HCL.HR

Novi detalji o Wii U hardveru i softveru

Igor Belan 06.06.2012.   •   14 komentara


Iako E3 prezentacija Nintenda nije odgovorila na mnoga hardverska i softverska pitanja u vezi Wii U konzole, na neka od njih dobili smo odgovor naknadno.

Nintendo je neposredno nakon svoje centralne E3 prezentacije fokusirane na igre za Wii U konzolu, otkrio i neke nove informacije o hardveru svog next-gen uređaja. Iako je već na samoj E3 prezentaciji potvrđena podrška za do dva Wii U GamePada na jednoj konzoli, tek naknadno je otkriveno kako će prijenos slike s konzole na dva takva kontrolera imati i određeni negativan utjecaj na framerate u samim igrama.

Već je potvrđeno da Wii U konzola može podržavati i do četiri WiiMote kontrolera, a prije tri dana otkriven je i alternativni crni Wii U Pro kontroler – tradicionalniji oblik Wii U kontrolera bez touchscreena. Danas je pak otkriveno da će takav Wii U Pro kontroler biti dostupan i u bijeloj boji.

Bijeli Wii U Pro controller

Na goruće pitanje trajanja baterije u Wii U GamePadu, Nintendo je konačno ponudio službeni odgovor. Riječ je o litij-ionskoj bateriji očekivanog trajanja od tri do pet sati na jednom punjenju, ovisno o razini svjetline ekrana. Kako bi se baterija ponovno napunila od nule do 100%, biti će potrebno dva i pol sata, ali biti će moguće i dalje igrati dok se kontroler puni putem AC adaptera. Taj adapter trebao bi biti identičan onome koji trenutno koristimo za punjenje 3DS-a.

Ekran na kontroleru će koristiti resistive tehnologiju, što znači da ekran neće biti sposoban za multi-touch geste. Shoulder tipke kontrolera neće biti analogne, kao primjerice analogni triggeri na Xbox 360 kontroleru.

Potvrđeno je također da je crna površina oko kamere na GamePadu uistinu sensor bar koji će moći interaktirati s WiiMote kontrolerima, a kontroler još ima i geomagnetički senzor te standardnu rumble značajku, odnosno mogućnost vibriranja. Nintendo je objavio novu video demonstraciju kontrolera koja u pet minuta prikazuje u detalje crnu verziju Wii U GamePada i objašnjava kompletnu postavu njegovih brojnih tipki i raznih mogućnosti.

Na samoj konferenciji Nintendo nije htio duljiti o popratnim servisima i softveru koje će Wii U podržavati, ali osjećao je da je potrebno spomenuti ih. Rečeno je tako da Netflix, Hulu Plus, Amazon Instant Video i YouTube stižu na Wii U te da će isti moći iskoristiti i ekran na kontroleru za reprodukciju videa.

Nakon konferencije potvrđeno je kako će vlasnici Wii konzole moći na Wii U prebaciti kupljene WiiWare i Virtual Console naslove kao i save game podatke, budući da je Wii U kompatibilan i s Wii igrama. Kako bi se takvi transferi mogli omogućiti, Wii U će podržavati sustav korisničkih računa, a u intervjuu za ABCNews, predstavnik Nintenda objasnio je: “svaki član vaše obitelji može imati svoj vlastiti korisnički račun”.

Tehničke specifikacije same konzole potvrđene su također, ali u vrlo nepreciznoj maniri. Osim toga, većina sljedećih informacija okvirno je poznata još od prošle godine. Potvrđeno je tako da konzola podržava 1080p, 1080i, 720p, 480p i 480i rezolucije te da je centralni procesor u konzoli iz IBM-a. Radi se o više-jezgrenom procesoru napravljenom za Wii U i baziranom na Power arhitekturi, dok broj jezgri i radni takt nisu precizirani. Na isti način, rečeno je samo da je grafički procesor baziran na AMD-ovoj Radeon HD seriji.

Što se podrške za kontrolere tiče, pored dva Wii U Gamepada, konzola još podržava do četiri Wii Remote (uključujući i Motion Plus kontrolere) te četiri Wii U Pro kontrolera. Također su podržani Wii dodaci poput Nunchucka, Classic Controllera i Wii Balance Boarda.

Wii U će koristiti internu flash memoriju te podržavati SD memorijske kartice i USB memorijske stickove ili hard diskove. Nintendo nije otkrio hoće li nova konzola koristiti DVD ili BluRay tehnologiju za optičke diskove, već je samo rečeno da će biti kompatibilna s Wii i Wii U optičkim diskovima, kakvi god oni bili. Za povezivanje na internet tu je wireless konekcija (IEEE 802.11b/g/n), a tu su još i ukupno četiri USB 2.0 konektora – dva s prednje strane i dva sa stražnje strane konzole.

Komentari (14)

  • movie

    06.06.2012 - 15:24

    Nadams eda nakon ove konzole nintendo neće završiti u bankrotu!

