HCL.HR

Istraživanje za Europsku komisiju nije moglo potvrditi da piratstvo utječe na prodaju sadržaja

Zoran Žalac 22.09.2017.   •   67 komentara   •   Zanimljivosti


Istraživanje koje je trebalo pokazati u kojoj mjeri piratiziranje sadržaja šteti prodaji istoga konačno je izašlo u javnost i pokazalo neke interesantne rezultate.

lego-pirates-of-the-caribbean-the-video-game-pc-cd-key-1

Prije tri godine Europska komisija naručila je istraživanje od nizozemske tvrtke Ecorys u vrijednosti od 360 tisuća eura. Cilj je bio istražiti u kojoj mjeri ilegalna distribucija autorskog sadržaja utječe na prodajne rezultate istoga na tržištu Europske unije. Istraživanje je dovršeno 2015. godine, no nije bilo dostupno javnosti – sve do nedavno kada ga je zatražila Julia Reda, članica europskog parlamenta koja predstavlja njemačku stranku Pirata.

Studija na 300 stranica pokazala je neke interesantne rezultate, a glavna teza koju se može izvući iz njih glasi ovako: nema dokaza da piratiziranje sadržaja šteti njihovoj prodaji. Nije to prvi takav zaključak, ali je jedan koji će sigurno potpaliti vatru ispod teorija zavjere da Europska komisija nije htjela pustiti rezultate istraživanja u javnost zato što neke stvari zapravo i ne zvuče dobro.

Naime, istraživači su zaključili kako ilegalno preuzimanje igara u nekim slučajevima može voditi prema boljoj prodaji istih. Tek je u slučaju filmova dokazano da u 4/10 slučajeva ljudi neće ići u kino ako mogu skinuti film ilegalno s interneta.

Ipak, jedna je stvar zanimljiva. Rezultati istraživanja pokazuju kako na tržištu Europske unije, u kojoj se nalazi i Hrvatska, cijena sadržaja (igara, filmova, glazbe itd.) nije čimbenik koji utječe na poticanje piratstva kod Europljana. Umjesto toga, vjerojatnost da će netko ilegalno preuzeti igru ovisi pretežno o tome je li spreman platiti za nju. Drugim riječima, ako će netko piratizirati igru – svejedno mu je košta li ona 60 ili 6 eura.

Čitavo istraživanje od 300 stranica možete pronaći ovdje.

Označeno sa: ,

Komentari (67)

  • baDarmageddoN

    22.09.2017 - 21:15

    Ustvari ima samo dva razloga za piratizaciju, od kojeg jednog vrlo dobro shvaćam- ili nemaš love ili je imaš ali si besramni smrad.

    • siblyx

      @baDarmageddoN, 22.09.2017 - 21:27

      Ti moras jos odrasti da bi uvidio neke stvari i razloge zasto se piratizira. Nije sve crno-bijelo kako ti pises.

    • baDarmageddoN

      @siblyx, 22.09.2017 - 21:32

      Ne, zapravo je vrlo jednostavno što se igara tiče. Ili imaš love ili nemaš. Ili igraš igru ili ne.

    • sgtbare

      @baDarmageddoN, 23.09.2017 - 12:52

      I bas zato se piratstvo uklapa savrseno između, piratstvo se treba danas promatrati u smislu, ne kupujem igru na slijepo tzv. quality preview,

      kako pirati uvijek u readme notesima kazu: “If you like the game, buy it, support the developers”

    • funky0308

      @siblyx, 22.09.2017 - 21:40

      Nije da, izmislis ti sebi svaki puta novi da smiris savjest. Piratiziranje je nelegalno – i to je to. Mozes si “ti” pricati s5o god hoces, zakon je jasan i neka je- stite, uz prebogate korporacije (koje nisu nuzno pokrale novce, ima postenih) i one male mrave koji su ispisali stotine tisuca redaka koda i nacrtali i modelirali stotine tisuca crteza..i oni moraju od necega zivjeti ili sutra krenuti na novi projekt. Toliko se dobrih igara da dobiti potpuno besplatno da je stvarno vise jadno i pricati o tome. Ali ekioa bi ono sto je izaslo jucer, jbte ja si to ne priustim jer ne mogu kupiti sve ali netko drugi ipak smatra da je rodjenjem stekao prava da si uzme sta mu god padne na pamet. Onaj tko se zeli zabaviti, a ne noze si oriustiti igru moze igrati odlicnu prvu sezonu The Walking deada potpuno besplatno…ne mora igrati bas Desteny 2. Ne morano mi odrasti, ti ljudi moraju odrasti

    • Black op

      @funky0308, 22.09.2017 - 21:53

      Onaj ko ne može priuštiti igre neće ih priuštiti ni za godinu dana, ove diskusije o piratluku najbolje pokazuju koliko su ljudi odsječeni od realnosti.

