Ne bi bilo loše imati 128 GB radne memorije za igre…
Tvrtka Crucial lansirala je memorijsku pločicu na kojoj se nalazi masivnih 128 GB RAM-a, ali njezina namjena nije da bi vrtjela Crysis na maksimalnim postavkama.
Radna memorija rijetko je kada usko grlo za gaming, ali staro pravilo vrijedi još i danas: više je uvijek bolje; iliti – od viška glava ne boli. Rijetko koja igra danas koristi više od 8 GB radne memorije, no ne bi bilo zgorega kada biste bili osigurani za budućnost, recimo s 128 GB radne memorije – na jednoj pločici.
Od danas to, u teoriji, možete imati. Naime, tvrtka Crucial lansirala je svoju DDR-4-2666 LRDIMM pločicu koja donosi masivnih 128 GB radne memorije. Za potrebe gaminga takvo što još uvijek ne postoji nego morate kombinirati nekoliko pločica da biste dobili tih 128 GB memorije. Dakako, Crucialova moćna pločica nije ni namijenjena za gaming već za servere koji vrte zahtjevne aplikacije poput VMWare VDI, Oraclea, Azurea i sl.
Ipak, ako se iz nekog razloga imate potrebu igrati na jednom takvom računalu (sila boga ne moli), korisno je znati da ovu memoriju možete upariti s Intelovim Xeon procesorima i AMD-ovim Epyc platformama. Cijena je prava sitnica – četiri tisuće dolara po pločici. Kupite 16 takvih i mirna vam Bosna sa 2 TB DDR4 RAM-a.
JADRO
04.12.2017 - 20:11Ne bi bilo loše ni par tisuća eura u džepu!
trulex
@JADRO, 05.12.2017 - 00:46bolje kutija jadra nego pločica rama.
JADRO
@trulex, 05.12.2017 - 08:21Bolje 3 krpe trulexa nego 1 jadro!
trulex
@JADRO, 05.12.2017 - 09:01Bolje sve troje nego ništa
baDarmageddoN
04.12.2017 - 20:21Ne kužim ovo “rijetko koja igra koristi više od 8GB rama”. Možda u 1080p, ali trebalo je to navesti 😀 Na višim rezama skoro svaka AAA igra koristi daleko iznad 8GB rama 😀
Black op
@baDarmageddoN, 04.12.2017 - 20:26Misliš VRAM, ne RAM?
baDarmageddoN
@Black op, 04.12.2017 - 21:24Sebi sam odgovorio. Ne. Piše ram a ne vram. Mislim na ram!
funky0308
@baDarmageddoN, 04.12.2017 - 20:36Bez obzira sto ti pricas o VRAMu, ja igram stalno u 1440p na 1070 u zadnje vrijeme i nisam jos vidio igru koja je uzela vise od 60ak posto VRAMa. Zalosno za gledati takve lose optimizacije jer iste te igre imaju cesto problema sa prikazom i 60 fpsa, a kamoli vise (zauzece CPU i GPUa ne idu preko 60ak posto) ali nema bas igara barem koje ja igram da traze vise od 4GB, max 6GB VRAMa). Kada bi znale koristiri sve dostupno i u RAMu ii u VRAMu ali u iskoristiti CPU moj 144hz monitor bi imao smisla 🙂
baDarmageddoN
@funky0308, 04.12.2017 - 21:23Je li piše ram ili vram? Valjda znam da je vram nešto drugo. U tekstu gore piše “ram” i ja sam komentirao ram. Vram je druga strana medalje…
baDarmageddoN
@funky0308, 04.12.2017 - 21:33Probaj u 4k na max postavkama pa da vidiš kako ti vram ide preko zelenog u crveno…
funky0308
@baDarmageddoN, 05.12.2017 - 07:40Hehe…ma stima za 4k ali o 1440p i 1080p pricam. Za 4k sigurno treba. Iako, to je Vram, RAM funkcionira nesto drugacije ali ne bitno za temu. Slazem se, za 4K bi se zacrvenio ziher 😉
baDarmageddoN
@funky0308, 05.12.2017 - 08:27Da. Ja sam mislio baš na tam. Nije potrebno ali koristi se iznad 8gb da ne koristiš page file koji je sporiji. Vram je gori jer nema tu nadogradnje a trebalo bi biti. Mislim da bi nam to trebali omogućiti a ne da imamo gpu za vola ubiti a vrsm za k… (kupus :P)
baDarmageddoN
@baDarmageddoN, 04.12.2017 - 21:22Ne. Ram
Black op
@baDarmageddoN, 04.12.2017 - 21:24Jesi siguran da se zauzeće RAM-a (a ne VRAM-a) povećava sa povećanjem rezolucije?