  • Daky101

    06.06.2012 - 15:52

    Nekako mi se čini da će biti nespretno koristiti touch-screen na gamepadu jer je gamepad dosta širok.Pa recimo da ideš desnom rukom koristiti touch i samo lijevom rukom pridržavaš gamepad.Čini mi se kao da će težina prevagnuti na desnu stranu i da gamepad može lako ispasti.

  • bombajstampa

    06.06.2012 - 20:47

    ista praksa kao i sa wii-jem- brojke što se tiče specifikacija hardvera uglavnom nedostaju. pretpostavljam da se radi oko 50-ak posto jačem harveru od, recimo, ps3. wii je 50-ak posto jači od gamecubea, negdje sam čitao, pa ću pretpostavku temeljiti na tome

  • wyzard

    07.06.2012 - 09:08

    3-5 sati, lol. premalo da bi se uzelo za ozbiljno igranje.

    • Ementaler

      @wyzard, 07.06.2012 - 09:16

      Da, zvuči kao premalo… ali opet, to je i službena specifikacija za handheld konzole današnjice, a one pak su namijenjene korištenju "u hodu"… gdje nemaš uvijek luksuz spajanja u struju radi punjenja.

    • bombajstampa

      @wyzard, 08.06.2012 - 00:47

      kad nemre- nemre. vjerojatno će biti ponuđen nakav kabl za priključak gamepada na usb utor konzole. nezz, ne razmem se u take stvari

  • ThOr VeLikI

    07.06.2012 - 10:49

    neda mi se ponovo pisati.. :)) ova konzola ima potencijala i vidjeti ce se to za neko vrijeme!

    omg. zar vi stvarno mislite da ce nove xbox,ps konzole biti toliko jace…? pa nitko od vas nema pojima o cemu prica a steta da vam to na HCL nitko ne objasni..!!! pa ovako nintendo dolazi 1.go. prije za 350 dolara, a nove konzole za godinu dana, da bi bile samo 5. puta jace vec bi kostale nekih 450 dolara.. a siguran sam da sony nece ponovo uciniti istu gresku i izdati skupu konzolu.. nintendo nije pokazao nista spektakularno, ali mislim i da je to dio plana.. zasto, zato je stavio svoju konf… zadnju da vidi sta ce oni prikazati, kad su vidjeli da nemaju nista posebno, nema najava novih konzola e sad im i mi dajmo mrvice.. oni se moraju cuvati za sljedeci E3 2013. jer ce tamo biti sigurno PS4 i novi XBOX..
    jos nesto, te igre nove generacije ce se raditi do 4.g. minimalno… ili ce se raditi neki DLC.. pa prodavati pod cjelu igru!!!! vi stvarno ne svacate, ali kako i bi kad vam je prosjek 15.g :))))

  • Shimmy

    08.06.2012 - 11:00

    Kontroler je stvarno bomba i tehnološko čudo (za kontroler), ali nisu mi jasne 2 stvari. Kada već ima toliko tehnologije u sebi, zašto nema multitouch ekran? Vjerujem da bi za mnoge igre multitouch bio dobar, odn da bi se razne zanimljive ideje dale izvesti sa takvom podrškom. I drugo – šteta što nema analognih triggera za racing igre. Ali opet to je dvosjekli mač – da su kao oni na PS3 kontroleru, i bolje da ih nema

  • deSSy2724

    07.08.2012 - 13:42

    Osobno mislim da konzola ima potencijala, posebno zbog novog kontrolera ali i backward kompatibilnosti. Razmislite, konzola ce podrzavati Wii motion plus kontrolere, Wii U Pro kontrolere i naravno novi Wii U gamepad odnosno tablet/touch kontroler…. reci ce neki: "pa imam iPod i druge tablete itd"…. tocno, ali na iPad-u necete imati toliko igara kao sto cete vjerojatno imati na Wii U, osim toga…. igranje na touchu je nezgodno jer prekrijete pola ekrana, zar nije onda bolje na novom Wii U gamepadu koji je ujedno touch i kontroler s analognim stickovima/trigerrima? pritom ne zaklanjate touch screen i u bilo kojem trenutku mozete igrati na TV-u ili na kontroleru. Ako konzola i faila, to nije zapravo direktna krivica Nintenda, developeri ce biti krivi jer su im ponudena 3 razlicita kontrolera, ako oni zeznu stvar i odluce se za krivi kontroler u pojedinoj igri, nije tu Nintendo kriv. Nadalje, smatram da to nije dobro za bas svaku igru… npr "tabacine" tipa Street Fighter, Tekken i sl, tu je ipak obicni kontroler po mojem misljenu bolji izbor. I nemojmo zaboraviti…. bez obzira sto ne znamo konkretno o kakvom hardveru se radi, imajte na umu da hardverska snaga ne znaci nista sama po sebi, bitne su ekskluzive i fransize, a Sony i Nintendo su pokazali da su tu najjaci… zato su PS2 i Wii bez obzira na svoj hardver i bile vrlo uspjesne konzole.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!