    • funky0308

      @Black op, 22.09.2017 - 22:17

      Ali kako ne shvacas da to nema smisla?! Imas pretplate za par eura sa igrama starima manje od god dana, masa besplatnih igara, evo i klona PUBGa potpuno besplatno – pa nije istina da su novci preduvjet zabavi..ljudi nemojte me zajebavati. Pa tko to ima PC koji pokrece danasnje igre, a nema za poneku igru. Uopce me ne pati to sto ljudi skidaju, meni stetu ne prave ali ovakvi argumenti u obrani bas vrijedjaju covjeku inteligenciju pa zasmeta.

    • Black op

      @funky0308, 22.09.2017 - 22:38

      Kakve pretplate?Gdje možeš igrati sve što želiš uz jednu malu pretplatu?PUBG se ni ne može piratizovati jer je to online igra, imaš li pojma koliko ljudi može priuštiti gejmerski pc ali ne i minimalno jednu igru od 60€ mjesečno?O ovoj odsječenosti od realnosti pričam.

    • L3gi0naR

      @Black op, 23.09.2017 - 06:01

      Xbox Game Pass-10€ na mjesec,preko 100 igara na raspolaganju.EA/Origin Acess-4€ na mjesec,preko 40-ak igara.F2P igre (ne one P2W) i tako,nađe se nešto.

    • baDarmageddoN

      @L3gi0naR, 23.09.2017 - 08:57

      S time da jako puno novih igara dođe u EA vault tek par mjeseci nakon izlaska. Za 4€ mjesečno ja trenutno ne vidim bolju opciju. Jedina je mana da je nema na PS4, jedina mana!

    • funky0308

      @Black op, 23.09.2017 - 10:35

      Vidis sada ja tebi moram reci da odrastes i prihvatis nesto sto svaki odrasli covjek mora prihvatiti – ispruzi se onoliko koliko je deka dugacka. Nemas za nesto? Pa sta? Jako malo ljudi ima pristup svemu sto bi htjeli. To je tako i ne kuzim zasto je nekima to toliko tesko prihvatiti. PUBG se ne moze piratizirati, zapravo moze i je ali to nije to …naravno ali zasto moras igrati bas PUBG ako ga ne mozes platiti. Igraj nesto sto mozes priustiti. Brdo se igara moze igrati bez kune ili za sicu. Samo sto se svi vole bahatiti i prisvajati ono za sto nemaju prava, mora se igrati ono za sto se para nema. I onda se skladisti i skida sve zivo i ne zivo i kuka kako nista ne valja. Skupljaj za igru 6mj, odaberi ono sto stvarno volis i da vidis kako ce ti igra biti zanimljiva i kako ces znati cijeniti trud i zalaganje developera oko nekog projekta. Originali nisu dobri samo zbog izdavaca ili developera, radi se o potpuno drugacijem dozivljaju, osjecaju pripadnosti zajednici, igre su sigurne, nema smeca i kojekakvih sranja od malicioznog softwarea, save je uvijek tu…razloga je milion. Sve to mozes prihvatiti, a i ne moras. Ono sto bi trebao razumiti je to da se super kvalitetno moze zabaviti i sa malo novca i gotovo svaka popularna igra ima svoj klon koji je cesto besplatan. Da postoje tri igre koje kostaju 1500 eura jos bi te i razumio, ovako, kada svaki dan izlaze odlicne besplatne igre, jednostavno ne stoje argumenti.

    • marko1106

      @funky0308, 23.09.2017 - 08:48

      Jasno…i sve to stoji…i ja sam svjestan da sam lopov…ono sto ja radim je ako sam presao neku igru ili ako mi se stvarno svidjela kupim ju na akciji tek toliko da dam koliko mogu….umam na steamu desetak igara nisam ih uopce upalio…igrao sam ih piratske ali kasnije sam kupio na akciji jer su developeri zasluzili bar nesto….nije nista posebno ali eto malo si zavaravma savjest

    • funky0308

      @marko1106, 23.09.2017 - 10:39

      Ma sto ces ti raditi je tvoja stvar, ispada smjesno sada ali ja samo kazem da si mi smjesna ta opravdanja. Skidam i zdravo, a ne fore – moram jel su igre skupe, EA je prebogat pa mu treba oteti i sl robinhudovske fore. Postenije je ovo sto ti kazes nego trkeljanja nekih. Nisam ja ovdje da dijelim pravdu, jbmi se, samo mi bas smetaju te fore koje ekipa sama sebi prodaje da se opravda nesto sto nije OK 😉

    • marko1106

      @funky0308, 23.09.2017 - 17:33

      krađa je krađa kakvo god mi opravdanje imali…i ovo što ja radim je krađa..samo da si malo ublažim savjest kupim na akciji igre koje mi se svide…koje mi se ne svide svakako izbrišem pa si tim cinom takodjer brišem grižnju savjesti….