baDarmageddoN
@Black op, 04.12.2017 - 21:28Vrlo siguran. Ja sam imao stuttering na nekim igrama dok sam imao samo 8GB rama. Kupnjom još 16 na istim postavkama toga je nestalo. Ne govorim u teoriji, dozivio sam te stvari 😀 Vram pak je slicna stvar. Makar je 8GB vrama dovoljno za više reze, sve iznad je bonus 😀
Black op
@baDarmageddoN, 04.12.2017 - 21:55Da nisu na to utjecale latencije i brzina rama?
baDarmageddoN
@Black op, 04.12.2017 - 22:09Ne. Kupio sam potpuno isti ram a pošto imam ddr4 dobre kvalitete nije do brzine. Sve što sam promijenio je bilo dodavanje rama. Nije to sad neka velika potrošnja ali kada sam ukinuo ograničenje ram se više koristio. To mi je najviše pomoglo u Galactic civilization 3 igri jer sa 8GB mi se igra (jao i skoro svima) crashala zbog greške u samoj igri. Na 24 nije bilo ama baš nikakvih problema i mogao sam igrati satima a ne 20ak minuta. Nisam ja napisao da je potrebno više od 8 GB rama ali znam iz iskustva da nije potpuno točno to što je Zoki napisao. Malo cjepidlacenja sa moje strane, nije to sad nešto u stilu Flat Earth teorije pogrešno nego ono… Igre koriste više od 8GB kada ga imaju na raspolaganju. Ne bi želio ispasti picajzla ili što već na ovoj sitnici. Samo sam želio reći da to nije potpuno točno.
siblyx
@baDarmageddoN, 05.12.2017 - 01:37Ali RAM ne funkcionira tako. Recimo imaš PC sa 8gb RAM memorije i drugi sa 16gb RAM memorije. I bez obzira što recimo na ovom od 16gb memorije neka igra trošila 13gb RAM-a, vrlo vjerojatno češ imati potpuno isti FPS i na onom od 8gb. Sustav će jednostavno drugačije raspoređivati resurse i to je to, ne znači da ti treba više od 8gb ili nešto tako. Ok, to da je za 1440p+ bolje imati 16 ili više naravno stoji. Imao sam neko vrijeme 8gb i kasnije ubacio još 8 i iako su neke igre onda umjesto 7gb trošile 9 – 12gb, fps je ostao potpuno isti. Pomoglo mi je kod igri koje su imale memory leak 😀
baDarmageddoN
@siblyx, 05.12.2017 - 06:27Znam.
marko1106
@baDarmageddoN, 05.12.2017 - 07:27Pusti te price…govorili su da nije potrebno vise od 4gb rama, pa vise od 8… sad govore nije potrebno vise od 16…to govorimo mi sami sebi da se tjesimo…dosta igara danas je minimum 8gb…
baDarmageddoN
@marko1106, 05.12.2017 - 08:29Uglavnom…cim vise tim bolje a ram danas nije skup. Sjećam se koliko je moj ddr400 (to je ddr1 bio) bio skuplji od ddra2 na 4x većoj brzini. Danas imaš ddr4 za skoro ništa. Nije to sad najveća brzina i latencija ali ono… Znam samo da pomaže kada ga imas više zbog igara koje imaju memory leak a to se dogodi tu i tamo da ih ima.
Black op
@baDarmageddoN, 05.12.2017 - 10:21Ram danas nije skup?Na kojoj si planeti?
baDarmageddoN
@Black op, 05.12.2017 - 10:40Ok…ovisi što ti misliš pod skupo 😀
Black op
@baDarmageddoN, 05.12.2017 - 11:35Nisi čuo da su se cijene skoro uduplale?
baDarmageddoN
@Black op, 05.12.2017 - 12:23Da. Nisam računao na to. Vidim da je mojih za nadogradnju 16 gb plaćeno manje nego je sada identičan tip 8gb. My bad… Koji su razlozi? Obično se pročita o tim stvarima, nisam jigdje vidio da se o tome govori a nije da sam pratio ciuene nečega što ne trebam barem 4 godine…
Slim1992
@baDarmageddoN, 05.12.2017 - 13:14Da cijenu su itekako skocile, prica se da je jedan od razloga smartphone trzise, jer danas i telefoni forsiraju ogromne kolicine ram memorije…
Texas Flood
@Slim1992, 05.12.2017 - 13:43A baš sam mislio uzeti keks od 8Gb. Vidiš nisam ni ja imao pojma da su otišle cijene u kurac. Znam da se nešto pričalo za DDR5, na je nestašica i da će poskupiti grafičke…
Slim1992
@Texas Flood, 05.12.2017 - 13:45Ja sam odlagao kupovinu u nadi da ce se vratiti cijene al sa 8gb vise nisam mogao igrati novije naslove od stuteringa, ali i kako je krenulo mogu samo otici jos vise.
