HCL.HR

Ljubitelji RPG naslova priznali da najviše vole igrati tradicionalni RPG

Petra Rukav 17.08.2017.   •   41 komentara   •   Zanimljivosti


Developer Divinity: Original Sina proveo istraživanje s ljubiteljima RPG žanra te otkrio da najviše igrača voli tradicionalni RPG, a najmanje ih zanimaju JRPG te MMORPG.

divinityoriginalsin 2

Larian Studios, razvojni tim koji stoji iza Divinity: Original Sina, proveo je malo istraživanje da otkrije koja vrsta RPG-a je najviše cijenjena među igračima. U anketi je sudjelovalo više od 15 tisuća ljudi, a morali su odgovoriti na pitanja o najdražem RPG-u, omiljenim značajkama tog žanra te o vlastitim gaming navikama.

Prema rezultatima ankete više od 10 tisuća ispitanika se izjasnilo da „voli“ CRPG odnosno „tradicionalne“ RPG naslove kao što su Divinity: Original Sin te Pillars of Eternity. Nasuprot tomu, JRPG i MMORPG su najmanje popularni među ovom skupinom igrača. Nadalje, najviše igrača preferira izometrijsku odnosno top-down kameru naspram prvog i trećeg lica, a najvažnije im je da igra ima bogatu priču dok ih co-op gotovo i ne zanima.

Najboljim tradicionalnim RPG-om proglašen je Divinity: Original Sin, a u akcijskoj kategoriji vodi The Witcher 3. Osim toga, najviše ispitanika smatra da je idealna dužina trajanja jednog RPG-a između 40 i 60 sati, a velika većina njih najradije igra solo.

Očito je da izvlačenje konkluzija iz tako malenog uzorka može voditi pogrešci prenagljene generalizacije stoga ćemo vas samo zamoliti da nam napišete koji RPG je po vama najbolji te što mi ostali, pod pretpostavkom da ga nismo igrali, propuštamo.

Komentari (41)

  • moordrak

    17.08.2017 - 09:52

    K’o da su mene pitali! Slažem se 100% sa tom anketom. A koji je najbolji RPG? Witcher 3 uvjerljivo. Nadalje, cijeli The Elder Scrolls serijal, Borderlands serijal Dragon Age serijal, Fallout serijal, Masseffect serijal, Kingdoms of Amalur Reckoning, KOTOR, Baldur’s gate serijal,Neverwinter Nights serijal, prva dva Diabla (ovaj treći je MMORPG like smeće) od novijih Nier Automata, Zelda BOTW, Horizon ZD. Uh. Sada kada pogledam, ima toga.

    • moordrak

      @moordrak, 17.08.2017 - 10:01

      LOL sad sam pogledao pdf ankete 🙂 Po igrama, doslovno kao da su mene pitali. 🙂

    • Czar

      @moordrak, 17.08.2017 - 12:04

      Dosta si toga naveo što ne spada pod tradicionalni rpg, a Borderlands uopće nije rpg.
      Tradicionalni rpg leži na temeljima pokojnog Black Isle studija.
      Tradicionalni rpg su prva 2 Fallouta, Baldur, evo da na silu uguram i IWD, Planescape ili u novije vrijeme Pilarsi, Tyranny, Divinity its.
      Mako ga razlikovat od svega ostalog što se gura pod rpg?
      Jednostavno nemožeš završiti igru ako ne čitaš, a da nekim slučajem i uspješ na kraju neznaš tko, što, koga, ni kako – tradicionalni rpg je ko čitanje interaktivne knjige gdje neki put prevladava tekst(novi Planescape), a neki put je naglasak za nijansu više na akciji kao recimo u Tyranny.

    • phoda

      @Czar, 17.08.2017 - 13:53

      Klasicni rpg = neverwinter nights
      Siguran sam da je naslov odlican jer sam i igrao sam malo ali jednostavno mi se cini zastarjel naslov za koji treba dosta koncentracije pa nisam ni preso.
      To u smislu jer rpg je baziran na dnd. Dok definicija rpg-a je planescape i baldurs

    • Czar

      @phoda, 17.08.2017 - 14:03

      NWN je kao i IWD više akcijski rpg i ne treba ti previše mozga, ni čitanja da završiš te igre.
      U svakom slučaju su dobre igre, ali nemaju ni približno dubinu BG serijala ili čak Planescape.

    • moordrak

      @Czar, 17.08.2017 - 15:11

      Dobro Borderlands je više pucačina nego RPG to se slažem. Eto pao mi je napamet jer se vrlo živo sjećam mase RPG elemenata, što će reći, bez napredovanja, odrađivanja questova i skupljanja XP-a nisi mogao prijeći igru.

