steamom, koji danas drži cijeli PC gaming za jaja. CDPR-ov GOG pokušava konkurirati sa non-DRMom i GOG Galaxy klijentom. Zamjeriti se Valveu je uništiti svoju game development karijeru (što se nekad poprati i u novinama). Danas, middleware razvoj se deferira tvrtkama poput Epic Gamesa i Unity Technologiesa. Ljudi sve manje razumiju tehnologiju i sve više ovise o milijun stvari koje su drugi razvili. Razvijaju se putevima koji drugima odgovaraju. I eventualno će platiti punu cijenu svoje gluposti.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!