Microsoft kupio Havok, u rukama drži budućnost fizike u igrama
Microsoft je iznenađujućim potezom od Intela preuzeo vlasništvo nad tvrtkom Havok, zaslužnom za fizikalni aspekt brojnih igara.
Simulacija fizike je među najtežim stvarima za implementiranje u igru, odnosno njezin pokretač. Developeri zato u većini slučajeva koriste tzv. middleware softver, a najpopularniji „fizikalac“ među njima je Havok istoimene irske tvrtke. Havok je zaživio prije 15 godina, postao poznat i primijećen u naslovima kao što su Max Payne 2, Half Life 2, Halo i brojni drugi. Popularnost tog fizikalnog modula rezultirala je time da je tvrtku 2007. godine otkupio Intel, a osam godina kasnije Havok ponovno ima novog vlasnika.
U iznenađujućem potezu tvrtku je preuzeo Microsoft. Trenutno nije poznato koliko ih je to koštalo, no ubrzo je razjašnjeno kako ta akvizicija neće imati nikakvog utjecaja na dosadašnju praksu u poslovanju tvrtke, odnosno licenciranje Havok pokretača proizvođačima igara. Kako se isti često koristi i za ekskluzivne igre Sonyjevih i Nintendovih konzola, možete odahnuti – Uncharted 4 neće biti odgođen jer je Microsoft sada vlasnik Havoka.
Naravno, Microsoftove platforme će ubuduće biti te na kojima će se sav napredak Havoka vidjeti prije nego drugdje. Za početak – u već najavljenom Crackdownu 3 kojemu će za sveopću destrukciju svijeta dobro doći provjereni fizikalni engine.
CroDruid
03.10.2015 - 15:59Microsoft u rukama drži budućnost fizike u igrama!? :-O
Apokalipsa! 😉
VladoShady 980
03.10.2015 - 18:56Nvidia Physx zakon….
jo
05.10.2015 - 07:18U dobrim je rukama Havok
BoneDigger
@Czar, 04.10.2015 - 00:17Samo što možeš nabrojati na prste igre koje to koriste.
VladoShady 980
@Czar, 04.10.2015 - 07:55Do sad ih je izaslo nekih 50-tak….nadajmo se da ce ih ubuduce biti jos vise 🙂
BoneDigger
@Czar, 04.10.2015 - 17:45Točnije 38, i u tih 38 igara ima 20-tak za koje je netko zapravo čuo/igrao.
KhorneFlake
@Czar, 04.10.2015 - 17:53Mislim da ih ima i više, tipa možda nekih igara za koje čovjek ne bi ni očekivao, poput Xcom Enemy Unknown koji je potezna strategija. Ghost in the Shell First Assault koji treba uskoro da izađe takođe ima podršku, baš igram zatvorenu betu ovih dana. Nažalost, PhysX je samo puka vizualija bez ikakve praktične primjene, zato je Hawok podloga u ogromnoj većini drugih igara. Šteta, a djelovala je obećavajuće nekad, poput ovih projekata koji nikad nisu ugledali svjetlost dana: https://www.youtube.com/watch?v=2DSAmJaLhac
KhorneFlake
@Czar, 04.10.2015 - 17:56Da se ispravim, izašla je ali je bila brzo zaboravljena, i samo ekskluziva za tadašnje Ageia PhysX kartice. Moglo se mislim igrati i bez njih, ali dosta sporije zbog CPU proračuna. Šteta što tehnologija u takvom obliku nikad nije zaživjela.
VladoShady 980
@Czar, 04.10.2015 - 19:51Kao sto rekoh nadajmo se da ce ih biti jos…a i tu je veliki broj sa ostalim nvidijinim efectima, hairworksom itd. Uglavnom buducnost je svetla sto se tice Physx-a
VladoShady 980
@Czar, 04.10.2015 - 20:07Evo vec se isplatila nada….https://www.youtube.com/watch?v=i135o2djHdY
BoneDigger
@Czar, 04.10.2015 - 21:32http://www.geforce.com/hardware/technology/physx/games