Texas Flood
@Slim1992, 05.12.2017 - 13:51Da je do toga došlo da ne možeš igrati? Dobro, nisam baš rokao najnovije naslove u zadnje vrijeme, ali nisam osjetio neke probleme još. Pa koje te igre zezaju?
Slim1992
@Texas Flood, 05.12.2017 - 14:42Medju privim igrama koje su mi pravile problem je bio ghost recon wildland…Onda forza motorsport 6. Na kraju me je i Cod novi zezao i to najvise. doduse on ima problema sa optimizacijom al bukvalno tokom igranja sam gledao kako se povecava zauzece ram memorije i kako igra postaje neigriva, pada na par frejmova. Govorim za visoke postavke. Takodje i TR zadnji. Ubacivanjem jos 8 gb je to sve nestalo… i sad kako vidim preko MS afterburnera vecina igara koristi itekako preko 8gb memorije
Texas Flood
@Slim1992, 05.12.2017 - 17:54Hm, ja sam rokao Wildlands sa postavkama do jaja na 60-70 sličica. 8 Gb RAM, i5 4460, gtx 1070. I nije neka konfa osim grafičke. Nisam imao stvarno nikakvih problema. E sad se ne sjećam više jesam li ju imao na ssd-u ili sata disku…
Slim1992
@baDarmageddoN, 05.12.2017 - 13:09Ma ja igram u 1080- i skoro sam morao kupiti jos 8gb. 8 gb je malo bar kad se igra na maksimalnim detaljima i na 1080p.
baDarmageddoN
@Slim1992, 05.12.2017 - 15:0712 je minimun. 16 je taman. Sve više je nepotrebno osim ako uz igru ne radi još poneki program…
Slim1992
@baDarmageddoN, 05.12.2017 - 18:13Tako je. Prije nego sam kupio ram, posudio sam u jarana njegov i malo experimentisao. 12 i 16gb isti djavo, jedino sto ce kako su krenuli i 12gb uskoro biti malo pa je 16 nekako vise za buducnost. Mada moram priznati ram se u odnosu na ostale komponente i ponajbolje drzi. Zamjenio sam par kompijutera bukvalno a ram sam uvjek ostavljao.
Black op
04.12.2017 - 20:26Koji seljak još koristi SSD kad sve možeš strpati na RAM…
funky0308
@Black op, 04.12.2017 - 20:31Tako je, jbs RAM kao takav ali zapisivanje bi bilo odlicno. Bas sam nedavno nesto malo gledao o tome i statistike su strasne 🙂
Black op
@funky0308, 04.12.2017 - 21:23Koje statistike?
funky0308
@Black op, 05.12.2017 - 07:39Ove o kojima pricamo
hrcfaca
04.12.2017 - 21:22Idem sad odmah dići si nekakav kredit, da si mogu ovo kupit! 🙂
invictum
04.12.2017 - 21:35Pa za servere je potrebna ova kolicina rama, za ostalo rijetko tko treba vise od 32GB. A 8 je malo, meni neke igre uzimaju i po 10GB, imam 32 instalirano, ugl ne trosim vise od 65%
Black op
@invictum, 04.12.2017 - 21:55Koje zauzimaju i po 10 GB?
shepard-fan
@Black op, 04.12.2017 - 22:14Znam da se ljudima ta igra nije svidjela ali mass effect andromeda zahtijeva 16 giga rama ako želiš na max sve .
https://www.masseffect.com/buy/system-requirements
znam da su ju ljudi popljuvali li meni je dobra , neznam koja još igra traži 16 Giga Rama
baDarmageddoN
@shepard-fan, 04.12.2017 - 22:20To je nešto drugo. Skoro sve igre imaju preporučeno 16GB rama. Ovdje je čisto pitanje korištenja. Nije da ćeš dobiti neki strašno veći framerate ali smanjuje se stuttering i povećava se stabilnost frejma ako imaš najmanje 12 GB rama. 12 bi trebala biti preporuka za 4k. Druga je stvar ako netko nema snagu gpuova i ostalih stvari za 4k na ultri pa bema potrebe niti za više od 8GB rama. A opet…te njihove preporuke važe uglavnom u igrama poput JC3 ili GalCiv 3 ili Bat AK…kada igra ima memory leak ili nešto. Ja preporučujem 12 GB i to je to. Sasvim dovoljno. Uz, naravno page file od 8GB (nije potrebno više ali ajde, neka bude) i barem 6GB vrama. Makar je za 4k Ultra danas 8 GB vrama čisti minimum, u nekim igrama bije niti to dovoljno ako govorimo za najviše postavke u 4k rezi. 1080p je sasvim druga priča 😀
invictum
@Black op, 04.12.2017 - 22:36Hm, sada ne znam, ali uvijek kada igram imam otvoren task manager i gputweak na drugom monitoru i znam da sam zamjetio da mi je jedna igra trosila 10+ GB RAM-a.