    • darijoman

      @funky0308, 23.09.2017 - 00:25

      Vjerojatno se nisu zapitali koliko je truda potrebno da bi se napravila jedna igra i da ljudi jednostavno žive od toga, pa se onda pišu svakakve gluposti da bi se opravdao čin piratstva kako je to sasvim u redu

    • drazensi

      @darijoman, 23.09.2017 - 09:05

      Takvi komentari nemaju veze s vezom. Programeri i dizajneri koji rade na igrama nisu placeni zavisno o uspjehu i prodaji igre. Nitko im nista ne uzima iz dzepa ako ne kupi igru. Tako da nemojte vise pisati takve bedastoce.

    • Texas Flood

      @drazensi, 23.09.2017 - 09:39

      Tako je. I kada cijene igara budu primjerene našem tržištu sigurno će se više kupovati.

    • Czar

      @drazensi, 23.09.2017 - 10:07

      Nemoj pričat gluposti, ako igra podbaci u prodaji vrlo često se studio zatvara pa kud koji mili koji.
      A druga stvar, na zapadu ti trebaju reference da bi našao novu šljaku u struci, bez toga ne ide, a definitivno nije baš neka referenca da ti je bivši poslodavac raspušten radi podbačaja ma kakav bio.

    • funky0308

      @drazensi, 23.09.2017 - 10:42

      Ne da nisi u pravu nego nisi ni blizu istine. Upravo tim koji radi na igri osjeca najvece posljedice prodaje ili propasti igre. U jako puno slucajeva puse mali studiji koji si ne mogu dozvoliti propast. Najgore je kada vidis da ti milioni igraju igru, a ti zatvaras studio jer si financijski propao. Informiraj se malo, nisu studiji samo Ubisoft Montreal ili Rockstar

    • BokiRus

      @funky0308, 24.09.2017 - 15:37

      Ti ovdje pricas kako je piratiziranje nelegalno, kako ljudi moraju placati sta god nelegalno rade, a 100% sam siguran kako kad si za volanom prvi vozis preko ogranicenja, ne vezes se, ne postujes prometna pravila, jebes policiju cim je vidis i onda ides govoriti kako je piratiziranje nelegalno i kako treba placati sve, a ti si se dosad trebo naplacati kazni i kazni. Pusti ljude da rade sta god hoce i ne seri kad i sam u pola stvari isto tasko slicno (samo se ne vidis) radis, samo si to ne priznajes.

    • funky0308

      @BokiRus, 24.09.2017 - 19:50

      Vidoviti Milane jesi to ti? ‘Oce ‘l kisa sutra? O cemu ti pricas covjece? Kakve kazne, kakve policije..? Povukao si paralelu kakve se ni Plenkovic ne bi postidio.

    • JADRO

      @baDarmageddoN, 22.09.2017 - 21:42

      Djeca samo piratiziraju igre. A odrasli ako imaju igraju, a ako ne igraju što mogu.

    • baDarmageddoN

      @JADRO, 22.09.2017 - 21:45

      E kad bi tako jednostavno bilo…

    • phoda

      @baDarmageddoN, 23.09.2017 - 10:39

      Kupujem igre koje mogu priustit. Primjer, dragon age origins sam obozavo (davno piratiziro) i izlazi inquisition i htjeo kupit igru ali nisam imo novaca u tom trenutku i reko kasnije i piratiziram igru. Igro mozda 2-3 sata i odusto, i prisilio se probat jos par puta ali igra je sranje. Hvala bogu da nisam kupio. Origins sam kupio u medjuvremenu. Dragon age je jedna od rijetkih koju bi kupio bez gledanja tako.
      Moj zakljucak je da piratstvo nema VELIKI utjecaj na prodaju igre. Ima puno igara koje su mi se svidile na pogled ali nikad nisam ni probo jer nije bilo piratske verzije (denuvo).
      Cak naprotiv u mom slucaju piratstvo je pomoglo da kupim vise igara