  • baDarmageddoN

    17.08.2017 - 10:20

    Skyrim

  • Moses

    17.08.2017 - 10:56

    Ja sam izgleda u manjini. Nisam baš probavao neke od “klasičnijih” RPG naslova, tipa Baldur’s Gate, jer sam se gameanjem te k prije par godina poćeo baviti pa mi takve igre još nisu došle na dnevni red. Obožavam akcijske RPGeve tipa Dark Souls i Witcher serijala. Baš zato jer su akcijski i dinamični i u tim borbama se uživim i uđem u ulogu onoga koji se bori. Njihove poraze i pobjede osjećam kao svoje.
    S druge strane, JRPGevi su me očarali svojim pričama, likovima i glazbom koja upotpunjuje doživljaj. Tu su igre kao što su Chrono Trigger i Chrono Cross te Final Fantasy serijal najbolji i preporučio bi ih svakom ljubitelju priča

    • nikola65478

      @Moses, 17.08.2017 - 11:22

      Jesi probao suikoden serijal ja sam igrao peticu izasla 2006 za ps2 meni je to odlican serijal.

    • Moses

      @nikola65478, 17.08.2017 - 12:26

      Nisam ga probavao, ali znam za serijal i samo sam dobre stvari čuo o njemu. Ali, s obzirom da imam samo laptop jedino ga mogu emulacirati i to samo prva dva naslova u seriji, tako da mi ga nije baš napeto igrat

    • Goran1234

      @Moses, 17.08.2017 - 15:26

      Prvi naslov je čak i najbolji,ako ga probas nećeš ga prestati igrati.

    • nikola65478

      @Goran1234, 18.08.2017 - 14:25

      Mislim da je taj serijal mrtav jer je proslo 11 godina od zadnje igre a novi nastavak se ne spominje.

    • Goran1234

      @nikola65478, 18.08.2017 - 15:14

      Pa ok mrtav je,što neznaci da ga netreba igrati.

    • chupacabra1

      @Moses, 18.08.2017 - 19:26

      Odigraj Dragon Warrior 7 ako nisi, vjeruj mi. Teško je reći najbolja ili ne, ali jedna od najboljih i najatmosfericnijih priča koje sam vidio u igrama, bar meni osobno

  • snooker

    17.08.2017 - 11:14

    Nikad nisam volio igre s top-down kamerom

    • baDarmageddoN

      @snooker, 17.08.2017 - 11:28

      Niti ja

    • Goran1234

      @baDarmageddoN, 17.08.2017 - 12:19

      Ja jesam,jer kad sam počeo igre igrati takvi su RPGovi bili….

    • baDarmageddoN

      @Goran1234, 17.08.2017 - 16:40

      Meni nije imerzivno gledati sa nebesa na lika kojeg kontroliram. Bez obzira što sam igrao takve igre. Nekako mi RPG igra treba viti što više osobnija. Pogled je tu važan faktor. Zato mi je Skyrim sa FPSom najbolji RPG ikad

    • Goran1234

      @baDarmageddoN, 17.08.2017 - 21:23

      Je,ima sve svoje proveo sam i ja kao prljavi lopov i hladnokrvni ubojica sate s nožem i lukom i strijelom ?
      Ali sve ima svoje pogledaj npr Secret of Mana serijal,predivan svijet,predivni likovi,zanimljiva priča odličan sustav borbe,boss fightovi epski a opet je gledaš s nebesa…

    • baDarmageddoN

      @Goran1234, 17.08.2017 - 22:15

      Hahaha

  • neprcam

    17.08.2017 - 11:43

    klasika je klasika… Baldur’s Gate , Icewind Dale, planescape torment, neverwinter.. ma sve je to do jaja jer se dev potrude maxx

  • Czar

    17.08.2017 - 12:19

    Ja ću navest dvije igre.
    Prva je Baldurs Gate 1 uz koju su se provele mnoge baldurjanske noći, to je igra s kojom je više manje Black Isle udario kamen temeljac onog što se danas smatra tradicionalni rpg, a bome skoro me koštala i ponavljanja 3 ili 4 srednje koliko sam peglao.
    Onda nakon par godina dolazi do kataklizme, Black Isle stavlja ključ u bravu i suša traje skoro 10 godina, i tu bih spomenuo mog drugog favorita(ali ko da je prvi) a to su Pilarsi koji su ponovo širom otvorili vrata ovom žanru i pokazali da itekako ima interesa za njega.

