HCL.HR

Nintendo DS je skoro bio sasvim drugačija zvjerka

Juraj Bevandić 02.01.2017.   •   8 komentara   •   Hardver i softver


Nintendov bivši zaposlenik koji je nedavno otkrio tajnu o nastanku Game Boya priznaje da je on isprva radio na totalno drugačijoj ideji jedne od najprodavanijih konzola svih vremena.

Nintendo DS je skoro bio

Nedavno smo pisali o bivšem zaposleniku Nintenda Satoru Okadi koji je jednom japanskom časopisu otkrio razne detalje o svom dugogodišnjem radu u Nintendu. Doznali smo da je ustvari on zaslužan za legendarni Game Boy koji je skoro bio potpuna glupost, ali Okada priznaje da je kasnije on sam gotovo uništio još popularniju Nintendovu konzolu.

Kaže da nitko u tadašnjem timu za prijenosne konzole koji je on vodio nije bio oduševljen idejom za Nintendo DS. Oni su htjeli napraviti nasljednika Game Boy Advancekonzole i već su počeli rad na projektu kodnog imena Nintendo Iris. No tadašnji predsjednik Satoru Iwata razgovarao je s bivšim predsjednikom Yamauchijem i odlučili su da novi Nintendo treba imati dva ekrana.

Okada kaže da se ustvari niti Iwati ta ideja nije sviđala. Nije bilo potrebe za više ekrana jer im je tehnologija omogućila da naprave jedan veći, a i nije im bilo jasno kako dizajnirati naprednu konzolu na način da igrači prate oba ekrana u isto vrijeme. Okada se htio suprostaviti Yamauchiju slično kao što je to učinio pri izradi originalnog Game Boyja, ali mu Iwata nije dozvolio i dobro da nije.

Nintendo DS se do danas prodao u 154.2 milijuna primjeraka, a jedina prodavanija konzola je PlayStation 2 u 155 milijuna. Od svoje prve ružne verzije doživio je DS lite preradu i kasnije DSi, a potom i novu liniju 3DS konzola koje najprodavanija aktualna konzola. Ta dva ekrana su uvelike oblikovala Nintendo, pa se i nadolazeći Switch u neku ruku temelji na istom principu.

Komentari (8)

  • funky0308

    02.01.2017 - 16:47

    Nije mi jasna ova zavrzlama… “Htio se suprostaviti Yamauchiju kao što je to učinio pri izradi originalnog Game Boyja, ali mu Iwata nije dozvolio i dobro da nije.” Ako se Satoru Iwata htio suprostaviti Yamauchiju, kako mu Iwata nije dozvolio? Jel trebalo pisati – “Yamauchi” ili ja nesto nisam dobro skuzio?

    • Juraj Bevandić

      @funky0308, 02.01.2017 - 16:59

      Evo sada je malo jasnije napisano. Okada se ustvari htio suprostaviti Yamauchiju i molio je Iwatu da mu dozvoli da obrani svoj koncept nasljednika Game Boy Advancea, ali Iwata mu nije dozvolio i rekao je da moraju barem pokušati smisliti nešto s dva ekrana.

  • SemirTheChosen

    02.01.2017 - 16:48

    Veoma lijepi su ovi clanci od gospon Juraja, daje nam uvid o nastanku i razvitku konzola! Uvijek rado citam ovakve tekstove,samo nas nastavite gamerski obrazovati! :)

    • Juraj Bevandić

      @SemirTheChosen, 02.01.2017 - 17:04

      I sam sam veliki fan istraživanja i pisanja o ovakvim “pozadinskim” stvarima, pa se trudim organizirati redakciju da uz najsvježije stvari pokrijemo barem ponekad i ovaj dio očuvanja gaming kulture. Drago mi je čuti da netko to cijeni i uživa u tome. :)

    • funky0308

      @SemirTheChosen, 02.01.2017 - 18:39

      Apsolutno… Svidja mi se u kom smjeru ide HCL, svakim danom se vide promjene i napredak.

  • l)oolvl

    02.01.2017 - 18:45

    Ne znam, probao sam i DS i 3DS, ali koncept 2 ekrana mi nije ispao dovoljno zanimljiv da bi bio bolji od superiornijeg hardvera i jednog većeg i kvalitetnijeg ekrana na PSP-u i Viti.

  • IgorM

    02.01.2017 - 22:51

    Ja sam prije 30-tak godina dobio pod bor Nintendov fliper, nemam pojma kako se zvao ali je bio fliper na rasklapanje hahahaha cijela obitelj je igrala i nadmetala se…to me se više dojmilo nego ova čuda danas! Ah, nostalgija…

  • IgorM

    02.01.2017 - 22:54

    Preteća današnjem DS-u…

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!