    • baDarmageddoN

      @phoda, 23.09.2017 - 11:46

      Ljepota je u očima promatrača, jel se tako kaže? Nebitno. Piratstvo je isto u očima promatrača. Mislim, piratstvo je čin ali razlozi oko toga čina su često subjektivni. Mada, kada pogledaš kako se velike kompanije bore protiv open source kodova i sličnih stvari, youtube isto serucka, steam i ostali servisi također. Da li mi znamo kamo naš novac ide? Developeru možda? Da, jer je dobro poznata činjenica da programer koji troši hrpetinu sati bide plaćen propisno, kao i svi mi “mali ljudi”. To ne znači uopće da ne treba plaćati igre jer taj mali čovjek treba te mrvice da bude barem malo plaćen i da ima šanse da se radi novi nastavak što njemu znači još mrvica. U biti, nisu pirati ti koji su najveće zlo ili bi trebali biti smatrani takvima. Šef bilo koje velike kompanije neće uložiti veliku lovu koju dobije u nastavak rada te kompanije nego će veliki komad uzeti za sebe. U biti, čak niti samo plaćanje igara nije za sve pošteno ali ima jedna stvar- zašto svi plaćaju youtuberima za gluposti a nitko ne donira direktno developerima igara koje volimo? Jer nikoga ne zanima taj developer. Niti igrača niti izdavača niti borca za niti onog protiv piratstva. Glazbenici su se pobunili i nešto je krenulo, jer kao i sa filmom malo je to drugačiji medij od igara pa se može i efikasnije (makar smo mi daleko do toga ali se barem na tome radi) naći načina da se zaradi više nego prije. Kod igara je to nemoguće još nekoliko godina dok ne uvedu streamanje igara. E onda nećemo imati niti 1% šanse da takvu igru piratiziramo. Zašto? Jer će sve što mi možemo raditi biti kontroliranje te igre ali će se ona izvoditi u nekim većim serverskim centrima. Mislim, to u teoriji sa streamom zvuči odlično. Prosuđivati ćemo igre, nećemo se brinuti za instalaciju i sve što ćemo trebati je ekran. Naravno, na silu će nam staviti potrebu za nekom platformom koja će imati svoje ekskluzive, preradivati signal u 3d i te fore ali u teoriji, kao ideja najbolja stvar da se spriječi piratstvo. EA će imati servere za svoje igre na koje ćemo se mi priključiti kada platimo rentu te igre. Npr EA, naravno. Znači, kada onemoguće piratstvo neka se bore protiv pirata a do onda neka se bore da usavrše DRM i ostale sustave zaštite i onemogućavanja piratstva jer, ooet za razliku od glazbe i filma koje možeš snimati dok legalno gledaš i slušaš igre ne možeš tako da netko drugi igra. Ove stream usluge što sada testiraju ne testiraju bezveze. Mogu oni napraviti bez frke da se npr na ps4 igraju ps3 ili ps2 igre ali znaju što je budućnost i uče na trenutnim greškama. Naravno, trenutno je previše ljudi ispod potrebne razine kvalitete interneta da definitivno presaltaju na streaming ali to definitivno dolazi. A do onda će se piratizirati i to mogu samo pokušati spriječiti sa DRMiima i allways online i tako to.

    • JADRO

      @baDarmageddoN, 23.09.2017 - 18:00

      Wooooooow! Kol’ki komentar. Svaka čast!

    • Dragon3

      @JADRO, 23.09.2017 - 19:34

      Ha ha ha

    • funky0308

      @baDarmageddoN, 23.09.2017 - 20:31

      U stream sumnjam, previse je tu laga sa svih strana i bez obzira koliko je net brz jednostavno je sve skupa takvo da stream nije bas najsretniji odabir. Igre su brze, bitna je svaka milisekunda i jednostavno nije dobro kada signal s kontrolera ili bilo koje druge periferije putuje na udaljeni server i vraca nazad i najbrzi internet ovo ne uspjeva rjesenje. Po meni je rjesenje pretolata na odredjeni katalog koji tahtjeva registraciju (kao Origin, Steam, Uplay i sl) odnosno Origin Valut je sigurno buducnost ako se bude razmisljalo u tom smjeru, a neni se cini da je upravo to ono sto cemo i dobiti. Samo se nadam da nece oretplata biti 120 eura / mj

    • baDarmageddoN

      @funky0308, 24.09.2017 - 15:14

      Igre iz Origina, Steama, Uplaya i svih ostalih servisa se lako krekiraju, čak i Microsoftove. Jedino rješenje je kada korisnici nemaju pristup igri. A 5g, ako neće biti fail kao dx12 trebao bi imati za današnje pojmove nevjerojatne brzine i vrlo nizak ping te uz pomoć svjetlovoda ubrzati evoluiranje igara sa diskova na servere. Opet, brzina neta nije toliko presudna kao sam ping. A već sada sa 4g igranjem kojeg ja imam igram sve online igre bez nekih očitih problema na manje od 20ms pinga i sa brzinama od 50/50 ili minimum 20/10 Mbps. Ja ne sumnjam da će za nekoliko godina veći dio igara biti streaman. Umjesto da kupiš igru plaćaš mjesečnu pretplatu za nju i to je to. Sada je samo pitanje cijene, jer naravno, nije isto da li se radi o igri koja ima MP ili SP i kao takve igre ne bi smjele biti iste cijene. Mislim, streaming je pitanje vremena. A stvarno nema niti jedan drugi način da se piratizacija 100% iskorijeni. Ja imam toliko igara da ih mogu igrati vjerojatno na mjesece kada bi prolazio svaku 100%. No, povremeno skinem piratsku igru ako ne vjerujem reviewu jer do sada samo mi je InsideSimRacing bio skoro nepogrešiv no oni rade samo trkaće igre a Angry Joe je kao naš Zoki, ponekad se slažem 100% a ponekad se slažem 1%. A nisam lud da kupim igru prije nego vidim 20ak minuta gameplaya, početnog- ne trailera koji pokaže sve bitno iz igre 😀