Radi sigurno ta igra i sa manje RAMa, ali onda vise koristi SSD/HDD.
moordrak
04.12.2017 - 22:01Sreća moja da ne znam kud ću s parama…
JADRO
@moordrak, 05.12.2017 - 08:23Daj ih meni ako ti već ne trebaju!
KhorneFlake
04.12.2017 - 22:11Istina da je 8GB danas zaista malo za dosta igara. Štaviše, sa prelaskom na 32 neke igre laganini posežu za 16 i više. Mada nije bilo problema i dok sam imao 16. Ova količina je super za one koji misle kreirati RAM-disk i obrađivati podatke daleko brže, uzimajući u obzir da RAM po brzini mete i najbolje SSD-ove.
baDarmageddoN
@KhorneFlake, 04.12.2017 - 22:22Eto…nisam jedini koji ima iskustva sa trošenjem više od 8GB rama u igrama. Hvala. Malo mi je lakše 😀
Saren
@KhorneFlake, 05.12.2017 - 06:25Ja isto nisam imao problema sa 16 GB, nedavno sam nadogradio na 24 GB sve skupa na 1866 Mhz sve 4 i bez problema je sve 🙂 Al slazem se za danasnje pojmove, bar meni 16 GB mi je neki minimum. Nikome nebi preporucio 8GB osim ako stvarno nece samo radit u Wordu il otipkat koji put YT za laganicu u pozadini xD
4mal
@Saren, 06.12.2017 - 12:52lol ja imam ddr3 24gb oc na 2066hz i niti jedan stuttering nisam imao da pokucam u drvo :–)
Slasher7
04.12.2017 - 22:49Ko se sijeća kad je 128Mb ram bilo puno negdje
Apocalypse4987
@Slasher7, 04.12.2017 - 22:59prije 15 godina. I to SDRAM 🙂
JADRO
@Slasher7, 05.12.2017 - 08:24Ja se sjećam kad je bilo 32mb puno…
moordrak
@Slasher7, 05.12.2017 - 11:30Ma kakvi megabajti to je došlo desetljeće i pol kasnije. 16kb (kilobajta) je bilo puno. Isto si mogao igrati igrice na tim strojevima. Starije generacije će se sjećati ZXSpectruma, Comodora 64 i 128, Amige, Amige 500. Amiga je bila zvijer. Većina klinaca danas ne zna da su se u hrvatskoj proizvodila jedinstvena računala marke Orao. Koristila su se u školama sve negdje do 90-tih.
Texas Flood
@moordrak, 05.12.2017 - 13:45Imao sam Amigu 500, ali postojala je i nabrijana verzija te Amige koja je imala 1Mb RAM 🙂
edviiN
05.12.2017 - 00:10pubg igram na low/med settings i uzima mi 10.5g RAM tako da ne serite vi sa max 8 gb ram btw igram ne rezoluciji 1368 768
GTA222
@edviiN, 05.12.2017 - 11:23Pa eto jarane ja igram sam 8gb rama al mi je pubg na ssd-u, ista rezolucija sve low osim AA, tekstura i view distance.
edviiN
@GTA222, 05.12.2017 - 13:40Da ali kad bi imao mozda vise ram.a onda bi.mozda vise uzimalo ja imam 16gb ram overkkllza moju konfu ali sta da se radi
GTA222
@edviiN, 06.12.2017 - 09:34Pa bila mi je opcija ili SSD neki malog kapaciteta ili 8gb ram-a, odabro sam jeftiniju opciju i uzeo SSD od 32gb na ebay-u.
Ki-ya Karate Monster
05.12.2017 - 11:51Smiješno sve neke pločice od 128 gb 32 gb 16 gb a nema GEJMERSKIH ram pločica od 12gb na jednoj
lkuka13
05.12.2017 - 13:27svaki iole ozbiljniji gamer reba pocet razmisljat o ovakvoj plocici
JohnSence
05.12.2017 - 18:03e moj sinko, kad ce cijene ddr4 opet pasti u normalu onda slazem komp do tad se stedi
TypicalHog
06.12.2017 - 23:31Danas je 8 GB OK, 16 GB toplo preporučam, a 32 GB je overkill i bit će tako još barem do 2020 ako se mene pita.