  • Rorik

    17.08.2017 - 12:35

    Iako mi je rpg omiljeni žanr, ne pronalazim toliko zabave u klasičnom koliko u modernom grafički napucanom akcijskom rpg-u. No u svakom slučaju, bez obzira na gameplay i grafiku, priča je uvijek važnija. Mislim da sam odigrao premalo naslova da bih mogao sudit, no svjedočim da sam uvijek uživao više u tehnički zastarjelom naslovu sa odličnom pričom nego u nekom prekrasnom pa čak i sa boljim gameplayom ali lošom pričom.

  • lkuka13

    17.08.2017 - 12:40

    “Ahh, we are all heroes, you and me and Boo, hamsters and rangers everywhere, rejoice!”

    Neponovljivo

  • superdeda2000

    17.08.2017 - 13:44

    Arcanum: Of Steamworks and Magick Obscura. Je li netko igrao taj dragulj? ☺️

    • mili1985

      @superdeda2000, 17.08.2017 - 14:05

      Razvalio sam demo kad je izašao. Nekoliko godina nakon izlaska sam odigrao cijelu verziju. Stvarno spada u klasike!

    • Czar

      @superdeda2000, 17.08.2017 - 14:06

      To je lektira za svakog rpg igrača.

  • phoda

    17.08.2017 - 13:55

    Original sin definitivno je jedan od najboljih rpg igara koje sam igrao. Tik uz origins. Klasicni jesu imerzivni i definicija rpga ali traze dosta koncentracije vremena i citanja sto za singleplayer iskustvo i nije bas nesto i bolje pristaje uz dnd

  • Loghain

    17.08.2017 - 16:33

    Svaka čast Baldurs Gatu , to je bila u svoje vrijeme uistinu vrhunska igra od koje današnji zapadni RPG naslovi vuku korijene, ali izometrijski RPG-ovi su po meni za današnje vrijeme ipak zastarjeli jer mi grafički nimalo ne djeluju primamljivo nego mi izgledaju kao igre tamo negdje iz 2000 godine ili ranije. Što se tiče RPG-ova volim najviše Biowareve jel imaju uglavnom dobru priču, solidnu igrivost a ono što ih izdvaja iznad drugih je što se toliko posvećuju zanimljivosti likova, tj. companiona nad kojima igrač osim svog karaktera u njihovim igrama ima kontrolu jer ja preferiram te tkz. grupne RPG-ove u kojima se ne kontrolira samo jedan karatker. Tako da su za mene danas Dragon age serijal i Mass effect vrh , odmah iza njih mi dolazi Witcher serijal a potom Kotor koji mi je ipak tu na kraju jer mi je SW IP malo postao previše kliše. Nisam fan Bethesdinih RPG naslova iako znaju imati predivno dizajnirane svjetove zbog toga što su mi priče u njima nedovoljno interesantne i nekako preplitke da bi me privukle.

    • Czar

      @Loghain, 17.08.2017 - 17:25

      Kod rpga je grafika najmanje bitna stvar, već je bitno ono što stoji u pozadini.
      Po meni izometrijski pogled po uzoru na blackislov Infinity engine najvjernije prenosi duh d&d-a i sl. settinga i nemogu uopće zamisliti da netko ide raditi novi BG ili Pilarse da se to izvodi iz prvog ili trećeg lica jer je u ovom slučaju fokus na grupi a ne na jednom liku.
      Treće lice mi je ok za mmorpg, a prvo lice mi je više za fpsove jer u rpgu volim vidjet cijelog lika/ove i promjene na njima koje dolaze s progresom.

    • Loghain

      @Czar, 17.08.2017 - 18:11

      DAO je imao sve to odlično riješeno, kada si htio imate bolji pregled za grupni combat mogao si prebaciti na izometrijski pogled a inače si mogao zumirat kamerom koliko si htio u igri i igrat igru iz trećeg lica. Meni je također baš kao što je to gore već baDarmageddoN bio spomenuo takva vrsta grafičkog pogleda puno imersivnija , jer ja volim često puta u RPG-ovima zastati i osvrtati se oko sebe i onda uživati u svim detaljima okoliša koje mi takav pogled pruža a svijet promatran izometrijski nikada ne može biti niti toliko detaljan niti grafički imersivan kao onaj promatran iz 3 lica.

  • Milan Pavlovic

    17.08.2017 - 20:05

    Nzm ne razumem se oko tih naziva mmorpg ita sranja ali meni je najubedljivije najbolji Stronghold Crusader 2 ako je to to i Company of Heroes 2

    • moordrak

      @Milan Pavlovic, 17.08.2017 - 23:54

      Ta dva naslova nisu RPG igre nego strategije tipa Starcraft, Age of Empires, The Settlers, Heroes of Might and Magic, Europa Universalis, Civilization itd. Poanta strategije je izgradnja sustava ekonomije, pravilna raspodjele resursa i napredak te kontroliranje veće grupe boraca sa ciljem uništenja protivnika. Protivnik može biti računalo ili druga osoba, a ti trebaš predvidjeti njegove poteze, po mogućnosti otkriti slabe točke i to iskoristiti u svoju korist.
      RPG ili role play game, prevedeno: igranje uloge, role se bazira na razvoju jedne osobe i prolasku kroz njezin “život” tvojim očima. Usput gradiš lika povećavajući mu atribute na način da izvršavaš određene zadatke tj questove u nekom tipu svijeta tj okoline. Što znači MMORPG , pitaj google.