    • funky0308

      @phoda, 23.09.2017 - 19:04

      To je prica za sebe ali OK, ja sam slicnog uvjerenja. Filmovi kroz piratstvo puse, igre mozda ne toliko. Ono sto ja pokusavam reci – glupa su opravdanja. Cijena je zadnji cimbenik i u to sam 100% siguran. Piratstvo sigurno steti i tu dvojbe nema, ne vi se izdavaci toliko borili protiv toga da iskorjene to.

    • Texas Flood

      @funky0308, 23.09.2017 - 23:08

      Kako to da je cijena zadnji čimbenik? Pa otkud jednom srednjoškolcu ili mladiću bez posla 550 kn za igru? A tek za nekoliko igara godišnje? Znači tko ih šljivi,oni se ne trebaju igrati ako nemaju novaca? Ja imam posao pa nisam kupio The Division za 450 kn kad je izašao nego sada za 100 kn. Jedan norvežanin ili danac kupi novu igru za cifru sa kojom ne može skoro niti pljuge kupiti… A mi stoka neka ih preplaćujemo. Ja sam 100% siguran da bi se više kupovale da su jeftinije.

    • funky0308

      @Texas Flood, 24.09.2017 - 11:37

      Vjrruj mi, cijena je jedna od zadnjih stvari na listi. Iz iskustva govorim. Okruzen sam ljudima koji mogu kupiti ali zasto bi kada ne moraju. O tim ljudima ja cijelo vrijeme pricam. Neki dan lega i ja u firmi, pred jednom strankom, gotovo prijateljem raspravljamo o nekoj igri i lega spomene kako ce je kupiti – komentar covjeka – sta vi igre kupujete?! Para ima da moze kupiti i legu i mene i tri igre. Masa ljudi moze kupiti ali jednostavno ne vidi zasto bi kupila kada moze uzeti besplatno. S druge strane, zasto mislis da svatko ima pravo na sve? Igre su luksuz i Ustavom ti nisu zajamcene. Cigare su luksuz, auti su luksuz…nema tu puno filozofije. Da li igre preplacujemo ili ne je prica za sebe – cijena je takva kakva je i to je to ali opravdati kradju previskom cijenom necega, vodi nas u potpuno promaseno razmisljanje. Meni ako je nesto skupo ne pada na pamet to ukrasti. Ne mogu si to priustiti i idemo dalje. Pa ne mogu ni ja sve imati, a uvijek cu stati na stranu postenog covjeka. Nemas za nesto? Onda to nesto ne mozes imati. Pa dajte ljudi o cemu mi pricamo, to su nas starci ucili u petoj godini. Nismo svi isti i nemamo svi iste zivote niti uvjete. Ja nemam para za 1500 igara na Steamu i to je to. Bogat covjek ima. Znaci ako on moze, a onda mora netko i meni to isto omoguciti…e jbga, ne mora.

    • Texas Flood

      @funky0308, 24.09.2017 - 13:21

      Igre su luksuz neopravdano previsoke cijene isto kao i cigarete/cigare. Neke igre kupim, neke kradem i nimalo me ne peče savjest. Da mogu, krao bih i cigarete i alkohol iz trgovine. Jebi ga, glupi balkanac :-).

    • moordrak

      @baDarmageddoN, 27.09.2017 - 11:11

      Ako te ufate spuštenih gaća, da. Se sve svede na pare. Ako te ne izuju iz cipela, a prije ili poslje hoće i dalje nekom mažnjavaš pare. Sve ostalo spada u kategoriju besramnog smrada poput skidanja sa torenta, čačkanja po kodu, modanja i inih nadasve korisnih hm… zanimacija… Poanta je da se može piratizirati relativno bezbolno. U našim krajevima. Kini. Rusiji. Indiji. To je pošast koju je jako teško spriječiti. Ima li opravdanja za krađu? Nema. Krađa je krađa. Jednino može biti upitno koliku si stvarnu štetu napravio nekom konglomeratu nelegalnim skidanjem dva filma i 4 pjesmuljka. Američki sudovi više-manje odrape drakonske kazne. Unas dobiješ šibom po prstima, četri zdravomarije i dva očenaša…

  • Czar

    22.09.2017 - 21:26

    Pa sad neznam koliko utječe ili ne utječe, ali sam prilično siguran da se iz tog razloga svugdje gdje je moguće gura multiplayer i obaveza da se stalno online jer je to najučinkovitija zaštita od piratiziranja.

  • Sentiel FH-016

    22.09.2017 - 21:31

    Pirates gonna pirate, podrzavam! 🙂

    • Duanador

      @Sentiel FH-016, 22.09.2017 - 22:18

      A pravi pirati do svoga otimanja dolaze borbom,rizikom,dijelimicnim ulaganjem. Ovo piratiziranje igri je sasvim nesto drugo. Ovo bi se moglo reci ono…Dijeca ce uvijek biti dijeca. A ako si odrastao i svejedno piratiziras. Pa onda neka piratiziraju. Jadni su to ljudi. Treba ih pustit na miru i mozda napravit neki racun iskljucivo za njih da im se moze nesto novca donirat.

    • drazensi

      @Duanador, 23.09.2017 - 09:06

      Sva sreca pa nisu dIJEca, pa mogu raditi sto god zele 🙂

    • funky0308

      @Duanador, 23.09.2017 - 10:54

      Haha…pa da. Pirat ima ponosa, ovo je klasicni lopovluk. Ma jos i mogu shvatiti djecu, starci (ako nisu gejmeri) ih gledaju kao da su bubreg trazili ako zicaju 500kn za igru..klinci se snadju. Ali odrasli ljudi? Ljudi koji rade i koji shvacaju kako ekonomija funkcionira?! Tu je problem. Takvo nam je i gospodarstvo, svaki dan gledam kako prebogate firme ignoriraju valutu na racunu i jednistavno ne placaju racun – zato sto ne zele i zato sto im drzava to dozvoljava. Drzavi je bitno uzeti porez, ostalo ih se ne tice. Tako je i sa softwareom, zatvaraju se oci pred ocitim lopovlukom ali nece to dugo. Dolazi generacija koja ce sve promjeniti. Moj mali zna da torrent postoje i da se s njih skida legalan sadrzaj, po igre se ide u Sanctu i Zeldu. To kada klinci nauce biti ce svima bolje. I ne, nemam ja vagone para, sin mi je htio Brick Rigs – dobio je, pogurali smo developera kako bi tu igru i dovrsio, sada je htio Minecraft, nema novaca u kasici za igre? Nema ni igre. Ima demo na PS4 kojega igra i skuplja novce za cijelu verziju. Nije meni problem kupiti mu to ali mora nauciti da (opet se ponavljam) rodjenjem nije stekao prava na cijeli svijet oko sebe. I nista mu ne fali jer nije dobio igru taj dan, nista se lose nece dogoditi ako prica malo i skupi novce. Mi smo djeca torrenta, MP3ca i Divxa, jasno mi je to i shvacam to ali ne podrzavam to. Iduce generacije ce to promjeniti. Ja kao djete nisam imao Origin Valute sa hrpom dobrih igara koje bi mi starci placali 30ak kn/mj, oni to imaju. Samo ih se mora educirati i svima ce nam biti bolje. Uostalom, kroz 10ak god i tako nece postojati igra kao danas. Imati cemo “igroteke” i to placati krpz nekakvu pretplatu i by-by TPB i sl..

    • IvanHR

      @funky0308, 23.09.2017 - 11:25

      U potpunosti se slažem sa tobom,ako ne može kupiti odmah neka se štedi ili čeka popust a ne “ja to prvi moram zaigrat” a neću platit bar danas postoje stranice kao što je HCL i YouTube sa gomilom videa da dobiju uvid u igru.

    • darijoman

      @funky0308, 23.09.2017 - 14:39

      Financijski problem je mnogo lakše riješiti nego karakternu bolest nazovimo to tako, jer stvarno ima ljudi kao što je badarmageddon naveo u prvom postu koji su financijski stabilni ali jednostavno ne bi dali Bogu livače a kamo li kupili igru i podržali developera, jer zašto bi kad možeš besplatno preuzeti sa torrenta uglavnom je odgovor gdje ti se ne da uopće dalje raspravljati

    • Dragon3

      @funky0308, 23.09.2017 - 14:59

      Slažem se s napisanim osim jedne stvari, nisu tu u pitanju samo igre da se kupuju u dućanu već i filmovi, crtići, glazba i ostale stvari pa stoga ih stavi u isti koš sa igrama a ne da ostalo može sa torrenta a igre ne.