  • bert_raccoon

    17.08.2017 - 20:18

    Uzorak veličine 15 tisuća se smatra malim? Ponekad se može smatrati, ali prije toga je potrebno imati podatak o veličini populacije. Također, reprezentativnost rezultata istraživanja se više temelji na reprezentativnosti uzorka nego na samoj veličini. Kako bi se moglo govoriti o reprezentativnosti i valjanosti dobivenih rezultata potrebno još dodatnih informacija o provedenom istraživanju. Stoga bi komentari u nastavku trebali pokazati da li i ljudi s ovih prostora misle isto kao i većina ispitanika. Primjerice, ja se također u većini odgovora slažem s rezultatima istraživanja.

    • Petra Rukav

      @bert_raccoon, 17.08.2017 - 22:54

      Naravno da uzorak, ma koliko velik, može biti nereprezentativan za populaciju. Najbolji primjer toga je fijasko Literary Digesta. Jednako tako možemo reći da je neki uzorak premalen da ga smatramo visoko reprezentativnim. Pretpostavimo da si četiri puta bacio stari novčić i da je ishod uvijek bio glava. Bi li iz toga zaključio da stari novčići uvijek padnu na glavu kada ih se baci? Bi li mogao reći da upravo taj stari novčić kada je bačen pada na glavu? Vjerujem da ne bi izvodio takvu apsurdnu konkluziju. Isto je kad kažeš da je 15 tisuća ljubitelja RPG naslova dovoljno da reprezentira čitavu gaming populaciju, napose one koji vole RPG. Samo zato jer si se i ti našao u većini odgovora ne znači da se nalaze i svi ostali.

    • bert_raccoon

      @Petra Rukav, 18.08.2017 - 12:05

      Što se tiče novčića, ako je riječ o pravilnom i ispravnom novčiću, rekao bih ti da je vjerojatnost takvog ishoda događaja (četiri glave od četiri bacanja) jednaka 0, 0625 te da nastaviš bacati jer ćeš za određeni dovoljno veliki broj bacanja približiti se omjeru glava: pismo od 0,5. Što se tiče reprezentativnosti 15 tisuća ispitanika, pravo je pitanje što im je zapravo bila istraživana populacija odnosno odakle su vadili ljude za potrebe istraživanja. Kad bi to znali onda bi smo mogli znati i na koga se rezultati istraživanja točno odnose. Što se tiče mojeg nalaženja u odgovorima, slažem se s većinom odgovora, ali sam i svjestan da svi ne razmišljaju isto, a što pokazuju i rezultati istraživanja. Ukoliko bi svi razmišljali i voljeli iste igre onda ovakva istraživanja ne bi bila niti potrebna.

  • goldfinger

    17.08.2017 - 21:03

    Jednostavno ne volim top-down kameru i to je to….

  • Adam Jensen

    17.08.2017 - 21:11

    RPG mi je najdraži žanr ali ne volim one iz izometrijske perspektive jer sa takvom kamerom se ne mogu “uživit” u igru a to je jedna od najvažnijih osobina RPG-a – da te uvuče u svoj svijet. Kamera iz trećeg lica je najbolja. Što se ostalog tiče, JRPG-ove mrzim jer su previše neozbiljni i šareni za moj ukus a MMORPG-ovi ne treba ni spominjat jer RPG ne može biti massive-multiplayer i pri tome valjat.

  • Zvonimir Komar

    17.08.2017 - 21:36

    Nisam siguran oko detalja kako je rađena ova anketa, ali ako je Larian Studios bio taj preko kojeg su ispitanici dominantno saznavali za anketu, onda je već samim time ona apsolutno metodološki neispravna. S obzirom na rezultate (koji se meni osobno sviđaju i definitivno mislim da su predobri da bi bili istiniti), čini se da se upravo to i dogodilo – dobili su čistu potvrdu ukusa igrača svojih RPGova. Nije problem veličina uzorka, već nereprezentativnost.

  • krolesi

    18.08.2017 - 08:33

    Fallout 2 diablo 2

  • JADRO

    21.08.2017 - 18:58

    Oblivion, Skyrim, The Witcher 3 najjači !

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?