    • Duanador

      @Dragon3, 23.09.2017 - 18:10

      Slazem se.

    • JADRO

      @funky0308, 24.09.2017 - 11:58

      Izgleda im 500kn za igru ko da su tražili bubreg u paru, točnije.

    • Kr4t0s

      @funky0308, 24.09.2017 - 12:54

      Dobar si i pošten čovjek, da te pitam kako gledaš filmove i serije?

  • Black op

    22.09.2017 - 21:32

    Piraterija definitivno povećava prodaju hardvera, koliko bi prodaja hardvera opala da je piraterija nemoguća?

    • josipk

      @Black op, 23.09.2017 - 13:09

      istina

  • Valmorph

    22.09.2017 - 21:53

    Pokazalo se točno ono što sam nazad koji mjesec tupio ovdje na nekom članku o piratstvu. Piratluk je nepobjediv. Pogotovo ne represivnim sredstvima i metodama. Treba senzibilizirati ljude i educirati ih. Tek onda legalni putevi dolaska do sadržaja imaju nekakvu šansu.

    • baDarmageddoN

      @Valmorph, 22.09.2017 - 21:56

      Treba im kao prvo omogućiti sredstva da mogu i na igre trošiti.

    • Valmorph

      @baDarmageddoN, 22.09.2017 - 23:38

      Ma imaju ljudi sredstva. Stvar je u tome da su igre u tom ‘mindsetu’ na toliko niskoj poziciji prioriteta za koju bi se i najmanja svota novca izdvojila da im jednostavno ne pada ni na kraj pameti dati koju kunu. Ali nije to stvar samo sa igrama. Izađi na ulicu, zagrabi kantu zemlje sa prve livade i deri se da je mukte. Za tili čas će se oko tebe stvoriti mali milijun onih koji čekaju da se ogrebu bez da plate išta.

      Sjećam se jednom jedne babe u ranim 80-ima koja je tako skakala na obične balone napunjene helijem samo zato jer su bili besplatni.

      To je taj mentalni sklop koji je na ‘daj da ne platim’ navučen kao na dop.

    • AceRimmer

      @Valmorph, 23.09.2017 - 13:44

      Valmorph… potpisujem drugi komentar, to je jednostavno mindset (kako kazes), nacin percepcije isplativosti odredjenih proizvoda/usluga. Ljudi nece okom trepnuti kada potrose 200-300kn za izlazak, 30kn za dvije cuge, 30kn za sat vremena nogometa, a za igru je problem tolike svote izdvojiti iako ces iz njih izvuci puno vise sati zabave ili drugih iskustava. Prije 4 godine sam dao 30kn za Company of Heroes, dosada odigrao 330 sati (iskljucivo multiplayer), sto znaci da sam po satu igranja izdvojio manje od 10 lipa. Najbolja investicija u zivotu. A jucer dao 30kn za nogomet – dusa me zabolila 🙂

    • Zoran Žalac

      @baDarmageddoN, 23.09.2017 - 14:40

      Ma istina je ovo što Valmorph kaže. Znam ljude koji igraju po jednu igru godišnje, imaju petoroznamenkaste plaće i nikad za te igre nisu izdvojili ni lipe.

    • baDarmageddoN

      @Zoran Žalac, 23.09.2017 - 15:32

      E to je žalosno. Jako žalosno

  • vragec25cro

    22.09.2017 - 22:13

    To upče nema veze s lovom kaj se tiče piratluka.Tko želi da kupi on kupi a tko ne želi piratizira ili ne igra.Jer uvjek postoje ljudi koji gledaju da uzmu nešto mukte.Ja sam prije ouno piratizirao al sam onda vidii da nema smisla skinem igru i skuplja prašinu na desktopu.Sad rađe pogleda kaj mi se sviđa ako ima demo/beta probam ako nema čekam piratsku verziju i onda probam najviše 1-2 ako mi se svidi kupim ako ne obrišem i nikome ništa.Sječam se ko mali kad bio kad sam nešto htio štedio sam i kupio.ne možda isti dan ili mjesec ili godinu ali jedog dana i uvjek mi je bilo puno slađe nego da sam dobio ili ukrao

  • Dukindra

    22.09.2017 - 23:39

    Koga briga vise ? Svako radi sta hoce.

  • Alkaram

    23.09.2017 - 01:00

    kao mulac sam kupovao igre od pirata za 10-15ak kn, poslije sam skidao tj. piratizirao kad sam dosao u stabilnu firmu sam kupovao igre i danas kad vidim kakve polu-proizvode nam plasiraju pod igrama, dlc-ovima i expanzijama i cega vec ne kupujem niti jednu igru dok ne prodje bar 3-4mj da je ispaciraju ili ti ga naprave update ili sacekam snizenje…. Zalim za onim danima kad su igre bile skoro pa kompletne i kad sam ih platio finim paricama 😛 To sto hocu reci da se dokazala moja stara tvrdnja da se cijeli ciklus vrti u krug i tako ce uvijek i biti.

  • Wolfboy

    23.09.2017 - 08:30

    Moje osobno mišljenje je da Europljani piratiziraju neku igru jer neznaju dali će im se svidjeti pa žele isprobati igru ilegalno a ako im se svidi ode kupit.Neće bacit 60-70$ na neku igru pa mu se na kraju nesvidi.

    • darijoman

      @Wolfboy, 23.09.2017 - 14:27

      Moraš razumjeti da Europljani drugačije razmišljaju pogotovo u razvijenim Europskim zemljama gdje su kazne za take stvari ako te uhvate drastične, pa je onda bolje popušiti tih 60 eura. Pravi gejmer neće nikada tako nešto uraditi. Pored mase recenzija i gameplaya na youtubu možeš dovoljno zaključiti dali ti se igra sviđa ili ne, a u razvijenim zemljama postoje i shopovi gdje možeš dosta igara probati na licu mjesta, tako da ti to nije neko opravdanje

    • Dragan[MKD]

      @darijoman, 23.09.2017 - 15:22

      Ali tisuca eura nije nala stvar.
      primjer
      i ovdje

    • Wolfboy

      @darijoman, 23.09.2017 - 18:54

      Slažem se ja nikad nekupujem ni polovne igre uvijek idem ili u zeldu ili u muller nekad i u sanctu domenicu.

  • Zvonimir Komar

    23.09.2017 - 11:39

    Tu je još jedna dimenzija priče o kojoj vidim da se ne priča baš, a to je – što se sa ove strane korisnika softwarea može i želi raditi da se podrži ili ospori određeni tip prakse u proizvodnji i distribuciji softwarea.

    Stvar nije tako jednostavna poput “ili imam novaca pa kupujem ili nemam pa ne kupujem”, ili ove druge priče “lopovi i pošteni ljudi” i sl., što su jednako naivni i kratkovidni pogledi (u kojem god smjeru unutar te dvije pseudodihotomije išli).

    Ukoliko nam je stalo do dugoročnog zdravlja ove naše aktivnosti i industrije, trebamo si postavljati pitanja – kakve prakse želimo podržavati, a kakve ne, s onu stranu djetinjeg “ako mogu, zašto ne bih piratizirao”, ali i ništa manje djetinjeg legalizma ili pak slijepog podržavanja u širem društvenom smislu loših ekonomskih praksi.

    • darijoman

      @Zvonimir Komar, 23.09.2017 - 14:31

      Pošto si se i sam izgubio u opisivanju komentara de nam ti reci kakvu to praksu trebamo podržavati

    • Zvonimir Komar

      @darijoman, 23.09.2017 - 15:54

      Ne znam što ti nije jasno, pa evo nekoliko primjera:

      – praksa prodaje igara po punoj cijeni, a onda dizajn tih istih igara koji je strukturiran oko ekonomije mikrotransakcija je loša praksa
      – praksa always-online DRMova je loša praksa
      – praksa izrade igara po principu “pumpaj gomilu para u marketing i onda očekuj suludo visoke prodajne rezultate” i s tim povezana “najniži zajednički nazivnik” logike dizajna igara je loša praksa

      Za komercijalne dobre prakse pogledaj otprilike ovo što radi CDPR ili gomile manjih izdavača ili self-published manjih developera.

      U suptilnosti neću ulaziti jer vidim da ti razumijevanje nije jača strana.

    • darijoman

      @Zvonimir Komar, 23.09.2017 - 16:04

      Opet na kraju nisi dao nikakav odgovor. Što bih ti htio u svemu tome ?

  • AceRimmer

    23.09.2017 - 12:46

    Ako cekate akcije, moze se sasvim jeftino i legalno kupiti igre… ovaj vikend su na steamu na akciji Paradox strategije, mozda i najbolje svoje vrste na trzistu (http://store.steampowered.com/sale/pdx_strategy_weekend/).

  • delight353

    23.09.2017 - 14:39

    Tisuce puta zvakana tema… I dalje stojim pri svojem misljenju: ukoliko postoji piratska verzija igre, skinut cu ju, isprobati, ako mi se svidi i dobro se vrti na mom sistemu, kupit cu ju. Na taj nacin sam kupio gotovo 40ak igara u svom libraryu. Sto na Steamu, sto na Originu.

  • Goran1234

    23.09.2017 - 15:04

    Ja jedino što sam igrao ilegalno to stari romovi NES,SNES i N64 igara,kad se pojavio Virtual Console kupio sam si igre koje volim,iz razloga što volim da je igra moja.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?